Joo, neljä-äffäsen kanssa juoksevat kulut voinee kertoa ~kymmenellä kuten myös auton hinnan vs. c4. Tietysti on myös vaihtoehto "jokumuu mikä", mutta tuppaavat kumminkin tulemaan kalliimmaksi. C-neljässä tietty se ikävä puoli, että alkavat vanhuuttaan hajoilla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C4 A6 (edit: quattro) 2.5 TDI 'pelastus'-operaatio
Collapse
X
-
-
Niin, siinäpä niitä hyviä syitä. Pienempikoppaisten kanssa saa tinkiä mukavuudesta ja nelosten hinnat on vähän poskettoman oloisia. 8P:n melun vastustuskyky ei ole vielä ihan vakuuttanut.
Ihan varmaksi en uskalla väittää, mutta epäilisin, että kytkinlevy on lipsahtanut ja lasittunut. Selvinnee illalla, jos vaan ehtii paiskoa kasaan asti. Olin ihan varma, että sieltä puuttuu jo pinnat, tai ainakin niitin kannat, mutta ei..
Comment
-
Mites sen asetelman kunto? Ei se kytkinlevy kyllä itekseen lähde kiillottumaan kesken kaiken. Siis sitä meinasin vaan, että kai olet vaihtamassa myös asetelman?
Comment
-
-
Alkaa olla käytännössä kytkimen ilmausta vaille valmis. Toki muutamapultti on vielä auki, jotta ilmaukselle olisi enemmän tilaa.
Osaa olla muuten erityisen perseestä tuo ilmaaminen. Hakattiin eilen päätä seinään, tai poljinta lattiaan ihan jonkun aikaa, eikä oikein mitään tunnu tapahtuvat. Nesteet on jo vaihtuneet sylinterissä, mutta vastetta on ehkä sentin verran polkimen liikkeen alapäässä. Tänään Motonetin kautta ja hakien se paineilmayhteellä varustettu korkki säiliöön. Auto läjään ja Tahkolle, toivottavasti.
Comment
-
http://motonet.fi/fi/tuote/751000/Ja...-vaihtotyokalu
Tolla ainakin on saatu kytkimiä ilmattua. Toki kalliimpi eikä muoviletkut tykkää pakkasesta. Ulkona kun joutuu touhuamaan.
Comment
-
Tuli kokeiltua tuo alipainetyökalu, ei muuten pelaa. Horii ilmaa vika välistä.
Tässä olisi joka tapauksessa pitänyt avata linja puhdistusta varten, mutta viisaampi olisi ollut irrottaa sylinteri lootasta ja huuhdella perinteisin menetelmin. Ei ilmaannu näin. Meni painekorkin hankinnaksi.
Comment
-
Ajossa taas. Kytkin ilmattiin ensin jarrupaineella. Vedin letkun jarrusatulan ilmausnipasta kytkimen vastaavaan, nipat auki ja polkemaan. Toki letku täytetiin ensin jarrunesteellä. Homma pelasi ensikokeilemalla hienosti, polkimessa lähes normaali tuntuma, kunnes menin varmistelemaan perinteisin menetelmin ja poljin meni taas veltoksi. Jatkettiin hetki samalla metodilla ja kun älysi kääntää nestesäiliön korkin kiinni, alkoi jotain tapahtuakin.
Kytkin polkimen yläpäähään jäi vähän tyhjää, mutta se sai riittää ensi alkuun. Auton saisi kuitenkin liikkeelle. Voitte varmaan kuvitella otsaan kasvaneen tatin koon, kun käynnistyksen jälkeen poljin valahti taas pohjaan, eikä pykälien päälle saannista ollut toivoakaan. Onneksi oli kaveri mukana ja pakotti kokeilemaan sillä vuotavalla nestesäiliön korkilla, johon väänsin joskus tubeless-venttiilin kiinni. Eihän se mitään pitänyt vieläkään, mutta kun kaveri tarjoili pistoolista varovasti painetta koko ajan, saatiin polkimeen jonkin sortin liike ja auto pois nosturilta. Liike on pieni, mutta riittää. Tuon ilmausta pitää vielä yrittää uudelleen, kunhan ehtisi. Jos ei ota lähteäkseen, pitää koittaa pääsylinterin vaihtoa.
Kytkin on muuten semisporttinen, kun liikettä on tosiaan muutama sentti ja asetelma jäpäkähkö. Kytkin kuitenkin pitää ja irrottaa. Pitää tutkia tarkemmin, onko vanhasta asetelmasta kuoleentunut jouset vai mitä ihmettä alkuperäiselle kytkimelle on tapahtunut.
Seuraavaksi listalla olisi iskarien yläpään kumit ja samalla uudet laakerit, sekä viskon laakerointi tai uusinta. Nämä tulee tehtyä ehkä, kunhan uusi käyttis saadaan pihaan. Seuraavaksi ihmetellään, jääkö tämä itselle vai meneekö myyntiin.
Comment
-
Hyvä että liikkuu. Omasta meni kytkimen pääsylinteri siten, että polkimen tehollinen liikematka alkoi pikkuhiljaa vähentyä ja pykälien päällelaitto vaikeutua. Lopulta kytkin irrotti enää nippanappa ja pykäliä ei saanut päälle paitsi aski lämpimänä/vauhdissa.
Comment
-
Miksei? Toki pitäisi vaihtaa merkkiä jos moisen haluaisi.
Itse laskeskelin, että luopumalla yhdestä autosta kokonaan ja vaihtamalla toisenkin bensakäyttöiseksi, sitä voisi hyvinkin ajella +10l kulutuksisella olevalla autolla. Siis parempi puolisko voisi ajaa sillä töhin, kun mina ajan Caddyllä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viestiMulla se oli ruostunut puhki repsikan penkin alta kiinnikkeen kohdalta. Taikasana taitaa olla se kiinnike.
Comment
-
Omastani otin justiinsa puhkiruostuneen palan putkea pois takimmaisen kiinnikkeet kohdalta ja laitoin tilalle pätkän 6 mm polttoaine letkua klemmareilla kiinni. Kestää aikansa. Tämä pienempi putki oli melko ruosteinen. Isompi näytti ruosteettomalta.Lieko joku ehtinyt sen jo vaihtaa. Vois kai tuohon vaihtaa pätkän suoraa metalliputkeakin. Kiinnikkeen kumihan nuo taitaa hautoa puhki.
Comment
-
Katsuri löysi haljenneen jarruletkun ja väljän alapallon. Vaihdoin Lemförderiä tilalle. Sisäpäänholkin kanssa sai vähän taistella, ei halunnut tulla pois. Kävin kysymässä merkkarilta uutta holkkia. Hintaa olivat keksineet vaatimattomat 38 ja risat päälle. Toimitus olisi ollut maanantaiksi. Piruuttani marssin Keräselle (Fixus), josta sama nikale seuraavaksi aamuksi hintaan 6€. Kannatan.
Leima papyrukselle ja auto seuraavalle ajoon.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja klahti Näytä viestiOmastani otin justiinsa puhkiruostuneen palan putkea pois takimmaisen kiinnikkeet kohdalta ja laitoin tilalle pätkän 6 mm polttoaine letkua klemmareilla kiinni. Kestää aikansa. Tämä pienempi putki oli melko ruosteinen. Isompi näytti ruosteettomalta.Lieko joku ehtinyt sen jo vaihtaa. Vois kai tuohon vaihtaa pätkän suoraa metalliputkeakin. Kiinnikkeen kumihan nuo taitaa hautoa puhki.
Itellä vuotaa tuo tankilta tuleva, sisempi putki ja ilmeisesti juurikin tankin läheisyydestä. Mietin vain, että jos putki vuotaa juuresta, voikohan tuolle antaa tekohengitystä esimerkiksi jollakin tiivistemassalla / -liimalla. Tepon hinta näyttää uusille putkille hinnaksi ~150€, mutta juuri nyt ei tähän konkurssiin sellaisia(kaan) ostella.
Kuvan perusteella tankin lähdöissäkin on klemmarit, eli hyvällä tuurilla voisi selvitä vain kiristyksellä.
Ja ettei harrastamiset tuohon lopu, niin kuskin puolen kaari mätänee ja maali rapisee peräkontista, rinkuloiden alta. Veikkaanpa ma, että tuon on joku tunari maalannut kun olin havaitsevinani rinkuloiden alla valumia. Oisko liimattu märkään maaliin.Viimeksi muokannut mstr; 5.4.2014, 22:23.
Comment
-
Noniin, auto siirtyi siis minulle. Olen ajanut tuolla nyt 15tkm ja mittariinkin on paukahtanut sisäänajolukema eli 400tkm. Paljoakaan ei tälle ole tullut tehtyä, mutta pientä harrastamista kuitenkin. Ja tämä tuli siis käyttöautoksi, joten mitään isompaa harrastetta tästä ei ole tulossa, mutta oma harrastehenki tekee tästäkin samalla harrastuksen.
Hankookin kesärenkaat tuli laitettua alle kun edullisesti sain. En saanut vanteita oikein keskitettyä kunnolla joten tilasin sinne soviterenkaat.
Etuvilkun lasi tipahti kun painepesuria näytin autolle, hain motonetistä uudet etuvilkut ja samaan syssyyn otin kirkkaat sivuvilkut vanhojen oranssien tilalle. Nuo etuvilkut oli virheostos, reunaa piti viilata että sai ne edes paikalleen. Seuraavaksi tilaan suosiolla alkuperäiset tai sitten kokeilen CAC:n versioita.
Uudet kangasmatot täytyi tilata Slamitilta, koska kuskin mattoon oli syöpynyt reikä kaasujalan kantapään kohdalle ja tuntui pahalta pitää kantapäätä suoraan auton lattialla.
Tänään vielä käytin autoa pajalla, jossa tummensivat takalasit. Kalvojen tummuus on 20 ja mielestäni todella sopivat tuli, juuri sellaiset mitä halusinkin.
Collinite 476s on hyllyssä odottelemassa sopivaa päivää jolloin ehtisi auton vahata kunnolla. Vahauksen jälkeen yritän ottaa pari lisäkuvaa nykytilanteesta vaikka se ei juurikaan ole muuttunut. Tähän hätään on vain yksi pikaräpsy laitettavana.
Comment
-
Nyt on ensimmäiset murheet iskenyt meikäläisen omistuksessa. Kiihdyttäessä kakkos- tai kolmosvaihteella kuuluu jostakin jurinaa. Jurina kuuluu myös silloin, kun lähtee liikkeelle todella pienellä kaasulla. Lueskelin, että joillakin on ollut vastaavia oireita ja syynä on ollutkin soraa vaihteiston kannatinkumin välissä. Epäilykset kohdistuivat myös pakoputkeen ja kiinteään vauhtipyörään.
Nyt kun vihdoin pääsin auton alle niin katsoin vaihdelaatikon kannatinkumit, mutta ne olivat puhtaat sorasta ja ihan hyväkuntoiset näytti muutoinkin olevan. Siinä hieman huonossa asennossa koitin nostaa vaihteistoa ja sain sen nousemaan vain pari milliä.
Kardaanin tukilaakeri näytti ehjältä, mutta kardaani nousi joitakin senttejä ylöspäin nostamalla. Kuinka paljon kardaani saa heilua tuolla, että tukilaakeri luokitellaan vielä ehjäksi?
Siinä auton alla ryömiessäni vaihdoin samalla pakoputken keskipöntön kannatinkumit ja kohta menen jatkamaan öljynvaihdolla. Tuossa muutama viikko takaperin taistelin Defan lohkolämppärin paikalleen, aikaa tuohon meni noin 12h. Oli melko v-mäisessä paikassa se pakkastulppa ja lämppärin kiinnikkeen pultti piti laittaa melko vaikeaan paikkaan.
Comment
-
Joskus ovat saaneet lootasta jurinoita ulos kovalla vauhtiksella ja liian isolla vaihteella liian alhaalta liikaa vääntöä pyytämällä. Tästä ei nyt taida olla kysymys, kun kakkosella ja kolmosella kuuluu. vaihteistoöljyn määrää tsekattu? Itse en niihin puuttunut.
Comment
-
Saattaahan tuo lootastakin kuulua, tai jopa perästä. Öljyjä en tsekannut, vaihdelaatikko on ainakin ulospäin täysin kuiva. Perämurikan pohja on märkä joten saattaapi kuulua tuoltakin, pitäisi ruveta tiivistejumppaan. Ykkösvaihteella en ole kokeillut saada ääntä pihalle, mutta uskoisin että ääni kuuluu silläkin. Ääni kuuluu siis silloin kun vääntö on huipussaan, eli joku siellä ei pidä tuosta väännöstä. Tutkimukset jatkuu kunhan tilaisuus taas tulee.
Tuo pakkasproppu oli itsellä aika tiukassa, ei lähtenyt varovasti naputtelemalla, joten tökkäsin meisselin siitä läpi. Ei irronnut, joten lisää vääntövartta touhuun, eli rengasrauta propusta läpi. Sillä se loppujenlopuksi lähti, mutta ei helpolla siltikään. Liukuvasara olisi ollut kätevä tuohon, mutta en omista sellaista.
Comment
-
Mullakin jurisee kolmosella kun kierrokset laskee alle 1500rpm. Tämä uusi jyrinä on kuitenkin hieman erilaista enkä usko että se kuuluu vp:stä, tuskin edes vaihdelaatikosta. Ilmeisesti tuon kuuluisi tuntua ratissa, jos aiheuttaja on kardaanin etupuolella. Tuo jyrinän kuitenkin tuntee parhaiten jaloissa, mutta mielestäni ratissa ei ollenkaan. Epäilykset kohdistuu perään, joka vuotaa hieman öljyä. Toivottavasti ei ole päässyt liian kuivaksi...
Comment
Comment