Ajattelin pistää turbot huoltoon Turbotohtorille. Paikka ajomatkan päässä ja nopea toimitusaika. Hinta kuulosti asialliselta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi
Collapse
X
-
Kun tuota Carbinin toisessa ketjussa olevaa dynolappua katselin, niin tuli sittenkin mieleen, että jos sitten hybridit samaan konkurssiin. Edellinen käppyrä oli ok, mutta veto loppui kesken. Jos kuitenkin yrittäisi vitosella alkavaan lukuun heposien puolesta. Vääntöä ei ole tarkoitus lisätä. Vakio mottihan tuo AZA taas on. Tosin kilsoja vähemmän.
Comment
-
Kävin eilen hakemassa rempatut turbot. Noudatin asioista paremmin tietäviä ja vakioilla RS4 jatketaan. Tuomio: Kompressorisiipi vaurioitunut, iskeymäjälkiä. Ylikierroksilla aiheutunut kompressorisiiven muodonmuutos, painelaakeri vaurioitunut ja toinen hukkaportti vuoti. Vaihtomotin jakoromut on haettu, mutta en ole ehtinyt vaihtaa. Otin turbohuollosta tiivarit ja prikat uudestaan, kun Carpartsilla kestää taas. Täytyy vissiin lopettaa turha "säästäminen" ja tilata osat Tepolta, kun nopeammin sieltä orkkis osat tulee, kuin Saksasta :)
Comment
-
Comment
-
Motti on ollut läjässä jo tovin, mutta ei ole ehtinyt asentaa. 4 viikkoa yövuorossa projektin takia ja ei valmis vieläkään. Viikonloppuna tarkoitus pistää kone ja vaihteisto paikoilleen. Odotellaan sitten kardaania. Torsenperä voisi mennä samalla sisään. Viikon homma alkaa kertaantua ja voin kertoa, että vituttaa kunnolla.
Comment
-
Vaihteisto kiinni ja nyt paremmin sopivilla pulteilla. ARE ja AZA moteissa oli eroa jälkijäähypumpun kautta tapahtuvassa putkituksessa. Piti ottaa ohjaustehostimen 2.8:sta ARE:hen modattu putki pois ja lyhentää 2.7:kan omaa, sekä vaihtaa napaisuus. Pistän AZA:n johtosarjan, kun se on täydellinen. Tosin en ole vielä selvittänyt, löytyykö passatista jälkijäähylle edes kytkentää. Tuo on nyt murheista pienin. Ilman jälkijäähyä on menty tähänkin asti. Pistin ARE motin vauhtiksen ja RS4 kytkimen takaisin, kun ei niissä vikaa havaittu. Toisessa topikissa valitin aiemmin kytkimestä, mutta äänet katosi itsestään ja toiminta on ollut moitteetonta.
Comment
-
Pistin kuitenkin takaisin edellisen johtosarjan, kun ecu-liitokset lambdaan oli modattu ja pari eculiitintä päälle. Askartelen "joskus" myöhemmin uudet eli tuskin koskaan :) Jälkijäähy ei toimi sitten vieläkään. No, mitäpä tässä kiirettä, kun kardaani makaa edelleen Lahden kansityön jonossa. Pistän nyt lopultakin torsenperän kiinni, kun ei ole montaa vuotta vielä ehtinyt tallissa homehtua :) Näin tämä "suunniteltu" alle kahden viikon projekti etenee.
Comment
-
Ihan tyhmyyksissäni ja mielenkiinnosta kyselen, että mikähän niiden tulppaamattomien röörien tarkoitus vaihdelaatikon etupäässä ylhäällä on ja alhaallakin? En kiinnittänyt aiemmin asiaan huomiota, kun motin vaihdoin. Oma surkea googlettaminen ei parantanut asiaa, joten kyselen paremmin tietäviltä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viestiNyt kun itsellä on E39 penari, niin naurattaa taas kerran Audin "osta kardaani yhtenä pakettina"... no sama se on muuten E39 penarin kanssa marmorilta.
Comment
-
Katsellaan sitten, kun pääsee passatilla kulkemaan :) Näköjään johtosarja alkaa olla sen verran haperoa, että täytyy alkaa johtotehtäviin. Pari piuhaa mennyt poikki ja murtumia näkyvissä. Ei tainnut enää kestää mytyssä oloa ja taivuttelua. Pari öljytivaria menee vielä vaihtoon, kun näkyy tihkuvan. Itse en ole kyseisiä liitoksia auki käyttänyt. Laakkoselle sitten maanantaina osia hakemaan.
Comment
-
Nyt kun sisäänajon lisäksi olen uskaltautunut yrmäyttelemään, niin ei voi muuta todeta, että miksi ei tullut takatorspoa asennettua aiemmin. Liukkaalla kaarreajo sujuu, kuin takapotkulla :) Motti ja voimansiirto toimii ongelmitta. Ohj.tehostimen pumppu ääntää vieläkin startissa. Kävin rvs:t ostamssa, kun ei ole enää intoa alkaa toista pumppua vaihtamaan. Näillä kohti uusia epäonnistumisia.
Comment
-
Jospa se nyt paremmin kestäisi. 1.5bar ahdoilla ajaminen tuntui sen verran kivalta, että tuskin taidan talveksi 1bariin tiputtaa. Seuraavaksi olisi vuorossa hajonneen motin purkaminen. Sitten siitä alkaisi 3L motin tekeminen. Vaihteistoon pistän vielä rvs:t, kun tuli aiemmin ostettua.
Comment
Comment