Viime syksynä iski tajuton autokuume ja pilallemadallettu vitosgolffi vaihtui -08 rekisteröityyn 140-heppaiseen 2.0tdi quattro- farkkuun. Varusteita golffissa ei ollut, eikä niitä tässä Audissakaan ihan kamalasti ole. Tärkeimpinä poimintoina S-line ulkopaketti, automaatti-ilmastointi, vakionopeudensäädin, mustaoptiikkapaketti, ksenonvalot ja nahka-alcantarajakkarat.
Värinä tässä on aika rujoon kuntoon päässyt valkoinen, etupuskuri ja konepelti ammuttuna kiveniskuja ja takapuskurissa pari syvempää vekkiä. Edellinen omistaja ei muutenkaan kovin tarkka autonpitäjä ole ollut, imuroin muun muassa kolmisen kiloa koirankarvoja takakontista ja maalipinnassa varsin karuja naarmuja. Ensiapuna vähän myllyttelin, mutta näillä näkymin menee ylimaalaukseen. Tuleepahan kerralla samansävyinen ja naarmuton.
Ihan ostokunnosta ei ole kuvia, mutta ensimmäisenä tuli kusikalvot sumareihin, lediä sisälle ja ulos sekä kokeiltiin vähän rinkuloiden dippailua. Sitten piti kokeilla mustavalkoista teemaa ja tummensin etu- ja takavalot. Myös sivu- ja takaikkuna tummennettiin. Kyllästyin kuitennkin nopeasti tähän tunkkaiseen lookkiin ja lamppukalvot saivat lähtöpassit. Ikkunatummennokset jäävät.
Tehoakin aloin heti alkuun kaivata lisää, vaikka olihan tämä 100-heppaisen vaparibensan jälkeen aika vehje, joten Hariselle tieni vei ja siellä koneeseen ajettiin vähän tehoa lisää sekä dpf suolistettiin samalla. Rullilta saatiin 166 hepoa ja säätäjä itsekin manaili, että yleensä otettu enemmän. Tuomiona hivenen luistava kytkin. Jouluun mennessä kytkimen luistaminen paheni siihen malliin, että auto jäi hieman ennen joulua seisomaan ja heti vuoden alussa uusi vahvempi kytkin paikalleen. Samalla vaihtui uusi kaksoismassavauhtipyörä. Ihanan halpaa. Kytkimen vaihdon jälkeen ei ole rullilla käyty, mutta tehot lienee luokkaa 180hp. Tarkka lukema saadaan kun joskus rullille taas pääsee, viimeistään kun ahdinta aletaan vaihtamaan.
Kuten golffinkin kanssa, alkoi tämänkin kanssa korkeanpaikankammo ahdistaa. Ensialkuun hommasin H&R:n -45mm madallusvieterit. Helpotti edes vähän. Korkeaksihan se jäi ja kun silmiin sattui hyvä diili, tilaukseen lähti BC Racingin coiloverit. Näiden pitäisi maaliskuussa saapua ja näin ollen saada auto kesäksi katuun.
Alusta asti oli myös selvää, että vanteet täytyy hommata. Pitkään kuumeiltuani ja kuolattuani kaikkea aina 3SDM:istä BBS:iin, bongasin Juicen Brabukset myynnissä. Poistin nämä itselleni ja aika hyvältä vaikuttaa. Talvivanteina perus-16". Hauska sattumus: nämä ovat kolmannet talvivanteet yhdelle talvelle, liike antoi mukaan bemarin vanteet, líike vaihtoi ne joihinkin tarvikekikkareisiin ja lopulta vielä kerran tähän autoon kuuluviin.
Kaikkea en nyt tähän sepustanut, joten tehdään tälläinen kiva tiivistelmä tähän. On helppo itekkin seurata mitä on tapahtunut.
Ulkomuoto:
- kesäksi 10,5x18 ET30 Rotiform BLQ Superconcave 225/35-kumeilla, edessä 3mm spacer
- "Välikelin" vanteina vakio-17" 225/45 kumeilla
- talvella 17" Audi OEM 225/45-kitkoilla/perus-16" OEM-vanteet 205/55 nastoilla "pahoihin" keleihin
- BC Racing-coiloverit, taakse tulossa tukivarret cambersäädöllä
- RS4-mustaoptiikkamaski
- S-line ulkopaketti+mustaoptiikkapaketti
- tummat lasit, ledipolttimoa, yms pientä
- finnittömät ja reiättömät kilvet, etumaskissa sileä lista jossa kilpi kiinni 3M Dual Lockilla
- mieto tummennus takavaloille
- etuvaloille "joey-mod"
- "wheel stud conversion"
Sisusta:
- nahka-alcantara sporttipenkit
- kolmipuolainen ratti
- rei'itettyä nahkaa olevat vaihdekepin nuppi ja käsijarrukahva
- RS4- poljinpinnat
- Pioneerin 2DIN kosketusnäytöllinen soitin, kontissa 12" subbari
Tekniikka:
- alinperin 140-heppainen 2.0tdi-moottori, koodia BPW
- neliveto
- GT1852V Finturbon billet-siivillä, Findieselin ohjelma, DPF ja EGR poistettu käytöstä. Ei penkitetty, arviolta joku reilu 200hv
- Milltekin putkisto muokattu sopimaan
- JHM:n short shifteri
- vahvistettu kytkin+vauhtipyörä Darkside Developmentsiltä
- eberi remuc-ohjauksella
Suunnitelmat/to do:
- talven aikana kerätä palikat kasaan ja rakennella ilma-alusta, samalla cambersäädettävät tukivarret taakse
- rs4-tyyliset verkot sumuvalojen kehyksiin *tehdään, kun jaksetaan*
- jonkinlaisia sivuhelmoja ehkäpä *suunnitteluasteella, ens kauden hommia*
- tumma kattoverhoilu *suunnitteluasteella*
Saa haukkua. Kuvia laitoin kaikki, mitä löysin. Ehkä tämä tästä alkaa muotoutumaan.
Värinä tässä on aika rujoon kuntoon päässyt valkoinen, etupuskuri ja konepelti ammuttuna kiveniskuja ja takapuskurissa pari syvempää vekkiä. Edellinen omistaja ei muutenkaan kovin tarkka autonpitäjä ole ollut, imuroin muun muassa kolmisen kiloa koirankarvoja takakontista ja maalipinnassa varsin karuja naarmuja. Ensiapuna vähän myllyttelin, mutta näillä näkymin menee ylimaalaukseen. Tuleepahan kerralla samansävyinen ja naarmuton.
Ihan ostokunnosta ei ole kuvia, mutta ensimmäisenä tuli kusikalvot sumareihin, lediä sisälle ja ulos sekä kokeiltiin vähän rinkuloiden dippailua. Sitten piti kokeilla mustavalkoista teemaa ja tummensin etu- ja takavalot. Myös sivu- ja takaikkuna tummennettiin. Kyllästyin kuitennkin nopeasti tähän tunkkaiseen lookkiin ja lamppukalvot saivat lähtöpassit. Ikkunatummennokset jäävät.
Tehoakin aloin heti alkuun kaivata lisää, vaikka olihan tämä 100-heppaisen vaparibensan jälkeen aika vehje, joten Hariselle tieni vei ja siellä koneeseen ajettiin vähän tehoa lisää sekä dpf suolistettiin samalla. Rullilta saatiin 166 hepoa ja säätäjä itsekin manaili, että yleensä otettu enemmän. Tuomiona hivenen luistava kytkin. Jouluun mennessä kytkimen luistaminen paheni siihen malliin, että auto jäi hieman ennen joulua seisomaan ja heti vuoden alussa uusi vahvempi kytkin paikalleen. Samalla vaihtui uusi kaksoismassavauhtipyörä. Ihanan halpaa. Kytkimen vaihdon jälkeen ei ole rullilla käyty, mutta tehot lienee luokkaa 180hp. Tarkka lukema saadaan kun joskus rullille taas pääsee, viimeistään kun ahdinta aletaan vaihtamaan.
Kuten golffinkin kanssa, alkoi tämänkin kanssa korkeanpaikankammo ahdistaa. Ensialkuun hommasin H&R:n -45mm madallusvieterit. Helpotti edes vähän. Korkeaksihan se jäi ja kun silmiin sattui hyvä diili, tilaukseen lähti BC Racingin coiloverit. Näiden pitäisi maaliskuussa saapua ja näin ollen saada auto kesäksi katuun.
Alusta asti oli myös selvää, että vanteet täytyy hommata. Pitkään kuumeiltuani ja kuolattuani kaikkea aina 3SDM:istä BBS:iin, bongasin Juicen Brabukset myynnissä. Poistin nämä itselleni ja aika hyvältä vaikuttaa. Talvivanteina perus-16". Hauska sattumus: nämä ovat kolmannet talvivanteet yhdelle talvelle, liike antoi mukaan bemarin vanteet, líike vaihtoi ne joihinkin tarvikekikkareisiin ja lopulta vielä kerran tähän autoon kuuluviin.
Kaikkea en nyt tähän sepustanut, joten tehdään tälläinen kiva tiivistelmä tähän. On helppo itekkin seurata mitä on tapahtunut.
Ulkomuoto:
- kesäksi 10,5x18 ET30 Rotiform BLQ Superconcave 225/35-kumeilla, edessä 3mm spacer
- "Välikelin" vanteina vakio-17" 225/45 kumeilla
- talvella 17" Audi OEM 225/45-kitkoilla/perus-16" OEM-vanteet 205/55 nastoilla "pahoihin" keleihin
- BC Racing-coiloverit, taakse tulossa tukivarret cambersäädöllä
- RS4-mustaoptiikkamaski
- S-line ulkopaketti+mustaoptiikkapaketti
- tummat lasit, ledipolttimoa, yms pientä
- finnittömät ja reiättömät kilvet, etumaskissa sileä lista jossa kilpi kiinni 3M Dual Lockilla
- mieto tummennus takavaloille
- etuvaloille "joey-mod"
- "wheel stud conversion"
Sisusta:
- nahka-alcantara sporttipenkit
- kolmipuolainen ratti
- rei'itettyä nahkaa olevat vaihdekepin nuppi ja käsijarrukahva
- RS4- poljinpinnat
- Pioneerin 2DIN kosketusnäytöllinen soitin, kontissa 12" subbari
Tekniikka:
- alinperin 140-heppainen 2.0tdi-moottori, koodia BPW
- neliveto
- GT1852V Finturbon billet-siivillä, Findieselin ohjelma, DPF ja EGR poistettu käytöstä. Ei penkitetty, arviolta joku reilu 200hv
- Milltekin putkisto muokattu sopimaan
- JHM:n short shifteri
- vahvistettu kytkin+vauhtipyörä Darkside Developmentsiltä
- eberi remuc-ohjauksella
Suunnitelmat/to do:
- talven aikana kerätä palikat kasaan ja rakennella ilma-alusta, samalla cambersäädettävät tukivarret taakse
- rs4-tyyliset verkot sumuvalojen kehyksiin *tehdään, kun jaksetaan*
- jonkinlaisia sivuhelmoja ehkäpä *suunnitteluasteella, ens kauden hommia*
- tumma kattoverhoilu *suunnitteluasteella*
Saa haukkua. Kuvia laitoin kaikki, mitä löysin. Ehkä tämä tästä alkaa muotoutumaan.
Comment