Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Rengasasiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Quattrossa ei pitäisi isonkaan renkaan kulua vaikka olisi painavampikin auto. Viisi vuotta kun noita työkseni veivasin niin kaiken eniten renkaitaan kuluttivat V70 Volvo tyyliset melko painavat, melko tehokkaat etuvetoiset autot. Taksimiehet ei pääse kuin 15tkm Volvon kanssa 17" kesärengaskierroksella. Moottorissa sen verran voimaa että kesäkelilläkin ollaan koko ajan vetoluiston rajoilla jolloin kaikki kuormitus on siinä renkaan ja tien välissä. Samat pyörät myös jarruttaa eniten ja hoitaa vielä auton kääntämisen. Samaan aikaan esim. XC70 Volvolla pääsi 18" renkailla 60-80tkm. Neliveto vaan tasaa sitä renkaan kuormitusta niin paljon.

    Väittäisin kuullun ja luetun perusteella 4F olevan varsin herkkä alustan osien kulumalle, vaikka kulmat siinä nelipyöräsuuntauksessa olisikin kunnossa ja katsastusmies ei puslista väljää löydä niin voi ne silti dynaamisessa tilanteessa olla aivan jotain muuta.

    Comment


    • Auto menossa syyniin ensi keskiviikkona. Pitää vähän katella noita niveliä ja puslia, kun kerran nosturille pääsee. Tarkoitushan oli alunperin vaihtaa vain etu- ja takaperän ölpät

      Comment


      • Sopiiko a4 c6 3.0 2004 quatroon 15 tuuman vanne? Silmämääräisesti näyttäisi sopivan taakse mutta edessä taitaa olla ahdasta. Kysyn koska talli on täynnä 15" renkaita

        Comment


          Siis varmaankin A4 ja B6? Tietääkseni pienempi tehoisiin menisi 15" mutta kutoskoneisen 312mm etujarrujen ympärille ei 15" mene.

          Comment


          • Joo anteeksi, tarkoitin tietysti B6. Entäs 17" vanne. Kannattaako satsata 17" vanteisiin ja renkaisiin. Oletettavasti rengasmelu kasvaa merkittävästi??
            Mielestäni auton ulkonäkö ei kohene isommilla vanteilla.

            Comment


            • Ei kasva. Pienempi on aina kevyempi (eli parempi) ja halvempi. Jos 16" mahtuu ja se riittää silmälle niin ota semmoiset.

              Comment


              • 215/55 R16 on oikein passeli B6:een ellei silmä kaipaa isompaa.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja Jultsu_ Näytä viesti
                  Ei kasva. Pienempi on aina kevyempi (eli parempi) ja halvempi. Jos 16" mahtuu ja se riittää silmälle niin ota semmoiset.
                  Pienempi on kevyempi? Koska 17" renkaassa on kyljessä vähemmän materiaalia kuin 16" niin miten se pienempi on kevyempi? Jos kummatkin ulkokehältään samat.

                  Niin, B6:een passeli on 16-18" 205-225 leveänä kunhan pitää renkaan halkaisijan vakiossa. Suuremmasta vanteesta on mukavampi putsata lumia talvella.

                  Comment


                  • Parempi olisi kai puhua hitausmomentista. Vanteen raskas ulkokehä tulee pikkaisen ulommaksi isommassa koossa, matalampiprofiilisen kumin reuna pitää olla jäykempi eli raskaampi jne jne.

                    Vertailun vuoksi noita rengaspainoja:

                    http://www.camskill.co.uk/m62b0s291p..._Noise%3A_68dB
                    http://www.camskill.co.uk/m54b0s304p..._Noise%3A_68dB

                    Comment


                    • Kyllä se niin menee että pari kiloa per tuumakoko yleensä kasvaa rengas+vanne yhdistelmän paino.

                      Comment


                      • 16" --> 17"

                        Jos vanne kasvaa 16" -> 17" ja ulkokehä pysyy samana niin renkaan profiili pienenee 55 -> 45. Silloin rengas muuttuu kovemmaksi ja ainakin oman kokemukseni mukaan rengasmelu kasvaa ja ajotuntuma muuttuu kovemmaksi.

                        Comment


                          Mäkin laitan vertailun vuoksi rengaspainoja:

                          205/55R16 91Y MFS TL Dunlop SP SportMaxx RT - 9.6kg

                          205/50R17 93Y XL MFS TL Dunlop SP SportMaxx RT - 8,8kg

                          En kyllä usko hetkeäkään että noi rengaspainot pitäis paikkaansa tuolla sivulla. Aika teoreettiseksi menee touhut jos ruvetaan hitausmomentista puhumaan. Sitä en kiistä että rengas+vanne-yhdistelmän paino kasvaa kun sen leveyttä ja halkaisijaa kasvatetaan. Niinhän se kuitenkin oikeasti menee. Eihän nyt kukaan oikeasti aja 205/50R17 tai vastaavasti 225/45R17:ää vastaavalla 225/50R16, jotta noi eri tuumakoot olis oikeesti edes jotenkin vertailukelpoisia keskenään.

                          Nimenomaan tuo:
                          Jos vanne kasvaa 16" -> 17" ja ulkokehä pysyy samana niin renkaan profiili pienenee 55 -> 45.
                          todistaa sen että ei enää puhuta saman levyisistä renkaista, koska samanlevyisellä renkaalla profiilin muutos olisi 55--->50.

                          Comment


                          • Pistetään tänne muistiin että C5 S6:een menee tämä alle 225 leveällä nakilla: http://www.original-felgen.com/8d0601025rz17.html niin kuin sivu kertookin mutta Audi ei osaa missään Centerissään varmaksi sanoa edes ETKAa tutkimalla. Jarrusatuloihin jää senttikaupalla tilaa.

                            Auto myös vanhenee ulkonäöllisesti heti kymmenellä vuodella joten loistava pappavanne.

                            Comment


                              Minulla sama BBS:n vanne C5:ssä ja kun C5-mallisarja on jo nuorimmillaankin 10 vuotta vanha, niin sopii oikein hyvin :)

                              Comment


                              • No ysärille asti mun mielestäni vanheni :)

                                Noita on erikoistarjouksessa nyt Saksan eBayssä useammassa paikassa joten jostain on löytynyt vanhaa varastoa iso läjä. Mulle tulleissa paketeissa oli Audin leimat vuodelta 2006.

                                Comment


                                • Meneekö A6 F4 S-Lineen saman koon renkaat kuin ei S malliin? Vai viekö tehdasmadallus ratkaisevasti tilaa? Ajatus oli vaihtaa alle 19" 255/35 tms?

                                  Comment


                                  • Mahtuu S-lineen itsellä tehdasrengastus juurikin tuo 19" 255/35.

                                    Comment


                                    • Noniii elikkäs tuli tossa vaiheltua autoa 4f koriseen allroadiin niin kysymys kuuluu että onko tuossa allussa enemmän tilaa kaarissa oikeasti vai hämääkö muoviosat vain normaali 4f:ään verrattuna?
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 19.6.2016, 14:03. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                                      Comment


                                      • Onko kellään kokemuksia muun merkkisten jousien kun eibach, käytöstä bilsteinin b8 iskareilla. Pari viestiä aikaisemmin tuli ilmi että h&r ei toimi hyvin. Eibachin prokitillä navan keskeltä, kaaren reunaan edessä 35cm ja takana reilu 37cm. Eikös ton takapään kuuluisi olla alempana kuin mitä nyt on.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X