Autopilot V2 ja Airliftin performancet olis tässä tällä viikolla tarkoitus laittaa tilaten. Oon sen varmaan jo johkin aikasemmin laitellut, mutta kertaus on hyvästä. :D Kompuraksi tulee ainakin ensi alkuun yksi Viairin 444c, katotaan jos myöhemmin tulee päivitettyä toisella kompuralla.
Viikonloppuna saatiin vihdoin ilmat alle. Asennuksista laittelen kuvia myöhemmin, kun saan niitö vähän perattua. Oikea etukulma täytyy vielä tänään nostaa koulun jälkeen ylös ja tarkastaa, näyttäis joku liitos vähän siellä vuotavan...
Lisätään tähän samaan vähän asennuksista: Kompura tuli vararengaskoteloon kiinni. Sieltä löytyi lattiasta sopivat metalliset "kohokkeet", joihin sen sai niittimuttereilla kiinni. Pyöräkotelo ja kontin lattia tuli vaimennettua samaan syssyyn. MDF-levystä ja laudasta leikeltiin vakiolattialle vähän nostoa ja pyöräkoteloon kiinnikkeet myös venttiiliblokille. Pyöräkoteloon tulee vielä verhoilut ja pieni säilytyslaatikko. Sähköt vedettiin keskikonsolin sisässä ja ilmalinjat apukuskin puolelta verhoilujen alta hanskalokeron takaa konetilaan, josta linjat pyöräkoteloihin. Takalinjat kontin pohjasta läpiviennistä läpi ja takapusseilla muutaman kiinnikkeen kautta. Kaikki tosiaan rokkaa nyt, paitsi oikea etunurkka pääsee jostain vuotamaan. Laittelen asennuksista kuvia tosiaan myöhemmin.
Kummallinen opiskelija ku vaan harrastaa näin. :D
Siitähän tulee hyvä, kunhan saa ne kesävanteet alle. Etunurkka vuosi itellä siitä littimestä joka kierretään teräspunosletkuun..
Täytyy sitä opiskelijalla olla tekemistä :D Vuoto oli samasta liittimestä, mutta vuosi siitä pistoliittimen päästä. Oli ajatuksissaan laitettu vähän turhan tiukka mutka siihen kohtaan.
Sekalaisia otoksia asennuksista. Aikaisemmassa viestissä kuvailinkin jo miten asennukset tehtiin. Konttia tullaan vielä sipistelemään myöhemmin, puuosat verhoillaan ja rakennellaan pieni säilytyslaatikko kaikelle pikkusälälle, joka kulkee mukana. Myös takaisku päivittyy SMC:n järeämpään malliin ja systeemiin lisätään toinen vedenerotin ennen venablokkia. Pikku sipistelyä siis sinne suuntaan luvassa, kunhan nyt saadaan auto katsastettua ja kesävanteita hierottua.
Jatkuu... Pyöränsuuntaus tehtiin Lokomonkulman Euromasterilla, suosittelen vahvasti. Muutama kuva myös lopputalven lookista. Kesävanteita pitäis jossain kohtaa sovitella alle ja kiillotella. Tavoitteena ehtiä kesälookissa CDLC:n kaudenavaukseen.. :D Myöhempää ajankohtaa odottelee erillissarja etuoviin, samalla kertaa vaimennellaan myös ovet.
Hyvä kun asennuskuvia näppäilty, mukava ihmetellä miten toiset vetää linjat yms
Onko rantala tossa yhessä kuvassa, ainakin tutun näkönen?
Kattellaan tuuloksessa, hyvä siitä tulee :D
Speedlineilla rullailtu nyt kevään verran. Muuten ei mitään ihmeempiä ole tehty, keulaan tuli alustaan uusittua paljon osaa ja lyhennettyä tolppaa. Keulii silti vielä, tukivarret ottaa kiinni runkoon. Täytyy niille tutkia vähän lisätilaa jossain vaiheessa. Kaiutinpäivitys odottelee motivaatiota, mutta tänään olis suunnitelmana tempasta Rotiformit taas alle. :D
Rotiformit heitin tosiaan alle. Takaiskareita sais säätää jäykemmälle, kun raapii takana vähintäänkin riittävästi. :D Pimeessä kuvassa alin ajokorkeus, jossa raapiikin sitten koko ajan. No, syksyllä kaarien maalausta sitten, kun toi vanteen istutus aika hyvin raiskaa noita. :D
Iski myös motivaatio ja purettiin ovet. Black Goldia pelteihin ja erkkasarjan vaihto. Vanhoista kajareista askartelin adapterit uusille ja diskantit meni vakiopaikoille pienellä puukottamisella. Jakosuotimenkin sai ovipahvin alle jemmaan. Täytyy vielä tutkia, kun nyt ei pelaa ovien nappulat ollenkaan... :D Toivottavasti vaan liitin jäänyt irti... Takaovien ja takaluukun kannen vaimennus olis vielä joku kaunis päivä tehtävä.
Varmasti jäänyt vaan liitin irti. 4 kertaa sen unohtaneena. Pääsetkö kuitenkin autosta ulos? Vai unohditko kahvan vaijerin myös :D ite unohdan sen aina :D
Koko kevät on tapeltu Rotiformien kanssa, ilmat ei pysyny sisällä ja varmaankin kieroksikin sain ajettua syksyllä. Loppujen lopuksi tulin järkiini ja vein Rimfixille hoitoon. Samalla lipat kiiltoon ja uudet kumit päälle, saa nähdä kuinka 225/40 istuu vai joutuuko vaihtamaan takas 35-profiiliseen.
Speedlineilla mennään siis toistaiseksi. Big Meettiin Jämille tullaan ensimmäisen kuvan kuosissa. Rotiformit tulee alle, kunhan joskus kotiutuvat. Sivuhelmat ja cupralipan nappasin ebaysta madaltamaan helmalinjaa, muita muutoksia tuskin tulee tälle kesälle.
Siihen on syyllinen toisessa kuvassa. Perinteinen kiintiökakkis väkivahvalla 1.6 kaasarikoneella. :D Tyttöystävälle hommattiin käyttikseks työajoon, mutta itsellä sormet syyhyää siihen malliin, että taitaa ennemmin tai myöhemmin tulla Audista käyttis... Pikasesti kiillottelin jo värin takas pintaan. Muuten vaan pientä hieromista ja Jomit odottelee varastossa tälle kesälle, katsotaan sitten talvella kuinka pahasti lähtee lapasesta.
Pientä päivitystä taas Rotiformeja odotellessa. Audi kävi myllytettävänä tuossa ennen juhannusta, jolla saatiin kaikki talven aikana kertyneet pesunaarmut jne pois. Taidettu ajaa Laakkosella talvella harjakoneen läpi... Lisäksi keulille tuli perinteikäs cupralippa ja sivuille helmalinjaa madaltamaan CSR:n sivuhelmat. Seuraavaksi olis tarkotus hoidella toi etupää, eli tukivarsille tekemään lisää tilaa. Fitted Festiin olis sit suunnitelmana rullailla Roteilla ja keulakin alhaalla. Kakkikseenkin pitäis tässä jomit tempasta alle ja selvitellä pientä käyntihäiriötä, eipähän ole vapaa-ajan tekemisestä pulaa. :D
Rotiformit sai hieman rakkautta Rimfixillä, olihan niissä "hieman" jumppaa. Oikasut jne., lipat kiiltoon ja päälle 225/40 Nankangia. Koitetaan, miten toi pykälää korkeampi profiili istuu alle. Jos näyttää perseeltä, täytyy vaihtaa takas 35:seen. Koko heinäkuussa mulla taitaa olla 5 vapaapäivää, joten ennen ens viikkoo ei vielä pääse sovittelemaan noita. Kakkiksen käyntiongelmia on selvitelty, joten seuraava operaatio on leikata audiin tukivarsille tilaa, jotta keula pääsee laskemaan loppuun asti. Samalla takaiskareita vähän jäykemmälle. Fitted Festiin pitäisi tosiaan olla valmista. Seuraava päivitys koskeekin sitten jo toivottavasti sitä, että auto makaa maassa Rotiformit alla.
Ei tässä ainakaan tekemisen puutetta ole kahden auton kanssa.
Nyt on uus tuulilasi paikallaan ja Rotiformit alla. Tuulilasille hieroin vielä Gyeonin pinnoitteen. Takakaarille piti näyttää pikkuisen mankelia, että sai renkaan istumaan sopivasti. Vielä pitäisi etupäähän perehtyä ja madaltaa viimenen sentti, että on vanne kaarella... :D
Fitted Fest preppiä. Lauantaina tätä pääsee siis livenä ihmettelemään Lahden satamaan. Tämä ja n. 90 muuta stance-skenen parhaimmistoa esillä show-puolella.
Keulalle tehtiin pikkusen temppuja ja saatiin siitä siedettävä. Hiukan saisi vieläkin madaltaa, mutta onhan tämä nyt jo parempi...
Ilmajousituksen kanssa oli pientä jumppaa, kun kompressorin sulake alkoi napsumaan koko ajan. Vaiva korjaantui uudella kompuralla. Välikelivanteistus tuli päivitettyä vähän mielenkiintoisempaan. A8 Hybridit tuli vaihdeltua Speedlinien tilalle. Vaihtuvat alle jossain vaiheessa, kun kelit alkavat näyttää jo vähän turhan syksyisiltä.
Vetonivelen suojakumi ja moottorintukikumit pitäisi vaihtaa ja kaaret paikkailla. Siinäpä seuraavat operaatiot..
Comment