Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrut loppu, uutta osaa? (A4 B6)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    StopTechin levyt menee vaihtoon kuten myös palat (nyt on EBC:t). Tilalle pitäisi saada hyvä setti.

    Brembon levyt vaikuttaisi kiinnostalta. Paloiksi PBR/Axxis Ultimate (EBC palat eivät ole mieleeni, liian "kumimainen" tuntuma).

    Levyt löytyy Saksata (Ultimot) näppärästi, mutta paloja ei meinaa löytyä niin helposti muutoin kuin rapakon takaa.

    Kommentteja levyistä ja paloista? Parannusehdotuksia.

    Uritettuja levyjä en laita. Ne eivät toimi omassa käytössä (pääasiassa normaalia ajoa). Rei'itety levyt ovat vielä kiinnostavia, mutta vain valmistajilta jotka osaavat tehdä niitä (ei halkea, ei mene kieroon).
    Viimeksi muokannut paju; 21.8.2010, 21:36.

    Comment


    • #92
      Mistähän löytyisi edullisesti Axxis:n paloja?

      Comment


      • #93
        Tuli eteen jarrulevyjen + palojen vaihto eteen. Motonetistä hain moottorityypille sopivaa ilmoittamalla kassan myyjälle. Huoltomies sitten kuitenkin soitteli perään että liian pienet levyt olet osatnu. Ostetut o 280mm kun alla pitäisi olla 312mm.

        Motonetin sivuilta näkyy kyllä että myyjä antanut tuon sivun ohjeen mukaan. Mulle kuuluis tuon mukaan kuitenkin numero: 22-5821. Moottorityyppit tosin ei silloin täsmäis( A4 2,4/3,0/2,5TDi ).
        Kukaan muu huomannut samaa? Autohan mulla on A4 -04 vm. ja 1.8T koneella

        Comment


        • #94
          Eipä se sillä pelkällä moottorityypillä irtoa minkä kokoiset laikat alta löytyy. En tiedä onko motonetillä käytössä palvelua jossa auton tiedot löytyy alustanumerolla. Alkaa nykyään olemaan lähes välttämätön lisätyökalu jos haluaa että asiakas saa kerralla oikeat osat ellei sitten asiakkaalla ole mallia mukana.

          Comment


            #95
            Autossasi on lisävarustejarrut ja siksi 312mm. Vain varustekoodeilla voi löytää täsmälleen oikeat jarruosat.

            Comment


              #96
              1.8t BEX:issä vakiona nuo 312mm jarrut, joten ei välttämättä lisävaruste.
              Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 10:02.

              Comment


              • #97
                Kuin myös -04 BFB:ssä. Katso huoltokirjan varustetarrasta, jos siellä on koodit 1LT tai 1LF niin sulla on myös 312mm jarrut.

                Comment


                  #98
                  Itsellä myös bex quattro 1LT (312mm) varustuksella. Huomasin, että sisemmät palat melko lopussa ja jarrujen päivitys mahdollisesti ajankohtainen. Kuinka paljon pitää levyissä olla pintaa, että on vielä "laillinen"?
                  Himottelis nuo rei'itetyt zimmermanit ja greenstuffin palat. Onko kokemuksia onko vastinetta vajaalle 300€?

                  Comment


                    #99
                    Himottaako ne rei'itetyt näkönsä vuoksi, vai meinaatko ajaa ISOakowaa jossain?
                    Vaihdetuilla jarrunesteillä ja noilla jarruilla kyllä pärjäät kotimaisilla radoillakin siihen asti, kun öljyn lämmöt alkaa nousta (4-5 kierrosta).

                    Comment


                      Nimenomaan juurikin sen sporttisen ulkonäön takia:) Ei sillä. Välillä tulee annettua autolle kyytiä "radalla" mutta eiköhän oikeaan kilvan ajoon tarvita jo sitten vähän uutta satulaa ja Isompaa laikkaa ym. Paloissa tietty plussaa jos eivät mustaisi vannetta jatkuvasti, siksi nyt esimerkkinä nuo edellä mainitut.

                      Comment


                        Etujarruihin pitäs repiä uudet osat.

                        Mikä mahtaa olla järkevin sijoitus? Meinasin Zimmermanin levyjä ja red stuffin paloja. Onkohan mitään järkeä?

                        Black Diamondillakin ois jotain levyjä mutta mahtaako Zimmermanit olla paremmat.

                        Comment


                          Omassa beevitosessa on Zimmermanin reikälevyt ja yellow stuffit. Reijät on ainakin aina ummessa. Täynnä jarrupaskaa. Osta mielummin pelkästään uritetut levyt. Esim EBC:n levyt.
                          Tietysti pärjäähän tasaisillakin levyillä.

                          Comment


                            Mulla on kiinni TTssä orkkislevyt ja yellowstuffit. Jos haluaa hiljaiset jarrut kannattaa unohtaa ainakin nuo yellowit koska vinkuvat kylmänä kevyessä jarrutuksessa jonkun verran.
                            Käyttöautoon jolla saatetaan pyörähtää radalla kerran tai kaksi vuodessa riittävät varmasti tasaiset levyt redstuffin paloilla.

                            Comment


                              Minulla ei ainakaa vingu nuo keltaiset. En tiedä vaikuttaako reikälevy sitte asiaan.

                              Comment


                                EBC:tä koko kierros. Uritetut laikat + punaset palat, ei pahaa sanottavaa.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja Kojjootti Näytä viesti
                                  EBC:tä koko kierros. Uritetut laikat + punaset palat, ei pahaa sanottavaa.
                                  Mulla oli B6:sessa sama EBC:n setti. Jarruteho hyvä niin kadulla kuin radallakin, mutta ehdottomasti parasta arkikäytössä oli palojen pölyttömyys ja aina puhtaat vanteet.

                                  Comment


                                    Saako noita EBCn romppeita suomesta mistään järkevällä hinnalla vai pitääkö ronkata ebayn kautta.

                                    Comment


                                      Kannattaa ainakin hinnat vertailla myös tuolta --> www.camskill.co.uk. Syksyllä tilasin tuolta kasan paloja.
                                      Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 10:02.

                                      Comment


                                        Slamitilta kannattaa kanssa ottaa tarjous.

                                        Comment


                                          Ja vaikka tavallisesta varaosaliikkeestä. Itelle ostin Brembon peruslevyt ja Remsan palat ihan paikallisesta varaosaliikkeestä kun ei olisi säästänyt juuri mitään briteistä tilaten. Reikälevyt ja EBC-palatkin ois löytyny samasta puljusta kilpailukykyiseen hintaan.

                                          Comment


                                            Mää tilasin TT:seen EBCn romppeet EBCBrakeShopipsta. Hinta oli ylivoimasesti halvin ja osatkin tuli kotiovelle muutamassa päivässä. Suosittelen vähintään kurkkaamaan hinnan tuoltakin.

                                            Comment


                                              Mää tilasin TT:seen EBCn romppeet EBCBrakeShopipsta. Hinta oli ylivoimasesti halvin ja osatkin tuli kotiovelle muutamassa päivässä. Suosittelen vähintään kurkkaamaan hinnan tuoltakin.
                                              Mitkä oli lähetyskustannukset?

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viesti
                                                Mitkä oli lähetyskustannukset?
                                                Oiskohan nuo ollu jotain 10€ pintaan, tosin mulle ei tullut muuta kuin palat. Halvin tarjous jonka sain suomesta oli muistaakseni pelkistä etupaloista karvan yli 200€ kun tuolta jäi hieman alle 200€ palat joka nurkkaan.

                                                Comment


                                                  Mää tilasin TT:seen EBCn romppeet EBCBrakeShopipsta. Hinta oli ylivoimasesti halvin
                                                  Varmaan mallikohtaisia eroja sitten, mutta tuolla kyllä omaan autoon palat ilman lähetyskulujakin kalliimmat kuin Camskillistä.
                                                  Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 10:02.

                                                  Comment


                                                    Tuli itselle tilattua tuolta camskillistä, ebc turbogroovet ja greenstuf palat. Taakse laitoin ihan vain uudet boschin palat. Tyytyväinen olen ollut päivitykseen. Eivät turhia ääntele ja poljin tuntuma parani huomattavasti vanhaan settiin verrattuna.

                                                    Comment


                                                    • Mikä selittäisi seuraavan ilmiön: Vaihdoin eteen uudet palat ja levyt. Kävin testimässä reiluin jarrutuksin, jonka jälkeen pihassa huomasin että takajarrut on hemmetin kuumat. Vanteetkin hohki lämpöä, kun taas etujarrut eivät olleet läheskään niin kuumat. Myös kässäri oli aavistuksen jäykempi kuin ennen remonttia. Jarrunestepinta normaalissa, en ilmaillut jarruja kun mistään ei ilmaa pitäisi ko.hommassa järjestelmään päästä. Jarrumännät puristin kasaan ilman jarrunestesäiliön korkkia, ei tulvinut.

                                                      Comment


                                                      • Mistähän mahtais saada järkevästi Zimmermannin "tavallisia" eli reijittämättömiä/urittamattomia levyjä?

                                                        Comment


                                                        • Tepolta saa ainakin.

                                                          Comment


                                                            Mikä selittäisi seuraavan ilmiön: Vaihdoin eteen uudet palat ja levyt. Kävin testimässä reiluin jarrutuksin, jonka jälkeen pihassa huomasin että takajarrut on hemmetin kuumat. Vanteetkin hohki lämpöä, kun taas etujarrut eivät olleet läheskään niin kuumat. Myös kässäri oli aavistuksen jäykempi kuin ennen remonttia. Jarrunestepinta normaalissa, en ilmaillut jarruja kun mistään ei ilmaa pitäisi ko.hommassa järjestelmään päästä. Jarrumännät puristin kasaan ilman jarrunestesäiliön korkkia, ei tulvinut.

                                                            Melko varmasti männät jumivat. Eli paketti auki ja herkistelemään jarruja.

                                                            Comment


                                                            • Tarvis varmaan pikkuhiljaa uusia levyt&palat tuohon A4:än. Onko orkkisosat hinta/laatusuhteelta hyvä valinta? En aja radalla. Jos orkkista niin oisko joku niin mukava ja antais osanumerot niin vois kattoa hinnat Tepolta. Takana 1KP ja edessä 1LT jarrut.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X