Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrupalojen kulumisvaroitin.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Pieni välikommentti tähän että huolto jossa teetin aikaisemmin jarruremppaa tulee hieman vastaan tulevan huollon kustannuksissa sekä paloissa että työn hinnassa. Tuo isomman caliberin jarrupala- vaihtoehto kuulostaa mielenkiintoiselta. Itse vain toivon että saisin vihdoinkin jarrut kuntoon. Tässä vaiheessa voi todeta että jarruremppa on ollut jotain muuta kuin onnistunut. Mahtaa tulla ensi viikolla 3. päivä telakalla jarruista johtuen. No,,,,korjasi se merkkarikin polttoainemittarin vikaa kokonaiset 3 päivää josta 2 takuuseen. Aina nämä hommat ei vaan onnistu näemmä ekalla kerralla. Ikävää,,,

    Comment


    • #92
      A6 jarrupalojen varoitusvalo

      Autossa syttyi oranssi jarrupalojen kuluneisuudesta ilmoittava varoitusvalo. Paloissa on kuitenkin reilusti pintaa jäljellä eikä mitään muutakaan näkyvää syytä johdoista löytynyt. Voiko kyseessä olla jokin muu jarruihin liittyvä vika? Jarrunestettäkin on riittävästi.

      Comment


      • #93
        Tarkistitko myös sisäpuolen palat? Tästä on keskusteltu ties kuinka monessa threadissa, haulla löytyy.

        Comment


        • #94
          Kuten sanoin, jarrupalat on tarkistettu. Joo varmaan tarpeeksi hakemalla löytyy. Toive oli vain säästää aikaa tilanteessa. Varmaan sitten johtoliitoksien putsaus seuraavaksi triviaalein vaihtoehto.

          Comment


            #95
            Haullahan se olisi ehkä löytynyt, mutta kun se kulumavaroittimen johto menee poikki, niin ei siinä liitoksien putsaus juurikaan auta. Ja se johto menee poikki varsin hyvissä ajoin. Nimimerkillä kuukauden päivät varoitus päällä ja juuri meni katsastus heittämällä läpi. Ulkopuolen paloissa on pintaa ihan pirusti, mutta kun se sisäpuoli kuluu nopeammin ja kulumavaroitin on niissä. Niinkuin kuuluukin.

            Tietääkö muuten joku olisko ne palat symmetriset eli onko vaihdettavissa ulkopalat sisälle? Saisi aika lailla lisää elinaikaa paloille.

            Comment


            • #96
              4BO 927 803 C

              Jatkan tähän kun kyseessä on sama ongelma. Mulla on näytössä loistanut keltainen jarrujen kulumisvaroitin vaikka jarrupalat on vasta vaihdettu. Käytin autoa Tallinnan Audilla ja siellä vika paikallistettiin vasemman etujarrun abs johdotukseen, jonka vaihtamalla vian pitäisi hävitä. Ne antoi sieltä tuollaisen varaosanumeron 4B0 927 803 C mukaan ja sanoi että sinne tilattuna se maksaisi 175 €. Haulla löysin tuollaisen sivun ja siellä hinta oli jo vähän inhimillisempi 19,01 €. Kysyin vielä Tepon hintaa ja miellelläni tilaisin siltä, onko muilla kokemuksia mistä noita kannattaisi tilata vai onko se tilattava tuolta?

              Mites tuon johdon vaihto, meneekö tumpelolta parkkipaikalla Bilteman työkaluilla vai varailenko Amalinilta aikaa? Osaisiko joku laittaa suoraan jotain ohjetta homman tekemiseksi?

              Edit: Nyt se löytyi Tepoltakin kun ymmärsin laittaa tuon ekan O:n nollaksi. Teppo pyytää 143,23 € joka pistää miettimään sitä, minkä laatuinen toi 19,01 € johto voi olla?
              Viimeksi muokannut KKop; 8.4.2013, 12:44. Perustelu: Tepon hinta löytyi

              Comment


                #97
                Eihän se kulumisvaroitin voi mitenkään liittyä abs-anturiin? Jos abs-anturi olisi viallinen, palaisi taulussa ABS:n (ja kenties ESP:n) varoitusvalo.

                Edit: Hox, ne johdothan siis menee samassa nipussa. Hölmöltä tuntuu alkaa vaihtamaan abs-anturia tuon johdon takia.

                Comment


                  #98
                  Eiköhän se kannata tutkia tarkemmin, jos johto on poikki liittimen juuresta tms, niin fiksumpaa korjata vanha.
                  Ei ois mitään uutta, että jarrupalojen vaihdossa olis sössity se johto poikki niistä jarrupaloista.

                  Comment


                  • #99
                    Mun logiikka sanoo että jos uusi johto maksaa 19,01€ ja sen vaihto ei ole (vai onko?) erityisen haastavaa, niin tutkiminen ei paljoa kannata, ainakaan maksettuna työnä. Omat kolvaustaidot on sitä luokkaa, että vähemmällä pääsee kun vaihtaa johdon. Siis kunhan johto on jotenkin järkevästi vaihdettavissa.

                    Onko noista kiinajohdoista (oletan tämän hinnasta) yleensä mihinkään vai onko ne täyttä kuraa?

                    Comment


                    • Olen samaa mieltä tuosta sössimisestä, sillä itse sössin yhden perhepiirin C5 Audin liittimen rikki. Eli tuli sitten ostettua Boshin palat ja ihanhan ne oli samanlaiset kuin originaalitkin sillä erotuksella että se liitin ei mahtunutkaan kannakkeeseensa kuin väkivaltaa käyttäen ja väkivalta voitti ja liitin katkesi, sen Boshin liitin oli jotain kovaa haurasta kuttaperkkaa, ei siis samanlaista kuin orkkis ja se oli siinä. No, onhan se paikoillaan ja toimii teippivirityksenä eikä varoitus pala ainakaan vielä...

                      Comment


                        Onko noista kiinajohdoista (oletan tämän hinnasta) yleensä mihinkään vai onko ne täyttä kuraa?
                        Ainakin sun linkin mukaan siinä tulee anturi mukana, niin sen laadusta en menis takuuseen.

                        Toki jos johdon saa nätisti teurastettua, niin mikäs siinä, mutta siinäkin tapauksessa vois olla helpompi korjata vanha. Mutta näkemättä ja mittaamatta, on ihan arvailua.

                        Comment


                          Siis linkin takana oleva johto/anturi maksaa n.48.5€ postikuluineen, jos myynti tapahtuu puntina £ ,ei 19.01€ ! Postikulut Suomeen ovat 19.01€.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                            Eiköhän se kannata tutkia tarkemmin, jos johto on poikki liittimen juuresta tms, niin fiksumpaa korjata vanha.
                            Ei ois mitään uutta, että jarrupalojen vaihdossa olis sössity se johto poikki niistä jarrupaloista.
                            Niin siis valo paloi ennen ja jälkeen palojen vaihdon, ja samalla ne mittasi johdotuksen.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                              Ainakin sun linkin mukaan siinä tulee anturi mukana, niin sen laadusta en menis takuuseen.

                              Toki jos johdon saa nätisti teurastettua, niin mikäs siinä, mutta siinäkin tapauksessa vois olla helpompi korjata vanha. Mutta näkemättä ja mittaamatta, on ihan arvailua.
                              Ai niin että anturi ja johto on yhtä puuta? Se selittäisi marmorin ja Tepon hiintaa.

                              Comment


                              • Audi a4 1.9 TDI jarrupalojen kuluneisuuden merkkivalo syttyi mittaristoon yllättäen

                                Moi
                                Mikä mahtais olla vikana 2003 vuoden audi a4:ssa, ku siihen syttyi jarrupalojen kuluneisuuden merkkivalo mittaristoon. Kaikki jarrut on tarkistettu ja kaikissa jarrupaloissa on todella paljon pintaa, eli vika ei voi olla siinä, et ne ois liikaa kuluneet. Mistä vikaa kannattaisi lähteä seuraavaksi etsimään? Voiko valoa mitenkään ohittaa? Audi pitäis mennä piakkoin katsastamaan, ja sitä ennen valo pitäis saada pois.

                                Kiitos kaikille jo etukäteen hyvistä neuvoista ja avusta :)

                                Comment


                                  Piuhat ja liittimet yksinkertaisesti.

                                  Comment


                                    Onko tarkistettu myös sisemmät palat edestä? Kuluu puolta nopeammin kuin ulkopala ja siinä on myös varoitinjohto.

                                    Comment


                                      Katsastuksella ei tule valon takia sanomista. Jarrudyno ja silmät on instrumentit joilla jarruja tutkitaan. Katsastajatkin tietää miten vikaherkkiä nuo palojen kulumisanturit ovat.

                                      Comment


                                      • Vaikka ulkopaloissa olisi pintaa, niin sisäpalat voi olla loppu. Anturit on juurikin sisäpaloissa. Yleensä anturit vain edessä. Toinen vaihtoehto on että antureiden piuha on vaurioitunut.

                                        Comment


                                        • sisimmissä paloissa on lähes yhtä paljon pintaa ku ulommissa. eikö toi merkkivalo vaikuta OBD-testiin? onko audissa missä kaikkialla noita jarrupalan antureita?'

                                          ja tietääkö kukaan, et mikä on etujarrulevyjen minimi paksuus, ku ovat aika kuluneen näkösiä?

                                          Comment


                                            Kulumisvaroitin ei jätä vikakoodia joten ei vaikuta mitenkään OBD-testiin.

                                            Comment


                                              Dieseliin ei tehdä vieläkään OBD testiä.

                                              Comment


                                              • Ite kyllästyin merkkivaloon kun syttyi taas 1kk palojen vaihdon jälkeen. Tökkäsin liittimiin kuparilangan pätkän ja teippiä suojaksi, näin ohitin varoittimen.

                                                Comment


                                                • moi
                                                  oisin luullu et valo palaa etu jarrupalojen takia, koska sinne oli edellinen omistaja vaihtanut uudet palat, joissa ei ollu mitään kulumis antureita..
                                                  mut nyt sit vaihdoin eteen uudet etujarrupalat ja levyt, mut ei silti valo sammunut. mut eiks takanakin kuulu olla anturit jarrupaloissa?

                                                  ja sammuuko toi valo itestään vai täytyykö se käydä jossain nollaamassa?

                                                  Comment


                                                  • ja edellinen omistaja on vaihtanut luultavasti eteen sekä taakse samaan aikaan jarrupalat. et luultavasti niissäkään ei sit ole anturita, jos niissä kuuluu edes olla.

                                                    Comment


                                                      Takana ei ole, ainoastaan edessä, sisäpalassa.

                                                      Comment


                                                      • okei, no mistä sit vois johtuu, et valo ei sammunut, vaikka vaihdoin eteen uudet etujarrulevyt ja palat? täytyykö valo erikseen nollata vai miten, et sen sais sammumaan?

                                                        Comment


                                                        • Ei tarvi nollata. Johto poikki jostain.

                                                          Comment


                                                          • jos käyn jossain lukemassa tosta vikakoodit, niin näkyykö vikakoodiluvussa et mistä se johtuu?

                                                            Comment


                                                            • Ei näy vikakoodeilla, pitää vaan irroitella johtosarjasta liittimiä mittarilta kickpaneliin ja sieltä pyöräkoteloon ja mitata yleismittarilla onko miltä väliltä johto poikki. Jos ei jaksa tutkia niin mittarin takaa liittimen pinni suoraan maihin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X