Taas on kärry ajossa ja pieni testilenkki heitetty. Tuo murskaaminen oli hyvä vinkki, irtosi ongelmitta :) Kasaaminen sujui vaihteeksi ongelmitta, kun oli tarvittavat osat. Aika tiukka bensan katku jäi muhimaan autoon. Yritellään nyt tuuletella. Jospa sitä piakkoin pääsisi testiä tekemään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi
Collapse
X
-
Nyt sitten yllättäen aukesi tilaisuus pieneen polkaisuun ja oli mukava todeta, että kone kiertää ja nopeusviisari liikkuu. Alusta on vaan niin sairaan löysä, ettei uskaltanut vetää loppuun, kun ei meinaa tiessä pysyä. Tulpat pitää vielä jossakin vaiheessa vaihtaa, mutta muuten saa sitten olla tässä. Keväällä voisi sitten alkaa tuota alustaa ja jarruja päivittelemään.Kytkin on pitänyt ihan hyvin ja kolinatkin ovat kadonnet. Kitkat voisi heittää alle ja alkaa liukkaita odottelemaan.
Comment
-
Maksimi ahdot tulevat loadien perusteella 6000-6500rpm välillä. Maksimi ilmamassat tulee 7000rpm-rajoitin. Laskennalliseti tuota voi laskea, mutta totuus on toinen. Esim. tuo bensapumpun hyytyminen ei näkynyt kovissa kiihdytyksissä max. 3-vaihteella rajoittimineen. Jos ajoi hetken 4000rpm ja polkaisi lattian, niin paukut hyytyi. Edessä olin voittaja, mutta takana kakkonen :)
Comment
-
Lueskelin tuossa jenkkien sivuja ja siellä väitettiin, että tuo 2.8 hihnapyörä vaatisi coolerin, jotta kasvanut ahto pystytään täysin hyödyntämään. Voisikohan tuossa liiallisessa kumenemisessa olla syy, rankemmissa vedoissa tapahtuviin puutumisiin? Nyt kuitenkin vetää persdynolla selvästi huonommin 5:lla, kuin orkkiksella hihnapyörällä. Ei nyt viitsisi enää tuota vanhaa rullaa takaisin laittaa testiä varten. Muuten kiihtyvyys, alavääntö yms on parempaa, mutta täysillä ajaminen ei oikein toimi odotetusti. Pumpun vaihto paransi asiaa, mutta ei riittävästi. Vikakoodeja ei tule, ilmamassat, ennakot ja loadit ok, mutta seostahan en tiedä. Oisko vinkkejä ongelmaan?
Comment
-
Eipä taida vastaavaa pakettia 2.8:iin löytyä :(
http://www.goapr.com/products/cps_b8_30tfsi.html
55 litraa E85:sta pistetty tankkiin ja softa vaihdettu. Vedetään nyt huomenna vielä, jos on saumaa... Softa on kohdillaan, joten tutkaillaan lisää.Viimeksi muokannut Kilu7; 2.10.2013, 20:22.
Comment
-
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viestiTaitaa minkä tahansa välijäähyn laittaminen olla ongelmallista, kun ahdin puhaltaa suoraan imusarjaan ja on pultattuna imusarjaan kiinni.
Comment
-
Perkustarallaa, nyt ei ole riemulla rajaa. Tankissa pelkkää E85:sta ja täysin ongelmaton veto pienellä rattaalla. Ajoin auton mittarin mukaan juuri ja juuri 90:n lämpön ja kengittämään heti. Mittarinpohjat heittämällä ja olisi ollut vielä nousua, mutta tila loppui. En tiedä vaikuttaako tuo kuumeneminen vai mikä, mutta kerrankin auto toimi, niin kuin olen haaveillut. Tekisi mieli vetää päiväkänni pelkkään riemuun.
Piirrähän alpi prptotyyppi tuosta ideasta, niin tilaan sinulta sellaisen pellin testiin.
Comment
-
Ahtimen lämpötilan vaikutus on pisara meressä. Lämpö tulee ilman puristamisesta.
Viina ei ole niin kriittinen imulämpöjen kanssa. Bensapeleissä alkaa sytkäennakon kesto heikkenemään jyrkästi jossain 60C imulämmön paikkeilla.
Lieneekö moisessa keksinnössä imulämpöanturia ja jos kyllä niin missähän se sijaitsee?
Comment
-
En ole kyllä tietoinen, että Pessissä olisi lämpöanturia ja eipä siihen ole autosta kytketty, kuin alipaineletku bensapaineesta. Mietiskelin, että onko tässä vaparissa imu- tai pakolämpöanturia, jonka arvojen seurauksena kone piiputtaa. Ilmaahan sinne koneeseen kyllä Maf-arvojen perusteella menee, mutta polttoaineesta ei ole takuita. Käsittääkseni tuo ME7 ei laajakaistasta älyä, mutta toki itse näkisi, missä mennään. Suuremmalla rattaalla toimi moitteetta bensalla, mutta tuon pienemmän myötä alkoi ongelmat. Luulin tietenkin ongelmien johtuvan suuttimista ja bensapumpusta. Eipä käyneet imulämmöt mielessä eli en nyt tiedä, onko imulämmöt vai seos ongelmien syy. No kuitenkin tänään kerrankin onnistunut veto, joten toivottavasti ratkaisu löytyy pian.
Comment
-
Eikös ainakin noissa remmiahdetuissa kaseissa ole käytetty ahtimen ja imusarjan välissä Vesi-ilma coolereita, tosin voi olla, että remmiä joutuisi pidentämään jos joutuu nostamaan hirveästi. Ainakin jossain chevyn remmiahdetuissa taitaa ihan imusarjan sisällä olla noita laminovan kennoja. Tulee vaan aika kalliiksi toteuttaa kun noi laminovat ei mitään ilmaisia ole.
Comment
-
Kyllä vesiruiskusta on yleensä ahdetussa vehkeessä hyötyä. Joskus voi tietysti sattua sellaisten kokoonpanon ominaisuuksien ja olosuhteiden summa, että hyötyä ei tule. Tai sitten kokoonpano on vaan niin matalaviritteinen ja esimerkiksi ilmankosteus jo luonnostaan niin korkea, että veden ruiskutuksesta ei ole apua. Jos ahdin vaan kestää, niin tuossa paketissa voisi paras ratkaisu olla ruiskia vesi jo ahtimen imupuolelle.
Comment
-
No siinähän se anturi näkyy, eipä taas meikäläisellä pahemmin järki juokse. Jotenkin itsestä tunnostaa, että seokset taitaa mennä pahasti reisille ja siitä tuo puutuminen tulee. Kaasuläppä on kuitenkin täysin auki ja ilmaa menee. Milläs kanavalla tuo imulämpö näkyy?
-----------------------
Tuo 6-kanavan -intake air temp- ei varmaankaan näytä kohonnutta imuilman lämpötilaa? Kanava 134 ei näytä mitään.Viimeksi muokannut Kilu7; 3.10.2013, 18:19.
Comment
-
Comment