Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8 V6 30v lastutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Tietääkö kukaan mistä mahtais saada 2.8 v6 iha oikean lastun? Kuulemma menee kolvaus hommiksi tossa mallissa?

    Comment


      #62
      Ei maksa vaivaa, vaikka saisikin. Kyseisessä moottorissa ei ole mitään piileviä voimavaroja, joita lastulla saisi käyttöön. Vaatiihan se vakionakin 98-oktaanista tankkiin, jos siis tästä 142kw/193hv versiosta on kyse.

      Comment


      • #63
        Jokusen vaparin olen ohjelmoinut, mutta eipä siinä ole hyötynyt kuin minä.
        CLK 500 mersuun tuli n.25hv kuten myös vääntöä, missään sitä ei huomaa.
        Tämä mersu penkitettiin ennen ja jälkeen.
        Kulutus on jollain tippunut.

        Comment


        • #64
          kulutuksen takia sitä haenki :) paljonko pyydät ohjelmoinnista?

          Comment


          • #65
            Tuolta lastu! Tulee kyllä vähän muutakin tavaraa mukana :D
            http://www.pes-tuning.com/

            Comment


            • #66
              Sitä en ymmärrä että, miksi kaikki valittaa siitä jos joku nyt jostain syystä haluaa tuhlata rahaa vaparin lastuttamiseen? Eiköhän se ole jokaisen oma asia mihin ne rahat tuhlaa, oli se sitten kaljaan taikka siihen lastuun :)

              Comment


              • #67
                No jos on tarkoituksena humalahakuinen ryypiskely, niin varmasti myös muut neuvoisi olemaan ostamatta sitä alkoholitonta olutta...

                Täällähän nimenomaan kerrotaan miten asia tuppaa käytännössä olemaan, ei kukaan kiellä hiettämästä rahoja nuotioon.

                Comment


                • #68
                  Menipä taas :D Onko kellään minkään näkösiä kokemuksia sitten enemmänki noista vaparien lastuttelusta? Mustaa valkoisella? Ite mitä olen kavereilta kuullu niin kyllä se vaparissaki vaikuttaa joltisenki mitä sen tarttee :) Pitää laittaa infoa tänne sitten kun olen lastun saanut hommattua autoon, että miten se toimii siinä :)

                  Comment


                    #69
                    Lupaan ostaa tuohon omaan vapariin vaikkapa kolme lastua, jos joku saa siitä jotain järkeviä lukemia muka irti. En lupaa pidätellä henkeä odotellessa.

                    Comment


                      #70
                      Aika harvassa varmaan tosiaan on ne vaparit joihin lastuttamalla mitään oikeasti ihmisen tuntoaistilla tai mittalaitteella havaittavaa vaikutusta saa. Ja jos joku on jo todennut ja testannut ettei tuohon 30v:hen ole kätkeytyneenä mitään käyttämättömiä voimavaroja niin itse en ainakaan rahojani tuhlaisi. Mutta toki se on jokaisen oma asia mihin ylimääräiset rahat laittaa.
                      Bemareihin hullaantunut, itsekin vapareiden lastutukseen skeptisesti suhtautuva kaveri oli joskus bemariklubin penkkipäivillä todistanut että jollain markan lastulla oli penkitetty toistakymmentä heppaa vakiolastua enemmän samasta autosta samana päivänä samassa penkissä. Kyseessä muistaakseni E36 325. Mutta tuollaiset saavutukset lienee perin harvinaista sorttia.
                      Jos joku löytää todistettavasti 2.8 30v moottoriin lisää tehoa tuovan lastun niin saatan kiinnostua. Tuo PES sarja kiinnostaa jo nyt mutta hinta ei. Toisekseen tuo A4 on käyttöauto, pysyköön vakiona.

                      Comment


                      • #71
                        Jops, mä ostin ton lastun mun 2.4L 30v A4 B5 quattroon.

                        Muutokset:

                        Jotaki pientä muutosta väännön suhteen huomaan (eli siis parempaan päin), mutta tuntuu, että hörsii iha vitusti enemmän soppaa. Näin talvella tuola riftates se pieni tynkä mitä sitä vääntöä saa on iha kiva asia, mutta normaalis ajos en tota pitäisi laisinkaan kiinni. Asennus todella helppo, 30 sekunnis osa asennettuna kiinni ja otettuna pois. Suosittelen kummiskin jättämään poxin kauppahan ja ostamaan ÄSSÄLÄÄSEN!

                        Comment


                        • #72
                          Kävikö kukaan penkissä ton Boksin kanssa? Olis mukava tietää mitä tuloksia sieltä tuli?

                          Comment


                          • #73
                            Juu siis lastuttamisesta sen verran että yks tuttu haki aikoinaan tehoo sen audi 100 2.8 v6 lastuttamalla ja putkiston vaihdolla. Rahaa meni melkein 2000e ja tehoa tuli noin 15hp lisää. Kannattavaako?

                            Comment


                            • #74
                              Alkuperäinen kirjoittaja HallaMaster Näytä viesti
                              Juu siis lastuttamisesta sen verran että yks tuttu haki aikoinaan tehoo sen audi 100 2.8 v6 lastuttamalla ja putkiston vaihdolla. Rahaa meni melkein 2000e ja tehoa tuli noin 15hp lisää. Kannattavaako?
                              Eikös tuota muutoksien suuruuteen nähden ole tullut ihan hyvin? :)

                              Comment


                              • #75
                                No kun vertaa omaa 200:sta lastu ja putkisto meni joku noin 1000e rahaa kun tuttu väsäs putken niin tuli +50hp

                                Comment


                                • #76
                                  Alkuperäinen kirjoittaja HallaMaster Näytä viesti
                                  No kun vertaa omaa 200:sta lastu ja putkisto meni joku noin 1000e rahaa kun tuttu väsäs putken niin tuli +50hp
                                  Toki mutta jos vapariin putki ja lastu -> +15hv niin eikös se ole siinä ihan hyvin? Voisi olla että tulisi vaikka 5hv tai vaikka 2hv. Parempi se 15 on. :)

                                  Comment


                                  • #77
                                    Juu totta, mutta en minä nyt 2000e siihen laittas. Normaalisti taida saada edes 10hp lastulla ja putkistolla vaparissa, joten siihen nähden kaveri sai kovan tuloksen.

                                    Comment


                                      #78
                                      Alkuperäinen kirjoittaja HallaMaster Näytä viesti
                                      Juu totta, mutta en minä nyt 2000e siihen laittas. Normaalisti taida saada edes 10hp lastulla ja putkistolla vaparissa, joten siihen nähden kaveri sai kovan tuloksen.
                                      Kyllä on kaverillasi viirannut pahasti jos on ton verran rahaa laittanut säätöihin ja putkistoon, vai liekö putkisto tehty puhtaasta kullasta :). Pitäisin uskottavampana jos näkisin dynolaput kaikista näitä serkunsiskonkaimojen + x hp tuloksista. Samalla näkisi onko tämä lisäteho saatu 100rpm alueelle vai peräti koko vetoalueelle.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Onnistuuko APR:n softaus letkulla OBD:n kautta?
                                        Boxissa Boschin koodi: 0 261 206 387. Seuraavaksi kokeillaan softan tekoa E85:lle.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ei onnistunut luku portin kautta. Lisäksi tunnisti 5.9:ksi. Vag-comi ja Unisettings toimii kuitenkin moitteetta. Oisiko guruilta antaa vinkkiä ongelman ratkaisuksi? Tarkoitus oli vain lukea softa ja sen takia en viitsi alkaa boxia availemaan ja prommeria käyttämään. Onko joku sorkkinut softaa vai onko noissa vanhoissa ollut joku suojaus?

                                          Comment


                                            #81
                                            Siis onko sulla APR lastu siinä?
                                            Jos on, niin se on suojattu. Muistin tilalle on tökätty vähän enemmänkin elektroniikkaa.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Moottorikoodi on APR ja moottorin ohjaus on ME7. Käsittääkseni orkkis ohjelma koneessa. Sori oli vähän sekavaa tekstiä aiemmin.

                                              Comment


                                                #83
                                                No joo, kuulostikin hieman oudolta, että APR olis tehny lastun vaparikoneeseen. Taitaa kuulua niihin vanhempiin ME7:in joita ei saa flashattyä portinkautta.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Löytyykö kokemusta NefMoton ME7 ecu flasherista? Tuolla voisi yrittää softan lukua seuraavaksi.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Tietääkseni kaikki vag ME7 menee portin kautta, mutta mittariston immo saattaa katkoa yhteyttä, joten vika on ikäänkuin autossa. Sama pätee kyseisissä autoissa ecux/me7logger -lokituksiin. Tietysti kaikilla työkaluilla ei kaikki autot toimi.
                                                    Nefmoto toimii vain 8Mbit/1MB muistipiirin kanssa, joten jos boksisi on "400-piirinen", ei voittoa sen kanssa.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Kiitos infosta. Kait tässä vielä jotakin täytyy yrittää.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        No niin, NefMotolla onnistui softan lukeminen portista. 800:nen tuo piiri sitten oli. Katsotaan mitä kirjoittaessa tapahtuu...

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Kirjoitus onnistui ja nyt sisässä on softa E85:lle. Ja mikä parasta, niin orkkis löytyy omalta läppäriltä ja sen palauttamiseen menee alle 5 minuuttia. Koeajo suoritettu, joten projekti päättyi mielestäni hyvin.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Kerro nyt toki vähän enemmän että mitä muutoksia teit softaan? Ja miten auto toimii? Paljonko on kulutus, jne?

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Tarkennetaan, että en itse tehnyt softamuutoksia, vaan kaveri jolla on välineet ja osaaminen. Oma tekeminen jäi softan lukemiseen ja uudelleen kirjoittamiseen. Tärkein syy softaan oli käynnistyksen rikastamisen säätäminen lämpötilan mukaan. Unisettinginsillä tuo rikastus oli sama kylmällä ja lämpimällä koneella, joten aika mukavat käryt tuli kun kuumana käynnisti ja ei oikein usko riittänyt että pakkasella toimisi kunnolla. Ja nyt tuo sytysennakkokin on varmasti säädetty. Täyttä varmuutta ei ollut, toimiko tuo Unis. säätö tuolta osin. Softa on myöskin tehty auton vakio suuttimille ja hyvin näyttivät riittävän. Näin perstuntumalta auto liikkuu liukkaammin, joten taisi homma jotenkin onnistua. Katsotaan miten kulutus asettuu, kun joskus saan nuo lambdat ostettua. Onneksi netistä löytyy fiksuja softia ilmaiseksi, joilla noita säätöjä pystyy tarvittaessa tekemään. Ja tarvittaessa pientä viilausta voi vielä tehdä. Mielestäni tuo alkuperäinen softa on hyvä olla backuppina, jos tulee sählättyä pahasti.
                                                              Ps. Onhan tässä tullut jo kohta 9tkm:ä ajettua RE85:lla jos jonkinlaisilla boxeilla ja omilla virivirisäädöillä, joten ihan mukava että auto toimii kerrankin kunnolla.
                                                              Viimeksi muokannut Kilu7; 9.8.2012, 21:35.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X