Quattrossa ei pitäisi isonkaan renkaan kulua vaikka olisi painavampikin auto. Viisi vuotta kun noita työkseni veivasin niin kaiken eniten renkaitaan kuluttivat V70 Volvo tyyliset melko painavat, melko tehokkaat etuvetoiset autot. Taksimiehet ei pääse kuin 15tkm Volvon kanssa 17" kesärengaskierroksella. Moottorissa sen verran voimaa että kesäkelilläkin ollaan koko ajan vetoluiston rajoilla jolloin kaikki kuormitus on siinä renkaan ja tien välissä. Samat pyörät myös jarruttaa eniten ja hoitaa vielä auton kääntämisen. Samaan aikaan esim. XC70 Volvolla pääsi 18" renkailla 60-80tkm. Neliveto vaan tasaa sitä renkaan kuormitusta niin paljon.
Väittäisin kuullun ja luetun perusteella 4F olevan varsin herkkä alustan osien kulumalle, vaikka kulmat siinä nelipyöräsuuntauksessa olisikin kunnossa ja katsastusmies ei puslista väljää löydä niin voi ne silti dynaamisessa tilanteessa olla aivan jotain muuta.
Väittäisin kuullun ja luetun perusteella 4F olevan varsin herkkä alustan osien kulumalle, vaikka kulmat siinä nelipyöräsuuntauksessa olisikin kunnossa ja katsastusmies ei puslista väljää löydä niin voi ne silti dynaamisessa tilanteessa olla aivan jotain muuta.
Comment