no kuinka suuri se reikä on läpän alla?? en tarkottanu sitä et kellolla ei ois tarpeeks painetta, pysyäkseen kiinni.. vaan että auki ollessaan virtaa tarpeeksi..!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 1.8TQ B5,(AEB) S4 Look
Collapse
X
-
Reikä on 30mm, mutta Pekka tais tehdä jo miulle 33mm reiällä olevan pakopuolen. Sori tää vastaus on kestänyt mut täs on viikon verran oltu kiepeenä ja Audin sähköt on tuottaneet pään vaivaa ihan riittävästi. niin ja A/R on 0,63 ei 0,69.
Ahtimeen on jo mallailtu ABT imukaulusta ja siihen muita liittyviä letkuja, kellon jaluksen muokkasin ja maalasin ja kellon varren taivutin oikeaan asentoon.
Lisäksi Mika toi miulle kevyen vauhtipyörän jonka merkki on nyt unohtunut? painoa jotain 6,5kg noin.
Comment
-
Uusi ahdin ja putkisto ja uudet kujeet.
Joululomalla oli sen verran mukavasti aikaa tehdä tuo turbon vaihto, vanha pois uusi tilalle joka ei nyt ollutkaan sitten ihan heitto homma vaikka alustavasti tein jo tarvittavat osat ennakkoon, samalla laitetiin uusi ränni koko matkalle. -> eipähän enää niin paljoo nukuta ajaessa, on sen verran melua ;)
Tuos Joulukuun alussa tein nuo LED rek.kilven valot.
Kuvat kertoo. Laittelen kokonais kuvan konehuoneesta tuos myöhemmin kun kaikki osat löytävät paikkansa.
Comment
-
Pohjapanssarin teko
Sain tänään tehtyä muovisen pohjapanssarin ensin tein pahvista sapluunan ja leikkasin sen pohjalta sopivan palasen, ja samalla sain selvitettyä mystisen öljyvuodon, paluu linjan laipassa oli huono hitsaus kohta. Turbon pulttien kiristely jatkuu edelleen siihen joutuu ennen kesää keksimään jotakin et saadaan pultit kestämään kiinni, laipan tiivisteet ovat näköjään kulutustavaraa.
Comment
-
Audiin on reilu viikko sitten laitettu jakopään osat uusiksi ja ölpät vaihdetaan ennen porkkiksen reissua, se kuitenkin kiusaa audia sen verran. ;)
Nyt sitten kyssäri, minulla on tässä audissa Sachs kytkin ja asetelma ja vakio 2.massa vauhtis, mitä joudun koko pakettiin vaihtaa jos laitetaan kiinteä vauhtis?, käsittäkseni tuossa 2.massa kytkimessä on jousittamaton levy ja tuohon kiinteään pitäisi vaihtaa jousitettu? olenko oikeilla jäljillä?
taustaa: Kytkin asetelma on vaihdettu tähän v.2006 on mallia jotain +400hv ja +600nm.
Comment
-
Joo jotain hattewattejahan ne on sit ilmoitellu, ois kyl kiva varmistaa et onko siinä jousi ja käykö tuo kytkin sille kiinteelle, ei kehtais sit käydä arpoo kun on aski irti.
Tänään teipattin maski, nopeitten hedelmien kaveri oli teippaus hommissa itse vaan kattelin vierestä ja opettelin ja tarkoituksena ois teipata vielä konepeitto, katto ja loppu vaiheessa peräkontin kansi, mattamusta on kalvo. Kevään mittaan on tehty hifi puolelle muutosta ja olen siltä osin siirtänyt kuvia ja tekstiä tuonne autosoundin puolelle -> linkki -> http://www.auto-sound.net/phpbb/view...db91458f786d5d
nyt on kuvia Mikalle ;) auto on tosin kyl paskanen kuvissa.
Comment
-
Comment
-
Kesä meni talon sisäremontissa ja säädeltiin samalla autoa uuteen koitokseen. Syksyn aikana tilasin omaan ja emännän Audiin LEDiä sisään ja ulos, omassa on kaikki jo paikallaan paitsi jarruvalo/parkki yhdistelmä on vielä tulematta ja kaikki vilkut on vielä vakiot niihin joutus vastuksia juottelee kunhan sais arvon selville, emännän Audissa on sama tilanne, laittelen kuvia niistä tässä jossain vaiheessa, pitää mainita että pakki valoksi tilasin 7w cree polttimot, on muuten kirkkaat, näkee peruutella.
Oma Audi on täällä hetkellä levällään aski on irti ja vauhtis on otettu pöydälle, syynä kaksoismassan tuleminen tiensä päähän. Kiinteä malli odottaa asennusta, pitää huomenissa läjäillä. Taitaa tulla kiinteellä levyllä nyt paikalleen, kokeillaan miten se narahtelee.
Ai niin Mika tais sen reiluun 1h irrotella miulla meni melkein 3h tuos pihamaalla pimeessä tosin piti putkiston kans vähän aikaa jumpata :)
Painetta on audissa nyt semmosen 1.7 bar jostain syystä piikkaa 1.8, mut tasautuu. Esi jännistystä on nyt semmosen 12mm. Just saa vedettuu paikalleen tangon. piikillä seos käy 12.8 mut palautuu 12.0 - 12.2 tienoille. onkohan tää rajoilla? Mika tietty sanoo että alle 2bar ahdoista ei ees puhuta ;)
Talvirengas päivitykseen pitäisi löytää 17" vanteet mielellään 35 ET.llä leveyttä saa olla sen 7,5-8" jos jollain semmoset pyörii nurkissa niin yhteyttä privalla. Renkaat on jo hyllyssä 225/45/17 HKPL 7. Mielellään suorat.
Comment
-
Valot saatta tuossa kevään mittaan vaihtua johonkin facelift versioihin.
Vauhtis rempan jälkeen ajeltu reilu 2vko. ihan hyvä tuo jäykkä levy on ajaa, vaik ensin sitä jousitettuu kiinteän kavereriksi aattelin. Mut hyvä näin, laatikko jumppa aiheutti, strartin purkua ja virtalukon pohjan vaihtoa, ei nääs starttaillu, solenoidin ohjaus johto meni poikki ja otti runkoon -> tästä seurasi virtalukon pohjan hajoaminen, olihan sillä jo 280tkm. mittarissa. Eri jämäkästi nyt toimii.
Eilen rakentelin uuden turbon kannattimen, johon tein aluminiista lämpösuojat "näkösuoja" laittelin samalla konehuonetta järjestykseen ja peitin levyt paikoilleen ja pohjapanssarin myös.
Tänään käytiin hakemassa uusi lappu konttorilta ja ens vuonna uudelleen. Ei huomautettavaa. Pitäis ruveta täs talven mittaan tekee suuntaukset laajakaistoille -> kuitu hommia taas tiedossa.
Samalla pohtia vilkkureleelle vastus millä sais kaikki polttimot Ledeille. Nyt on vilkuissa vaan normi polttimot paikallaan.
Uudet talvitassut alle, 17" vanteet tuli viikko sit hommattua edullisesti. Niissä on vielä kesäkumit selässä ja ovat erittäin likaiset, joten askaretta riittää.
Comment
-
Siehän oot ajoissa liikkeellä, me käytiin jo 5km lenkki heittämässä, ja kohta Jns cartingia/keilausta/syömistä/saunomista harrastamaan, firman TYKY päivälle. Joo siulta pitäs hakee täydentävää osaa, mistähän kannattais tiivisteet ja muut tarvittavat osat hommata (liuskat, sun muut). pitäsköhän samalla se öljynhuohotus muuttaa/ poistaa.
Comment
-
Ite otin liuskat ProTurbolta. Ostat jostain reinzin tiivistesarjan ni sillä pääsee jo pitkälle tiivisteissä. Konehuoneesta turhaa painoa pois kun poistaa huohotuksen ylimääräsiä osia. :) Vähemmin hajoavia muovirakkuloita.
Tilaappas siekii fsi puola-adapterit ni pääset niistä vanhoista mokkuloista eroon.Viimeksi muokannut MikaSS; 15.3.2013, 10:05.
Comment
-
Kooste talvesta 2012-2013
Marraskuussa 2012 tuli vaihdettua uusi vauhtis (6.2kg) samalla tarkistettiin levyn ja asetelman kunto.
Joulukuussa 2012 suoritin toisen perämurikan laakeroinnin ja opettelin shimmauksen, samalla tarkistin muutenkin yleiskuntoa. Odottaa asennusta.
Tammikuu 2013 Vesipumppu ja termarin uusinta, samalla jäähdytysnesteet taas kerran uusiksi. Webasto postettu käytostä kun vähän kelit lämpenee tästä niin otetaan kokonaan irti moinen laitos.
Kevät 2013. Ajovalojen hiontaa, ostettu sitä varten uusia laitteita ja kemikaaleja, kuluvan viikon (vko14) alusta tehty turbon rosteritiivisteen vaihto kuparirasvaan, testiajon perusteella vielä tiivis aika näyttää miten kestää.
Tulevaisuudessa pitäisi päästä eroon ylimääräisestä massasta (myös kuskin :D) syy ja seuraus raskaasta Hifistä ois luovuttava, tulee vielä myynti puolelle ilmoitus, mut privalla voi kysellä kokolaitteistoa. Huom. sopivuus-> B5.
Comment
-
Kooste kesä ja syksy 2013
Kulunut kesä on mennyt talon laajennus projektissa, joka on vielä kesken lämmöt on jo päällä -> eilen kytketty. :)
Audi ei ole saanut paljoa huomiota mutta on sitäkin vähän hoivattu, lähinnä on hankittu uuttaa osaa. FSI puolat ja delete kit, paisarin säiliö korkkeineen, pohjasuoja, etutukivarsi setti täydellinen, taka pään koiranluut (Lemförder). Asennettu uutta, short shifter, ajovalot facelift malliset, valmistaja Depo, mustat pohjat, Lamin-x gun smoke kalvot. Konehuoneseen on tilattu suojaputkea johdoille jokunen metri ja uusi öljynpaluu tbo ja 3,5" aluputkia mutkia, ilmansaantia varten ensimmäinen intake on jo tehty mutta tämän koko on 3" ja malli on koeversio, testiä varten. Jokin kyl unohtu tästä, mutta lisätään.
Comment
-
Audi leimattu tänään. ja 3h. myöhemmin vaihdelaatikkoa sano poks, 3 vaihde hävisi jonnekkin laatikon syövereihin, muut pykälät toimii normaalisti n. 60km ajettiin kotiin ilman 3 vaihdetta, miedon rallatuksen saattelemana. Onko tämä sitä Motorsporttia? Siitä tulikin mieleen onko liian vähän tehoa vaiko joku muut juttu kun nää laatikot porsii. Nii ja vedossa ihan antautui jäätikkäällä tiellä, jossa karhun urat ehkä hieman saattoi asvaltti olla osittain näkyvissä.
Comment
-
Tämä vekotin on siirretty seisontaan. kunhan saadaan selvyyttä mitä on hajalla, ehkä ensi kesänä liikkuu taas, saa nähdä. Sit pieni mainostus http://www.nettiauto.com/mitsubishi/l200/6101060 on myynnissä toisen ajoneuvon tieltä pois. jollain on aina tarvetta tuommoselle.
Comment
-
A4 -> S4 Evo
Nostellaan vähäsen tätäkin. Seuraava evoluutio vaihe on kohtapuolin alkamassa, tähän mennessä on hommattu S4 B5 osaa mm. Vaihdelaatikko, perä, kardaani, vetarit kaikki, apurunko, etunilkat, etuvakaaja ja jarrut eteen tuli kaupanpäällisinä. Seuraavana olisi osien puhaltaminen ja maalaus, Saalastin Mikalla tähän on varmaan jotain ehdotuksia? :) pohjiksi hommasin jo Tikkurilan Rostex Super Primer ruosteenestopohjamaalia vaalean harmaana.
Kysymys, miten toi S4 etuvakaaja eroaa A4Q vakaajasta?
Comment
Comment