Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pesukoneessa pesulämpö oli n. 60c ja Proclean ultra oli pesuaineena. Tuolla koneella lähtee yleensä moskat ja lähti nytkin osa.
    Tuossahan noita niksejä tuli, joten eikun uutta yritystä.

    Comment


    • Mikä turbojen asennuksessa on paras järjestys? Purkamisesta on vierähtänyt "jokunen" viikko ja silloinkin tuli pakettina otettua pois. Pakosarjan kiinnitin aiemmin ja nyt sitten turbot siihen kiinni. Putkia/letkuja kiinnitellessä näyttää siltä, että joutuu pakosarjan irroittamaan uudelleen. Ei sovi mutkasta kiristämään 17mm kantaa.

      Comment


        Ei pakosarjoja tarvitse sen takia irroittaa, eikä kannatakaan että saa putket oikeaan asentoon kiinni. Kyllä ne saa kiristettyä sopivalla kiintoavaimella. Eli ensin turbot kiinni pakosarjoihin, ja sitten putket sopivassa järjestyksessä.

        Comment


        • Tekaisin töissä oman "erikois"avaimen 17mm. Kotona sitten totesin, että 19mm sen olisi pitänyt olla. Hain Biltemasta kiinto/lenkki 19mm, jota olisi tarkoitus modata. Kokeilumielessä esikiristin pihdeillä pulttia ja sehän meni sitten kohdilleen suoraan Bilteman halpis avaimella. Että tälleen... Huohotusta sitten ihmettelemään ja sitten alkaisi olla suht lähellä asennusta.

          Comment


          • Oli sitten XS-Powerin putki 20mm liian lyhyt. Hienosti jatkuu, vi**u.
            Attached Files

            Comment


            • Tuossa tilassa tällä hetkellä. Onneksi alpi lupasi jelppiä toiselle imuputkelle, niin pääsee eteenpäin kasauksessa.
              Attached Files

              Comment


              • On kyllä nätin näköstä kun on noin putsia kaikki osat.

                Comment


                • Kiitoksia alpille, imuputki istui just, eikä melkein. Letkutusta ja lauhdutin kiinni, niin voisi pukilta tiputtaa. Takastefa ja vauhtis sitten. RS4 coolereilta puuttuu sopivat letkut, jos niitä ei ehdi saada, niin pistän sitten nuo ebaysta hommatut coolerit. Pistän motin mukana tulleen startin ja laturin kiinni. Auton nykyinen ilmastoinnin kompura saa jäädä, jos onnistuu ilman tyhjennystä vaihtamaan.
                  Attached Files

                  Comment


                  • Huohotus on mallia 078103235R tai mitä siitä on jäljellä. Tekaisin uuden hämiksen 40x40x110mm, 15/18mm sisäänmenoilla. Kuvaa en pistä, kun omat hitsaukset on mitä on :) Millaisen virityksen tuolle N75:lle voi virittää, kun alkuperäinen nippa katkesi letkuun?
                    Attached Files

                    Comment


                      Taannoin oli vähän MacGyver meiningit ja vetäsin M5? tms sopivan ulkokierteen jarruputkenpätkään ja kiersin sen venttiiliin kiinni. Toimiva tuli.

                      Edit. kuvaa tarkasteltuani en ole enää iha varma mikä sulla katkes ja mistä kohtaa. Mulla katkes venttiilistä lähtevä nippa ihan juuresta jolloin toi oli iha toimiva korjaus.

                      Comment


                      • Huohotusputken nippa poikki eli venttiilin nippa on ehjä ja haluan siihen menevään letkuun sopivan liitoksen. Uusi letku oli tarkoitus pistää nykyisen muoviputken päälle, mutta nipan rikkoutuminen estää suunnitelman. 175€ on uusi huohotinputkisto, jota joutuisin kuitenkin modaamaan tai sitten sellaisenaan.
                        Attached Files
                        Viimeksi muokannut Kilu7; 16.6.2015, 20:41.

                        Comment


                        • Tuo katkennu lähtö on vaan ulkoilmaan. Eli tarttee vaan suojata likaantumiselta. Minä ruuvasin jostain random pneumatiikka venttiilistä http://www.wexon.fi/tuotteet/pneumat...vaimennin-sep/ tuon näkösen mokkulan suoraan ton letkunpätkän päähän.

                          Comment


                          • Mallailin kokeeksi down pipeja ja taas tuli todettua "Bolt on" myyntiteksti. Bank 1 laippa on sivureiistä liian kapea eli fiilaten ja höyläten jälleen. Onko dp:n mutterit kuparia? Ihmeellisesti olen kadottanut orkkikset jälleen. Silmälaakeri- ja vauhtisprojekti juhannuksen kunniaksi. Onnistuuko dp:n irroitus koneen ollessa paikoillaan eli pitääkö laajakaistan paikka tehdä, ennen asennusta? Millaiseen kulmaan ja paikaan pitää sijoittaa?
                            Attached Files

                            Comment


                              Tuleeko tuplamittari? Asennuskulma vähän vaihtelee valmistajakohtaisesti. Löytyy manuaalista.

                              Comment


                                Hah, millä ne tekee laipat kun eivät ole identtisiä :)

                                Anturit on varmaankin melkeinpä samoja kaikilla, joten tuskin ne asennuspaikatkaan paljoa poikkeaa. Se pitää olla vähintään 15 astetta vaakatasosta ylöspäin. Muuten ei ole niin tarkkaa. Kyllä se laajakaista kannattaa asentaa kone irrallaan. DP:n mutterit on 17 mm kannalla, mustia eikä ole kuparia.

                                Comment


                                • Siinä olisi läjä osia, jotka pitäisi vaihtaa. Pientä esivalmistelua ehdin tehdä, mutta yövuoro kutsuu. Huomenna olisi tarkoitus aloittaa reilummalla kädellä. Oisko linkkiä tai sähkökuvaa 2.7bit ecun kytkennöistä. Siirrännäisen ecussa on vain automaatin softa tarjolla ja sekin oli salauskannan takana. Pitäisi saada nykyinen manuaaliloota kytkettyä, niin että ecukin ymmärtää, mitä olisi tarjolla.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Eipä tuo koneen irroitus heittämällä mennyt, mutta pois kuitenkin tuli. Valitettavasti joutuu sähkötöihin tulevan motin piuhojen kanssa, joten katsotaan, miten edistyy.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • Siellä se sitten lepää :) Ilmaantui lisää odottamattomia muuttujia, joten vielä riittää modaamista, että auto on ajokunnossa. Kone on kuitenkin ollut käynnissä ja ei vuotanut öljyä, sekä itse turattu jakopääkään ei ainakaan vielä lauennut :)
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Unohtui avata kytkimen ilmausruuvi romujen ollessa lattialla. Näköjään on niin hapettunut, ettei ole kannasta hajuakaan. Millä tuon saisi avattua, ettei tarvitse uudestaan tiputella?
                                        Välijäähyt ei mene suoraan paikoilleen, joten joutuu siirtämään ilmastoinnin kuivaimen taaemmaksi ja rakentamaan kiinnikkeet. Ohjaustehostimen putkea joutuu myös modaamaan tai on haettava kulmallisia jatkoliittimiä.

                                        Comment


                                        • En kyllä bitukan ahtaudesta tiedä, mutta ite oon saanu jenkki jakoavaimella monta pyöreää kantaa auki.
                                          Nipexit ei varmastikkaan mahdu, kokoa pienempi 12kanttinen hylsy menee usein jos nylppääntyny.

                                          Eikös sieltä myös saisi koko sylinterin irti?

                                          Comment


                                          • Tuossa on passatin 5v. vakio laatikko paikoillaan. Yläkautta pääsee hylsyllä hyvin, mutta ei ole kantaa. Kiintoavaimen L-taivutuksella voisi kokeilla, mutta kannan koko ei ole tiedossa ja kanta on hapettunut pyöreäksi.

                                            Comment


                                            • 11mm aika varmasti, joskus 12mm mutta harvoin.

                                              Comment


                                              • Kävin omasta työsylinteristä (ja yhdestä irtonaisesta) kokeilemassa ja 9mm avaimille oli ne nipat. Sen on kyllä huomannut, että jos kunnolla on hapettunut, niin isompikin avain voi tuntua aluksi sopivalta, mutta kunnolla kääntäessä sit pyörähtää.

                                                Comment


                                                  9 mm ne ainakin 01E lootissa on olleet.

                                                  Comment


                                                  • Niimpä taitaakin olla, ainakin jos on originaali sylkkä ja nippa.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja pykiz Näytä viesti
                                                      11mm aika varmasti, joskus 12mm mutta harvoin.
                                                      Tuo arvio osui kantaan, ainakin tässä tapauksessa, mutta ei pyöreä kulma auennut. Tyrkkäsin zxn 10mm tuohon, mutta vastakappale antoi periksi. Saisikohan tuon porattua pois vai vetäisenkö kaikki pihalle taas? No, oppia ikä kaikki, mutta vituttaa tuelta jälleen.

                                                      Comment


                                                        Onko nyt jotain syytä, ettei voi irrottaa koko sylinteriä laatikosta? Kuitenkin alle 10 min homma.

                                                        Comment


                                                        • Lähti sitten pienillä lukkopihdeillä auki, kun uusi työsylinteri odotti vieressä.
                                                          Ei enää jaksanut yllättää "bolt on" osien laatu, kun vänkärin välijäähy ei mene letkuihin, ilman hitsailua. Pistin orkkiksen kiinni väliaikaisesti. Sitten enää keula kasaan ja nesteet sisään.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • Sieltä ne ebayn halpis hinnat tuleekin pikkuhiljaa esiin :) Muuten kunnioitettavaa turaamista!

                                                            Comment


                                                            • Parilla putken ja letkun pätkällä välijäähy meni kohdilleen. Nyt olisi näytettävä rälläkkää, että keulan saa paikoilleen. Katsotaan sopivatko lampunpesimet enää. Töötille on ainakin etsittävä uusi sijoitus.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X