Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8 V6 30v lastutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.8 V6 30v lastutus

    Onko kellään kokemuksia tästä lastusta? Lähetin mailia kyseiselle firmalle ja kysyin asiasta ja tälläsen vastauksen sain: "Anteeksi hieman vajaavainen info tehonlisästä ja sopivuudesta. Valmistaja lupaa ehjälle autolle +20hv/20-30Nm tehonlisät. Saamastamme palautteesta päätellen tehonlisät ovat toteutuneet autoissa.
    Boksi sopii vuodesta 1995 alkaen kaikkiin 2,4 & 2,8 litran V6 30v koneisiin lukuunottamatta 2,8 litran 128kw/174hv AAH-tunnuksella olevaa konetta.
    Boksi ei nosta polttoaineen kulutusta,vaan voimistuneen alaväännön avulla antaa mahdollisuuden pieneen säästöön."

    Toihan kuulostaa hyvältä hintaansa nähden (99?)

    Olisi kiva saada täältäkin tietoa jos joku kyseisen lastun on hankkinut ja miten on pelittänyt :)

    #2
    Osta vaikka 99 eurolla olutta ennemmin. Tai bensaa.

    Comment


    • #3
      Ethän oikeesti usko tuohon vastaukseen, ethän? Vaparin lastutus on yhtä turhaa ku yrittää tappaa kalaa hukuttamalla. Tuollanen tehonlisäys ei kyllä missään tapaukses tuu toteutuun millää poksin vaihdolla/lisäämisellä.

      Comment


      • #4
        Taitaa vaparin lastuttaminen olla pikkustavaille turhaa hommaa jos ei jotain muutakin tehdä samalla. En ole tiennytkään että 128 kW AAH on 30-tappinen?

        Comment


          #5
          Ei tuo ole "Lastu" vaan anturi yms arvojen huijausboksi. TDi koneissa tuollasesta on jotain hyötyä purkkaviritysbudjetilla jos ollaan liikenteessä, mutta että vapari bensakoneessa?
          Tuo asennetaan tehdasliittimien väliin, mutta sitä ei sanota mihin väliin.

          Jos kyse olisi oikeasta lastusta niin silloinkin hyödyt on olemattomat vapareissa.

          Tolla 100e:llä saa bensaa melkein tankillisen varmasti ja siitä on paljon enemmän iloa kuin tollasesta boksista.

          Comment


            #6
            Kyllähän noilla lastuilla on joitain hevosia saatu lisää ja auton käytöstä mukavammaksi. 20hv lisää kuulostaa kyl aika kovalta lukemalta. Kai siit saa rahat takas jos ei tehoja tulekaan lisää sit? :)

            Comment


            • #7
              Kyllähän vapareihinkin lastulla tehoa saa, jos jo tehtaalla on pelkällä ohjelmalla ajettu ulos eri tehoversioita (Volvon 2,4 140--170hv ainakin kaikentietävän interwebin mukaan).
              Mutta tuohon Audin V6-koneeseen moista ihmettä ei tule tapahtumaan.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja mikk3 Näytä viesti
                Onko kellään kokemuksia tästä lastusta? Lähetin mailia kyseiselle firmalle ja kysyin asiasta ja tälläsen vastauksen sain: "Anteeksi hieman vajaavainen info tehonlisästä ja sopivuudesta. Valmistaja lupaa ehjälle autolle +20hv/20-30Nm tehonlisät. Saamastamme palautteesta päätellen tehonlisät ovat toteutuneet autoissa.
                Boksi sopii vuodesta 1995 alkaen kaikkiin 2,4 & 2,8 litran V6 30v koneisiin lukuunottamatta 2,8 litran 128kw/174hv AAH-tunnuksella olevaa konetta.
                Boksi ei nosta polttoaineen kulutusta,vaan voimistuneen alaväännön avulla antaa mahdollisuuden pieneen säästöön."

                Toihan kuulostaa hyvältä hintaansa nähden (99€)

                Olisi kiva saada täältäkin tietoa jos joku kyseisen lastun on hankkinut ja miten on pelittänyt :)
                jos hepat nousee tossa omassakin bensassa 193hv-> 213hv ja vääntö 280nm -> 300-310nm ja polttoaineen kulutuskin tippuu niin samantien voi sijoittaa kyllä 99e kyseiseen värkkiin...?

                Tarpeeseen nuo lisähepat kyllä tulis= automaatti,quattro ja läskirenkaat= ei mihinkään :)

                Onkohan kellään faktaa asiasta ?


                Liekkö kyse samanlaisesta "tuunauksesta" kun tuttava laittoi 328i bmw:hen ? hepat nous muistin mukaan n.25hv suorakutvosessa...

                Comment


                • #9
                  Kokeilkaapa joku ja kertokaa tänne sitte :D
                  Hommaan kyllä samantien jos oikeesti edes jotain hyötyä.

                  Comment


                    #10
                    Itse laitoin tuollaisen 12-tappiseen V6:seen (sain 25 eurolla): Havainnot: käynnistäessä haisee bensa ihan reilusti eli käy rikkaalla (tuo huijaa imuilmanlämpötilan kautta). Kiihdytyksissä vetää mielestäni tasaisemmin- mulla tosin jotain (ehkä alipainevuoto) häikkää tuossa koneessa. Sokkotestinä tuskin voisi arvella onko tuo boksi kiinni vai ei. Jos tuollaisen väkisin haluaa kannattanee katsoa www.ebay.de suuntaan

                    Comment


                      #11
                      Hyvä olis penkitys ennen ja jälkeen lastun.
                      Sais varmaa faktaa pöytään.
                      Joskus muistan, että joku lupasi samat tehot V6 30v (20hv ja 30nm)
                      Siihen piti vaihtaa putkisto, vapaammin virtaava suodatin ja lastu.
                      Tehokäyrä pitäisi tulla tasaisempi.
                      Omassa olen huomannut että 3000-4000 kierroksen kohdalla ei meinaa vetää kunnolla.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä mä taidan jossain välissä hommata ton, kuitenkin vaan satasen maksaa. Voin sitte päivitellä tänne :)

                        Comment


                        • #13
                          Tässä ilmeisesti sama boksi kun mitä tuol finnautomobilen sivuilla, taidanpa tilata sen ebayn kautta ;)

                          Comment


                            #14
                            Kokemuksia, kun olet saanut palikan kiinni.
                            Hinta ei olis kyllä paha, varsinkin jos on vielä hyötyä.

                            Comment


                            • #15
                              Ostakaa nyt hyvät miehet edes tuolta eBaysta nuo "lastut", niin ei tarvi maksaa satasta ja tulee halvemmaksi tuo vaparin lastukokeilu.

                              Comment


                                #16
                                Tässähän nyt siis ei ole kyse "lastusta" vaan "boksista". Lastuvirityksessä sentään muutetaan moottorinohjauksen säätöjä (joko itse piiri vaihtamalla tai nykyisen piirin uudelleenohjelmoinnilla). "Lastulla" teoriassa voi saada jotain minimaalista hyötyä pienin haittavaikutuksin, erityisesti jos tehoa on tarkoituksella rajoitettu ohjelmallisesti.

                                Boksit taas huijaavat jotain anturiarvoja, eikä niistä vapari-bensakoneissa voi ihan oikeasti olla muuta kuin haittaa. Anturiarvoja huijaamalla ei oikein mitään hyvää voi saada aikaan. Haittaa kylläkin.

                                Comment


                                • #17
                                  Nyt on tehoboksi tilattu saksanmaalta hintaan 32,90? posteineen. Nyt vaan odotellaan että saapuu perille ja sit kokeilemaan ;)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eilen tipahti lappu postista. Kävin hakemassa paketin ja tässä sen sisältö:

                                    Tehoboksi


                                    Ennen


                                    Jälkeen


                                    Vielä en kerennyt ajamaan, mutta ainakin startatessa ja käydessä en huomannut mitään eroa (joku mainitsi että bimmerissä oli bensa haissut jne.)
                                    Perstuntumia myöhemmin kun oon kerennyt muutaman testilenkin ajamaan. Moottorin suojamuovista pitää vähän leikata reunaa pois, toi boksi törröttää sen verran tiellä ettei se mee kohilleen.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kerhon porukka on menossa lokakuun lopulla Pirkkalaan Tatecille penkkiin. Voisit tuoda omasi sinne ja päästäisiin oikeen porukalla todentamaan muutokset.

                                      Tuollaisen voisi suolestaa ihan harrastusmielessä. Onkohan siellä joku ihan operaatiovahvistin piiri, vai tuli vastuksille hintaa..?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kokemuksia odotellaan?
                                        Onnistunut viritys jos tehot ei tipu yli 30%? :D
                                        Jos jotain hyötyä tosiaankin on niin tilaan kyllä itsekkin..

                                        No kohtahan tostakin tulee tehokas ku tulee Q-kelit :D

                                        Comment


                                          #21
                                          Käykääs joku loggaamassa tuosta imulämmöt VAG-COMilla, niin nähdään paljon tuo pulikka niitä huijaa :D

                                          Comment


                                            #22
                                            Imulämpöjen huijaamisella ei kyllä saada mitään tehonlisäystä aikaan... Kakkua kyllä koneeseen saadaan enemmän ja huonompi käynti...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mä oon aina ollu vapaahengittäviä ostanut kun sitten ei tulee ikinä mitään mietteitä jostain upgradesta minne menee helvetisti fyrkkää (esim 2.2T, joka kerta asennat voimakkaamman osan kuitenkin).
                                              En itse kyllä ikinä usko että tulee 20 heppa noin vain lisää tosta koneesta, katsoin kyllä passatille niitä myös mutta jäi ostamatta.. Mielestäni voi maximi effekti olla "perstunteuksessä", että kuvittelet että olis paljon lisää poweria :)
                                              Samalla - jos näkyy penkkitulokset, sitten varmaan täytyy jo alkaa uskomaankin :S

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei vaparista saa tehoa lastulla. Turbot erikseen. Itelllä ennen Nissan 200 SX ja tehoa reilut 350.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Odotellaan kiinnostuneena mikk3:n kokemuksia poksista, ettei tarvis vaan kokemattomien arvailla. Ois hieno jos sais vaikka 0-100km/h aikoja, poksin kanssa ja ilman. Niin ei ois pelkän persdynon pohjalta tuo arviointi.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    [Purkaus] Kyllähän nämä vapareissa on just näin hyviä, kun nyt vaan jaksais JOSKUS vaihtaa ne huollon edellyttämät osat ja tehdä ne huollot, kun niihin menee saamari rahaa. Pienemmällä rahalla saa tommosen mystisen "BOKSIN" jolla saa ne hukkatehot takasin ja vielä lisää... [/Purkaus]

                                                    No, onhan esim. Porkkis saanut vaparista irti todistetusti softalla hyvää. Mutta se onkin softaa se.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Joko löytyy kokemuksia?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuliko niitä tehoja lisää ?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nyt muutama sata kilometriä takana. On todella vaikee sanoa mitään perstuntumalta, melkeen pitäis penkkiin päästä. Ehkä pientä muutosta on tapahtunu, mutta ku ei kauheesti kokemusta ole miten "isolta" erolta +20hp/20-30nm tuntuu. Kaveri kyllä totes että kyllähän se hyvin liikkuu.. :) Tuusulasta löytyypi yks penkki, pitäis varmaan soittaa ja käydä mittaamassa.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Ei muuta kun suunta tuonne pirkkalaan ja mittaukset molemmilla tavoilla.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X