Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
No ainakin yritän saada turhat pellinpärinät pois (muutettua taajuutta) :)
Onhan siellä lattiassa ohjaamossa alkujaan aika paljon tavaraa, eli erilaisia äänieristeitä. Pintamattohan on tosi ohut vielä näissä. Takakopassa ja sivuissa ei taas alkujaan ole paljoa postimerkin kokoluokkaa enempää tuota eristemattoa, nyt tulee ehkä hippasen enemmän.
Noh, jos alkaa tulemaan liian hiljaista, noita saa hyvästä pinnasta helposti pois (ainakin vielä).
Taas on paria osaa puunattu tuntitolkulla, nyt on siistit ja eri sakat pois sisältä kuin päältäkin ja voi kohta ruuvata paikalleen.
Kevyttä harjoittelua jarruputkityökalun kanssa ja maalattujen osien kokoonpanoa :)
btw: jos joku muu haluaa tuota orkkisputkea käyttää, niin numero sille on 111611998. Kiepissä on 5 metriä, hinnoittelu metrille. Ei mikään älyttömän vaikea työstettävä, mutta motonetin putkea kovempaa.
Ihmeen hyvin tuosta bensalinjasta on mennyt tavaraa läpi. Tankilta metrinpäässä syöttölinjassa ja bensasuodatin juuri ennen tuota lyhyttä liikuntapätkää ja kovaa putkea.
Viimeiset jarruputket takapäähän viritelty, omasta mielestäni onnistui aika hyvin. Kaikkiaan 2 kieppiä meni, eli 10 metristä jäi noin 60 senttinen pätkä.
Bensaputkiston loppupää kiinni letkuineen ja tukemiset tuli myös nyt viikonloppuna turattua.
Onhan noita uusia, kunnostettuja ja korjattuja mukava ruuvailla puhtaaseen ja maalattuun laitteeseen :) Ihan kaikki ei uutta ole, tai edes originaalia tai vakiota, kuvat helposti "valehtelevat".
Mahtaakohan tämä vielä omin voimin liikkua 2018 Tahkolle mennessä. Mutta jos mukana on 5 muutakin urkkia, niin kyllähän puolitusinaan päästään tällä (sen lupaan ja saadaankin kunnon näytös/letkaajo aikaan radalla).
Nytkin taitaa 2017 jäädä yksi urkki talliin, eikä Tahkolle ilmesty...
Täytyykin kurkata auton alle miltänäyttää kun kesällä paikkasin samallatapaa portterin takavaimentimen lämpösuojan. Ei ainakaan näytä teipit viellä roikkuvan näin "päälle päin". Mulla tosin ei ollu entisöinti mielessä vaan kurapaskan syömien reikien paikkaaminen.
Hieman on ollut kiirusta muualla, mutta nyt tuli itseä potkittua ja puuhailtua tuota sähköpääkeskuksen aluetta (varsinaista mörkö hommaa). Alkuperäisestä johtosarjasta noin 2/3 osaa, muutoin uudistettua, ja lisäksi tuli kylmästimen johdotukset.
Jos on liittimistä kiinni, niin noita valkoisia ekassa kuvassa olevia liittimiä pitäisi löytyä suht helposti ja sinne sisälle kuuluvia lattaliittimiä esimerkiksi farnelista, en muista kyllä heti suoraan osanumeroita...
Ovat TE/Tycon kamaa (AMP), löytyy muitakin valmistajia, mutta yleensä löytyvät tuon valmistajan tuotteista
Jukalla oma ongelma, jotain scheman kaltaisia löytyy esim. täältä.
Oma hämmästelyni oli siitä, kun piti olla just oikea ja suoraan plug and play moottori. Eipä ollutkaan, liittimet erilaiset, vaikkakin muoto oikea :) Eli sarjassamme kun mikään ei mene putkeen :| ;)
Tässä pitääkin tuolta alimmaisesta moottorin pienestä pinnistä mennä virta antennille. Isommat liittimet tässä on alkuperäisen ikäisessä pienempiä, ja niihin tulee tuo orkkisjohtosarja (joka on osa isompaa sarjaa, ei yksinäinen johdotus).
Eli moottorissa on kolme pinniä myös alkuperäisen ikäisessä. Alkuperäisen ikäisessä ei ole tuollaista lisäruskeaa erillisjohdinta. Sitä pitää vielä vähän selvittää, mihin liittyy (lisämaadotus todennäköisesti).
Edit: ja Jukalle vinkkiä, punamusta menee mittariston johtosarjaan sulakeaskille päin, valkoinen on radioon menevä ohjaus.
Ja nyt oli aika ottaa peitonalta peto esiin. Seuraavaksi tuohon puuttuvia osia kiinni (ja heti muistin, että enhän ole niitä edes kaikkia tilannut) ja valmistelua runkoon kiinnitykseen :)
Comment