Seuraavaksi pieni selonteko imusarjan ympäriltä. Suoraruiskuissa kun ominaisuutena on venttiilien karstoittuminen (carbon build up), joko tulisi tehdä eri ohjeistusten mukaan n. 100tkm välein. Auton huoltohistoriassa mikään ei viitannut tehtyyn puhdistukseen, eikä näky sinänsä yllättänyt:

Mönjän paksuus kaulan ympärillä oli varmaan 3mm, joten sillä on jo varmasti merkittävä vaikutus tehoon ahdetussakin koneessa.
Tämän puhdistukseen olin varautunut suoraan säkistä imevällä hiekkapuhalluspistoolilla ja pähkinänkuorirouheella.
https://www.puuilo.fi/promaster-hiekkapuhalluslaite

Esimmäinen puhallus tuotti jo selkeän parannuksen lähtötilanteeseen:

Otin suurimmat kokkareet varovasti irti erilaisilla piikeillä ja ruuvareilla, ja uusi puhallus:

Mitään liuottimia tai puhdistusaineita en nähnyt tarpeelliseksi käyttää.
Samalla suuttimien vaihto S3:sta peräisin oleviin:
- Vanhat irti vähän rujosti puuruuvilla ja liukuvasaralla

- (Minulle) uusien suuttimien (06F 906 036 F) puhdistus ja tiivistesarjojen (06D 998 907 A) vaihto

- Polttoainelinjan varoventtiilin vaihto "RS4"-malliseen 136bar aukeamispaineella olevaan (079 130 757)

- Sekä pitkittäiskoneen polttoainelinja (ylempi), poikittaisessa toinen linja kuuluu EVAP-venttilille
Mönjän paksuus kaulan ympärillä oli varmaan 3mm, joten sillä on jo varmasti merkittävä vaikutus tehoon ahdetussakin koneessa.
Tämän puhdistukseen olin varautunut suoraan säkistä imevällä hiekkapuhalluspistoolilla ja pähkinänkuorirouheella.
https://www.puuilo.fi/promaster-hiekkapuhalluslaite
Esimmäinen puhallus tuotti jo selkeän parannuksen lähtötilanteeseen:
Otin suurimmat kokkareet varovasti irti erilaisilla piikeillä ja ruuvareilla, ja uusi puhallus:
Mitään liuottimia tai puhdistusaineita en nähnyt tarpeelliseksi käyttää.
Samalla suuttimien vaihto S3:sta peräisin oleviin:
- Vanhat irti vähän rujosti puuruuvilla ja liukuvasaralla
- (Minulle) uusien suuttimien (06F 906 036 F) puhdistus ja tiivistesarjojen (06D 998 907 A) vaihto
- Polttoainelinjan varoventtiilin vaihto "RS4"-malliseen 136bar aukeamispaineella olevaan (079 130 757)
- Sekä pitkittäiskoneen polttoainelinja (ylempi), poikittaisessa toinen linja kuuluu EVAP-venttilille
Comment