Veit jalat suustani :) Illalla miestiskelin päissäni taskulampun valossa juurikin samaa kohtaa. Olisi tilaa johdotuksellekin. Ajattelin kuitenkin pistää siihen MAP-anturin, niin saisi lisäksi painetiedonkin, vaikka sille PLX-mittarille. Katselin tuota uutta logia kuumalla koneella, päivitetystä softasta. Sytkäennakot korjaa 0-1.5 max.ahdoilla, joten tuo korjauskartan 5:den asteen pudottaminen ei ainakaan tehoa lisää, toki estää naulaamasta. Ennakoita täytyy lisätä ja saahan siitä kylmemmälle myllylle potkua. Ahtoilman liiallista lämpenemistä se ei kuitenkaan estä, kun happi loppuu niin alkaa pierettää vai miten se meni.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Maastomato Näytä viestiEikös ainakin noissa remmiahdetuissa kaseissa ole käytetty ahtimen ja imusarjan välissä Vesi-ilma coolereita, tosin voi olla, että remmiä joutuisi pidentämään jos joutuu nostamaan hirveästi. Ainakin jossain chevyn remmiahdetuissa taitaa ihan imusarjan sisällä olla noita laminovan kennoja. Tulee vaan aika kalliiksi toteuttaa kun noi laminovat ei mitään ilmaisia ole.
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=3Wd5cpigxbo]tällaista[/ame]
Comment
-
Tuommoista tarkoitin. Tavalla tai toisella toteutettuna. Vastaavia setuppeja taitaa löytyä ihan vakio jenkkien välistä tosin ihan imusarjan sisällä. Google ei paljon ideoita antanut joten taitaa olla ainoa vaihtoehto hommata jostain kenno ja jonkun koneistamon. Laminovan kenno vain on ainoa irtokenno minkä olen nähnyt. Joskus mietin puoliläpällä saisiko tehtyä 1.8T imusarjan noiden avulla.
Comment
-
Kuten mainitsin, tarjouksia voi tehdä. Mittoja en nyt tiedä, kun en ole vielä pakettia irroittamassa. Käytän penkillä nykyisellä kokoonpanolla, kun tulee sopivasti saumaa. Katsellaan tulos ja jatketaan sitten. Tiedän kuitenkin, mitä katuvedossa on tullut, joten kassellaan... Tuo välijäähy on kuitenkin tarkoitus viritellä, jos hinta ei lapasesta karkaa. Ja samalla viritellään, tuo lämpö- tai mapanturi.
Comment
-
Vähän tuota softaa lisää viilattu ja ennakkoja kokeeksi tiputettu. Nollakelissä vetäisin vedon ja näköjään 263.22g/s tuli jo alle 6900rpm:n. Olisin vetänyt tappiin, jos olisin tiennyt, missä mennään. Taitaapi olla talviauto :) Täytyy nyt yrittää löytää Maffin raja tai pyrkiä "edes" 272g/s rikkomaan.Viimeksi muokannut Kilu7; 23.10.2013, 19:25.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tanehau Näytä viestiJos sen rikot niin joudun remmiahtaa omani välittömästi :-D
Comment
-
Ei pitäisi lukea noita Jukan juttuja ja vieläpä kommentoida niita :) Nyt pistin kokeeksi nippariviritelmällä "Hooverin" kiinni. Kieltämättä imuääniä tuli lisää. Logithan vedetään aina, kun muutoksia tehdään. Samoja ilmoja antoi kun, vastaavalla kelillä normaalilla postilaatikolla. Matalapaine tiputtaa ilmamäärää selvästi. Noita logeja löytyy pitkin kesää ja syksyä eri lämpötiloilta.
Edit: vaihdoin huohotinputken tilalle letkun, kun putki napsahti poikki keveysti nostamalla.
Comment
-
Mnii onks tos 240 kytkin vakiona? Jotenkin jäänyt muistikuva et tos olis sama loota kuin jumalassa ja sitäkautta kuitenki 228 kykä. Vaikkakin sachsin sivut väittää et samat palikat kävis.
edit: näemmä ku etkaaki hakkas tarpeeksi, niin 240mm 01A tossa tosiaan on. Eli vois kyl hyvin istua tollaiset 2.5tdi palikat. Tai sitten vakiolevy ja sre asetelma.Viimeksi muokannut diffas; 29.10.2013, 21:18.
Comment
-
Oiskohan tuollaisesta apua? Pitää varmaankin seuraavaksi hommata toinen M62:nen työstettäväksi.
Comment
-
Tuli nyt vaihdettua öljyt Castrolin magnatec profesionaaliin 5W-40:iin. Pääsi vaihtoväli venähtämään yli 10tkm:n. Nyt oli öljy mustempaa, kuin edellisellä kerralla. Liekö etanolit päässeet haihtumaan, kun alla oli pidempää ajoa. Mukava oli katsella kuivia moottorin kylkiä ja öljypohjaa. Mitäköhän tällainen maallikko, voisi tarkistaa, kun nuo venakopat kohta menee vaihtoon? Täytyy myös yrittää etsiä tarkempia tietoja tuosta m62:sen porttauksesta. Kärry on toiminut näillä keleillä täysin ongelmitta, joten kait niitä ongelmia täytyy itse kehitellä omilla jutuilla.
Comment
-
Linkin "muutokset" jättäisin aivan omaan arvoonsa, varsinkin EGR:n tukkimisen kemiallisella metallilla. En myöskään ymmärrä miten kirjoittaja väittää EGR:n jättämisen paikoilleen lisäävän tehoa jos välijäähyä ei ole käytössä. Perustelee sillä, että EGR laskee palolämpöjä, jotka eivät taas liity moottoriin tulevan ilman lämpöön eli ei ihan taida tietää mistä puhuu. Happea sinne koneeseen täytyy saada eikä kylmää tai lämmintä ilmaa. Kylmässä ilmassa nyt vaan sattuu olemaan enemmän happea.
Comment
-
Pikaisella topikin läpisilmäyksellä en löytänyt vastausta että onko tässä välijäähyä vai ei. Eräässä kaksoisahdetussa dieselprojektissa kokeiltiin ensin eaton M40 + turbo yhdistelmää ilman välijäähyä. Taisi olla ahtoilman lämpö jo ennen turboa mukavat 70 astetta. Jos paketissa ei ole jäähyä niin laita ihan ekana semmoinen ennekuin rupeet porttaamaan. Varmasti suurempi hyöty. Toki tolla jotain vaikutusta on jos tuon ahtimen porttaa, kiillotuksesta tuskin mitään mainittavaa . En tiedä onko sillä tässä autossa merkitystä mutta ahtimesta tulee sitten todella paljon äänekkäämpi tuon porttauksen johdosta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ramikoo Näytä viestiJos paketissa ei ole jäähyä niin laita ihan ekana semmoinen ennekuin rupeet porttaamaan. Varmasti suurempi hyöty. Toki tolla jotain vaikutusta on jos tuon ahtimen porttaa, kiillotuksesta tuskin mitään mainittavaa . En tiedä onko sillä tässä autossa merkitystä mutta ahtimesta tulee sitten todella paljon äänekkäämpi tuon porttauksen johdosta.
Comment
Comment