Tänään hain uuden fiat bravon 1.2 litrasen kampiakselin asennontunnistimen ja vaihdoin sen. Noh, vika ei korjaantunut. Sitte vähä chattaaltii mehtälän kans ja se tuumas sitte, että nykäsee map anturin piuhan irti ja koittaa. No sehä lähti käyntiin. Map anturi oli täynnä vettä. Siinä meni sitte hetki sitä kuivatelles, nyt se tuntus olevan kuiva ja käy suhteellise nätisti. Lisäsin nyt sitten vielä säiliön paineletkuun myös takaiskuventtiilin, että ei vaan käy niin, että imasee muuallekkin kiertoon sitä vettä :-)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 4.2SC Drifting | Stalker Racing Team
Collapse
X
-
Vieras
Onko map anturi jotenki huonossa paikassa tms. Ei pitäis kyllä vettä herkästi moittia. Saako siirrettyä?
Comment
-
Ihan hyvässä paikkaa on. Veden päästäkseen sinne joutuu mennä kohtisuoraan ylähän päin paineella. Kun täytin säiliön ekan kerran niin pistin sen ihan piripintaan. Varmaan jo silloin hotaisi sinne alipaineletkuihin vettä ja paine on sen sinne pukkinut sitte syvemmälle ihan map anturille asti. Jos sama toistuu vielä uudelleen niin pitäis tehdä imusarjaan oma lähtö tälle vesiruutalle niin ei pääse moista ongelmaa esiintymään.
Comment
-
Tossa tään päivän testeistä videota:
https://www.facebook.com/StalkerRaci...69289672641722
Heti tähän alkuun, otin sitte pois sen toisen takaiskuventtiilin sieltä vesiruutasta, koska se sai sinne jonkulaisen paineen aikaan tai jotaki ihmeellistä, kun auton laitti käyntiin niin 2 minuuttia ja pötti oli tyhjä vaikka auto kävi vaan tyhjäkäyntiä. Hyvin muutes viilentää koneen tollanen, jännä kun se ei sammu vaikka vaikian oloisesti käykin :D.
Testit meni kivasti, sai tuntumaa lisää täysin uusiin etupään ohjauspalikoihini ja kääntökulmaakin rupesi löytymään mukavasti. Vieläkin sinne on lisää varaa ruuvata, mutta totutellaan nyt noihin eka. Opel Corsan sähköinen tehostin näillä näkymin on osoittautunu kelpo laitteeksi. Vissiin ohjausboxis jotakin hentoista häikkää, kun joskus se vaan ei jaksa tehostaa täysillä ja taas yhtä äkkiä jaksaakin. Tosiaan imulämmöt välillä näytti maltilliselta 60 - 70 astetta :D. Sitte yhtä äkkiä ne huiteli 80 paikkeilla, siinä vaihees mentii heti varikolle ja jotenki taas kerran oli tullu ilmaa välijäähdytys järjetelmään. -20 lasinpesunestettäkin jossa metanoolia seas kaadettiin säiliöön jo, mutta auto rupesi keräämään lämpöä jo jäähdyttely ringilläkin niin pakko oli lopettaa ja lasinpesuneste vedot jäi vähän vielä arvoituksen alle mitä olisivat tehneet imulämmöille. Oli tosi kuuma päivä +30 astetta melkeen. Tosiaan itse jäähdytysjärjelmäkin on tehoton.. A8 D2 syyläri takakontissa on ja sille on yks suurin motonetin flekti imemäs katonkautta ilmaa. Ei riitä sitte mitenkään. Mietiin jo, että jos sille syylärillekki vetääs pissapojista vaan vesiruutat niin saa sen nopiaa viiliäksi.. Pitää tuumailla vielä.
Comment
-
Näyttäis vähän vielä vaativan nopeampaa raidetankoa tuo ohjaus. Loppuuko tehostimelta virta, laskeeko jännite rajusti kun tehostin puutuu? Parempi kennolla ja riittävästi ilmaa, niin alkaa vedenlämmöt pysymään kurissa. Koteloinnista
kotimaista esimerkkiä 1 ja 2 vielä 3
Ahtoilman jäähdytykseen otan vähän kantaa. Että esim täältä voi vähän kurkkia kennokokoja ja niiden suhteita toisiinsa. Meillä max 140heppaseen tdi koneeseen tulossa jäähyksi tämä + joku fiiatin syyläri. On varaa, mutta on todettu siihen käyttöön jo useasti mainoksi setiksi. (mahdotonta tehdä ilmasta ilmaan)
Comment
-
En tiedä sitten paljonko tuo ratin vaihto vaikutti taas negatiivisempaan suuntaan, mutta kivempi tosta on pitää kiinni verraten noihin halpoihin ralliratteihin + näyttääki hyvältä ;-). Pitääpä ajella auto takasin talliin rampeille ja keskittyä taas paranteluihin. Ventsia drifting olis 27.8.2016. Ilmottauduin jo listoille, mutta saako sitä kilpailukuntoon ennen sitä, saa nähdä. Jos nyt pitäisi ajaa kisaa joutuisin keskeyttää lämpö ongelmien takia. Epua drifting on tälle vuotta peruttu, eivät löytäneet tarpeeksi hyvää sijaintia uudelle radalle niin eivät lähteneet sitten pistämään karkeloita ollenkaan pystyyn.
^^BeBe; Kiitti vinkeistä! Noista on hyvä ottaa hieman mallia. Otinki jo A8 D2:sen ilmastoinninkennon käsittelyyn ja katsoin myös tuota a4 b5:sen omaa syyläriä josko sen vaan laittais takasin keulalle koteloineen ja flekteineen imulämpöjä varten. Pitää ottaa ahdinki pois imusarjasta ja katsoa saisiko sinne isompaa ja tiiviimpää kennoa jotenkin soviteltua.
Moottorinlämmötki olis kiva saada alas.. Mulla on tällä hetkellä tälläinen järjestelmä sielä. A8 D2 Syyläri. Suhteellisen tiivis kotelo, Vesiputket 32mm vesiletkua. Motonet 40cm imevä flekti (isoin mitä saa), joku audin flekti imemäs vain peräkontista kuumaa ilmaa pois ja kotelon sisällä on vielä imemäs A8 D2:sen sähköinen todella tehokas flekti. Siitä en toki tiedä onko siitä mitää hyötyä sielä. Ei oikeen tunnu toimivan kotelon sisällä hyvin.. Koitin radallakin ottaa vaan pois käytöstä, mutta ei siinä oikeen mitään vaikutuseroa huomannut. En tiedä olisko se vaan yks 5 - 10l säiliö lisää ja vesiruutat syylärille. Aina vedon jälkeen nappi pohjaan hetkeksi.
Comment
-
-
En nyt nopealla lukemisella löytäny oliks sulla joku sähkövesipumppu siirtämässä vettä.
Muutamissa rallicrossiautoissa on riittäny todella pieni ilmanotto takakontissa olevalle syylärille, kunhan kenno on laadukas ja isot flektit. Ongelmia niissä on ollu just sen takia kun aerodynamiikkaa on muokattu epäedulliseen suuntaan ilmanpoiston kanssa, tai sitten sähkövesipumppu on painanu vettä 100% dutyllä syylärin läpi eikä vesi oo kerenny luovuttaa lämpöä kennoon.
Vesipumpun duty kun on pudotettu 60% huiteille, niin jäähdytys on parantunu huomattavasti.
Toki skuupit auttaa kylmän ilman määrän kanssa, mutta jos esimerkiksi vesi menee liian kovaa syylärin läpi niin se ei ihmeitä tee jäähdytyksen kannalta.
Se että jos poiston kohdalla on jonkunsortin ilmalukko, siihen skuupit jeesaa koska se yrittää kumota sitä ilmalukkoa tehden painetta sitä vasten. Toki edellyttäen että kotelo on tosiaan tiivis.
Se olis helppo testata vaikka alkuun poistamalla takasiipi tai asentamalla se, riippuen nykyisestä tilanteesta.
Myös Dragwing tyyppisellä siivellä kannattais testata miten se vaikuttaa.
Comment
-
Vieras
Skuupit vois vähä auttaa. Mutta niitä ei kannata aivan eteen päin tehä kun viistossa mennään.. putken takareunasta puoleen väliin putken aukkoa ja sivuilta vähä levenevä. Nyt voi käydä niinki hassusti että putkien suulle muodostuu ajossa alipaine kun mennää kylkimyyryä..
Mutta tosiaan ilman poistuminen perästä ois oleellista. Aukko pitäis olla paikassa johon muodostuu imua. Taaksepäin toisinsanoen. Esim. Kilven paikalta peräluukun "kanteen" asti ja siihe luukun takanurkkaan voi lisätä vielä lippaa/spoileria imun muodostamiseks.
Aukko pitäis olla myös iso.
Veden kiertonopeudesta oon kyllä erimieltä.
Kyllä kenno on tehokkaimmillaan sillon kun kenno on kuuma alusta loppuun. Toki älytehokas pumppu lämmittää vettä tehonsa verran..
Comment
-
Tottakai kenno on tehokkaimmillaan kun se on hyödynnetty kokonaisuudessaan.
Mutta jos vesi menee liian kovalla kohinalla kennon läpi, niin se ei kerkeä luovuttamaan lämpöä niin paljon kun se hieman hitaammin läpi mennessään tekisi.
Jos on mahdollista säätää virtausnopeutta, niin kokeilis pudottaa vaikka 10% kerrallaan täydestä ja testivetoja ajellen ja lämpöjä seuraillen.
Motonetin flekteistä ei ole kokemuksia.
Bilteman flektipaketeissa lukee että jäähdyttää mukavasti, mutta niillä ei kyllä puhalla edes korttitaloa nurin.
Jos vaan budjetti antaa periksi, niin laittais sinne vaikka SPALin tai haydenin ison flektin.
Onko jossain kuvaa ilmanpoistoaukosta kokonaisuudessaan?
E: löytyhän se noista driftikuvista.
Osittainen ongelman aiheuttaja voi olla ettei ilma poistu kunnolla.
Comment
-
No eiks se ilman poistuminen olisi helppo testata jos ajaa testi rundia takakontti kokonaan auki tai ilman kantta?
Comment
-
Vieras
Mutuilen ettei noista reijistä mene ilmaa tarpeeksi sisään. Scoopit ne vaatii.
Ja toisaalta, oliko tässä miten kontin ilmanpoisto hoidettu? Kai siellä on muutakin kuin vakio poistot vasemmalla ja oikealla?
Edit. Jaa olihan siinä tuo kilvenreikä auki. No sehän on yleensä sellainen alue, että vakioautossa imee ilmaa sisään. Vaatii siis siiven joka tekee alueelle imun. Kuten Hammu jo aiemmin mainitsi.
Comment
-
Moottorin lämpö ongelmista päästiin eroon kukkaruukun pohjallisilla, takasiivellä, takatunnelilla kontin takaseinään ja a8:sin syylärille olevalla vesiruutalla. Myös Autotunen orkkis vedenlämpöanturi avitti asiaa, kun näki tismalleen mitä veden lämmöt oli :-). Imusarjaan otin passatista lämppärinkennon, keulalle a8:sin ilmastoinninkennon ja iso flekti keulalle. Noh radalle asti kaikki meni hyvin, mutta sitte muutama kierros ilman flektiä ja koitettiin lämpeekö kenno. No eihän se lämmennyt ja sitte huomattiin, että imusarjan kenno oli tukos.. Pitää selvitellä mikä on homman nimi.. Silti jatkettiin päivä loppuun tuhoten 5 paria kummia ja imulämmöt huiteli koko päivän 60 - 80 asteen välillä. Kyllä sen imulämmön korkeuden huomaa nelosella vedättäessä. Ihmeen hyvin tuo vakiokytkin pysyy mukana..
Meta + vesiruuttakin toimi nyt hienosti imusarjalle, kun teki sille oman lähdön.
Auto alkaa olemaan kilpakunnossa näinkin, vielä yritän ennen Venetsia Driftingiä imulämmöt kuriin.
Videon tynkää taas testeistä, hieman pariajoakin jo harjoteltiin pitkästä aikaa.
https://www.facebook.com/StalkerRaci...70475828384048
Comment
-
Ei mitään ongelmaa sen kans tähän asti. Ei se vissiin kummemmin @6000rpm/min luistakkaan, koska haluttu 1.2bar sinne tulee. Ilmeisesti väpätyskin on pientä, koska menee 2cm päästä kaasusläpän suojaa ja siinä taikka remmessä ei ole jälkiä. Suoja on vielä siinä kohtaa mistä remmen pitäisi elää kaiken järjen mukaan eniten. Nyt huomannu, että remmi ehkä hitusen löyhemmällä kuin uutena. Sitä varten mulla on epäkeskorulla ABZ:n jakopäästä jolla voi sitte tarpeen tullen kiristellä. Vielä kummiskin löyhimmällä asetuksella jatketaan.
Löyty ny noita rakentelukuviaki. Tossapa tuo kaikessa karuudessaan. Ohjaustehostin jäi pois, koska ei löytyny suomesta PK6 3500mm hihnaa. Lähin oli 3400mm ja makso 170 euroa saksasta. Melkeen puoleen hintaan tosta sai corsan sähköisen tehostimen.
Comment
-
265/35R18 semisliksit sovitettu taakset R8 10,5" leveellä vanteella. Nyt pitäis käydä vielä ennen kokkolan ventsian drifting kisaa säätämässä jousto sopivaksi. Rengas tulee vakio kaaresta ulos tälle hetkellä sen 4,5cm kuvasta poiketen. Kuvassa 45mm spacer. 30mm spaceria käytän siis takana tällä hetkellä. Jäi vielä muutama sentti tilaa tuoda ulommaksi niin taidan hommata heti 50mm spacerit taakse niin saa ne kapeammat 16 ja 18" vanteet kans lähelle kaaren reunaa.
Remmiahtimen kennosta oli menny linttaan kova muoviputki lämmön takia, sen takia viime kerralla neste lakkasi kiertämästä. Nyt sielä on alumiini putkia kumiputken sisällä vahvikkeena joten jos liitokset pitää niin eiköhän se nyt rokkaa. Kävin hakemassa myös -50C Metanolipohjaista lasinpesunestettä 20 litraa, katotaan mitä se tekee seokselle. Mitä pistin merkille videoita katsellessa niin aikamoosta ketun häntää tulee putkesta kaasua nostellessa, en tiedä olisiko jo se -20C metanolipohjainen lasinpesuneste aiheuttanut sen. Ens kerralla palaa varmaa koko auto :D
Comment
-
Tulkaa kattelemaan v-loppuna venetsia drifting kilpailu kokkolaan! Tänään käytiin tekemäs viimeset testit ja talliin jäi vielä ruuvattavaa! Mappi anturille taas tuli jostaki vähän nestettä. Joutu taistella loppu päivä prötäämisen kans. 265/35r18 semisliksiäkin koitettiin, mutta harmiksi kaaressa väkerretty tila ei riittänyt ja rengas otti kaareen. Pito oli aika mehevä! Ei ainakaan vielä kytkin lipsunu.. Katotaan kuinka käy kisoissa. Toivottavasti auto siis toimii, nyt se oli vähän vaihtelevaa. Toivotaan siis parasta! Ville Kaukonen on tällä kaudella osoittanut, että tuola hiekkasärkillä on mukava ajella, tänään johdatteli mutkin sinne.
Videon tynkää; Komiasti lyöö molemmin puolin putkista lieskaa, ku vaihtaa 3:selta 4:selle :D.
https://www.facebook.com/StalkerRaci...72067668929218
Venetsia Drifting 2016
https://www.facebook.com/events/968008773291147/Viimeksi muokannut Tanehau; 24.8.2016, 23:02.
Comment
-
Venetsian kisasta pieni raportti.
4 vetoa saatiin alle harjotuksissa ja sitte rupes satamaan vettä aika reippaasti kovan tuulen kera. Vaihdettiin alle 265/35r18 semisliksiä ja lähdettiin kohti 5:ttä harjotusvetoa. Entryä kohti räväkkä kiihdytys jonka seuraksena katkes vetari ja heti perään kaasuulle takasi ja NAPS toinenki vetari poikki. Auto ei liikkunu enää sitte mihkää, ne oli aika nopeet kisat. Jos jostaki ens viiko aikana saa mettästettyä uudet vetarit niin lapualle ensi v-loppuna koittaman onnia sitte uudestaan Radalle.comin järjestämiin kisoihin.
Ostetaan siis A4 B5 quattron takavetoakseli pareja ja saa tarjota myös S4 B5 perää ja vetoakseli paria siihen!
21.30 näkyy ainut ehjä veto jossa jo hieman rata märkä. 51.00 kuuluu ja näkyy hieman kuinka entrystä tullaan sisään molemmat vetarit poikki. https://www.youtube.com/watch?v=sMAdxO6k6YwViimeksi muokannut Tanehau; 28.8.2016, 12:06.
Comment
-
Löyty vetaria yllättävän hyvin, auto liikkuu taas 2.5tdi V6 vetarien avulla eteenpäin! Katotaan kauanko kestää, piti ottaa varalle myös yhdet, koska en aio vielä luovuttaa 265/35r18 semisliksien suhteen! Lauantaina ajetaan taas kisaa! Nyt radalle.comin kekkereissä lapualla ja ajan PRO luokkaa! Tulkaa ihmetteleen menoa! :-)
Taphtumaan linkki facebookin puolella:
https://www.facebook.com/events/331932817195185/
Comment
-
Lapualla kisat meni alusta loppuun, mutta harjotuksissa huomasin siinä vaan yhtä äkkiä line upissa jonotellessa, että laturi lataa vaan 12.0v No se ny toimi vielä kummiski sillee, että sillä pysty vetämään kohtalaisesti.. kaasupohjas aavistuksen röpelsi. Harjotukset loppuun ja sitte lajitteluihin. Ekaa vetoa kohti ja tuli spinni, jatkoin kummiski reenaten vedon loppuu ja toimi vielä jotenki. Toka veto, varmistellen, että saa jokku pisteet ja tilanne oli jo pahentunu kaasupohjas ajaes, mutta tuli 69.1 pistettä. 3 vetoo täys huukki ukosta pihalle, mutta auto ei toiminu juuri kaasupohjas enää ollenkaan 63pistettä. Entrynopeuksissa pysyttiin pro ukkojen vauhdissa. Itsellä 71km/h ja nopein 76km/h.
Ennen kaaviota otettiin laturista hiilet pihalle ja toinen oli kulunut tosi paljon. Pojat siinä niitä venytteli ja putsas. Takaisin kiinni, laitin käyntiin ja näytti 13.8V. Siinä oli hetkellisesti ilon tuntua. Sen jälkeen en mittaria kattonutkaan, koska kaaviossa tuli vastaan Dennis Häggblom. Mies joka kiertää pitkin maailmaa DUBAIS asti kisaamassa. Dennis sijoittui lajitteluissa 5:neksi ja minä 12:sta 17 kuljettajasta. Siinä pari sanaa vaihdettiin ennen vetoa ja hän käytti myös Zestinon 265/35r18 kummia. Varikolla kans ne alle ja menoksi. Lämittely veto ja auto prötäs samallalailla ja pito oli ihan järjetön.. voi voi ku oli käsiä täynnä koko hytti. Sitte vaan viivalle ja toivomaan parasta.
Ensin seurasin ja olihan se hakemista. Auto rupes röpeltämään vähä joka osa-alueella. Noh, kohtuu lähellä seurattiin maalii asti, tietysti vähän oikoen ja pienemmällä kulmalla. Edellä ajaes sitte ennen entryä poksu muutama kerra ja meni alotus mönkään. Siitä sitte ajattelin, että pääsen takasi ja painoin kaasupohjaa niin ilotulitus jatku. Se oli siinä sitte, tavarat kasaa ja kotia.
Tuossa video top 16 taistelu dennistä ja sen Honda S2000 vastaan. Denikksellä on pellinalla se JAPANIN JUMALA 2JZ ja tehoa sielä on varmaan 700 - 900hp. Kuulemma 2 vaihdekkin pyörii 170km/h :D Kun itsellä 3:vaihde 136km/h tällä hetkellä jolla nyt ajoin. On se hieman eri vehje verrattuna tälläiseen OEM audii :D. Muuten tyytyväinen itse kisoihin, mutta kyllähän se harmittaa, kun ei auto antanu sitä kaikkea mitä olisi tarvinnu näyttävään ajoon.
https://www.facebook.com/StalkerRaci...72972262360567
Joku oli näpänny reeneissä komian kuvan justiin ennenkä revoniemi spinnaa takanani. http://miksu.1g.fi/kuvat/Drifting/Ra...6/IMG_6680.JPGViimeksi muokannut Tanehau; 5.9.2016, 20:56.
Comment
Comment