Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Rengasasiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Mulla edessä 225/40-18 ja takana 235/40-18. Kyllä eron silmällä havaitsee, jos ihan sivusta autoa katselee, vaikka kumeissa ei paljoa pintaa ole. Paremman näkönen tuolla 235/40 kumilla. Ajattelin ensi kesäksi ostaa kierroksen noita 235:ia.

    Comment


    • #62
      Eihän se iso ero ole, mutta kun tietää mitä katsoo niin 235 on paremman näköinen. ja mukavampi ajaakin. Ei paljoa, mutta hieman.
      Tietysti jos ihan tonttiin vetää niin sitten tulee mahtumisongelma, mutta oletan että tässä on "järki päässä"...
      Tuossa kakskolmeviitosia, yhtään vähempää kumia ei tarvi olla mielestäni,siihen perustan väitteeni että 235 on parempi.
      Nuo löytyivät siis googlella noin 3 minuutissa kun hieman jaksaa etsiä...

      Linkit sivuille KLIKS ja KLIKS ja KLIKS




      Comment


      • #63
        Kiitokset Mikolle. Täältä kyllä koitin etsiä mutten hoksannut että ehkäpä kuuklen kuvahakukin voisi auttaa.:D Kyllä kallistun tuon 235 puolelle niin on vähän jämäkämpi kumi. Harmittaa kun syksylä tuli ostettua noille orkkisvanteille uudet kumit ja ne pitäs saada kaupan vielä ennen kuin kestää uusia tilailla...

        Comment


        • #64
          Renkaiden kantavuuden kanssa kannattaa olla tarkkana, eilen tuli hylsy katsastuksesta. A6 3.0tdi Quattrossa tällä hetkellä alla Nokia Hakkapeliitta 4:set koossa 225/40/R18 nopeusluokalla T, kantavuusluokkaa en nyt muista, mutta 1230kg taisi katsastussetä sanoa niiden max kantavuudeksi per akseli. Ja tuossahan on etuakselipaino 1300kg ja taka-akseli muistaakseni 1270kg... Kiloakaan ei kuulemma katsastuksessa tingitä, eli selittämällä noita ei läpi saa.

          Nyt vaan pidetään peukkuja että auton myyjäfirma hankkii oikeanlaiset renkaat ilman suurempia kädenvääntöjä. Faktahan kuitenkin on että ovat myyneet auton laittomalla rengastuksella. Pikkuisen vois itteä harmittaa ostaa miltei uusien nastojen tilalle uudet käypäset. Taitaa sarjalla olla hintaa tonnin pintaan elllei ylikin. No mut onneksi tuli ongelma vastaan vielä kun jonkinlainen käytetyn auton takuu on voimassa.

          Comment


          • #65
            92 riittää ainakin tuohon A6 2.5TDI ja 235/40-18 kumia tuntui olevan runsaasti 95 kantavuudella

            Comment


              #66
              Kantavuusluokka 94 = 670 kg joka tarkoittaa akselille max 1340 kg. Katsoin nordenrengas valikoimaa koossa 225/40R18 ja näyttää huonolta, eli käytännössä pitää olla 235/40R18 jotta olisi edes jotain valikoimaa. Ei kyllä halvaltakaan näytä valikoima. Itse maksoin sarjasta 225/45R17 400€ tasan, tuossa 235/40R18 koossa se on yhden renkaan hinta.

              Comment


              • #67
                Kantavuusluokkaa 92 ovat nuo katsastuksessa hylätyt, uusikoppainen A6 painanee jonkin verran edellistä mallia enemmän. Sen verran tänään selviteltiin, että ihan rengasliikkeessä ovat asennettu. Saavat siis auton myyjäfirma ja rengasliike setviä asian keskenään, itselle on pääasia että renkaat vaihtuu ja ilman omaa rahallista panosta.

                Täytyy kyllä sanoa että pariin kertaan on jo saanut kiittää itseään että päätyi ostamaan auton isommasta merkkiliikkeestä. Eberiä on jo korjattu tonnilla, akku vaihdettu kovaan yli 300€ hintaan ja seuraavaksi renkaat, ja kaikki on sujunut täysin ilman kädenvääntöä hyvässä yhteisymmärryksessä.

                Comment


                • #68
                  Täytyy kyllä sanoa että pariin kertaan on jo saanut kiittää itseään että päätyi ostamaan auton isommasta merkkiliikkeestä. Eberiä on jo korjattu tonnilla, akku vaihdettu kovaan yli 300€ hintaan ja seuraavaksi renkaat, ja kaikki on sujunut täysin ilman kädenvääntöä hyvässä yhteisymmärryksessä.
                  Eiköhän nuo kaikki sisältynyt jo siihen myyntihintaan ;)

                  Comment


                  • #69
                    Täytyy kyllä sanoa että pariin kertaan on jo saanut kiittää itseään että päätyi ostamaan auton isommasta merkkiliikkeestä. Eberiä on jo korjattu tonnilla, akku vaihdettu kovaan yli 300€ hintaan ja seuraavaksi renkaat, ja kaikki on sujunut täysin ilman kädenvääntöä hyvässä yhteisymmärryksessä.
                    Komppaan edellistä.
                    Ja tonnillahan laittaa uudenkin eeberin, mitä ihmettä sille on tehty =D
                    No joo, hyvä että olet tyytyväinen. Sitävartenhan ne merkkiputiikit on.

                    Comment


                    • #70
                      No itseasiassa noin puoli vuotta kiinnostavaa kokonaisuutta etsittyäni ja hintoja vertailtuani paras kokonaistarjous tuli merkkiliikkeestä. Eli Volvon merkkiputiikki maksoi niin hyvät rahat emännän uudehkosta S40:stä että lopputulos pesi yksityisten ja jobbareiden muutamaa tonnia edullisemmat tarjoukset itse Audista. Pääkaupungin jobbarit kun tarjosivat noin 4-5k€ huonomman vaihtohyvityksen ruotsalaisesta...

                      Helposti näytti menevän noin 900€ ohjausyksikön vaihtoon ja GSM yksikön korjaukseen...

                      No mut meni jo vähän offtopikiksi... eli takaisin renkaisiin. Nyt ois lomailut lomailtu ja pitää huomenna soitella, josko rengasasia olisi jo selvinnyt. Rengasliike kuulosti vähän siltä että yrittävät vedota siihen ettei edellinen omistaja tuonut autoa renkaanvaihtoon, vaan vaihtoi ne vaan vanteille. Ei kauhean hyvä selitys mielestäni, itse olen ainakin tähän asti luottanut siihen että kun sanon auton merkin, moottorin ja vuosimallin, niin rengasliike kyllä tietää siihen sopivat renkaat näkemättä itse autoa. Mut enpä edelleenkään viitsi ryhtyä asiasta väittelemään, jos minä en joudu maksumieheksi. Väitelköön auton myyjäfirma puolestani :)

                      Comment


                      • #71
                        Onko 235/40-18 kumilla ja 8" leveellä ET35 vanteella riski kaarikosketuksiin edessä? Auto A6 2.5 -99. Tarjolla olisi ET42 ja ET 45 vannetta myös... Mietin vaan tuota renkaiden keskinäisiä kokoeroja kun kuulosti aika hurjilta 20mm erot "saman kokoisissa" renkaissa.

                        Comment


                        • #72
                          Ainakin 225/40-18 et35 ja 8" mahtuu 30mm madalluksella pyörimään ihan kuinka päin vaan. Ajattelin kans ostaa 235/40 kumit joka nurkkaan ensi kesäksi, teoreettista halkaisijan eroa ei laskurin mukaan ole kuin 8mm, joten luulisi mahtuvan. Hinnassa sitten taas onkin eroa...

                          Comment


                          • #73
                            Alkuperäinen kirjoittaja yinx Näytä viesti
                            Ainakin 225/40-18 et35 ja 8" mahtuu 30mm madalluksella pyörimään ihan kuinka päin vaan. Ajattelin kans ostaa 235/40 kumit joka nurkkaan ensi kesäksi, teoreettista halkaisijan eroa ei laskurin mukaan ole kuin 8mm, joten luulisi mahtuvan. Hinnassa sitten taas onkin eroa...
                            Tuota hintaeroa olen itsekin tuskaillut kun meinaa vetää budjettia tiukoille. Ajattelin kuitenkin asian niin, että tuon 235 kanssa tulee rutkasti lisää kantavuutta renkaaseen ja sitä kautta ei niin herkästi pauku montuissa palikat paskaksi. Kalliksihan se tulee uutta kumiparia ostaa.

                            Comment


                            • #74
                              kun kuulosti aika hurjilta 20mm erot "saman kokoisissa" renkaissa.
                              Mulla on ollut usein periaatteena, että ostan vaan niiden rengasvalmistajien tekeleitä jotka ilmoittaa renkaiden todelliset koot nettisivuillaan.

                              Comment


                              • #75
                                Kyllä toi 235 menee kutosessa ihan kivasti varsinkin tuolla 8" + et35. Taisi olla minun mainitsemani "pelote" 20mm eroista aikaisemmin, joka on kyllä karkein esimerkki, mihin olen törmännyt. Yleisesti ottaen todelliset leveydet pyörivät melko lähellä toisiaan, mutta jos pelaa aivan millipeliä jonkin rengasleveyden kanssa, niin saattaa tulla yllätyksiä eri valmistajien välillä.

                                Tossa 235:ssa pitäs olla vielä vähän pelivaraakin. Itsellä pyörii 245/35/19 + 8,5x19 et35 ja sen kanssa (kumin) ollaan tosi hilkulla. 235 olisi tossakin optimi, mutta halusin puskea leveyttä mahdollisimman paljon.

                                Comment


                                • #76
                                  Ja Eibachin pro kitti mahtuu vielä väliin? Vois nimittäin vitutella kovasti kun ei mahtuiskaan.:D

                                  Comment


                                  • #77
                                    235/40/18 et35 menee helposti, mutta 245:nen riippuu sitten renkaasta. Viime kesänä alla pyöri 235/35/19 8,5" et35 ja auto oli kyllä kohtuullisen matalaksi säädetty.

                                    Comment


                                      #78
                                      Aika sisäänhän nuo vielä jää ainakin takaa.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Alkuperäinen kirjoittaja LOWR1D3R Näytä viesti
                                        Aika sisäänhän nuo vielä jää ainakin takaa.
                                        Niin jää, taakse menisi varmaan 265:nen oikealla et:llä, mutta kun tuota vannemallia ei saanut leveämpänä kuin buimurin jaolla.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Näin välikomenttina, hyvännäköönen vinyylitalo! ;)

                                          Comment


                                          • #81
                                            Fiksun näkönen on. Eiköhän tuota uskalla tilata setin. Mitkä noi vanteet muuten on?

                                            Comment


                                            • #82
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Grey Näytä viesti
                                              Fiksun näkönen on. Eiköhän tuota uskalla tilata setin. Mitkä noi vanteet muuten on?
                                              Dotz Mugellot

                                              Comment


                                              • #83
                                                Ja jotta ei liian helpoksi menisi niin myyjä, jolta parhaan tarjouksen sain, ilmoitti että löytyy ET42 ja ET45... Eli käsittääkseni 7mm on eroa noilla 35 ja 42, siten että 42 menee sisään päin(kö)?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Menee, ja liikaa meneekin. Tulee huonon näköinen.

                                                  Mitä isompi et-luku, sitä sisempänä vanne on.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Paljonko oli "paras tarjous"?

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja mjkr Näytä viesti
                                                      Paljonko oli "paras tarjous"?
                                                      paras tarjous oli 785 euroa, sisältäen 18 rs6 vanteet sekä Falken FK452 kumit koossa 235 40 18. Sis. rengaastyöt ja toimituksen kotiovelle.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Ei tämä nyt ole enää todellista!! Olin yhteydessä KM Däckiin Haaparantaan ja sieltä olisi saanut tilaamalla tuota 18" replicaa ~400?/sarja - alvit. No sitten kun aloin muutaman päivän päästä tilaamaan, niin eipä enää saakkaan enää eikä lisää ole tulossa kun oli jotain hämminkejä maahantuojien kanssa kun on kopiovanne... *ittu kun menee vaikeaksi.

                                                        Asiasta kukkaruukkuun, mites tuon kantavuuden kanssa nyt mennään? Jos paperit sanovat 1185kg etuakselille ja renkaan kantavuus on 630kg niin riittääkö tuo 75kg yhteisylitys turvallisiin kilometreihin? Ihan vaan siksi kyselen koska voin joutua tinkimään tuon renkaan koosta kun budjetit paukkuu yli.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Asiasta kukkaruukkuun, mites tuon kantavuuden kanssa nyt mennään? Jos paperit sanovat 1185kg etuakselille ja renkaan kantavuus on 630kg niin riittääkö tuo 75kg yhteisylitys turvallisiin kilometreihin? Ihan vaan siksi kyselen koska voin joutua tinkimään tuon renkaan koosta kun budjetit paukkuu yli.
                                                          Riittää riittää. Mutta ei tuohon C5 koppaan mitään 225/40 kumia kannata ostaa, liian pieni ylläoleviin viesteihini vedoten...

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Tilasin sitten Englannista nuo vanteet ja renkaat. Falkenin FK452 koossa 235/40-18. Tuolta löytyi paketti. Nyt kuitenkin tuli myyjältä viestiä ettei saa ks. rengasta hankittua...?!?! Tarjosi tilalle Avonin kumia, mutta kyse ilmeisesti ZZ3, joka ei ihan omaa silmää miellytä. Kokemuksia tuosta kellään? Lisäksi sitä ei saa kuin 91 kantavuudella tuossa 235-koossa. Hankalaksi tilanteen tekee se, että tavara on jo maksettu...

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Kysynpä täältä, että kun olen tilaamassa vanteita joiden pulttijako on 5x114,3 vaikka omassa on 5x112 ni kuinka "paksu" on se sovitepala joka mun pitää ostaa sinne väliin? Tietäisi vähän että kuinka paljon rengas tulee ulospäin ja että onnistunko kompensoimaan sen isommalla ET:llä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X