Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Oisin varmaan 19" ottanutkin, mutta niitä tehdään vaan 8,5 leveinä. Toinen vaihtoehto mitä mietin myös oli BLQ, mutta keltaiseen kävi nämä omasta mielestä paremmin. Japen perustelu sitten 18" puolesta, että leveempi ja enemmän concavea on näyttävämpi oli kyllä niin hyvä, että ei siinä oikeen jääny vaihtoehtoja. Kannatti luottaa ammattilaiseen =)
Pitää kattoa jos jaksaisi ruuvata ihan hitusen alemmas vielä. Putken muutos menee tosin edelle vielä.
Markuksella oli kyllä kiehtova idea käyttää vakioputkiston pakoläpän ohjausta niin että tekisi läpän ennen takapönttöjä. Siinä jollekin ideaa, mutta taitaa jäädä toteuttamatta. Katon teippaus taitaa kyllä toteutua.
Oisin varmaan 19" ottanutkin, mutta niitä tehdään vaan 8,5 leveinä. Toinen vaihtoehto mitä mietin myös oli BLQ, mutta keltaiseen kävi nämä omasta mielestä paremmin. Japen perustelu sitten 18" puolesta, että leveempi ja enemmän concavea on näyttävämpi oli kyllä niin hyvä, että ei siinä oikeen jääny vaihtoehtoja. Kannatti luottaa ammattilaiseen =)
Pitää kattoa jos jaksaisi ruuvata ihan hitusen alemmas vielä. Putken muutos menee tosin edelle vielä.
Markuksella oli kyllä kiehtova idea käyttää vakioputkiston pakoläpän ohjausta niin että tekisi läpän ennen takapönttöjä. Siinä jollekin ideaa, mutta taitaa jäädä toteuttamatta. Katon teippaus taitaa kyllä toteutua.
Juu ittelle näitä tehää ja ruuvaa vaan alemmas niin näyttää vielä paremmalle. :)
Tänks Julle!
Tänään pitäisi tulla putkiviriä=) Kattelin että yhdessä RS4 avantissa oli näköjään sama putkisto eri takapöntöillä ja olihan siinä aika mehevät äänet.
Pitäs koittaa ronkkia sen ruuvin vastakappaleen jämät pois tuolta etukaaresta ja kääntää sitä liparetta enemmän sisään ennenkuin pudottaa lisää. Takapään saa menemään ohi sisäloksusta ihan camberia kääntämällä. Olispa edessäkin camberin säätö.
Miten iskarin alapään kiinnitys on toteutettu? En tunne B6:sen pyöräntuentaa yhtään mutta helpoin/halvin/nopein tapa varmaan on hankkia epäkeskopultit iskarin alapäähän jos vaan yleensäkään mahdollista.
Mietin myös noita epäkeskopultteja että onkohan tähän niitä. Samanlainen tuenta näissä on kuin kutosessa. Aleksihan niitä oman vitosensa esittelyssä oli maininnut muistaakseni, mutta saaneeko niitä näihin.
Edit:
H&R patented Triple C Camber Adjustment Bolts replace the original upper fastening bolts on McPherson strut applications. As the bolt is turned, a small cam eccentric alters the vehicle’s camber, allowing adjustments from 0-3 degrees, positive or negative. Installation takes only minutes with readily available hand tools.
?
Miten iskarin alapään kiinnitys on toteutettu? En tunne B6:sen pyöräntuentaa yhtään mutta helpoin/halvin/nopein tapa varmaan on hankkia epäkeskopultit iskarin alapäähän jos vaan yleensäkään mahdollista.
Ei onnistu iskaria siirtämällä, tuo ei ole McPherson-tyyppinen tuenta. Camberia voi säätää hommaamalla säädettävät ylätukivarret, tai tekemällä epäkeskosysteemit alatukivarsien sisäpäähän.
Saattaisi alatukivarsien sisäpäähän olla helpoin ja halvin toteuttaa säätö. Sieltä sitä pystyisi jopa säätämään ilman kikkailuja. Tuskin olisi kuitenkaan mikään bolt on kikka vaikka V golfin tai B5 takacamber pulteilla. Taitaa jäädä tekemättä vaikka ajatuksena kiehtookin vähän.
Säädettävät ylätukivarret on periaatteessa hyvä idea, mutta säädettävyys on aika surkea rengas paikallaan. Jo aurauksen säätö on tarpeeksi ihanaa kun raidepää on niin ylhäällä, saati ylätukivarret joihin ei auton alta varmaan edes yletä. Niitä on näköjään sekä tukivarsi säädöllä että yläpuslasäädöllä.
Kävin äsken laittamassa resonoimattoman version putkesta paikalleen, samointein kun se tuli. Se pirulainen vaan venähtää pituutta ikävän paljon lämmetessään niin kuumana ottaa apurunkoon kiinni takana. Pitää säätää sisemmäs näköjään lähiaikoina. Vaan on siinä aika härskit äänet nyt =)
Helkkari siinä on taas säätäminen että monesta palasta tehty putki saa suoraksi. Etenkin kun katitkaan ei ihan suorassa ole toisiinsa nähden ja jonkun neropatin mielestä on hyvä paikka kannakkeelle kardaanin puolella, niin että suorassa ollessaan on kiinni sitten siinä. Noh kyllä se siitä vielä.
Lauri, omaa putkee nyt melkein vuoden säädelleenä, on siinä vaan prkl oma hommansa :D mulla istu tuo vieläkään silleen, kun sen pitäs istua. Toi rst:n lämpölaajeneminen on kyllä ongelma, saattaa myös vaikuttaa putken istumiseen. Itellä myös talvella toinen putki päätti liikkua taaksepäin :D
Onneks kohta alkaa loma, ni pääsee toteuttaan taas kasan toimenpiteitä autonkin osalta :)
Ja btw hyvältä näyttää tuo sun kulkinees! Sopii kivasti rotit alle. Ja ruuvaa vaan kentään lisää ;)
Toista tuntia koitin säätää asennuksen jälkeen eikä mitään hyötyä. Päät istuu ihan ok, mutta pursuvat lämmetettyä aika kivasti pihalle. Sain toisen putken kuitenkin säädettyä niin ettei enää lämmettyä ota sentään varapyöräkoteloon kiinni. Liitokset kyllä tiivistyy paremmin kuin TT:n milltekissä, mutta istuvuus on kyllä melko "sinnepäin". Toisin kuin TT:ssä.
Tilasin myös Fuchsin race pro s 5w30 ölppää 11 litraa. Voisi kokeilla nyt noita esteriölppiä.
Mulla ei ole taas Miltekin istuvuuden kanssa ollut mitään ongelmia, enkä ole huomannut ulostulotkaan olisi työntynyt ulospäin. Kuva istuvuudesta : http://kuvaton.com/k/YoyG.jpg
Katos 2 FAST ens kerralla, kun ajat hieman pidempää pätkää. Kyllä toi RST laajenee sentin pari kun kuumaksi saa, eli pitäs olla kyllä näkyvä muutos. Silleen toi rosteri rööri käyttäyty mun edellisessäkin pirssissä. Tosin jos asennus on kohdallaan, niin ei aiheuta ongelmia. Edellisessä säätö oli kanssa niin tarkka, että kun kovalla sateella päästi lätäköstä niin hetken aikaa putki hakkas kiinni pohjaan, kun kylmeni vedestä rajausti :D Mut tätähän tämä on ainaista säätämistä ja rakentamista ;)
Voi olla että en ole sitten ajannut putkea tarpeeksi kuumaksi. Töihin tulee ajettua 50km suuntaansa, eikä näkyvää laajenemis muutosta ole tapahtunut. Jussin jälkeen tulee lähdettyä vähän pidemmälle reissulle, niin kommentoin sitten lisää,
Kyllä se S6 oli. Se oli mulla ajossa alkuviikon. Vaihdettiin veljen kanssa autoja takaisin siinä puolimatkassa. Eikä jääny urssikaan näkemättä/kuulematta =)
Comment