Mitäs puristukset tulee olemaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
R'ompe - Audi 80 Competition quattro - 1.8t AEB swappi
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Elekeehän hättäilkö. Hosumalla ei hyvää seuraa :)
Tosiaan tämän projektitopicin päivitys on ollut erinäisistä syistä (lue laiskuus) jäissä mutta nyt voisi olla pienen yhteenvedon paikka.
Viimeksi jäätiin siihen, että kone oli palasina Ahveniston viikonlopun jäljiltä ja mietintä alkoi seuraavasta tekniikkaversiosta. Porkkista apinoiden ajatukset siirtyi iskutilavuuden lisäämisen suuntaan ja sitten jo kilpaa huudettiin suhteellisen harvinaista ABF-takokampuraa iibaystä. Männät tilattiin CP:ltä ja lohko porattiin 82,5mm ylikokoon. ABF:lle lohkon avartaminen vaati pientä työstöä, mutta Rostenin veivit olivat suhteelliset sirot verrattuna esimerkiksi Eaglen vastaaviin.
Ruttua haluttiin lisää, mutta poskettomat toimitusajat custommukeille olisi pilannu talven Tahkon ajot ja tilaukseen lähti 9,5:1 rutuilla olevat mukit. Kokonaisruttua lisättiin dekkitasoa madaltamalla ja TFSI:n ohuella kannentiivisteellä ja siitä tuli n. 10,x:1.
Turboksi tuli tosiaan EFR6758, jonka Fin-Turbon Markus nätisti tallille toimitti. Billettikompura tuossa on 67mm jätöllä ja pitäisi tuottaa nätisti 400hp tavoitelukemat kohtuullisilla ahtopaineilla ja herätä alhaalta, radalle kun tätä tehdään eikä lentokentälle. Ja ennenkaikkea tämä puhallinen on SIRO, meni samoille paikoille kuin pieni TD04 ja jopa samoilla imuputkilla pääsi, vain downpipe piti tehdä uusiksi.
Tahkon sisäänajot saatiin sitten tehtyä onnistuneesti, vain yhden öljyvuodon säestämänä ja kone tuntui muutenkin ihan ok:lta vaikka se ei todellakaan ollut vielä säädöissään. SRE:n kytkinkin tuntui sopivan tiukalta...http://1drv.ms/1ufCPDM
Sitten alkoi odottaminen teiden sulamiseen, säätämiseen ja kesäkauden alkamiseen...Viimeksi muokannut SR; 1.11.2014, 07:50.
Comment
-
Kuinka paljon tuo tfsi kannentiiviste on ohuempi, onko se sen 0.9mm asennettuna? Orggis taisi olla jonkun lähteen mukaan 1.22mm/1.25mm. Laskitteko ihan mittaamalla palotilan ym nuo puristukset? Minkä verran dekkitasoa höylättiin?
Kyselyikä :DViimeksi muokannut MikaSS; 1.11.2014, 13:44.
Comment
-
Kevväämmällä lähti sitten nokka kohti Lappeenrannassa sijaitsevaa virityspajaa nimeltä erikoismoottori.fi. Tarkoituksena saada tiesäädöt ja lopuksi AMW Dynoserviceen penkkissä säätämään loput. Parin tunnin tiesäätämisen jälkeen alkoi koneesta kuulumaan erikoinen kolkattava ääni, jonka johdosta säätäminen lopetettiin ja penkki peruttiin.
Veivilaakeria ensiksi epäiltiin, mutta pikaruumiinavaus heti kotiin päästyä totesi alakerran ehyeksi. Aikani ruuvimeiselillä tökittyäni huomaisin, että vauhtipyörässä on melkoisesti radiaalista välystä... Laatikko pois ja toteamaan, että vauhtipyörä on halki kiinnityskehältä ja siten melko löysästi kiinni ;) Onneksi ei ehditty penkkiin...
Sitten alkoi vauhtipyörän metsästys. Lomakausi ja kaikki perinteiset vauhtipyöräpajat kiinni. Piirsin sitten itse uuden pyörän ja hommasin crmo -aihiot töihin ja kaveri tekemään pyörä. Ja ihan hyviä tuli.
Erinäisten syiden takia kasaaminen jäi sitten ja auto seisoi nosturilla syyskuun loppuun saakka. Silloin löytyi taas aikaa ja kone kasaan uusilla laakereilla ja muilla hilppeillä ja AMW:ltä varaamaan aikaa.
22.10 oli sitten tuomiopäivä taas Lappeenrannassa. Ensimmäinen veto keväisillä tiesäädöillä tuotti 527hp / 610Nm. Yllätys oli iso itselle :) Reilu kaksi tuntia autoa sitten penkissä kiusattiin ja pientä vaille vielä jäi. Ahtokontrollissa on kellon ja säädön yhteispelissä vielä pieni klikki joka korjataan, mutta muuten alue saatiin todella mairittelevaksi rataleikkiä ajatellen. AXN lyhyellä laatikolla vedot tehtiin vitosella ja huiput jäi 240km/h lukemiin. Käytännössä moottori on kaikilla ajovaihteilla koko pelialueen hyvällä alueella, jossa on käytössä yli 500hp tehoa ja 600Nm vääntöä... Ihan 3b putsarikotelolla, normikuparitulpilla ja vakiopuolilla...
http://1drv.ms/1qeIFOA
Comment
-
Mites se nyt puutuu, kun noin 10 hepan sisällä on käppyrä siellä huipputehon alueella? En ymmärrä. Vai onko se puutumista heti, jos käyrä ei jatka nousuaan vaan kaikki saadaan irti jo aiemmin? Tuossa ei ole pyöritetty rajottimelle asti, mutta tilanne pysyisi kutakuinkin muuttumattomana sinne (+600rpm).
Harmillisesti tosiaan loppui aika kesken niin jäi tollanen ruma monttu. Eiköhän se siitä lähde, kun päästään taas palaamaan asiaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja sakarivo Näytä viestiEi taida jäällä olla enää kivaa ilman piikkipyöriä, voihan sitä toki alle 3tonninkin ajella ;)
Alkaa olemaan litratehot kohdillaan, ei tämä tosiaan varsin tukkoiselta viime talvena Tahkollakaan kuulostanut. Luulisi siirtyvän jos niistä ajoista on tullut vielä kolmannes lisää puhkua.
Comment
-
Vertaan tuota toiseen täysin vastaavalla setupilla penkitettyyn moottoriin. Se herää 300-400r myöhemmin, mutta yläkierroksilla on samoilla alueilla suhteessa enemmän tehoa-vääntöä.
Puutuminen nyt ehkä liian raju ilmaisu.
Mutta hyviä näyttäs nää B&W turbot olevan. Yli 500r enemmän aluetta kuin saman kokoisella Masterilla ja pienemmällä paineella syntyy tehoa enempi. Taitaa oma fööni mennä vaihtoon.
Mutta edelleen oisin kiinnostunu tietämään nokkien ajotuksista.
Comment
-
Joo on se Master isokokoinen :( Mutta, jos siitä jotain hyvää hakee, niin maksaa 1/3 tosta, eikä pojat vielä ihan samoille väännöille päässeet :)
Ittee kyllä houkuttelis numeroa isompi. Sekin oli stroukkikoneessa puhaltanu 1.5bar ennen 4000r. Sillä alkais jo saamaan voimaakin ulos.
Comment
Comment