Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrut loppu, uutta osaa? (A4 B6)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ei mene. pitää uusia kaikki muu paitsi letkut. Ebaysta ku ostaa käytetyt niin saa kannakkeet ilmaiseksi. Mä taisin maksaa satuloista 230€ ja sain etulevyt mukana. Kaikki palat ja takalevyt piti siis ostaa, autoihinvaraosat.fi on aika sopuhintainen TRW:n osissa.
    Takapään roiskelevyt on yllättävän kalliit verrattuna etulätkiin (Tepolla/marmorilla), en tiedä miksi. löysin nekin ebaysta kympin kipale.

    Ei se projektina paha ole, etupäähän on ihan niks ja naks, ilmauksen kun hallitsee.
    Takapäässä tappelin tosiaan sen käsijarrun säädön ja jumittavan palan liukupinnan kanssa mutta sitä nyt ei voi jarrujen viaksi laskea.

    Käytetyt kun ostaa niin yleensä ovat aika hyvässä kunnossa, se käsijarrun säätövipu kun liikuu ääriasentoihin niin on toimiva. Saa kivasti maalattua kun tekee sen ennen asennusta.

    Voin kaivaa pari linkkiä ja kuvaa toiselta koneelta kun jaksan.

    Comment


    • Samalla työllähän sinne silloin menisi nekin ässän jarrut. Toki sekin oem remppa hyvillä osilla vaihtoehtona - pitäisi vaan olla hajua onko tuosta tosiaan tyylin lisäksi muuta riemua päivittää. Rataakaan kun ei tule ajettua.

      Comment


      • Se on totta, mutta ässäjarrujen tarjonta voi olla aika pientä jolloin joutuu ostamaan erikseen kannakkeet.
        b6/b7/8E bremsanlage/bremssattel ku täräyttää ebayn hakusanaksi niin alkaa löytyä.

        150-200€ on sopuhinta 320mm etusatuloista etenkin jos saa levyt ja palat mukana, taakse saa halvemmalla.

        linkki
        toinen

        ja kuvat omasta (huomaa pieni punainen audi-sport tarra klipsissä. mielestäni siisti :) )
        etu
        taka

        ai niin, harvat 16" vanteet sopii noillekaan niin ässän jarruilla on sitten jo ongelmia 17" kanssa. "artis" vakiovanne menee ainakin noille 320 millisille. Kuvassa 18" ET43 ja aika läheltä puolaa menee noillakin, riippuu paljon puolan muodosta.

        Comment


        • Ilmeisesti vanteiden sisähalkaisijoissa on aika suuriakin heittoja? Mallailin juuri RS6 C5 365mm etujarruja Team Dynamicsin Pro Race 17" ET35 vanteisiin ja sain sopimaan, jäi jopa kaksi-kolme milliä tilaa satulan ja vanteen sisäpuolen väliin. Puolien kanssakaan ei pikaisesti soviteltaessa ongelmia, mutta kyllä tuonne spaceria saa jos puolista jää kiinni.

          Comment


          • Puolan muoto taitaa vaikuttaa eniten. Mutta tuo RS6+17" vanne on jo aika kova suoritus...

            Koitin vanhoja 16" talvivanteita (replicat vissiin, ET35) ja klonks vaan kuulu ennenkö sai edes vannetta paikalleen.

            Comment


            • pitäisi vaan olla hajua onko tuosta tosiaan tyylin lisäksi muuta riemua päivittää. Rataakaan kun ei tule ajettua.
              Kyllä se hyöty on 90-prosenttisesti vain kosmeettista näissä touhuissa. Jos järkevän jarrupäivityksen haluaa tehdä, vaihtaa paremmat palat ja mahdollisesti levyt, sekä uusii jarrunesteet. Isommilla levyillä haetaan lähinnä enemmän lämmönsietokykyä, toki se vipuvarren muutos vaikuttaa hivenen positiiviseen suuntaan mutta taasen enemmän pyörivää massaa syö sitäkin hyötyä pois. Todennäköisesti ärhäkämpi jarrutehostinkin on järkevämpi päivitys kuin isommat levyt?

              Comment


              • Niin näitä sillä pohtii kun alkaa olla koko kierros ehtoopuolella ja voi inssikin aiheesta huomauttaa eli jotain pakko tehdä joka tapauksessa.

                Tässä ketjussa ollut puhetta myös teräspunosletkujen positiivisesta vaikutuksesta ja sekin voisi olla ihan ok upgrade kohde alkuperäisten tilalle.

                Comment


                • Olis kiva jos joku vähä jelppais. Hommasin tos tollasen A4 B6 1.9tdi AVF Avant 6-speed manual quattron ja ajattelin heti nyt kerralla uusia joka nurkkaan kaikki levyt ja palat. Täyisin uusi tuttavuus tämä b6 koppa niin tässä on vissiinki palat joka nurkas kulumistunnistimella? Oon nyt katsonut paloja ja levyjä topautoosat.fi sivulta ja olen tälläiset itselleni ruksannut sieltä niitten monien joukosta. Vaihtoehtoja/koko eroja oli niin paljon, että en oo enää varma mitkä mun autoon nyt sitten varmasti menee. Mistä minä saan nyt 100% varmuuden että seuraavat osat käy minun autooni?

                  Tässä lista oikeista jarrupaloista ja levyistä Audi A4 B6 Avant 1.9tdi 6-speed manual quattroon. Etujarrujen oikea tunnus 1lp ja takajarrujen oikea tunnu 1kd.

                  Barum takapalat: http://www.topautoosat.fi/barum-3021632.html
                  Barum etupalat: http://www.topautoosat.fi/barum-3021751.html
                  Ate taka jarrulevyt: http://www.topautoosat.fi/ate-956851.html
                  Ate etu jarrulevyt: http://www.topautoosat.fi/ate-957582.html


                  Hintaa koko paketille tulis toimitettuna: 189,65 €
                  Viimeksi muokannut Tanehau; 18.10.2014, 11:53.

                  Comment


                  • Kulumistunnistimet on vaan etupaloissa.

                    Comment


                    • Mittaa autostasi levyjen halkaisijat ja oletetut alkuperäis paksuudet tai sitten katso vaikka huoltokirjan tarrasta varustekoodit ja selvitä niiden perusteella minkäkokoiset ovat ja vertaa mittakuvaan.

                      Comment


                      • Huoltokirjan varustekoodeista selvinnee, mitkä jarrut autossa on. B6 1.9TDI quattrossa on yleensä vakiona 288/245mm levyt etu/taka.

                        Comment


                        • Jeps, niin tekisin jos jaksaisin nähdä vaivaa. Kyllä nyt pitää varustekoodilla jo osata sanoa mitkä sinne kuuluu ja niitäkään en osannu lukea tähän päivään saakka. Siihenki nyt on saatu kouluts :-)

                          Mehtala näppäränä jätkänä selvitti minulle oikeat osat varustekoodista ja selvitti minulle myös, että 1lp on etujarrut ja 1kd on takajarrut. Etu ja taka jarrupalat olivat väärät. Korjaan ne tuohon listaan ylemmäksi oikeaksi.

                          Hintaki vielä hieman tipahti, kun löysi oikeat tavarat ostoslistalle! Kiitos avustaneille :-)

                          Comment


                          • 1LB/1LE lienee kuitenkin etulevyn numero.takalevy on oikein.

                            Comment


                            • Oon joskus tehny itelle excelin B6-jarruosista kun oli silloin levyjen uusiminen ajankohtainen. Siinä on osanumerot tuon oman 1.8T 2002 AVJ:n mukaan, samat osat varmaan muissakin B6:ssa kun vaan tietää tuon 1LB/1LT ja 1KD/1KP.

                              Liittenä kuva vaikka huonosti erottuukin tuosta alta.
                              Attached Files

                              Comment


                              • Jep, just noin. Se 1LP oli googlen mukaan vähän nopeempaan kalustoon, KLIKS

                                Comment


                                • Nostetaanpa tätä vähän kun ei viitsi uutta ketjua avata tämän takia. Menin ostamaan uusia levyjä ja paloja eteen ja olin aikeessa ostaa TRW:n levyt sekä orkkis palat, mutta eipä noita levyjä sitten saannut, joten tilasin Brembon levyt eteen ja ostin boschin palat valmiiksi odottelemaan.
                                  Kaipa noillakin sitten pärjää ilman, että levyt ovat vuoden päästä soirona. Kyseessä siis motonetin brembot....

                                  Comment


                                  • Mitä eroa on Motonetin Bremboilla ja esim Fixuksen Bremboilla?

                                    Comment


                                    • Osaako joku kertoa mikä on profiilin auton etujarrulevyjen vakiokoko (halkaisija)? 314 vai 320mm? Taitavat palat olla erilaiset levystä riippuen...

                                      Comment


                                      • Pistetään se auto viestiin johon kysytään osia. Se kun saattaa vaihtua kuitenkin ajan saatossa niin jälkipolvet saavat sitten väärää infoa kun myöhemmin lukevat tätä ;)

                                        Comment


                                        • B8:ssa 1.8tfsi:ssä ja 2.0tdi:ssä on pikkujarrut, eli 314mm levyt. Muissa 320mm levyt, pl. S4:ssä 345mm.

                                          Comment


                                          • Tuossa nykyisessä kauppakassissa on nähtävästi jokin Brembon BBK edessä. Täyttä varmuutta ei ole, mutta nettikuviin verrattuna yhtäläisyydet on suuret. Levyt on lopussa ja nyt kun uusia yrittänyt etsiä, niin eihän niitä olekaan. Onko nuo Brembon jarrukitit todella kertakäyttöisiä? Jenkkilästä jotain saattaa löytyä, mutta hintaa nelinumeroinen luku pelkillä levyillä. Saatanpa alkaa downgreidaamaan orkkiksiin. :)

                                            Levyjä en ole tarkkaan vielä mitannut, mutta ovat nähtävästi 328x28 tai 320x32. Mikäli kuiteista oikein tulkkasin, on siihen laitettu aikoinaan Focus RS:n (324x28) jarrupalat, joten olisiko tuo ensimmäinen oikein. Onkohan tässä mitään järkevää ratkaisua? Tällä hetkellä tuo downgreidaus vaikuttaa hyvältä, niin tulevaisuudessa löytyisi osia myös helpommin. Toisaalta kun on otteeseen jarrut saanut, niin menisi myös muut BBK:t katsastuksesta ilman jupinoita.. :) A4 B6 1.8tq Avant.

                                            edit. Sainkin tuossa vihiä, että voisi olla Cupran satulat ja ässän levyt (todnäk. B5). Helpottaisi huomattavasti sopivien levyjen ja palojen löytymistä ja googlettelun perusteella satulat voisivat tuollaiset ollakin. Lisäksi näytti nuo Focuksen palat olevan samat kuin Leon Cupra R:ään. Huomenna tunkkikauppaan, niin pääsee lähemmin tutkailemaan. :)

                                            edit2. Näinhän se oli. Oma Big Brake Kit koostui siis S4 B5 -levyistä ja Leon Cupran satuloista. Ei maksanutkaan osat aivan mahdottomia.
                                            Viimeksi muokannut Sound; 10.7.2015, 16:36. Perustelu: lisäystä

                                            Comment


                                            • Upgreidasin B6 1.8T 2002:sta jarrut 288mm --> 312mm. EBC:ltä levyt ja palat, on ainakin nopean näköiset jossei muuta.

                                              http://ebcbrakes.com/product/bsd-disc/
                                              The BSD blade disc is manufactured from a unique material known as “discalloy”. Made in the UK, the BSD discs is available for both front and rear fitments. The Uniquely created blade slot design helps to remove hot gases from the braking zone in a quick and efficient way much more so than a uni-directional slot. This helps to keep the pads flatter and the brakes cooler. The function of the multiple overlap slots reduce the brake wind noise.
                                              http://ebcbrakes.com/product/redstuff-brake-pads/

                                              Koodi:
                                              QTY    ITEM                                                        PRICE
                                              ============================================================================
                                              1      EBCB:DP31114C[1]       EBC BRAKE PADS EBC REDSTUFF CERAMIC  £   86.70
                                                     BRAKE PADS -  DP31114C - EBC Redstuff Brake Pads
                                              1      EBCB:BSD1045[1]       EBC BRAKE DISCS EBC BLADE SPORT       £  152.30
                                                     BRAKE DISCS -  BSD1045 - Blade Sport Brake Discs
                                              ============================================================================
                                                                                             CARRIAGE            £   25.50
                                                                                             ORDER TOTAL         £  264.50
                                              ============================================================================
                                              
                                              
                                              Carriage .............................. £25.50
                                              Order Total .......................... £264.50
                                              Eli euroissa noin 370€. www.camskill.co.uk/
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Taitaa olla jarruremontti ajankohtainen itselläkin ja hankintalistalla palat sekä levyt molempiin päihin. Mitä suosittelette päivittäiseen käyttöön? Radalla ei tule käytyä tuolla nokilekalla ikinä, paitsi ehkä jääradalla. Pitää olla sellainen setti, että kestää ajoa eikä tarvitse heti olla uusimassa, järkihinnalla tietysti. Motonetissä myydään Brembon levyjä ja paloja, onko ne mistään kotoisin? Autona siis B6 1,9TDIq, ilmeisesti siis 288/245mm levyillä.

                                                Comment


                                                • Itsellä sama jumppa tiedossa! Ihan alkuperäishiluilla meinasin homman hoitaa, kun ei itekkää radalla tuu hilluttua!

                                                  Comment


                                                  • Itse olen juuri vaihtelemassa brembon kierrosta uusiin vastaaviin. Hyvin on toimineet.

                                                    Comment


                                                    • Jos joku tarvii niin multa sais 288/245 käyttökelpoiset levyt. Eihän ne toki uutenakaan kauheasti maksa mutta esim myyntiin menevään autoon tms. En raaskinu heittää pois ku päivitin isompiin.

                                                      Comment

                                                      Working...