Oli virrat päällä, jotain outoa siinä kylläkin oli. Koitan huomenna uudestaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Senaattorilötkö (Audi V8 4.2 -92)
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Itse irroitin ulemman murrokset omasta 3.6:sta napapultin pohjaan kiertämällä. Murros tulee c-sokan yli irti ja tulee vetämällä lopun matkaa pois. Samalla tapaa olen C4-korisessa menetellyt myös.
Takaisin olen laittanut putsauksen jälkeen niin, että uusi c-sokka uraansa ja napapultti osan matkaa murroksen sisään, jonka päästä olen sitten lyönyt murroksen pohjaan asti.
Comment
-
Olisko paha jos ei sanottais ristikoiksi sellaisia niveliä, mitkä ei ole ristiniveltä nähnytkään? :)
Sisempien vetareiden irrottamiseen suosittelen pyöränpulttien kiinnittämistä ja ruuvari jarrulevyn jäähdytysripojen väliin tai rautakanki pyöränpulttien ja maan väliin-tyyppistä ratkaisua. Ei tarvi hypätä jatkuvasti autossa laittamassa askia vapaalle että saa pyöräytettyä vetaria parempaan asentoon. Ulkonivelen irrottamiseen paras konsti on se ruuvi + tappi tai pelkkä ruuvi. Toki kovaa lyömälläkin se lähtee, mutta aiheuttaa turhaa hikoilua.
Comment
-
Olin kanssa melko hämmästyny silloin Passatin kanssa, kun pelkkä napapultti ei rittänytkään.
Ei noita nyt paljon ole tullu vag peleistä purettua, ehkä kymmenkunta.
Muihin on aina pelkkä napapultti riittäny ja ei ollu sillä hetkellä muistissa tai jonkun toisen auton osaa, että olis voinu vertailla eroja.
Uusi sokka sinne aina kuitenkin laitetaan, niin mitäs siinä sokkaa turhaan kaivelemaan esille.
Comment
-
Se pieni napsu ei aina ole kovin pieni, (btdt) riippuu vähän miten se sokka istuu urassaan. Mutta lyömällä toki lähtee, ennemmin tai myöhemmin. Voihan sen nivelen vaikka tukea ruuvipenkkiin tms. pystyyn ja kopauttaa tuurnalla suoraan sieltä reiän keskeltä.
Comment
-
Vihdoinkin jotain kasaan, ei vain purkamista. Vaihteistoöljyn jäähdytin nuoreni vuodella (kiitos Anax) http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+001.JPG ja vetarit koottuina http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+006.JPG.
Vielä hieman ihmettelyä mitä tekis tukivarsien suhteen.
Comment
-
Muutamaan vastaavaan alustaan puuttuneena, vaihtaisin kaikki puslat ja pallot uuteen kerralla. Jos niitä ei ole pakko vaihtaa nyt, pääset purkaamaan ensi kaudella uudestaan. Kyllä, olen kokeillutkin.
Jos alusta on tarkoitus pistää muttereiksi myöhemmin, voi harkita kasaavansa ehjällä käytetyllä. Etupäässä jää toki enää kallistuksen vakaajan ja apurungon puslat vaihtamatta. Näiden uusinta onnistuu ilman pallojen aukaisuakin, joten periaatteessa nyt uusittuja ei tarvitse avata siinä yhteydessä. McPherson-yläpäät pitää tietysti laskea listaan, mutta niiden vaihto onnistuu alimmaisiin koskematta muutenkin.
Comment
-
Jos tämä osoittautuu kelvoksi menee alustakin isompaan remppaan. Nyt ei tuntunut 1000km koeajolla kolikoita tai muita ongelmia. Yllättäen alusta tuntui hieman pehmeältä ;). Eli iskarit vaihtuu ilman alapallojen aukaisua?
Kallistuksenvakaajien kumipuslat marmorilla a'40€.. taidan sorvata kumista itse.
Comment
-
Testataan kunhan keretään ;)
Hieman harjoittelua tässä alatukivarsi/vetari/kallistuksenvakaaja koonnissa. Ei oikein papu riitä ;) on se kumma ettei tuollainen n.30mm rautatanko käsissä väänny...
Huomenna jotain kättä pidempää/taljaa/tunkkia peliin ja katsotaan uudestaan. Ville tuossa jo kokoonpanojärjestyksen kertoikin.
Olisko kenelläkään Turun seudulla kunnollista jousipuristinta lainata?
Comment
-
-
Vaihteistolle on oma öljyproppu. Siitä tulee sitten 4 - 5 litraa öljyä pois, eli huuhtelemalla joutuu tekemään öljynvaihdon laatikkoon. Laatikon mittatikku on ehdoton tuossa hommassa. Ei sitä voi tietää, mitä siellä on entuudestaan ollut. Laatikon mittatikun min - max väli on 0.7 litraa, joten tarkkana sen määrän kanssa sit :)
Moottoriöljyä noissa koneissa on 7.5 litraa ja moottoriöljyn mittatikun min - max väli on se 2 litraa. Ei litraa, joka aika yleinen tuntuu olevan.
Comment
-
Voipi kuluttaa polttamalla/vuotamalla mitä vaan öljyä. Mitään kalliita hipolitkuja en itse ainakaan laittaisi moottoriin. Perusöljyt menevät vallan mainiosti. Itsellä nyt mobilin 5w-50 peaklife. Ja samat tulossa uudelleen. Valvolinen maxlife 10W-40 kokeilin myös, enkä siitä sen viisammaksi tullut. Tuo em. Mobil on vaan toimivaksi havaittu 5-pyttyisissä, niin menköön sama kasiin.
Comment
-
Öö, tuossa näyttäisi vetonivelen suojakumin panta olevan kiristetty niinpäin että haukkaa risuista ja roskista itsensä auki. Tuskin vielä ajoviimasta. :-)
http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+006.JPG
Comment
-
Comment