Pitkäthän B6:n xenon+:ssa on nimenomaan varsin hyvät, lähinnä lyhyiden kantama verrattuna umpioihin, missä lyhyet vaan xenoneilla on ainakin mittausten mukaan heikompi. Tästä pitäisi LauriJT:llä nyt ainakin olla käytännön faktatietoa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6 avant -04 (ja B8 1.8T)
Collapse
X
-
En tiedä noista nimityksistä, mutta näiden osanumerot on ne 29T ja 30T loppuiset. Pitkät on tosiaan hävyttömän hyvät ja ei noita lyhyitäkään voi kyllä haukkua. Kyllä ne ainakin entiset voittaa mennen tullen kumpienkin suhteen. Tienvarren kyltit näkyy kirkkaina pitkän matkan päästä lyhyilläkin. Kaarrevalot tuli tosiaan vasta b7 valoihin. b6 valot liikkuu vain ylös-alas. Sellainen jännä ominaisuus taisi löytyä näistä valoista että b6 xenonissa ei koodauksessa tarvitse tehä muutoksia, muuten kuin halogeeneistä xenoniin siirtyessä. xenonilla ja bixenonilla on sama koodaus.
Vertailu on vähän hankala, koska vanhat on ajettu oletettavasti jo yli 180tkm, ellei ole joskus vaihdettu, sillä pinta on aika hyvässä kunnossa. Linssi ei selkeästi kuitenkaan ole enää niissä puhtaimmillaan ja nämä uudethan on siis aivan "brään njyy". Epäilen tosin että lyhyet voi olla kyllä aika samanlaiset molemmissa.
Mites muuten se linssin koko vaikuttaa valokuvioon, onko se isommalla linssillä leveämpi. Ei nimittäin ole kovinkaan tarkkoja muistikuvia fysiikantunneilta.Viimeksi muokannut LauriJT; 29.10.2011, 16:00.
Comment
-
En nyt ala fysiikan suhteen sanomaan mitään, mutta ainakin B6:n kohdalla pienemmällä linssillä se kuvio on leveämpi, tämäkin siis TM:n tekemien mittausten valossa. Itsellänikään ei ole enää pahemmin valittamista B6:n bixenonien lyhyistä, putsasin linssit ja heijastinpinnat oli vielä hengissään. Vielä kun uudet polttimot vaihtaisi niin saisi kirkkautta hiukan lisää. Yksi asia umpioissa edelleen harmittaa, säätöjen rajallisuus. Linssiyksikkö ja apupitkä säätyvät yhteisistä ruuveista ja ainakin omien umpioiden kohdalla kaipaisi vielä erillisiä säätöjä niihin.
Comment
-
Ei ne näköjään ihan huonot ole kun useampikin vastaantulija väläytteli valoja vaikka itse ajoin lyhkäset päällä. Pari neropattia väläytti vielä vaikka näkivät että vaihdoin lyhyille. Ja on säädetty kohdalleen. Kyllä pakko on kehua että parhaat valot mitä missään aikasemmassa autossa on koskaan ollut.
Kari, itse tilasin nämä. Saapuivat viikossa, pelaavat hyvin ja mikä parasta ei olleet älyttömän kalliit.Viimeksi muokannut LauriJT; 1.11.2011, 18:55.
Comment
-
Ihan ne on uudet orkkikset. Halvimmalla tällaiset saa uutena kun katsoo valeon osanumeron ja tilaa tarvikkeena ihan tavikeliikkeestä. Sama umpio, eri hinta. Näissä ei sitten tule mukana mitään muuta kuin parkkipolttimot. Ohjainlaitteet ja loput polttimot siiretään vanhoista. Normi xenon umpiot on huomattavasti halvemmat kuin bi-xenon umpiot.
Valeon sivujen nettikataloogista löytyy osanumerot, itse hinta pitää näköjään tingata jälleenmyyjällä.
Tuosta kataloogiin
Näiden numerot siellä on 088610 ja 088611Viimeksi muokannut LauriJT; 2.11.2011, 17:35.
Comment
-
Vanha kunnon kupran lippa läväytettiin tänään oikein porukalla paikalleen. Toistaiseksi mukana pysynyt vaikka joutui ajamaan pois nosturilta ja tallin kynnyksen yli. Noista kun selvisi, voi pitää lähes varmana että myös pysyy. Samalla kun öljyt vaihdettiin, muokattiin vähän huoltoväliä. Eihän se ihan mukisematta meinannut koodautua, mutta nyt pitäisi olla longlife 15tkm/1vuosi maksimi ajosuoritteena. Eli lonkku pysyy, mutta maksimiajomäärät puolitettiin. Nyt se pitäisi alkaa itkemään uutta öljyä 5tkm-15tkm välillä. Pitää vielä tarkistaa, että koodaus pysyi, koska piti nollata huoltonäyttö kahdesti. Lonkkukikkailun syynä on lähinnä se että halusin säilyttää öljynlaatuanturin toiminnan. Kiinteällä vällillä se kun ei ainakaan pitäisi olla käytössä.
Comment
-
Laiskan verkkaista on ollut tämän rassin kanssa eläminen. Nyt kuitenkin tässä jokin aika sitten repäistiin ja vaihdettiin viimein ne venakopan tiivisteet. Sisäpinnoissa oli ihan kivasti jo kuivahtanutta paskaa, jota sitten rasvanpoistolla ja vedellä huuhdeltiin pois pinnoilta ja huohotuskanavista ihan tunteella. Itse huohotin vaikutti hengittävältä, mutta koppaan on tehty huohotuskanava ruuvaamalla ja liimaamalla kotelo sisäpuolelle. Se olikin sitten kuivaa räkää melko täynnä. Venakopan ruuvit on melko työläät saada irti, koska ovat yllättävän pehmeää tavaraa ja nylppäävät herkästi. Bonuksena ovat takertuneet aika lujasti kiinni. Niille jotka aikovat samaa hommaa tehdä, kannattaa hankalimpia lyödä ensin vaikka meisselillä ja vasaralla kantaan, jotta irtoavat vähän helpommin ja ehjänä. Lisäksi kannattaa itsevenakopan tiivisteiden lisäksi tilata päätyihin ne puolikuun muotoiset tiivistepalat ja kannen huohotuskanavien päähän tiivisterinkulat, mitkä jää kannen ja kopan väliin. Yläkerta näytti tällä katsannolla olevan aivan normaalin älyissään.
Toinen ballasti antautui ja tilasin sitten molemmat valeot uudet, ilman audilogoja. Kiitos isosta säästöstä tässä asiassa sille, joka mainitsi että näitä saa valeon jälleenmyyjien kautta merkittöminä huomattavasti halvemmalla.
Nyt sitten alkoi viimein ärsyttää tarpeeksi myös etuovien sisäkahvojen sisäosat. Varmaan muillekin varsin tuttua se niiden pinnoitteen kuoriutuminen, jonka myötä sisäkahvat muuttuvat melko ruman näköisiksi. Eli siis Nämä molemmille puolille.
Kesälle on myös nyt valmiina vanteet. Katselin ensin brittilästä vanteita, mutta tarjonta oli melko heikkoa jostain syystä tällä hetkellä, käsittäen lähinnä halpiksia ja replikoita. Lieneekö uusi valikoima sitten tulossa. Kallistuin sitten vanhaan kunnon varmaan vaihtoehtoon ja melkein naapurista kävin lunastamassa 8,5"x19" +10"x19" BBS CK 2 Airit. Iltahämärissä mallailtiin takavannetta paikallaan ja ihan kivaltahan tuo näytti jo noin. =) Alustaa piti talveksi tosin ruuvata pari senttiä ylös ettei mene uudet pohjamuovit heti kappaleiksi. Kikkaillaan alustaa taas lisää kun kesärengasaika alkaa taas. Noista Team Dynamics Imoloista en vielä tiedä mitä niille tulee tehtyä. Siis nuo mitkä aikaisemmissa kuvissa on alla.
Orkkis alupoljinpintoja katselin ebaysta myös. Miten niiden kiinnitys tapahtuu? Samoin, onko joskus saanut kangasmattoja s4 painatuksella ihan orkkiksena? Ei meinaa löytyä kuin a4 ja s-line tekstillä.
Viimeksi muokannut LauriJT; 3.1.2012, 21:44.
Comment
-
Kesävanteissa on nyt kumit ympärillä ja pitikin toiselle kyljelle testata niitä paikalleen. Auto säädettiin tosiaan aikasemmin talvikorkeudelle, mutta nyt saattaa olla että jääkin tuohon kesäksikin, koska ei tuo nyt kovin pahalta näyttänyt. Pitää kuitenkin keväällä katsoa miten asettuu, koska noissa kuvissa on laskettu suoraan pyörilleen nosturilla eikä liikuteltu muuten mihinkään niin jää vielä vähän kantamaan.
Comment
-
Harvinaisen tyylikäs berttakutvos ässä, värikin on se ainut oikea ;)
Takapäätä itse tipauttasin ehkä inauksen kesäks, keulan vaikuttas nyt olevan himppu alempana, kuva tosin saattaa hämätä.
Comment
-
Toki, mutta kaarissa on vielä niin tuore maali etten vielä raaski polttaa niitä=) Näin jälkiviisaasti olisi varmaan kannattanut mankeloida etukaaria silloin kun purin auton ennen maalausta. Itseasiassa kaksi senttiä nostin kierteistä mittaamalla talveksi. Oli se kesällä kyllä aika törkeän matala, raapi oikeestaan jokapaikassa pohjaa, talliinkaan en meinannu enää päästä.
Tää ei yhtään helpota mun S4-kuumetta :D
Comment
-
Heh! BBS miehen ura oli lyhyt mutta lyhyt. Nyt on taas avukset alla ja Bebsit lähtee kajaaniin velipojalle. Nyt vaan pidetään sormet ristissä ja toivotaan että suunnitelllut vanteet saisi alle. Olin nimittäin kieltämättä aika myöhään liikkeellä niiden kanssa. Ja jos ei nyt, niin ehkä myöhemmin. Mittoina on ainakin alustavasti 9,5x18 joka nurkkaan. Eikä pääse katsarikaan sitten sanomaan että liian kapea kumi liian leveellä vanteella. Aika tylsät nuo avukset mutta pirun mukavat ajella vakiorengaskoolla.
Comment
-
Joo, nuo avukset on kyllä aika härskit, mutta sellaiset mitä kannattaa varuilta säilyttää kun voi joskus käydä juurikin näin. Oli noi 19" vissiin aika isot kehältään kun nyt näyttää siltä että pitää vähän laskea autoa. Taas.
Sitten asiasta kukkaruukkuun. Avukset on aika naarmuiset ja pitäsi saada vähän jännempää väriä siksi pintaan ettei olisi ihan niin rupukuntoisen näköiset. Itse mietin jo vakavasti limevihreää, tummanpunaista tai mustaa =) Kanttarijäljille ei oikeen voi mitään mutta saisi edes vähän siistimmät. Eihän näillä muutenkaan ajeta kuin silloin kun on pakko. Saa ehdottaa väriä. Ja speiseriä pitää näköjään olla ainakin taakse.
Uudet vanteet tulee varmaan joskus kuukauden päästä. Mutta on nyt ainakin se homma hoidettu pois alta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT;Nyt sitten alkoi viimein ärsyttää tarpeeksi myös etuovien sisäkahvojen sisäosat. Varmaan muillekin varsin tuttua se niiden pinnoitteen kuoriutuminen, jonka myötä sisäkahvat muuttuvat melko ruman näköisiksi. Eli siis Nämä molemmille puolille.
Comment
-
Ei se mitenkään vaikea ollut. Oviverhous irti niin sen takaa löytyy torxit joilla koko kahvat irtoaa verhouksesta. Sitten niiden irrotettujen kahvojen ne hilseilleet muoviosat kammetaan irti pehmusteesta. Sitten vaan painetaan ne uudet muovipalat pehmusteisiin kiinni ruuvataan kahvat takaisin verhoukseen.
Kuskin ovi on vähän työläämpi kun peilinsäätö ja lasinnostinten nappien paneelit pitää kammeta irti niistä vanhoista muoveista. Itse vaihoin samalla lasinnostimen säätimen kun kuskin lasin nappi ei enää pelannut kunnolla.
Comment
-
Viime aikoina on tullu taas tehtyä muutakin kun ajeltua. Imusarja on nyt tiivistetty ja läpänohjauslaitteet vaihdettu uusiin. Tämän myötä moottorille tyypillinen rämähdys käynnistyksen yhteydessä poistui. Samalla vaihtui apulaitehihnakin kun oli näppien ulottuvissa.
Myös takavalot tuli vaihdettua ehjiin halkeilun takia, niitä tosin joutuu hieman modaamaan. Luonnostaan heittämällä Depon tarvikevalot ei aivan istu täydellisesti, niitä pitää saada luukun puolelta hitusen sisemmäksi.
Vuosi sitten maalatut etusuojat alkavat hilseillä taas. Niistä oli aikaisemmin kivet hakanneet maalit irti koko sisäpuolen lipareesta ja ne sillon kokeiltiin jos ne hiomalla ja maalaamalla kestäisi kotelosuojan kanssa, mutta ei. Nyt tallissa odottaa maalausta uudet orkkis etusuojat. Ennen maalausta niitä muokataan hieman, toiveena on että kestävät paremmin tämän jälkeen. Asentamisesta ei ole vielä sen kummemmin suunnitelmia.
Keula laski sentillä joku viikko aikaisemmin, niin ettei auto näytä enää roikkoperäiseltä, vaan on suunnilleen tasalla napa-kaari mitoiltaan.
Sitten niitä audiovisuaalisia muutoksia:
BBS CK air 2 sarja lähti veljen S6 avanttiin ja tilalle saapui Japen kautta 9,5x18 et35 Rotiform cast NUEt. Ne rengastetaan tuossa juhannuksen jälkeen vasta.
Pian saapunee myös muutospalat Milltekin catbackiin. Muutoksena on, että resonoitu vesio muuttuu resonoimattomaksi. Keskivaimentimet sisältävät keskiputket vaihtuu suoriin versioihin ja tämän jälkeen autossa on kattien lisäksi vain takavaimentimet.
Katon teippaus mustaksi on tällä hetkellä ajatusasteella.
Comment
Comment