Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrupalojen kulumisvaroitin.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Kiitos vastauksista. Joo sain sen jarruvalon jo pois, mutta tuo ohjaustehostin on ongelmana edelleen :( Nesteet on vaihdettu ja pintakin pysyy koko ajan samana eli ei vuoda. Tehostin ei pidä minkäänlaista ääntä toimivana eikä toimimattomana.. pitää tänään ajaa rampeille ja tutkiskella hieman lisää :)

    Comment


      #62
      Olikos tässä autossa servotronic? Voihan siinä olla sähköpuolen vikaakin. Lakkaako tehostus kokonaan vai tehostaako välillä enemmän ja välillä vähemmän? Jos servotronic löytyy niin voi korjaantua ihan releen vaihdolla.

      Comment


      • #63
        tuommost vikakoodit antoi auto 00513-engine speed sensor g28 no signal ja 00526 brake light switc-f no signal..

        Comment


        • #64
          mun mielestä se välillä lakkaa ihan kokonaan ja välillä toimii hieman paremmin..

          Comment


            #65
            Koodeja lukiessa auto ilmeisesti ollut sammuksissa ja jarrupoljinta ei ole painettu kun virrat on kytketty päälle? Toisin sanoen ei vikakoodeja.

            Comment


            • #66
              jaa täytyypä sitten vielä kokeilla tuolleen.

              Comment


              • #67
                tuohon vielä antoi vikakoodin vaikka oli käynnissä ja jarru poljettu.. kokeilin vielä kaksi kertaa.. että että?

                00526 brake light switc-f no signal..

                Comment


                  #68
                  http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00526

                  Sieltä kattelemaan mistä lähtis korjailemaan.

                  Edit. Viisaammat valaiskoot mut oliko jotkut näistä koodinlukijoista sellaisia että antaa aina tuon vikakoodin jarruvalokatkaisijalta?
                  Viimeksi muokannut Brain; 25.7.2012, 22:20. Perustelu: lisäys

                  Comment


                  • #69
                    Brake Pads -merkkivalo / A6

                    Oheinen merkkivalo ilmaantui tällä viikolla. Jarrut on laitettu noin 20tkm sitte (eteen/taakse palat+levyt)ja auto katsastettu muutama kk sitten joten uskon jarrupalojen olevan kunnossa. Mutta osaako kukaan kommentoida mistä se voi aiheutua? Onko jarrupalojen menevä johto poikki joka mittaa kulumista? Voiko joku muu aiheuttaa hälytyksen? En ole itse vielä tarkistanut silmämääräisesti miltä palat näyttävät.

                    Kun jarrut on laitettu noin 1v sitten alkuperäisosilla niin mahtaako tallainen vika olla takuun piirissä?

                    Comment


                      #70
                      Jos johto menee poikki, niin hälytys tulee. Tarkista nyt ensin ne jarrupalat ja johdot.

                      Comment


                      • #71
                        Kiitos. Täytyypä alkaa irroittelemaan renkaita joku päivä ja suorittaa tähystys

                        Comment


                        • #72
                          Mulla tuli kans eilen ajellessa sama ilmoitus tauluun. Ajoin vielä pari kilometriä määränpäähäni ja sammutin auton ja käynnistin uudelleen, vikavalo häipy. Ei oo nyt ainakaan enää syttynyt. Paloissa on pintaa vaikka muille jakaa ja johdot OK.
                          Jännä juttu :/

                          Comment


                            #73
                            Muistakaa sitten, että anturit on sisemmissä paloissa, eli vaikka ulkopuolen palat ois kunnossa, niin sisäpuolelta voi olla jo sen verran lopussa, että ilmottaa.

                            Comment


                            • #74
                              Itse hain oman A6:n Airport Audicenteristä 60.000 km huollosta ja seuraavana päivänä siinäkin syttyi jarrupalojen varoitusvalo. Konttasin auton alle tarkistaakseni onko johto irti tai poikki. Ei ollut, palat olivat loppu mutta eivät olleet huollossa huomanneet, mikä yllätys ;)

                              Comment


                                #75
                                Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                                Muistakaa sitten, että anturit on sisemmissä paloissa, eli vaikka ulkopuolen palat ois kunnossa, niin sisäpuolelta voi olla jo sen verran lopussa, että ilmottaa.
                                Etenkin jos on satulan liukutapit vähän jumissa, niin sisäpalat on jo loppu vaikka ulommaiset lähes kulumattomat.

                                Comment


                                  #76
                                  Ja vaikka ei olisikaan, niin 4F kuluttaa sisäpalaa huimaa tahtia verraten ulkopalaan.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oikea sisä kuluu vielä kaikista parhaiten. Siitä itsellä pomppas valo. Muut palat oli vielä ihan hyvät.

                                    Comment


                                      #78
                                      Itse kirosin B6:ssa, että johto on mennyt poikki. Yllätys oli suuri, kun sisemmät palat oli lopussa ja ulommissa oli 10 mm pintaa. :)

                                      Comment


                                        #79
                                        Jos kulumisen varoitusvalo tulee ja menee niin syy on yleensä huonossa kontaktissa siinä kulutusanturin johdon liittimessä.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Sain eilen korjaamolta lisää tietoa eli todellakin toinen (oikea) sisäpala on loppu. Ja paloilla ajettu vain 27tkm!!! Onko normaalia kulumista vaiko olisiko syy väärin asennetuissa paloissa (voiko alkuperäisiä paloja asentaa väärin?) taikka jumiutuneessa satulassa? Ainakin satulan liikkuvuus on pakko kunnolla tarkistaa ku uudet palat asennetaan. Aika uskomatonta jos paloja joutuu alkaa vaihtamaan lähes samaan tahtiin kuin öljyjä,,,

                                          Comment


                                          • #81
                                            Tuossahan on jarrupalojen kuivaustoiminto, että ESP pintajarruttelee silloin tällöin, jotta ei levyt olisi märät kun tarvitaan, se voi tuohon vaikuttaa. Mutta vaikka ei pyyhkijät olisi koko aikaa sadetunnistin asennossa jolloin tuo on käytössä, silti on aika huonoja kilsoja saatu:
                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=66786
                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=79429

                                            Comment


                                            • #82
                                              Jep toi kuivaustoiminto on todellakin ilmeisesti olemassa ja se on ollutkin tiedossa. Olen jopa sen johdosta pyrkinyt tietoisesti välttämään asentoa jossa jarrulevyjä kuivaillaan. Tässä tapauksessa kyse täytyy olla jostain muusta. Käyn parasta aikaa keskusteluja korjaamon kanssa että kuinka jatketaan. Olisi kiva jos saisi jotain hyvitystä tulevassa huollossa.

                                              Comment


                                                #83
                                                Joo voi sitä yrittää, tosin 27 tkm on jo sen verran, että joutuu ehkä tyytymään johonkin kunnon alennukseen. Aina kannattaa yrittää. Kyllähän jarrupalojen nyt kuitenkin pitäisi kestää huollosta huoltoon.....

                                                Ne jarrupalojen kitinälevyjutskat on sitten aika kireellä kiinni paloissa, että jos niitä ei ole tehty kunnolla paloja vaihtaessa niin taatusti palat jumittaa ---->>> kyllä kuluu

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Jos levyjen ja palojen vaihto olisi tehty merkkikorjaamolla voisi olla että he korvaisivat po. tapauksessa, eli yhden palan kulahtamisen johdosta, koska silloin on jotain töpätty tai ollut vikaa itse palassa tai mainittu levyn pinta ollut työstetty karheaksi.
                                                  Eiköhän se liene kaikkien kuluttajatason autojen jarrujen ominaisuus että männän puoleiset palat kulahtaa nopeammin, syystä ettei ole mäntää kummallakin puolella levyä, luistit eivät hyvin voideltunakaan pelasta asialta.
                                                  Yli 40tkm sitten vaihdatin omaani etujarrupalat ja edeskäyvän tiskillä mainitusta ongelmasta reklamoidessani ja uusien palojen hinnan kuullessani korotin hieman ääntäni ja niinpä edeskäypä räpläsi koneeltaan tehtaan ohjeen asiaan korjaukseksi. Eli tehdas suosittaa käytettäväksi isomman caliperin jarrupaloja, tarkoittaa esim. V8 koneisten jarruja ja niiden palat ovat sopivia myös pienempään jarrulevyyn.
                                                  Palojen materiaali erilainen, eli ilmeisesti kovempi. Näiden "vajaatehoisten" palat ovat "äänioptimoidut", ilmeisesti pehmeämpää materiaalia.
                                                  Edeskäypä ilmoitti että valinta kummat laitetaan on minun, valintaani helpotti kovasti se että ne tehtaan suosittamat "korjauspalat" olivat muistaakseni 40€ halvemmat kuin "äänioptimoidut" originaalit jotka olivat 170€ luokkaa. Jarrutustehossa tai "äänissä" ei ole havaittavaa eroa...
                                                  En yhtään ihmettele jos ne äänioptimoidut menee alta matkayksikön koska kyse on painavasta autosta ja jos sen "sporttisen" liikkeen jarruttamiseen käytetään lähinnä jarruja, omassani optimoidut kesti yli 120tkm...

                                                  Ettei tuota km määrääni otettaisi liian kategorisesti niin palojen kestoonhan tuon em. kannan lisäksi vaikuttaa eniten ajoprofiili, eli autollani on ajettu lähinnä pitkää maantieajoa jossa menee satoja km ettei juuri jarrua tarvitse, ns. kaupunkinytkyttelyssä voi se 40tkm olla jo ylärajoja...
                                                  Viimeksi muokannut Pende; 13.10.2012, 10:21. Perustelu: Lisäys:

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Pieni välikommentti tähän että huolto jossa teetin aikaisemmin jarruremppaa tulee hieman vastaan tulevan huollon kustannuksissa sekä paloissa että työn hinnassa. Tuo isomman caliberin jarrupala- vaihtoehto kuulostaa mielenkiintoiselta. Itse vain toivon että saisin vihdoinkin jarrut kuntoon. Tässä vaiheessa voi todeta että jarruremppa on ollut jotain muuta kuin onnistunut. Mahtaa tulla ensi viikolla 3. päivä telakalla jarruista johtuen. No,,,,korjasi se merkkarikin polttoainemittarin vikaa kokonaiset 3 päivää josta 2 takuuseen. Aina nämä hommat ei vaan onnistu näemmä ekalla kerralla. Ikävää,,,

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      A6 jarrupalojen varoitusvalo

                                                      Autossa syttyi oranssi jarrupalojen kuluneisuudesta ilmoittava varoitusvalo. Paloissa on kuitenkin reilusti pintaa jäljellä eikä mitään muutakaan näkyvää syytä johdoista löytynyt. Voiko kyseessä olla jokin muu jarruihin liittyvä vika? Jarrunestettäkin on riittävästi.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Tarkistitko myös sisäpuolen palat? Tästä on keskusteltu ties kuinka monessa threadissa, haulla löytyy.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Kuten sanoin, jarrupalat on tarkistettu. Joo varmaan tarpeeksi hakemalla löytyy. Toive oli vain säästää aikaa tilanteessa. Varmaan sitten johtoliitoksien putsaus seuraavaksi triviaalein vaihtoehto.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Haullahan se olisi ehkä löytynyt, mutta kun se kulumavaroittimen johto menee poikki, niin ei siinä liitoksien putsaus juurikaan auta. Ja se johto menee poikki varsin hyvissä ajoin. Nimimerkillä kuukauden päivät varoitus päällä ja juuri meni katsastus heittämällä läpi. Ulkopuolen paloissa on pintaa ihan pirusti, mutta kun se sisäpuoli kuluu nopeammin ja kulumavaroitin on niissä. Niinkuin kuuluukin.

                                                            Tietääkö muuten joku olisko ne palat symmetriset eli onko vaihdettavissa ulkopalat sisälle? Saisi aika lailla lisää elinaikaa paloille.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              4BO 927 803 C

                                                              Jatkan tähän kun kyseessä on sama ongelma. Mulla on näytössä loistanut keltainen jarrujen kulumisvaroitin vaikka jarrupalat on vasta vaihdettu. Käytin autoa Tallinnan Audilla ja siellä vika paikallistettiin vasemman etujarrun abs johdotukseen, jonka vaihtamalla vian pitäisi hävitä. Ne antoi sieltä tuollaisen varaosanumeron 4B0 927 803 C mukaan ja sanoi että sinne tilattuna se maksaisi 175 €. Haulla löysin tuollaisen sivun ja siellä hinta oli jo vähän inhimillisempi 19,01 €. Kysyin vielä Tepon hintaa ja miellelläni tilaisin siltä, onko muilla kokemuksia mistä noita kannattaisi tilata vai onko se tilattava tuolta?

                                                              Mites tuon johdon vaihto, meneekö tumpelolta parkkipaikalla Bilteman työkaluilla vai varailenko Amalinilta aikaa? Osaisiko joku laittaa suoraan jotain ohjetta homman tekemiseksi?

                                                              Edit: Nyt se löytyi Tepoltakin kun ymmärsin laittaa tuon ekan O:n nollaksi. Teppo pyytää 143,23 € joka pistää miettimään sitä, minkä laatuinen toi 19,01 € johto voi olla?
                                                              Viimeksi muokannut KKop; 8.4.2013, 12:44. Perustelu: Tepon hinta löytyi

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X