Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrut loppu, uutta osaa? (A4 B6)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    BEX-koneellisessa on 312 mm:set etulevyt. Varustekoodi on 1LT. Tai ainakin omassa kardaanivehkeessä on moiset. Ne tunnistaa siitä että satulan takareuna on hyvin lähellä 16" vannetta. 288 mm:sten jarrujen ympärille voi kietoa 15":ia kiekkoja.

    Eiköhän 3.0 ja 2.5 TDi mallisissakin ole 312 mm:et levyt?
    Viimeksi muokannut haraldh; 15.12.2009, 23:23.

    Comment


    • #62
      Laitoin sit Slamitista tilaukseen Zimmerin laikat ja EBC Greenstuff -palat, ku Ferodoja ei saanu maahantuojalta.

      Kannattaako muuten takajarruja päivittää samalla, vai ajanko takajarruttimet ensin suosiolla loppuun? Aattelin et sinnekin vois laittaa samanlaisen paketin ku eteen. Minkä kokonen toi levy takana muuten on, onko 255?

      edit. Taidankin kysyä jos sais tilauksen vaihdettua vielä niin, et ottais Redstuffit noiden Greenstuffien tilalle...
      Viimeksi muokannut albanzo; 16.12.2009, 23:18.

      Comment


      • #63
        Vaatii satulan purkua hieman, eli mäntä täytyy pullauttaa ulos.
        Mites tuon jarrumännän saa helpoiten pullautettua ulos? Jos saisi ajoiksi vaihdella nuo tiivisteet nyt jo.

        Comment


        • #64
          Paineilmalla ilmausnipan kautta lähtee kätevästi
          Viimeksi muokannut turbokiisseli; 12.4.2010, 21:53.

          Comment


            #65
            Laita joku lankunpätkä väliin, paineilmalla voi tulla vähän liian vauhdilla.

            Comment


            • #66
              Saako jollai muulla konstilla, kaikilla ei ole tuota paineilmaa käytössä :s

              Comment


                #67
                Onko edes polkupyörän pumppua? Sillä pitäisi saada liikkeelle jo, jos satula on edes jotenkin kunnossa.

                Comment


                • #68
                  Polkemalla jarrua

                  Comment


                  • #69
                    Pasuunaan tarttis levyt (312 mm) ja palat eteen. Koittanut penkoa hintoja, ja tällaisia löytynyt:

                    * = rahdin kanssa

                    levyt
                    orkkis: 162,40
                    Brembo Original: 115*
                    Brembo MAX: 160*
                    EBC Ultimax: 325*

                    palat
                    orkkis: 77,00
                    EBC BlackStuff: 83*
                    EBC GreenStuff: 142*
                    EBC RedStuff: 155*
                    Ferodo Premier: 77*

                    Varmaan otan noi Ferodon palat ja Brembon levyt, mutta ei oikein osaa päättää että ottaako Maxit vai perinteiset. Maxien pitäisi pysyä siistinä sen pinnoitteen ansiosta, ja kaipa siitä urituksestakin jotain hyötyä on, mutta pelkään että noi metelöi niitten urien takia.

                    edit: Tässä suht edukkaan oloinen paketti 288 mm jarruista, Brembo Maxit ja Ferodo Premierit.

                    Comment


                      #70
                      Itse olen metsästänyt A3:een myös uusia levyjä ja paloja. Olen kysellyt Suomesta varaosaliikkeistä (AD, Vianor, Fixus ja "marmori") ja halvin tarjous tuli Fixukselta, jossa on mukana Koivusen kautta tulevat levyt ja palat joka kulmaan hintaan ~250€. Saksasta löytyisi postikuineen about samanhintainen setti, mutta levyjen merkistä ja paloista ei ole mitään tarkempaa tietoa, joten ei viitsisi tilata sokkona.

                      Tuon lähettämäsi linkin kautta löytyi myös Bremboja ja esim. ATEn paloja A3:een eteen hintaan 125€ + postikulut, joten se vaikuttaisi aika hyvältä setiltä. Harmi vaan etten löytänyt samanlaista settiä taakse kun mieluusti vaihtaisin kaikki kulmat kerralla :(

                      Comment


                        #71
                        Itellä on nyt ollu n. 5000 km alla EBC:n Ultimax levyt ja Redstuffit (edessä ja takana). Tähän asti ainakin ollut erittäin tyytyväinen. Mitään mitattua faktaa ei ole, mutta persdynomeiningillä ainakin tuntuu, että jarrut ovat tehokkaammat kuin orggis osilla.

                        Comment


                        • #72
                          Kellään kokemusta A4 1.8 20v Avant -97 jarru rempasta (eteen ja taakse)
                          Mitä kaikkee osia/työkaluja tarvii muutaku palat ja kilvet?

                          Comment


                          • #73
                            Kellään kokemusta A4 1.8 20v Avant -97 jarru rempasta (eteen ja taakse)
                            Mitä kaikkee osia/työkaluja tarvii muutaku palat ja kilvet?
                            varmaan joka toisella foorumilaisella =)

                            eipä tuossa mitään ihmeellistä. jarrunesteet toki olis hyvä vaihtaa->ilmausletku, jossei niin ainakin ruisku (edit iso lääkeruisku apteekista tai jostain on ihan toimiva) millä imeä yli pursuavat pois konehuoneen puolelta.

                            etujarruun suorat puristimet, takalevy taitaapi olla kiertyvämallinen mäntä. vai oliko se ooppelissa. ei, kyllä se näissäkin lienee.
                            eli kaksi eri männänpuristustyökalua, pieni varaus muistin huonoudelle.edit_ tai voihan sen suoraan puristettavan varmaan myös puristaa kierrettävällä puristimella...

                            tuossa on palojen vaihtoon hyvä ohje,
                            ja uskoisin että loput ohjeet löytyy kaikki tuolta myöskin, http://www.audiworld.com/tech/wheel.html

                            Mihis niitä kilpiä tarvit? levyjä kai? vai meinaatko ne roiskekilvet vaihtaa?

                            uusia paljoa ei vanhoille levyille juurikaan kannata laittaa, aika pehmeäksi menee jarrupoljin jos on vanha levy->uria=ilmaa levyn ja palan välissä ennenkö asettuvat paikalleen.

                            perustyökalut eli kuusiokolohylsyt mielellään räikkään kiinnitettävät tietysti pitää olla. muita pultteja ei tainnut olla kuin kuusiokolot.voi olla että muistan väärinkin.

                            Alfamerin korjausopas maksaa 20-30€ Motonetissä, ja on ihan hyödyllinen usein. tähänkin sieltä löytyy hyvät ohjeet.
                            Viimeksi muokannut kontio; 4.5.2010, 22:37.

                            Comment


                            • #74
                              Levyjä perkele tarkotin joo.
                              Pitää Motonettiin lähtee shoppailemaan sanovat tuolla pajalla nii mukavat hinnat niille osille.

                              Comment


                              • #75
                                ne mustareunaiset TRW:n levyt ja ATE:n palat on ihan pätevä satsi. itsellä on edessä pyörinyt kohta pari vuotta.

                                Comment


                                • #76
                                  [*]A4 1,6/1,8/1,9TDi 3.97-> Eteen Jäähdytetty (ei TDi81/1,8T) aito TRWmusta [1997-2000]44.50 €

                                  Mimmoset lie nämä
                                  Jarrulevy Audi-A4 97-
                                  * A4 1,6/1,8/1,9TDi 3.97-> Eteen JÄÄHD (ei TDi-81kW/1,8T) [1997-2000] 27.90 €

                                  Taakse ei löydy ku nuo

                                  A4 TAAKSE (ei Quattro, ei sisällä ABS-hammaskehää, myös vaihdettava!) [1995-2000]

                                  24.90 €
                                  A4 TAAKSE ABS-hammaskehä [1995-2000]
                                  14.90 €

                                  Palat sitte
                                  Jarrupalat VAG isot Ate 96->
                                  A4 1,8 -> 2.97 Eteen [1995-2000]

                                  29.90
                                  A4 Taakse ->2.97 (68mm korkea) TRW-Lucas [1995-1997]19.90 €
                                  Viimeksi muokannut sirvijo1; 5.5.2010, 20:02.

                                  Comment


                                  • #77
                                    ei kai sitä hammaskehää vaihtaa tarvi?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Niihä tuossa lukee suluissa
                                      A4 TAAKSE (ei Quattro, ei sisällä ABS-hammaskehää, myös vaihdettava!) [1995-2000]

                                      Comment


                                      • #79
                                        Hammaskehän saa irti vanhoistakin, mutta voi tuon ikäisessä autossa olla jo niin ruostunut, ettei lähde ehjänä tai on muuten vaihtokunnossa.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Eilen vaihtui alle Brembo Maxit ja Ferodo Premierit. Toistaiseksi tyytyväinen, eli eivät ainakaan vielä melua.

                                          Satulan kannakkeen 19 mm pultit olivat aikasta tiukassa, muuten ei ollut onkelmia. 7 mm kuusiokolo piti hakea, kun ei yhdestäkään sarjasta löytynyt, liukutapit oli näillä kiinni.

                                          Sisäpalat eli mäntää vasten olevat oli ihan loppu, ulkokehän palat näytti omaavan yhtä paljon pintaa kuin uudetkin palat...

                                          edit: Huomasin muuten renkaita tilatessa että http://www.camskill.co.uk myy EBC:n roinaa aikas edukkaasti, olisi ollut Ultimaxit ja RedStuffit aikasta hyvä vaihtoehto.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Motonetissä tuumas että ei käy toho autoon ku nuo levyt. Tekeeköhä noilla mittään. Halvalla ei yleensä hyvää saa, mutta Laakkosen osiinkaan ei keihtais tuhlata.



                                            Etujarrulevy A100/A4/A6 92-
                                            • A4 1,8 ->2.97 Eteen (ei Turbo) [1995-1997]


                                            25.90 ?

                                            Takajarrulevy Audi A4
                                            • A4 TAAKSE (ei Quattro, ei sisällä ABS-hammaskehää, myös vaihdettava!) [1995-2000]


                                            24.90 ?

                                            Ilmeisesti vaihtuu just ton minun mallin jälkeen.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Hankin Tepon kautta Zimmermannin levyt ja Textar palat. Hinta ja laatu vaikuttaisi olevan kohdallaan. Takalevyt tosin odottavat hyllyssä motivaatiota.
                                              Viimeksi muokannut LogI; 6.5.2010, 22:46.

                                              Comment


                                                #83
                                                Pannaas päivitystä jarruasiaan..

                                                Eli sattui netistä silmiin yksi Saksalainen nettikauppa Drückers & Ewald ja ainakin nettisivujen ja asiakaspalvelun perusteella vaikuttaisi erittäin hyvältä mestalta. Saitti löytyy tältä sivulta.

                                                Maksun hoidin PayPalin kautta joten katsotaan nyt tuleeko tilatut tavarat perille. Tilasin Zimmermanin perus levyt sekä Fedoron Premium palat joka kulmaan postikuluineen hintaan 279€..
                                                Viimeksi muokannut HoGaN; 20.5.2010, 21:23.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Oiskohan jollain kokemuksia EBC:n jarrulevy ja -pala kombinaatiosta? Ajattelin tilata taakse palat ja levyt, mutten oikein tiedä millainen kombo olisi mulle sopiva. Käyttö on normaalia katuajoa, joten greenstuffit ja tai redstuffit olisi oikea valinta paloiksi. Ilmeisesti vihreät olis hiukan hiljaisemmat kun punaset. Sitten levydilemma, turbo groovet vai ultimaxit, 10mm vai 12mm? Alkuperäset on 10mm paksut. Meneekö toi paksumpi levy samanlailla läpeensä ja saavutetaanko sillä oikeasti minkäänlaista hyötyä?

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Mulla oli EBC:n reikälevyt ja vihreät palat guntherin peruja, tai ovat takana siis vieläkin. Eteen kun heitin TRW:n mustareunaiset levyt (ovat muuten fiksut, ei ruostu pinnat joita ei paloilla kiilloteta) ja tais olla ATE:n perus palat, en kyllä huomannut mitään eroa elämässäni.

                                                    Eli ihan turhaa puuhaa nuo wannabe-sporttilevyt. Jos haluaa tehoa niin 4-mäntäiset Cupran-R:n Brembot ja niihin sitten jotkut levyt...
                                                    Viimeksi muokannut kontio; 18.7.2010, 13:08. Perustelu: BEC->EBC typo

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      En niinkään tartte enempää jarrutehoa, vaan paketin, joka ei mene kieroon, ei tuota hirveästi jarrupölyä ja on hiljainen.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Siinäkin tapauksessa ääni TRW:n mustareunaiselle levylle. Oikein laadukkaan oloinen tuote, eikä tarvi itse maalailla mustaksi niitä keskiöitä tai levyn reunoja.
                                                        40tkm ajeltu, toimii moitteetta. Ei ole radalla käyty tms, mutta semmoista reipasta perusajoa harrastettu paljonkin.

                                                        Motonetistä ostin pari vuotta sitten kun kaveri oli siellä hommissa, tästä keväästä alkaen on pitänyt siirtyä AD:n asiakkaaksi kun Valtteri vaihtoi sinne =)

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Mitkähän jarrut laittaisi,kun omasta kulkineesta on edestä levyt ja palat loppu?
                                                          Vaihtoehtoina olisi AD:lta Brembon sileät 120€ pari,ebaysta EBC uritetut 185€ pari,zimmermanit 250€ pari.
                                                          Ate:n jarruja ei oikeen saa mistään kun tuntuvat olevan loppu ja toimitus kestää luvattoman kauan.
                                                          Palatkin ovat kysymysmerkki,koska nämä greenstuffit on joittenki mielestä ihan skeidaa ja redstuffitki on hyvät ja taas ei ole.

                                                          katukäyttöön näitä lähinnä kaavailin,koska radalla tuskin tulee käytyä.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Jarrulevyt ja palat pitäisi alkaa itsekkin vaihteleen. Auto A4 B7 2005 1.9TDI.
                                                            Helpoiten pääsee varmaan, kun hakee marmoritiskiltä osat. Kaikki levyt ja palat joka nurkkaan maksaa noin 400euroa. Saman hintaiseksi tulis, jos tilais Tarviketorilta perus Brembot ja marmorilta sitten palat. Mutta onko perus Brembojen ja alkuperäislevyjen suhteen juuri eroa käytännössä? Tarviketorin paloina ois tarjolla Roadhousen tavaraa.

                                                            Vai? Muita järkeviä ehdotuksia peruskäyttöön.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Muita järkeviä ehdotuksia peruskäyttöön.
                                                              Mielestäni on, nimittäin käyt hakemassa varaosa liikkeestä ns. laatu tarvike osat, eli ei niitä kaikista halvimpia. Niitä olen "muutamiin" autoihin asennellut ja toimivat normaalissa käytössä niin kuin pitääkin. Pääset "hieman" halvemmalla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X