Stalker Racing Team - The Beginner MoViE | Youtube video 1080p
http://youtu.be/QW2y6EWAyyg
Huhtikuussa 2010 minulla ei ollut vielä oikeastaan hajuakaan minkälainen on quattro audi ajaa ja mitä se ylipäätänsä pitää sisällänsä. Alm Racing innoitti kummiskin minut ostamaan quattron ja lähistöltä sattui käteen sopivalla hintaa A4 B5 2.4 30v 5-gang -1997 sedan / 165hp / 230nm / 330tkm / 3500,- + kossupullo. Ensimmäinen talvi koitti ja ensimmäisten ajojen jälkeen odotin kuin kuuta nousevaa, että pääsisi taas ajelemaan ja testailemaan mitenkä sillä quattrolla pääsee poikkipäin.
Nopiaa kummiskin sitten rajat asettui vastaan ja tehot loppui kesken jo talven lopussa. Kävi mielessä ostaa turbo auto, mutta vaikia saada myytyä oma vapari pois sopivalla hintaa ja S4 B5 2.7t sedani tai S4, S2 2.2T olisi vienyt kaikki rahani ja likkakaverini rahat viritys halujen kasvaessa. Sitä ennen olin jo pohtinut kuinka auton saisi helposti poikkipäin kesällä asfaltillakin ja tuli siinä kokeiltua "SURITUSNAPPI" juttua. Eli joka pyörälle 1 pissapoika, eli 4 yhteensä ja takakonttiin säiliö josta pumppasin saippuamaista nestettä renkaille. Tämä kummiskin oli tuhoontuomittu juttu, koska 10 litran kanisteri meni 30 sekunnis tyhjäksi ja pito pysyi ennallaan.
Halvallahan projektissa piti päästä, koska koko omaisuus ja enemmän siihen menisi jos hirmu tosissaan lähtisi rakentelemaan. Aina ollut joka asiassa pihi joten piti pohtimista jatkaa. "Remmiahdin itse asennettuna ja suunniteltuna pellin alle". Tuli sitten ostettua vanhemman sarjan Eaton M62 remmiahdin 150,- eurolla toisen talven alun aikana joka valitettavasti ei mahtunutkaan konehuoneeseen. Olisi mahtunut, mutta olisi pitänyt tehdä liika isoja modauksia korille ja remmiahtimelle mahtuakseen paikoilleen joten myin sen eteenpäin 300,- euroa.
Toinen talvi pääsi puoleen väliin ja pohdintoja meni vaparin turbottamisesta V8 änkemiseen pellinalle. Sitten eräs mahtava tyyppi tältä foorumilta "KILLERI" pätkäsi Audi S8 D2 4.2 V8 32v 6-gang quattro 340hp 410nm myynti-ilmoituksen eteeni ja auto sijaitsi sopivaan hintaan virossa. Nettiä tutkailtuna löytyi miltei rakennusohjeet suoraan kuinka kone mahtuu 6-lovisen lootan kans B5 koriin joten riskeiltä vältyttiin. Välittäjäkin löytyi miltei heti ja kauppoja hieromaan autosta. Kokonainen Audi S8 D2 4.2 V8 32v 6-gang quattro 252tkm oli pihassani ihan kaikkineen bensoineen ja junalippuineen hintaan 4757,- euroa.
Reitti oli selvä. Auto purkuun ja tarvittavat osat itsella talteen ja loput nettivaraosaan myyntiin. Aloitin rakentamisen 25.3.2013 ja auto oli 5.7.2013 ekan kerran käynnistettävissä avaimesta. Rakensin auton pihaautokatoksessa ja viimeisteltiin se pääosin sähköjen osalta J.Mehtälän tallissa.
Audi A4 B5 4.2 V8 32v 6-gang quattro / Youtube video 1080p
http://youtu.be/VQuP17NcngE
Hieman laskentaa kannattiko se vai eikö se kannattanut, mutta pääasia kun omistaja on tyytyväinen lopputuloksesta. Siitä hyvät ystävät, ynnättynä yhteen.
Audi A4 B5 2.4 30v 5-gang quattro Huhtikuu 2010
+3500,- euroa
Audi S8 D2 4.2 V8 32v 6-gang quattro 25.3.2013
+4757,- euroa
S8 D2 Varaosista [1.5.2017 mennessä.]
-4232,- euroa
Lisäostokset / Hankinnat / Aputyöt (Siihen saakka, että auto satiin käyntiin ja kulkemaan omin voimin eteenpäin)
+861,1,- euroa
A4 B5 4.2 V8 32v 6-gang quattro arvo: 4886,1,- euroa
Stalker Racing Team [Facebook]
http://www.facebook.com/StalkerRacingTeam
http://youtu.be/QW2y6EWAyyg
Huhtikuussa 2010 minulla ei ollut vielä oikeastaan hajuakaan minkälainen on quattro audi ajaa ja mitä se ylipäätänsä pitää sisällänsä. Alm Racing innoitti kummiskin minut ostamaan quattron ja lähistöltä sattui käteen sopivalla hintaa A4 B5 2.4 30v 5-gang -1997 sedan / 165hp / 230nm / 330tkm / 3500,- + kossupullo. Ensimmäinen talvi koitti ja ensimmäisten ajojen jälkeen odotin kuin kuuta nousevaa, että pääsisi taas ajelemaan ja testailemaan mitenkä sillä quattrolla pääsee poikkipäin.
Nopiaa kummiskin sitten rajat asettui vastaan ja tehot loppui kesken jo talven lopussa. Kävi mielessä ostaa turbo auto, mutta vaikia saada myytyä oma vapari pois sopivalla hintaa ja S4 B5 2.7t sedani tai S4, S2 2.2T olisi vienyt kaikki rahani ja likkakaverini rahat viritys halujen kasvaessa. Sitä ennen olin jo pohtinut kuinka auton saisi helposti poikkipäin kesällä asfaltillakin ja tuli siinä kokeiltua "SURITUSNAPPI" juttua. Eli joka pyörälle 1 pissapoika, eli 4 yhteensä ja takakonttiin säiliö josta pumppasin saippuamaista nestettä renkaille. Tämä kummiskin oli tuhoontuomittu juttu, koska 10 litran kanisteri meni 30 sekunnis tyhjäksi ja pito pysyi ennallaan.
Halvallahan projektissa piti päästä, koska koko omaisuus ja enemmän siihen menisi jos hirmu tosissaan lähtisi rakentelemaan. Aina ollut joka asiassa pihi joten piti pohtimista jatkaa. "Remmiahdin itse asennettuna ja suunniteltuna pellin alle". Tuli sitten ostettua vanhemman sarjan Eaton M62 remmiahdin 150,- eurolla toisen talven alun aikana joka valitettavasti ei mahtunutkaan konehuoneeseen. Olisi mahtunut, mutta olisi pitänyt tehdä liika isoja modauksia korille ja remmiahtimelle mahtuakseen paikoilleen joten myin sen eteenpäin 300,- euroa.
Toinen talvi pääsi puoleen väliin ja pohdintoja meni vaparin turbottamisesta V8 änkemiseen pellinalle. Sitten eräs mahtava tyyppi tältä foorumilta "KILLERI" pätkäsi Audi S8 D2 4.2 V8 32v 6-gang quattro 340hp 410nm myynti-ilmoituksen eteeni ja auto sijaitsi sopivaan hintaan virossa. Nettiä tutkailtuna löytyi miltei rakennusohjeet suoraan kuinka kone mahtuu 6-lovisen lootan kans B5 koriin joten riskeiltä vältyttiin. Välittäjäkin löytyi miltei heti ja kauppoja hieromaan autosta. Kokonainen Audi S8 D2 4.2 V8 32v 6-gang quattro 252tkm oli pihassani ihan kaikkineen bensoineen ja junalippuineen hintaan 4757,- euroa.
Reitti oli selvä. Auto purkuun ja tarvittavat osat itsella talteen ja loput nettivaraosaan myyntiin. Aloitin rakentamisen 25.3.2013 ja auto oli 5.7.2013 ekan kerran käynnistettävissä avaimesta. Rakensin auton pihaautokatoksessa ja viimeisteltiin se pääosin sähköjen osalta J.Mehtälän tallissa.
Audi A4 B5 4.2 V8 32v 6-gang quattro / Youtube video 1080p
http://youtu.be/VQuP17NcngE
Hieman laskentaa kannattiko se vai eikö se kannattanut, mutta pääasia kun omistaja on tyytyväinen lopputuloksesta. Siitä hyvät ystävät, ynnättynä yhteen.
Audi A4 B5 2.4 30v 5-gang quattro Huhtikuu 2010
+3500,- euroa
Audi S8 D2 4.2 V8 32v 6-gang quattro 25.3.2013
+4757,- euroa
S8 D2 Varaosista [1.5.2017 mennessä.]
-4232,- euroa
Lisäostokset / Hankinnat / Aputyöt (Siihen saakka, että auto satiin käyntiin ja kulkemaan omin voimin eteenpäin)
+861,1,- euroa
A4 B5 4.2 V8 32v 6-gang quattro arvo: 4886,1,- euroa
Stalker Racing Team [Facebook]
http://www.facebook.com/StalkerRacingTeam
Comment