Eihän kellään olisi selkeätä kuvaa siitä, millainen on Aero-varsi? Meillä on kaksi aanelkkua ja molemmissa olisi sulkien vaihto edessä. Ei houkuttaisi ostella vääränlaisia...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Pyyhkijänsulat
Collapse
X
-
Vieras
Ei siihen kuvaa tarvita.
Valitse näistä oikea:- Normaalit, rungolliset pyyhkijänsulat -> Vanhanmallinen varsi, EI aero
- Rungottomat ("pelkkää kumia") pyyhkijänsulat -> Uudenmallinen / aero-varsi
Comment
-
No johan se sulkien hankinta on vaikeaa. Eli niin kun tuossa edellä mainittiin, sulan malli vaihtuu tuossa 2003 loppuvuodesta, tästä vanhanmallisesta sulasta "rungollinen/perinteinen" tuohon AeroTwin sulkaan "rungoton". Ja kiinnitys on aivan erilainen näiden sulkien kesken, joten eivät käy ristiin.
Ja jos sulkamalli on tämä "rungollinen" esim.BOSCH BO909-2, niin on vaihdettava pyyhkijänvarret jos haluaa siirtyä AeroTwin sulkaan.Viimeksi muokannut Audi; 27.5.2009, 10:36.
Comment
-
Comment
-
Pitäs vierä oma A4 B6 Laakkoselle ens keskiviikkona tuulilasin vaihtoon (käytetään nyt Pohjolan lasiturvaa kun se kerta on aikoinaan otettu)
Kysyin, puhelimitse aikaa varatessani, josko siihen kiesiini vaihdettais samalla ne Aero Twin:in varret+sulat ja Laakkosen-setä kehu et varret 45e/kpl + lisäksi viel sulat xxx e jotain. täh?
Eli eikös ennen (esim viel v.2008) saanut kyseisien Aero:jen varret+sulat yht.hintaan noin 90e (sarja Slamitilla 77e)
Vai onkohan Laakkosella ja Slamitilla eri Aerot?
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juhi Näytä viestiPitäs vierä oma A4 B6 Laakkoselle ens keskiviikkona tuulilasin vaihtoon (käytetään nyt Pohjolan lasiturvaa kun se kerta on aikoinaan otettu)
Kysyin, puhelimitse aikaa varatessani, josko siihen kiesiini vaihdettais samalla ne Aero Twin:in varret+sulat ja Laakkosen-setä kehu et varret 45e/kpl + lisäksi viel sulat xxx e jotain. täh?
Eli eikös ennen (esim viel v.2008) saanut kyseisien Aero:jen varret+sulat yht.hintaan noin 90e (sarja Slamitilla 77e)
Vai onkohan Laakkosella ja Slamitilla eri Aerot?
Comment
-
Ajat muuttuvat, pyyhkijänsulkien hinta on pompsahtanut marmorillakin. Osasivat kyllä suositella vaihtoa aero-malliin, jolloin vaihdettavat osat olisivat edullisempia.
Edit: vuotta myöhemmin setin hinta oli taas tipahtanut 30 euron tasolle. Ota näistä selvää..Viimeksi muokannut ssavol; 1.6.2010, 17:08.
Comment
-
Itse vaihdoin omaan B6:een heti ostettaessa n. vuosi sitten Aerosetin. Olen ollut erittäin tyytyväinen, tosin nyt alkaa olla sulat vaihtokunnossa.
Comment
-
Nyt löytyi pakallisesta Osaset-lliikeestä sulat. Pari maksoi 36€. Kyseessä siis A4B6 normisulat (ei aero). Oli hyllyssä yksi paketti, jolla saatiin sopivasti molempiin autoihin kuskin puolelle kunnolliset. Ens viikolla ostetaan toinen paketti, kunhan tulee hyllyyn, niin saadaan apumiehenpuoleisetkin sulat vaihdettua.
Comment
-
Mitenkä tuota onko Boschilaiset ainoat "merkkisulat" jotka menevät B6:een. Kävin motonetissä ja selailin sopivuusluetteloa: Valeolla tai SWF:llä ei ollut sopivia sulkia katalookin mukaan. Tosin samanmittaisia (55cm) sulkia löytyi. Onkohan noissa sitten ratkaisevia eroja kiinnikkeissä siten, että tuo auton oma "napsautuskiinnitys" ei päde noihin Valeon/SWF:n sulkiin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AAQS Näytä viestiValeon Aerot = rungottomat? Mulla on vuosimallia 2003 joten siinä ainakin vielä perinteiset sulat...
Comment
-
Itse tossa ostin TT:hen Championin sulat, mutta ei oikee täydellisesti pelaa, ulompi pää jää osittain ilmaan eikä pyyhi kunnolla siitä. Näissä vanhoissa TT:ssähän on tavalliset sulat ja rungottomat saa jälkiasennuksena (uudet varret, taitaa olla Boschin sulkia varten?) mutta olin jostain lukevinani että jotkut rungottomat tarvikesulat (olisko ollu just Valeon Aerot) käyvät noihin alkuperäisiinkin varsiin? Miten mahtaa olla?
Comment
-
Kunhan tuo meidän B6 saapuu kotiin, niin voin varmistaa millainen kiinnitys sulille noissa varsissa on, mutta muistelen kyllä että ovat ihan suorat littananat joissa on reikä aika päässä. Ja siinä on nuo Valeon Aerot, rungottomat sulat.
E: Eipä ookkaan mitkään littanat varret vaan on ne orggis Aero varret, sori... Pitäis zekata ennen kun alkaa kirjoittelemaan, varmaan sotin RiSan varret muijan auton varsiin :)
Comment
-
Itsekkin kyllästyin 2003:sen kanssa noihin sulkien löytymisen vaikeuteen ja otin orginaalin aerokonversiosetin (sisältää uudet varret, tulpat ja mutterit akseleihin päähän ja sulat). Varret olikin jo ajansaatossa kärsineet, uusi ilme piristi :)
Saa marmorilta ja muiltakin osadiilereiltä, mutta taitaa mennä yli 80 euron nykyään.
Comment
-
Kertokaas joku tyhmälle millä kirveellä tuosta B6:sta saa nuo aerokonvertoidut rungottomat sulat irti varresta? Katselin, kääntelin, vääntelin, työnsin, vedin, painoin, kirosin, ihmettelin, vaan eipä nuo irronneet. Enkö uskaltanut vaan käyttää tarpeeksi voimaa, vai mikä juju niissä on?
Enpä olisi uskonut, että tämäkin päivä koittaa, jolloin jää yhdet hemmetin sulat irroittamatta. Ihan hävettää. Auttakee! :D
Comment
Comment