Pitää ottaa huomioon että 2.0 tai 1.4 rivineloskoneen kansitöiden hinnat pitää kertoa tässä tapauksessa heti kahdella.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 4.2SC Drifting | Stalker Racing Team
Collapse
X
-
Sitäkin sopii miettiä, mitä sillä pelkällä rajottimen nostolla saavutetaan. Tehokäppyrä laskee varmaan jo vakiona vähän ennen punarajaa joten pelkällä punarajan nostolla ei saa oikeastaan mitään. Väittäisin, että kierrosalueen nostoon tarvii tehdä muutoksia moottorin luonteeseen muutenkin, eli nokat menee vaihtoon.
Kovat nostajat, kellarin puntitus, nokat ja rajoittaja 9k. Kuulostaa ainakin hyvälle, jos ei muuta. Ja kai sillä tehokin kasvaa, mutta alaväännölle saa sanoa moimoi.
Comment
-
Mikään ei niin kieroa ole, kuin korkealle kiertävä vaparikone, mutta Arton mainitsema alaväännön häviäminen on kyllä faktaa. Itse ajattelisin ainakin, että juuri väännön lisäämisellä (remmi?) saisi enemmän helpotusta luisutteluun.
Tästä syystä vanha luokkakaverikin vaihtoi aikanaan S13 Nissaniinsa ahdetun 1.8l ca18det koneen (~400hv) tilalle LSx kasikoneen. Kytkinpommien tarve katosi :)
Comment
-
Kyllähän sen tossa huomasi lapualla kesällä ajellessa pekan kanssa volvon 2.3 8v vapari joka turbotettu, että pekka ei voinut käyttää 3 vaihdetta muutakuin radan yhdessä kohdassa ja itse pystyin ajaa 3:nen tuvas kokoajan jos halusin. Kokeilin jopa kerran nelostakin heittää, mutta en vain pyörittäny kolmosella tarpeeksi pitkälle ja vaihteen vaihto pitäisi olla välitön, että saisi vielä jauhamaan sen niin, että ei puutuisi. Näin siis mahdollisuuksia vielä nelosenki käytölle justiin alaväännön potentiaalin takia.
Toki jos täs pitää ruveta jossakin vaiheessa keskittymään takapään pitoon niin 3:nenki rupiaa olemaan rajoilla riittääkö tehot. Toki, kun nyt kesällä tulee koitettua ihan tuoreita kummia niin se voi olla jo siinä se pidon lisäys :D.
Siinä vissiinki katoaa se alavääntö jonkun verran, kun tehoa halutaan ylempää enempi irti. Mutta se soundi/fiilis, ei niinkään se älytön teho. Voi toki olla, että täs vaa haaveilee taas iha turhapäiväsiä ja lopputulos remmi/turbo. Ja tuo 9k ei houkuttele kyllä yhtään. Toki, se oli vissiin aivan yläkanttii heitetty summa. Jos nyt työpaikkani expertti laittaisi kannet virtaamaan niinkuin ne kuuluu ja tsekkaisi vaan, että missä alkaa olemaan kannen äärirajat kierrättämisessä olemassa olveilla komponenteilla niin eipä tuosta tartte köyhtyä kummosia.
Eileen painettiin autotallissa taas kovasti ja aikaiseksi sain ihan kivasti! Akkua siirtäessä takakonttiin avasin kaljan, että saisi vielä tämän toimenpiteen tehtyä loppuun tälle päivää. Menihän niitä siinä sitte hieman enempiki. Piti mielen virkeenä ja rupes tuntumaa, että tämähän rupiaa olemaan hyvällä mallilla :D Otan sitte kunnon kuvia, ku tulee "lopullisesti" valmista. Takasi tallihi taas ----->
Comment
-
Halvin ja helpoin tapa taitaa olla väännön "lisäämiseen" lyhyempi perävälitys? :D Jos konetta alat virittämään, niin toinen pata pöydälle, niin voi haalia palikkaa vähän pidemmällä aikavälillä. Auto pysyy ajossa ja mielenkiinto kohdillaan. Monessa paikkaa voi konetta kasatessakin säästää, kun tekee itse. esim Ms3exrta ecu maksaa murto-osan yleisimmistä. Ja kun lukasee manuaalit läpi niin sillä tekee samat perustarpeet kun muillakin, jopa enemmän. Vähän kun miettii, laskeskelee ja ottaa selvää niin voi säästää yhtäkkiä monta sataa jossain paikassa. Esim omaan ratapäivä golfiin meni kanteen kaksi pakonokkaa, jotka on ns saastemoottoreista purettuja "turhia" osia. Hops nokkavelho hioi niistä toimivat. Samallaiset maksaisi varmasti 3kertaa enemmän jonain yberperformansepartseina.
Comment
-
Tällälailla asettui minulla syyläri takakonttiin. Ilmanoton ritilän eteen oon vielä miettinyt suodatinkangasta. Järjestelmä tuli nyt sitten 2 paisuntasäiliöllä kaverin painostamana. Jäähdytysnesteen tilavuus ei ole ihan tarkka, koska itse kaadoin sinne 12 litraa, mutta paljonko lohkoihin jää kun alavesiletkun tyhjää. Eiköhän joku 13 - 14 litraa ole todellinen tilavuus. Painossa en säästellyt takapäässä yhtään ja täten valitsin tosi ronskia materiaalia sinne. En varmasti kauhiasti valehtele kun akun, syylärin kotelon ja ohjaamon ja takakontin välisen sulkulevyn ynnää yhteen kaikkineen hilppeineen niin takonttii tuli 50kg lisää painoa. Vielä kun vetää tankin täyteen 60l niin painojakauma voi olla jo inhimillinen.
Kevensin myös lämppärinpuhallinkoteloa sen verran, että orggis lähti pois ja tilalle tuli alumiini haitariputkia jonnekka väliin asentui tietokoneen 10w puhallin joka puhaltaa tuulilasille ainoastaan. Myös kojelaudasta lähtiä siivua irti ja jäi vain pelkkä mittaristo osio paikoilleen.
Laitin vielä eteen suojaksi modatun puskurin palkin, että jos nyt sattuu osumaan jonnekkin niin ei olisi ensimmäisenä kampiakselin hihnapyörä ottamas osumaa.
Tällä hetkellä puuhastelen sähköjen kans, että saa päävirtakytkimestä kaikki auton sähköt pois päältä. Myös jarruvaloja pitää asennella ja hinauskoukkuja ja ehkä jotakin muuta pikkuista. Ostolistalle kärkipäähän on asettunut nyt rengaskone, koska se on osottautunut nyt pakolliseksi. Olen katsellut motonetistä tätä; http://www.motonet.fi/fi/tuote/80770...-automtornilla
Comment
-
Tuli fiksattua viime kesän vaurioita hieman ja maalasin apukuskin lokasuojan ja etuoven takaisin korin väriseksi. Myös 4 ja puoli sarjaa 16" vanteitani löysi kaikki saman värin päällensä.
Rengaskonekin tupsahti motonetistä taloon ja sai heti rutkasti hommia. Olen ollut tyytyväinen siihen.
Sähköt on nyt hiottu loppuun ja kaikki on sähköt katkee nyt päävirtakatkaisijasta sisä sekä ulkopuolelta.
Tänään sai hakea postista loput kilpailu varustuksesta.
Comment
-
Tänään käytiin pyörähtämässä puntarilla. Auto painoi ilman kuljettajaa tankki täynnä 1375kg ja kuljettajan kanssa 1473kg.
Sitten nurkkapainot kuljettajan kanssa tankki täynnä.
412 / \ 423
345 / \ 293
Yhteispaino: 1473kg
Painojakauma: Eteen 835kg [56.69%] Taakse 638kg [43.31%]
No ainakin painojakauma oli mennyt positiivisempaan suuntaan. Viime puntari kerrasta paino on tippunu 60kg vaikka kaaret on tullu tilalle ja tankki oli miltei tyhjä. Pudotettavaa on etupäässä, mutta siihen auttaa ainoastaan aika radikaalit muutokset. Ehkä joskus tulevaisuudessa kone irti ja koneen mitan verran V8:sia taaksepäin ja kaikki ihan uusiksi. Katsotaan nyt mitenkä nua drifting säännökset tässä muuttuu. Onhan tos toki vielä kevennettävää tosi monessakin paikkaa. Sitä mukaan ku inspiraatio iskee niin painoa yritetään karsia pois etupäästä.
Tuli asennettua vielä hinauslenkit eteen ja taakse nuolien kera. Tulevana sunnuntaina pitää lähteä kemoraan PEDE MK TRACKDAY ratapäivälle testaamaan kuinka auto toimii.
Comment
-
Motonetin rengaskone lienee tämä? -> https://www.motonet.fi/fi/tuote/8077...en-asennuskone
Saaks tolla pyörät myös tasapainoon? Olis vastaavanlaisen hankinta myös harkinnassa...
Comment
-
Nilkat alumiinisiin ja jarrusatulat kevyempiin. On vielä jousittamattomasta pois. Oletan, että pari sivua takaperin näkyvät orkkisjarrut on edelleen paikallaan? Kannattaa sitten panostaa niihin jarrulevyihin, eli irtokeskiöllä mielellään. Nuo katuautojen kiinteät limput painaa aivan helvetisti, kun koko kasvaa.
Comment
-
En tiiä paljonko drifterillä jarrutellaan, mutta stintithän ei kai ole ihan järjettömän pitkiä? Jos näin niin varmaan jotkut konsonanttipelin etujarrut kunnon levyillä ja paloilla pisaa, isot jarrut ei kerkiä lämpiään. Ja yks tärkeä asia olisi nurkkapainojen lisäksi myös jarrubalanssi. Nurkkapainot voi olla noin rajusti pielessä esim kun toinen takajousi on vaan löysempi kun toinen, tai poikki. Ei siellä korissa välttämättä ole painoa sen enempää sillä nurkalla :)
- 1 like
Comment
-
Korissa olevalla massalla on inertia, aerodynaamisella voimalla ei. :)
E: no ei varmasti olekaan kevyt kun on malmikasa nokilla. Vaikka se internet-legendojen perusteella onkin lähestulkoon konsernin kevyin moottori. :)
Comment
-
BeBe; Joo ne on aika lyhkäsiä stinttiä. Hyvä kun sanoit ton nurkkapaino jutun, että jousella saa sen vituiksi. Mutta veikkaan silti, että kun mulla on akku takakontissa justiin tuola nurkassa missä on liikaa painoa niin se ainakin vaikuttaa jo tohon. Kuskikin on aika tukeva tänä päivänä.. 100+kg.. ainaki 20kg olis varaa ottaa pois, mutta on niin kovas että saa nähdä. :D
MikaSS ja Mr.Crossfire; laittakaas tänne nurkkapainot omista autoostanna kuljettajan kera tankki täynnä ja siihe vielä ynnättynä kaaret niin vertaillaan. Bebe ki voi laittaa ja kaikki muukki niin tietää vähän missä mennään :)
Painavahan tua minun kotteroni on vielä, sitä ei voi kiistää. 75kg ainaki vielä pois ja etupäästä niin alkaa olemaa jo vähä paremmalla mallilla :)
Comment
-
Vuonna -12 käytetty vaakoilla viimeksi ja silloin oli näin:
Nurkkapainot:
418 /\ 398 yht. 816kg
249 || 256 yht. 505kg
1321kg, ilman kuskia ja tankki lähes täynnä. Tuon mittauksen jälkeen on kevennetty autoa niin, että laskennallisesti paino pitäisi olla n. 1272kg. Ja kyseessähän on vielä ns. "full interior" tapaus, eli kabiinissa on kaikki penkit, matot sekä suurimmaksi osaksi verhoilut paikallaan. Äänieristeet olen poistanut ja kaaria ei ole. Tarkoitukseni ei ollut kritisoida autosi painoa sinänsä, mutta muistuttaa vaan siitä tosiasiasta että toi v8 on helvetin painava moottori, vaikka usein kuulee muuta väitettävänkin.
Comment
-
Ei olla käyty kun punnituksessa 940kg kisakunnossa ilman kuskia, muistaakseni. Nurkkapainot on helppo säätää kotikonstein. Tarvikkeet: pätkä kaariputkea, auton levyinen rautapalkki tai paksu puuparru, pitkä vatupassi. Nosta perä ilmaan, aseta palkki takarenkaiden alle ja putkenpätkä keskelle palkin alle (auto kolmen pisteen varassa) Sitten kuski paikalleen. Vatupassi keulaan vaikka iskaritolppien välille ja säätää jousilla vaateriin. Sitten sama homma takaa, mutta passi palkin päällä vaateriin. Rallimiehille ollut riittävä tarkkuus. Meillä hävis toisen takarenkaan ylenpalttinen lukittuminen jarrutuksessa kun sääti näin. Eikä ollut paljoa takapää pielessä.
Edit muista huomioida että lattian tulee olla vaakatasossa etupyörien alla.
Comment
-
Mr.Crossfire; Oman autoni etuakselin paino tankki täynnä ilman kuljettajaa 785kg. Toki se on A4 ja siellä ei ole etuvetareita, mutta kummiskin kasi ja 01e 6 lovine loota. Nurkkapainoja ei otettu autoa tyhjillään, ku katsari ei osannu ja tajusin itte vasta kotia ajaes, että olis sen voinu lykätä niihin iskari testeriihi.
BeBe; Kiitos tiedon jyvästä!
Tälle aamua piti olla varhain aamulla jo pystyssä, koska tiedossa oli tähän projektiin liittyen olevaa hauskuutta virtuaali muodossa. Peli on (Live For Speed). Tosi realistista reeniä kun on ratti ja polkimet missä on kytkin, jarru, kaasu, H-kaavio vaihteet ja käsijarru vielä. Kun auton asetukset laittaa mahdollisimman paljon oman auton mukaisesti painoa, painosuhdetta, jousitusta, vakaajia ja vaihdevälityksiä myöden niin on tuntuma kyllä mukavan tunnokas ja realistinen :). Harmillisesti innostuin kaavio vedossa liikaa ja en yltänyt ihan maaliin asti, kun lipsahti liikaa nurmikolle ja pyörissä ei riittänykkään enää sitte kääntyvyys :P Muuten olisi tuomari laittanutkin minut jatkoon. Kaavio paikkakin pitää ansaita olemalla 32 kuljettajasta lajittelussa 16 parhaan joukossa. Kiva, kun jotkun ihmiset jaksaa nähdä vaivaa ja järjestlee omaksi iloksi tollaisia virtuaali kilpailuja :)
https://youtu.be/2qiZX2U3zZ8
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tanehau Näytä viestiNurkkapainoja ei otettu autoa tyhjillään, ku katsari ei osannu ja tajusin itte vasta kotia ajaes, että olis sen voinu lykätä niihin iskari testeriihi.
Comment
-
Tosi realistista reeniä kun on ratti ja polkimet missä on kytkin, jarru, kaasu, H-kaavio vaihteet ja käsijarru vielä.
Njoo, kuullostaa ihan omalta harjottelulta "ralliurani" aikana, kisaa edeltävänä päivänä RBR auki ja takaveto-eskortilla ajelemaan pätkiä. Olin aikaani edellä :D
Comment
-
Ja ei haittaa jos reeneissä lipsahtaa, ku voi painaa restarttii.. :) Pitänee pöytäkone laittaa takas kuntoo piakkoin. RBR:ää ja LFS:ää on kyl tosi kiva jauhaa. Itellä vanhanliiton G25 ruorina.
PS. On kyl hyvin harppauksin edennyt tämä projekti. Etenkin jos vertaa alkuaikojen kokeisiin ja suunnitelmiin. Respect!
Comment
-
Tänään käytiin kemoras vesisatees ja kannattihan se. Saatiin vikaa ajettua autosta ulos. 2 kertaa jäähdysletkun klemmari petti. Lämmöt muutenki seilas herkästi tosi korkealla. Syylärien flektien katkaisin suli, koska olin kytkeny jotenki väärin releen ja johdot kävi tosi kuumana. Onneks saatiin korjattua asia jotenki sillä tavalla, että otettiin huonompi flekti pois käytöstä ja ajettiin vain yhdellä.
Auto käyttäyty muuten tosi kivasti, "VOIMAA" tuntu olevan ku oli liukasta :D 3 vaihteellaki rajoottajalle tosta noin vaan. Silti olin tosi varovainen koko päivän, kun olihan kyseessä tämän kauden ensimmäiset ajot.
Eka kuva on siitä, kun mun auto on läpäissyt katsastuksen :D. Katto, että onko akku kiinni, toimiiko jarruvalot ja ettei moottori vuoda öljyä :)
Täältä voi käydä katsomassa pienen pätkän videota tään päivän menosta. Tympeetä se on sadekelillä ajella. https://www.facebook.com/StalkerRaci...type=2&theaterViimeksi muokannut Tanehau; 26.4.2015, 18:03.
Comment
-
Eileen tuli käytyä vetämäs ensimmäiset vedot tälle kautta kuivalla piellä ja täytyy sanoa, että auto toimii nyt tosi kivasti. Jäähdytys pelas sen verran hyvin, että ei tarttenu olla siitä sen pahemmin huolissaan enään. Tosi mukavaa, kun pysyy nykyään penkissäkin paikoillaan. Kytkintäkin tohdiin antaa nyt ja vahvistu sellainen pieni luottamus, että se kestää sen :-)
Sen verran vikaa löyty, että hytti rupes täyttymään nyt savusta. Taitaapa olla vaan ton driftingin ominaisuus :D. Jotkut käyttävät imuria, että saavat savun pois hytistä :P Koitan vielä tiivistää peräkontin turvaseinän silikoonilla saumoista jos auttaisi edes vähän asiaa.
5 paria renkaita tuli tuhottua ja jokaisella parilla koitin ottaa lähtöä. Todella heräkässä tuan sutimisen kanssa. Varmaan paremman pidon omaavat renkaat voisi vaikuttaa asiaan. Ei oikee lähde niinku ohjus viivasta. Koitin johku noranzan talvikumiihin laittaa 1.4bar painetta ja otin niillä lähdönkin. Ne tuntu pitävän, harmi kun ei tullut vaan videolle sitä lähtöä. Se ei sutinut niin paljoa lähdössä. Driftaaminen niillä oli tosi hankalaa, tehot loppu kesken.
Linkakkaas mulle nyt se koodi millä saa nua videot näkymään suoraa tässä; kun ei se enää tuolla linkki url toiminnolla skulaa. Tässä pieni kooste päivän testiistä/reeneistä. https://youtu.be/EG8cEYusfdk
Comment
Comment