Ekaks bensalle. Sit vasta E85:lle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RS4 B5 2001
Collapse
X
-
Mittarin mukaan max 1,56 ja vag-comilla vähemmän.
Mittari ottaa piikin muistiin niin maksiahtolukemaksi se sitten jää.
Otetaan ennakkoa pois nyt ja sitten aletaan tekeen samaa ohjelmaa vesi/metaruutan kera jolloin saadaan ennakkoa enemmän ja ahtoja hiukan lisää.
Noiden jälkeen aloitetaan E85:lle säätö kun tankkikin menee jo tyhjäksi bensasta :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
Ja vakio kysmys eli mitkä renkaat ? :)
Comment
-
Sain tuon ME7loggerinkin pelaamaan.
Vihjeitä mitä ainakin kannattaa loggailla?
Kävin vedon testaamassa niin pysyi nuo ahdotkin kurissa nyt. Enään alle 1,7 bar piikkinä PLX mittarissa. Toteutuma oli noin 1,5 bar luokkaa.
Ilmoja näytti menevän läpi 432,5g/s. Liekkö pitää paikkansa.
Tuolta jos karkeasti laskee niin 80-120 km/h oli 3 vaihteella 2.2sek luokkaa.
Comment
-
Jaahas tässä nopeat kommentit :)
Itse pääsin vastaavilla ahdoilla/ahtimilla 2.1-2.2 s (380-390 grammaa silloin), tosin ässän laatikolla mutta lienee sulla aika hanskassa tuon perusteella. Rs6 ahtimilla ei mene juurikaan nopeammin, kun herää sen snadin verran hitaammin.
Grammat ei osu kohdalleen eli aikas yläkantissa Rs4 ahtimille (siinä 400 max), joko skaalattu tai maffi todella paskainen. Mutta nuo maffin arvot alkaa olemaan aika turhia vertailla, kun ne heittää välillä ja pahasti. Esmes mulla näytti paskainen maffi 40 grammaa liikaa jne.
Comment
-
3-vaihteella:
100-140km/h, 2,4s
80-150km/h, 4,15s
98 bensalla ja ilman vesiruuttaa. Ohjelmaa hiotaan vielä. Vesiruutan kanssa saadaan painetta laittaa hiukan lisää ja ennakoitakin. Otettiin hiukan pakkia ohjelmassa noiden paineiden kanssa niin katsotaan jos nyt ME7loggerin kanssa saatas paremmin säädettyä.
Ilmamassatkin skaalaa aika hyvin parin vuoden takaisiin logeihin MTM lastulla verrattuna. Tietty nyt on painetta enemmän yläpäässä.Viimeksi muokannut jsahlman; 23.10.2012, 22:46.
Comment
-
Hyvin edistyy, ero on varmasti aikamoinen lähtötilanteeseen.
Loggaa PLX mittari läppärille, näet miten se ahto käyttäytyy ja missä menet sen suhteen.
Softan saa PLX:n sivuilta. Nähtävästi ahdot on yli vakio MAP:n ja vag-comilla ei niitä näe.
Comment
-
Softan saa ladattua PLX:n sivuilta.
http://www.plxdevices.com/support/utility.php
Hiukan siinä joutuu asentelemaan ja tutustumaan ohjelmaan, ennenkuin saa toimimaan. Asetuksiin esim oikea COM portti.
Sinne voi tehdä sitten omat mittarit ja muokata ulkoasut millaseks haluaa.
Itse loggaan siis BOOST, AFR ja EGT. RPM tietoa minulla ei ole. Data on helppo kuitenkin skaalata vastaamaan vetoa (eri loggaustaajuus ku ecux/ME7), sillä saavuttaa riittävän tarkkuuden. Esim 3.vaihteella lähtee 3000rpm ja vetää 7000rpm. Olen muokannut ecux excelin siten, että pastetan datan sinne ja piirtää sitten käppyrät valmiiksi.
PLX exporttaa logatun datan CSV muodossa, sitä joutuu sitten vähän muokkailemaan.
Tässä muutama screen shotti
Comment
Comment