Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Senaattorilötkö (Audi V8 4.2 -92)

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Oli virrat päällä, jotain outoa siinä kylläkin oli. Koitan huomenna uudestaan.

    Comment


    • Itse irroitin ulemman murrokset omasta 3.6:sta napapultin pohjaan kiertämällä. Murros tulee c-sokan yli irti ja tulee vetämällä lopun matkaa pois. Samalla tapaa olen C4-korisessa menetellyt myös.

      Takaisin olen laittanut putsauksen jälkeen niin, että uusi c-sokka uraansa ja napapultti osan matkaa murroksen sisään, jonka päästä olen sitten lyönyt murroksen pohjaan asti.

      Comment


      • Olisko paha jos ei sanottais ristikoiksi sellaisia niveliä, mitkä ei ole ristiniveltä nähnytkään? :)

        Sisempien vetareiden irrottamiseen suosittelen pyöränpulttien kiinnittämistä ja ruuvari jarrulevyn jäähdytysripojen väliin tai rautakanki pyöränpulttien ja maan väliin-tyyppistä ratkaisua. Ei tarvi hypätä jatkuvasti autossa laittamassa askia vapaalle että saa pyöräytettyä vetaria parempaan asentoon. Ulkonivelen irrottamiseen paras konsti on se ruuvi + tappi tai pelkkä ruuvi. Toki kovaa lyömälläkin se lähtee, mutta aiheuttaa turhaa hikoilua.

        Comment


        • Olin kanssa melko hämmästyny silloin Passatin kanssa, kun pelkkä napapultti ei rittänytkään.
          Ei noita nyt paljon ole tullu vag peleistä purettua, ehkä kymmenkunta.
          Muihin on aina pelkkä napapultti riittäny ja ei ollu sillä hetkellä muistissa tai jonkun toisen auton osaa, että olis voinu vertailla eroja.

          Uusi sokka sinne aina kuitenkin laitetaan, niin mitäs siinä sokkaa turhaan kaivelemaan esille.

          Comment


          • Pystyiskö siinä irrottamisessa käyttämään jonkun muun kamppeen pitempää napapulttia ettei tarvisi mitään irtopalikoita käyttää välissä?

            Comment


            • Halkaisija on ongelma.

              Comment


              • Pieni napsu vasaralla murrokseen, niin irtoaa. Massaulosvetäjällä irtoaa kanssa kätevästi.

                Comment


                • Se pieni napsu ei aina ole kovin pieni, (btdt) riippuu vähän miten se sokka istuu urassaan. Mutta lyömällä toki lähtee, ennemmin tai myöhemmin. Voihan sen nivelen vaikka tukea ruuvipenkkiin tms. pystyyn ja kopauttaa tuurnalla suoraan sieltä reiän keskeltä.

                  Comment


                  • Nämä lähtivät käsivoimin napapulttia (+tangonpätkä) kirraamalla. Sitten vaan odotellaan uusia saapuvaksi.

                    Comment


                    • Hemmetti tässä kerkeä jahkailemaan nivelten kanssa, kiinanpeet tulossa postilla ja uudet SKFfät jo kädessä. Voi sen näinkin tehdä ;)
                      Mitenköhän käy tukivarsien kanssa..

                      Comment


                      • Joku tuossa äskettäin kommentoi V8:n etuvetarin tulleen itseksen ulos (ehkä vähän pyörätlinkussasuditteluakenties). Juuri oppinut, että niitä on kahden mittaisia, 97,5mm ja 103mm kaseihin. Tuo lyhyempi pidemmän paikalla voi noin mahdollisesti käyttäytyäkkin.

                        Comment


                        • Vihdoinkin jotain kasaan, ei vain purkamista. Vaihteistoöljyn jäähdytin nuoreni vuodella (kiitos Anax) http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+001.JPG ja vetarit koottuina http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+006.JPG.
                          Vielä hieman ihmettelyä mitä tekis tukivarsien suhteen.

                          Comment


                          • Hyvä jukka. Onnistumisen riemu vastaa hyvää humalaa..=)))

                            Comment


                            • Muutamaan vastaavaan alustaan puuttuneena, vaihtaisin kaikki puslat ja pallot uuteen kerralla. Jos niitä ei ole pakko vaihtaa nyt, pääset purkaamaan ensi kaudella uudestaan. Kyllä, olen kokeillutkin.

                              Jos alusta on tarkoitus pistää muttereiksi myöhemmin, voi harkita kasaavansa ehjällä käytetyllä. Etupäässä jää toki enää kallistuksen vakaajan ja apurungon puslat vaihtamatta. Näiden uusinta onnistuu ilman pallojen aukaisuakin, joten periaatteessa nyt uusittuja ei tarvitse avata siinä yhteydessä. McPherson-yläpäät pitää tietysti laskea listaan, mutta niiden vaihto onnistuu alimmaisiin koskematta muutenkin.

                              Comment


                              • Jos tämä osoittautuu kelvoksi menee alustakin isompaan remppaan. Nyt ei tuntunut 1000km koeajolla kolikoita tai muita ongelmia. Yllättäen alusta tuntui hieman pehmeältä ;). Eli iskarit vaihtuu ilman alapallojen aukaisua?
                                Kallistuksenvakaajien kumipuslat marmorilla a'40€.. taidan sorvata kumista itse.

                                Comment


                                • Iskarit vaihtuu kuulemma pyörät maassakin.

                                  Comment


                                  • Kuulemma. Ostan pois jos joku myy ir-avaimen tai sen kuoret. Pelkkä patterikotelon kansikin riittää.

                                    Comment


                                    • Kyllä ne iskarit vaihtuu edestä renkaat maassa, btdt. B-raudalta saa avaimen kympillä.

                                      Comment


                                      • Testataan kunhan keretään ;)
                                        Hieman harjoittelua tässä alatukivarsi/vetari/kallistuksenvakaaja koonnissa. Ei oikein papu riitä ;) on se kumma ettei tuollainen n.30mm rautatanko käsissä väänny...
                                        Huomenna jotain kättä pidempää/taljaa/tunkkia peliin ja katsotaan uudestaan. Ville tuossa jo kokoonpanojärjestyksen kertoikin.
                                        Olisko kenelläkään Turun seudulla kunnollista jousipuristinta lainata?

                                        Comment


                                        • ja itseasiassa on mukavampikin iskarin kanssa turata kun on renkaat maassa... ei tartte nilkkaa ruuvipenkkiin kiinnitellä :D

                                          Comment


                                          • Vipua ja vipstaakia ;)
                                            http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+003.JPG

                                            Comment


                                            • Kappas, sehän meni kasaan. Laitoit käytetyn tukivarren uudella pallon suojakumilla?

                                              Comment


                                              • Juu, entisöin sen ;)

                                                Meinas tulla tulva kun päästin öjyt tyylikkäästi samaan astiaan kuin vitosista. Ei meinannu mahtua. Mites tuo vaihteiston öljynvaihto. Jostain putkesta öljypohjassa auki ja valutetaan mitä tulee, saman verran uutta tilalle?

                                                Comment


                                                • Vaihteistolle on oma öljyproppu. Siitä tulee sitten 4 - 5 litraa öljyä pois, eli huuhtelemalla joutuu tekemään öljynvaihdon laatikkoon. Laatikon mittatikku on ehdoton tuossa hommassa. Ei sitä voi tietää, mitä siellä on entuudestaan ollut. Laatikon mittatikun min - max väli on 0.7 litraa, joten tarkkana sen määrän kanssa sit :)

                                                  Moottoriöljyä noissa koneissa on 7.5 litraa ja moottoriöljyn mittatikun min - max väli on se 2 litraa. Ei litraa, joka aika yleinen tuntuu olevan.

                                                  Comment


                                                  • Onko jotain perinnetietoa moottoriöljyistä, joita tähän kannattaa käyttää. Esim öljynkulutuksen takia.

                                                    Vaihteiston öljytikku tulikin jo hankittua.

                                                    Comment


                                                    • Voipi kuluttaa polttamalla/vuotamalla mitä vaan öljyä. Mitään kalliita hipolitkuja en itse ainakaan laittaisi moottoriin. Perusöljyt menevät vallan mainiosti. Itsellä nyt mobilin 5w-50 peaklife. Ja samat tulossa uudelleen. Valvolinen maxlife 10W-40 kokeilin myös, enkä siitä sen viisammaksi tullut. Tuo em. Mobil on vaan toimivaksi havaittu 5-pyttyisissä, niin menköön sama kasiin.

                                                      Comment


                                                      • Öö, tuossa näyttäisi vetonivelen suojakumin panta olevan kiristetty niinpäin että haukkaa risuista ja roskista itsensä auki. Tuskin vielä ajoviimasta. :-)

                                                        http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+V....12.14+006.JPG

                                                        Comment


                                                        • Meillä päin peruutellaan paljon..

                                                          Comment


                                                          • Josko sitä tällaiset kesäksi?
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                            • Kannatetaan :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X