Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenon vai ei?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Kiitos Niko... paketti tuli perille ja on asenneltu paikoilleen. Hyviä sarjoja tuntuu olevan ainakin asennuksen puolesta, kaikki oli plug_and_play. Puolitoista tuntia meni H4 bi-xenon sarjan laittamiseen.

    Mitä valotehoon tulee, niin yllättäen huomattavasti parempi... ulkonäöstä puhumattakaan.

    Comment


    • #62
      Minulata saa a4 faceliftin 11/1994 -> 01/1999 kirkasvilkku umpiot missä on jo valmiiksi asenettu xenonit.
      http://www.locomail.com/niko/epdmoto...headlights.gif
      Nuohan on kaksiosaiset. Sanos ny hinta kuitenkin, jos alkaisi kiinnostamaan. Tosin sitten tarvisi asentaa ja hankkia facelift sumaritkin, koska todellakin tarvitsen niitä silloin tällöin.

      Comment


      • #63
        Nuohan on kaksiosaiset. Sanos ny hinta kuitenkin, jos alkaisi kiinnostamaan. Tosin sitten tarvisi asentaa ja hankkia facelift sumaritkin, koska todellakin tarvitsen niitä silloin tällöin.
        545e, eli valot plus sisään rakenettuja xenonit.

        Comment


        • #64
          Moro, EPDM,
          Miten onko kauttasi saatavissa projektiovalo/xenon meininkiä myös B4 Audiin...?

          Comment


          • #65
            eli rs2/s2 kaltaiset.

            ne pyörii noin 500-550? paikalla. Eli ei mitenkään halpoja

            plus sitten xenon sarjat kuten yritys puolella on mainittu

            http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=6418

            Comment


            • #66
              Moro EPDM!
              Mites on myytkö myös xenonlisävaloja? Jos, niin missä hinnoissa ne pyörii?

              Comment


              • #67
                en,

                Idishän näissä jälkiasennus sarjoissa on että vakio lyhyeet, tai miksei pitkät(kin), vaihdetaan xenon teknikkalla. Sen jälkeen et taatusti enään tarvitse enään mitään lisävaloja erikseen.

                Comment


                • #68
                  Juu, mut jos laittaa lisävalot, niin ei tartte lampunpesimiä=yksinkertasempi, kai :)

                  Comment


                  • #69
                    riippuu mistä näkökulmasta katsoo. Kokonais refleksi indexi menee yli määräyksien. Minulla oli joskus passatissa faceliftissä lisä xenonnit. Piti ottaa polttimot pois passatin omien pitkä valoista että indexit eivät ylittyisi. Mutta jeezus että näki pitkäääääää..:-)

                    Comment


                    • #70
                      Niin sehän siinä tietty on. Mut hankalaks/kalliiks menee, jos meinaa saaha jälkiasennusxenonit laillisesti asennettua tuohon munkin hoppaan. Pitäs uusia umpiot, laittaa pesurit yms. Pitää vissiin tyytyä Power2Nighteihin ja laittaa normaalit lisävalot, jos haluaa lisää valoa.
                      Nuo Suomen lisävalosäädökset on kyl niin hanurista ku vaan voi olla. Niinku sekin, että ei saa olla kolmea lisävaloa, jos sais, niin mulla ois 3 Britaxin kattilaa keulalla, mut ku ei.

                      Comment


                      • #71
                        en tiedä mikä vm sun auto on. Mutta saahan minulta myös jälkiasennus automaattikorkeus säätö sarja. Jos autossasi ei ole korkeussäätö moottoria niin se ei paljon autaa.

                        http://www.locomail.com/niko/epdmoto...non/allkit.htm

                        se sisältää etuvalojen vesiruisku suuttimia.

                        Comment


                        • #72
                          Onkos tossa mun audissa ja A6/S6 audissa samat umpiot? Ajattelin vaan, että onko niko tuohon -92 S4 audiin tommosta xenon sarjaa, missä on umpiot mukana? Ja jos on, niin mitä kustantaa?

                          Comment


                          • #73
                            a6/s6 ja 100/s4 lasi, tiiviste ja kehys ovat erilaisia, kaikki muu osat ovat samoja.

                            Eli voit vaihtaa osat keskenään jos ymmärän asia oikein.

                            käännän sivut suomeksi kun ehdin. Price sivuston alle löytyy hinta, eli 515e

                            Comment


                            • #74
                              Yritin tavata tota Aken infolappua, mutta mulle ei auennut oikeen se.
                              Siis, mulla on normaali manuaali korkeussäätö ja lampunpesimetkin löytyy, mutta voiko noita xenoneita edes miettiä tälläseen 80-luvun tekniikkaan? Sulake pitäisi vaihtaa 20A sulakkeeseen, eikös tuo vähän tarkoita samalla, että pitää releyttää valot. Lisävirta viikselle ei varmaan ole hyväksi?

                              Comment


                              • #75
                                ison virran tarvetta on hetkellinen, siis käynistyksessä. Sen jälkeen ne käytttää siis vähemman virtaa kun halogeenit. En ole koskaan kuulut että viikset olis kärsinyt siitä.

                                Comment


                                  #76
                                  Tässäpä lisää tekstiä AKE:ltä, joka sinällään ei kyllä selvitä -93 ja vanhempien autojen määäyksiä:

                                  Mitä vaatimuksia on, jos ajoneuvoon jossa ei ole ollut alkuperäisenä kaasupurkausvaloja asennettaisiin sellaiset? Esimerkiksi valmiit umpiot, tai vaihtoehtoisesti sellaiset, jotka voidaan asentaa omaan umpioon. Vaaditaanko automaattista valojen korkeuden säätölaitteistoa?

                                  Direktiivin 97/28/ETY mukaan kaasupurkausvalojen yhteydessä vaaditaan aina automaattista tasonsäätöä (tasonsäätö vaaditaan muutenkin, jos valot eivät täyty tietyissä kuormitustiloissa korkeusvaatimuksia). (Siis 1.1.1998 jälkeen käyttöönotetut)

                                  Tätä ennen käyttöönotetuille autoille oli 1.1.1994 alkaen voimassa ETY-direktiivi 91/663, jonka mukaan tasonsäädön ei välttämättä ole oltava automaattinen, mutta kohtisuoruusvaatimukset tulee silti täyttää. Kaasupurkausvalot voi olla siis mahdollista asentaa ilman tasonsäätöäkin, mutta todennäköisesti asennus on pystyttävä todistamaan kelvolliseksi ottamalla selvää direktiivien vaatimuksista (näitä voi hankkia Editalta). Tasonsäätöä ei välttämättä vaadita itse valoille, ja auton korin tasonsäätökin (esim. kuljettajan paikalta ilmapumpulla säädettävät takaheilahtelunvaimentimet) saattaa riittää, kunhan direktiivin vaatimukset täyttyvät.

                                  Itse kaasupurkausvaloyksikkö täytyy kuitenkin olla kokonaisena e-hyväksytty (tai DOT-hyväksytty, jos auto johon ne asennetaan on Yhdysvalloista tuotu ja hyväksytty suomen tieliikenteeseen DOT-merkityillä valoilla) ja sen täytyy täyttää käyttöönottoajan mukaiset valosäädökset.

                                  Polttimoiden tilalle asennettavat kaasupurkausvalot eivät siis käy kuin autoon, jossa ei ole Suomeen käyttöönotettaessa ollut e- tai DOT-hyväksyttyjä valoja (1968 vanhempi muuttoauto esim. Japanista), joita ei Suomessa juurikaan ole.

                                  Lisäksi kaasupurkausvalojen kanssa vaaditaan E- säännön 45 mukaan hyväksyttyjä ajovalojen pesulaitteita.

                                  Comment


                                  • #77
                                    joo noin minäkin asian ymmärän.

                                    Minun kautta myyty valot on E hyväksyntä.

                                    http://www.locomail.com/niko/epdmoto...uvapproved.jpg

                                    Comment


                                    • #78
                                      Nyt on Nikolta tilatut xenonit asennettu.

                                      edit: hommasta jäi paha maku suuhun joten suosittelut poistettu

                                      Comment


                                      • #79
                                        kiitti kehuista...rahat ovat siirtynyt tililläsi...har har har :-)

                                        Comment


                                        • #80
                                          Mikähän on peruste, että vaaditaan pesukone ko valoille? Minulla on korkeudensäätö, joten taitaa paremmat valot jäädä hankkimatta.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Elikkäs saako jokaiseen E-hyväksyttyyn umpioon laittaa E-hyväksytyt Xenonit? Jos on näin niin sittenhän se ahdistaisi vaan pesurien osalta :(

                                            Comment


                                            • #82
                                              Ei saa, vaan umpio täytyy olla hyväksytty ko. poltintyypille.

                                              Comment


                                              • #83
                                                No sitä minäkin, että olisin joskus lukenut sen jostain.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  noin voi olla, mutta kuka sen tarkistaa onko E hyväksyntä halogeeni tai xenon valoille.....

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Mikäli ei pelissäni jo moisia olisi hankkisin ne välittömästi, väärästä umpiosta ja tasonsäädön puutteista huolimatta. Itse asiassa meinaan H4 bi-versiot asentaa vanhaan jettaankin kunhan vain kukkaro sallii.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Niin kyllähän ne varmaan hintansa väärtit on, mutta ei ne kuitenkaan mene katsastuksesta läpi, eli joutuis ottamaan ne pois katsastukseen. Sinäänsänhän se ei kova homma ole. Mut mitenkähän sitten noin muuten liikkeellä kun on, niin kuinkahan ne kiinnittävät huomiota virkavallan keskuudessa, kun ikivanha auto tulee vastaan ja xenonit loistaa.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Itse olen varsin vahvasti siinä käsityksessä että virkavalta ei autojen kuntoon tai laillisuuteen liikenteessä juuri muuten puutu ellei kyseessä ole erityisen törkeä tapaus ja/tai itse jotakin tötöile.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          3 lisäpitkää keulalla kyllä herättää huomiota, kaverin kerran pysäyttivät vain siitä syystä. Mites sitte jos ajaa kolarin ja tutkijat huomaa, että autossa on laittomat valot? Vakuutusyhtiö varmasti kierreltyä pois korvauksista sen pohjalla, ainakin luulisi on ne niin kieroja.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Ei pääse vakuutusyhtiö pälkähästä tuolla verukkeella.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Jaa. En tiiä joutuuko laittaan harkintaan tuommoset H4 Bi-Xenonit, jos sattuis kesällä rikastumaan.

                                                              Comment

                                                              Working...