Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Taas yksi coupe quattro typ89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Hyvännäköiset umpiot. Sopii tuohon puskuriin aika hyvin. Omassa tuommoiset vanhat ja sameat. Kirkkaiden heijastimien kanssa voisi harkita myös Xenon satsia. Mitäs mieltä sakki on tuosta streettuningin mallistosta löytyvästä takasiivestä? Taitaa olla se Riegerin malli.

    Shifteri on tuolta RPM Sportsilta Ruotsista. Linkki on jossain kohtaa aiempana tätä ketjua. Palvelu pelasi hyvin ja toimitus oli nopea.

    Comment


    • #92
      Nuo korkeat siivet on ihan älyttömän rumia.

      Comment


      • #93
        Niimpä onkin. Kiitoksia.

        Comment


        • #94
          Rumiahan ne on. Etupuskurin osalta joutuisi vain jotain peliliikkeitä tekemään jos jossain vaiheessa laittaa alkaa. Alkuperäisen silpominen välijäähyn tieltä ei tee kovin koreaa lopputulosta sekään. Dietrich näkyy toimittavan tämän näköistä RS2 puskuria: http://www.autovaruste.net/kori/audi/80/3676.jpg

          Liekkö nuo streettuningin RS2 tyyppisen puskurin helmaviikset irralliset vai kiinteinä mukana puskurissa?

          Comment


          • #95
            Onko millanen operaatio asentaa tuo shortshifteri? Onnistuu vissiin ilman koko auton purkamista.

            Comment


            • #96
              No kuten ketjussa suositellaan kannattaisi samalla kunnostaa myös vaihteenvaihtotaaki vaihtajan alapuolelta. Mutta ei sen pelkän vaihtajan vaihto iso homma ole. Konsolin muovit on kolmella pultilla kiinni, johdoissa on pikaliittimet ja itse vaihtajakin on varsin yksinkertainen. Menisikö siihen ehkä 30-40 minuuttia aikaa eikä näpitkään juuri rasvaannu. Toki vanhassa vaihtajassa on vanhat rasvat sisässä ja ainakin minulla vaihtaja oli varsin kurjassa kunnossa. Metalliosta pomppineet pois paikoiltaan ja muovikuula kupissaan tolkuttoman väljä. Kakkoselle vaihtaessa saattoi koko keppi jäädä käteen.

              Comment


              • #97
                Heittämättä vettä koneeseen, miten olisi tällainen siipi (?);
                http://www.garaget.org/archive/31707...422-239090.jpg
                Tuo siis on vain vaihtoehto, ei suositus omalta osalta.
                Tuolta Garaget.org sivustolta löytyy aika paljonkin coupeja ja S2:ia eri tavoin modattuina.

                Comment


                • #98
                  Mielestäni saa kyllä todella tarkkaan harkita ja etsiä sopivaa siipeä coupeen jos sellaisen tahtoo, pilaamatta koko autoa. Sellaisia spoilerivirityksiä on coupeissa näkyny et verta on pitäny itkeä.

                  Tuo ylempi esimerkiksi on allekirjoittaneen mielestä ihan hieno. Riippuu paljon loppuautosta.

                  Comment


                  • #99
                    kyllä noilla autovarusteen hinnoilla jo vähän puskuria itse modaa ja kiinnikkeet tekee. vai onkohan nuokin pelkkiä kuoria? onko kukaan raaskinut tuolta noita ostaa? kyllä se streettuningin puskuri ihan yhtänä osana tuli. ja meni noin tunti että sai sopimaan paikalleen.

                    Comment


                    • Myllärin ehdottama siipi on kyllä aika komea. Tuota peräpäätä on vain taidettu muutenkin vähän ehostaa. Ainakin lamppujen väliin on pistetty tuommoinen korinvärinen osuus. Miltähän valmistajalta tuommoisen siiven saa?

                      Onhan noissa massiivisia hintaerojakin. Puskurin nyt saa kohtuu hyvin paikalleen itse laittelemallakin joten siltä osin +250? kustannuksissa valmiiden kiinnikkeiden muodossa on kyllä aika suolaista. Eri juttu sitten nuo kokonaiset bodykitit kuten vanhempaan coupeen se sport quattro sarja. Semmoisen investoi lasikuitulevyinä niin saa jo vähän asentaa.

                      Tuo linkitetty pirssi oli kyllä niin komia että pisti ihan miettimään omankin auton väritystä. Tietysti olisi hyvä pysytellä tehtaanvärissä (vulkan scwartz) vaikka tuokin metallikiiltomusta (brilliant black?) miellyttää.

                      Comment


                      • eikös kuvassa ole kyseessä tämä projekti? http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=40602

                        Comment


                        • Taitaa kuitenkin olla eri autot kyseessä, vaikka lopputulos molemmille melko sama (coupe (R)S4).
                          Tässä lisää aikaisemmin mainitsemastani kuvia; http://www.garaget.org/?car=26422 .
                          Perä tosiaan taitaa olla melko tarkalleen A4:en mukaan apinoitu.
                          Viimeksi muokannut mylläri; 19.9.2007, 17:52.

                          Comment


                          • Juu. Sikäli tuokin takasiiven käypäisyys pätee enemmän vain A4/S4 malliseen peräpäähän. Paha sanoa mille se coupessa näyttäisi. Lisäksi tuo näyttäisi olevan aika parahultaisesti sen korkuinen että se on suoraan ikkunan edessä ja näin ollen huonontaa näkyvyyttä.

                            Oisko haunolla kuvia omasta puskuristaan? Jotain sivuprofiilia ym, ei pelkkää keulaa jos löytyy. Näkisi vähän mille se kokonaisuus näyttää.

                            Tietysti jos jättäisi välijäähdyttimen jatkossa pois ei koko keulapäätä minun puolestani tarvitsisi modailla. Jättäisi sleeperiasentoon. Paikallinen osaaja suositteli sitä kannen laittoa uusiksi ja maltillisia 0,6-0,7 bar ahtoja vakiopuristusten kanssa. Noilla paineilla kai välijäähykään ei ole välttämättömyys?

                            Jos tuommoista remmiahdinta meinaa tuo olisi vain aika sujuvasti toteutettavissa. Ilmankierto meinaan. Suoraan otto keulalta, puskurin alta, lampun takaa tms, ruuviahtimelle ja siitä suoraan esimerkiksi 3B mallin imusarjalle. Ei tulisi metritolkulla ahtoputkia ympäriinsä.

                            Sikäli tämä ratkaisu on vain huono ettei kasvunvaraa kovin paljoa ole. Muutoskatsastus näille kilkkeille ja välijäähyn lisääminen myöhemmin on vähän hankalasti perusteltavissa.

                            Comment


                            • juu olihan ne eri autoja, sorry.

                              eipä o kuvia, ja keula purettuna tällä hetkellä. mutta kyllä kai niitä kuvia netin syövereistä löytyy.

                              niin ja toi mun auto on sedani ja uudemalla keulalla et aika huonon kuvauksen siittäkin sais.

                              kyllähän se kuuleri sinne ilman mutta kannattaa samalla laittaa.

                              Comment


                              • Aikamoisen silmukan saa vain tehdä putkituksessa jos remmiä meinaa. Ottopuoli on kuitenkin akselin puolella ja lähtö olisi heti kannen takaosassa. Varsin lähellä imusarjan ottoa. Siitä sitten heittää ylimääräinen lenkki keulan puolella.

                                Tosin jostain on jäänyt käsitys että noissa isommissa Eatonin remmiahtimissa olisi välijäähdytintä jotenkin sisäänrakennettuina. Kookkaita jötiköitähän ne on turboihin verrattuna.

                                Comment


                                  Mitenkäs jokin ilma-vesi-välijäähdytin? Eikös noitakin ole jonkin verran viljelty, esim. työkonepuolella pikkuValtroissa on imusarjassa vesikierto=välijäähy. Luulisi tuollaisia kennoja jostain löytyvän. Ja saisi mahdollisesti sovitettua ahtimen ja imusarjan välille suoraan ilman suurempia ylimääräisiä lenkkejä ja puskurin silpomisia.

                                  Comment


                                  • Moottorin jäähdytysnestettä siellä ei kannattaisi kierrättää, se vain kuumentaa. Pitäisi olla ihan oma erillinen järjestelmänsä. Aika kookkaaksi menee. Ahtoputkia vähemmän, jäähdytysputkia enemmän. Pumpun pitäisi olla sähköinen kun kampiakselin päästä ei saa rajatonta määrää hihnoja ympäriinsä. :)

                                    Lysholmin mallistosta löytyisi aika mielenkiintoisia ahdinmalleja. Mitenkähän noista saa laskettua ahtopaineen? Tuotot näkyy olevan litroina per kierros.

                                    Comment


                                    • Ahtopaine ei ole mikään mittayksikkö sinällään.
                                      Karkeasti yksinkertaistettunahan homma menee niin että 2226cc moottori imee kierroksella 1113cc eli iskutilavuuden verran kierroksessa tuottava ahdin 1:1 vedolla aiheuttaisi teoriassa noin 1bar ahtopaineen. Ahtimen max kierrosluku kannattaa huomioida aivan ensimmäisenä ja todellakin tämä ajatusmalli on niin yksinkertaistettu ettei se nyt aivan näin mene, mutta sinne päin.

                                      Comment


                                      • Mitenkäs tuo 1113cc tulee? Puolet koko iskunpituudesta? 7A kohdalla 2309cc / 2. Moottori on kuitenkin viisisylinterinen ja miten tuo jako lienee tehty. Nelipyttyisessähän taitaa olla ykkönen ja nelonen imutahdissa kun kakkonen ja kolmonen pakotahdissa ja päinvastoin. Vitosessa jakoa saa tehtyä eri tavoin ja tietääkseni tahtien väli on pienempi kuin 180 astetta.

                                        Nuo Lysholmit näkyy ottavan luokkaa 12000rpm kierroksia jonka voisi mitoittaa moottorin punarajalle 7000-7200rpm. Eli litran kierroksella tuottava ahdin pukkaa yhdellä moottorin kierroksella 1 2/3 rundia ja näin ollen 1 2/3 litraa ilmaa.

                                        Mutta eikös ahtopaine ole käytännössä imusarjasta mitattava ylipaine? Ja imusarjan tilavuus esim 3B moottorin osalta ei ole lähelläkään koko moottorin iskutilavuutta. Ja lieneekö itse ahtopaineella taas merkitystä jos se vain äkistää siellä imusarjassa. Kannen pitäisi hengittää hyvin että se ilmamäärä saataisiin palotilaan, tehokas työtahti aikaan ja kaasut sujuvasti pois.

                                        Comment


                                        • No se tulee siitä että 2 kierroksessa nelitahtimoottori tekee "koko syklin" ja yhdessä kierroksessa puolikkaan syklin eli keskimäärin 1113cc kierroksella imetään, jos täytös olisi 100%.

                                          Comment


                                          • Nyt taidan kysellä typeriä mutta onko 7A moottorin ohjattu Motronicilla vai jollain muulla virityksellä?

                                            Eatonin M112 rootseja saisi aika edullisesti. 112 kuutiotuumaa per kierros tuottoa eli noin 1,84 litraa. Aika massiivinen jötikkä. Lähes 20cm leveä, 14cm korkea ja 45cm pitkä. Jenkkikalustoon on näkyneet tehneen noita vesijäähyjä välijäähdytykseen.

                                            Comment


                                            • 7A -koneessa ei ole Motroniccia vaan Hitachin tekemä moottorinohjaus.

                                              Comment


                                              • Olisikohan tuosta moottorinohjauksesta jossain tarkempaa tietoa? Suihkutus on kuitenkin elektroninen joten kai tuotakin Hitachin boksia on mahdollista uudelleenohjelmoida?

                                                Ei tuokaan 20v.org ilmaise asiasta mitään. Sähköinen monipisteruisku muttei muuta.

                                                Comment


                                                • Valitettavasti tuollainen vapaahengitteiseen tarkoitettu tehdasruisku ei ymmärrä tuon taivaallista ahtopaineesta, jolloin polttoaineen ja sytytysennakon ohjaamisesta tulee epätarkkaa suuremmille kuormille (ahdetulle alueelle). Autosta voi saada ajokuntoisen, mutta hyvää siitä ei saa.

                                                  Comment


                                                  • Itse asiassa kyllä siitä voi saada aivan hyvän, koska ruiskun pääanturina on massamittari. Sen ei tarvitsekaan tajuta ahtopaineesta mitään, koska ilmamassa ratkaisee. Customilastuahan se huutaa. Suomessa on tehty ainakin yksi NM:n customointi, joka ilmeisesti on toiminut aivan asiallisesti. Henkilöt aiheen lähellä voivat halutessaan kertoa lisää.

                                                    Comment


                                                    • Vaikka moinen on tehtävissä niin tarkoittaa sitä että tarvitset jonkun toisen osaajan aktiivista apua, kun taas jos asennat rehdisti ohjelmoitavan ruiskun niin voit tehdä säädöt itse. Ja samalla pääset eroon siitä pirun pienestä ilmamassamittarista.

                                                      Comment


                                                      • On tuohon ohjelmoitava ruisku hommattava. Pelkästään noiden Hitachien ohjelmointitaitoiset on olemattoman harvassa. Karala säätäisi Jkylässä Motronicia mutta ei tuota. Lisäksi kun tarvii dynolappua muutoskatsastukseen jota esim Karala ei voi tarjota.

                                                        Tässä pähkinyt vähän tuommoista työjärjestystä tuon laiton osalta.

                                                        1. Alusta. S2 spekseihin. Käytetyt S2 tolpat, KW alustasarja, poikkituet, S2 etuvakain ja takavakain. Tämä auttaa vaikkei moottorille mitään tekisikään.

                                                        2. Laitto vaparina. Tässä kohtaa se ohjelmoitava ruisku voisi olla jo ihan poikaa. Kannen voisi remontoida ja portata kuntoon. Tästäkään ei ole haittaa vaikkei ahtoa alkaisi laittaakaan. Imusarja. No se on vähän ongelmallinen. Tuo vakio vie massiivisesti tilaa melkein miltä tahansa ratkaisulta. Ohjelmoitavan ruiskun kanssa kai tuon 3B tai vastaavan imusarjan saisi kohtuu järkevästi vaparina pelaamaan. Olettaisin ainakin. Olisiko tässä vaiheessa sitten järkevää luopua jakajasytystäkin ja tulisiko se ohjelmoitavan ruiskun kautta järkevästikin?

                                                        3. Ahto. Mitä tältä osuudelta sitten haluaa. Turbo olisi se helppo ratkaisu. Osia ja tietämystä löytyy laajalti mutta laajennusmahdollisuudet on vähän kehnot tai ainakin mahdollisyys kössähtää ja onhan se se tavanomainen ratkaisu.

                                                        Pieni ahdin toimisi vakiopuristuksilla käsittääkseni ihan hyvin. Ei välttämättä edes välijäähyä. Mutta päivitäpäs parempaan kun on jo muutoskatsastanut tuohon. Tämä olisi yksi remmin etu. Voi ostaa riittävän kerralla ja kierrättää sitten sopivilla hihnapyörillä tarpeen mukaan. Bemari-foorumilla näkyy näitä remmiprojekteja olevan joissain määrin. Yleensä tapaavat vain nekin olevan pienillä paineilla vakiopuristeisen kaverina. Paljon pioneerityötä joka tapauksessa.

                                                        Pienet paineet, tavalla tai toisella, menisi varmaan vakiopuristuksin mutta pidemmälle mennessä kannattaisi kanget vaihtaa ja lohko siistiä, männät samalla, kytkin. Vaihteistot kai jotain kestää. Tosin ainakin noiden isojen remmien kanssa tulee aika poskettomia alavääntöjä noihin vehkeisiin. Erään 325 bemariharrastajan systeemissä muodostui 1,5 barin maksimipaineesta 1 bar jo 1600rpm kohdalla. Isolla ahtimella ja isoilla maksimipaineilla alaskin tulee melkolailla reilusti ahtoa.

                                                        Remmien kanssa nuo putkitukset on suhteellisen erikoisia. Esimerkiksi Eatonin ja Lysholmin roots/tuplaruuviahtimet ovat peräpäästä ottavia ja alaspäin pukkaavia. Ahtimen ilmanotto tulee siis lähelle tulipeltiä kun toisessa päässä on sitten hihnapyörää. Ulostulon voi käännellä muihin suuntiin halutessaan mutta jostain kohtaa ahtimen kylkeä se ulos puskee. Sieltä sitten kierto välijäähylle, mihin sen sitten laittaakaan ja vasta sitten imusarjalle.

                                                        Noita osia on kyllä mahdollista teettää. Parille konepajalle muodostunut suhteita niin voi leikkuuttaa ja koneistaa toverihinnoilla.

                                                        Miten välijäähy ja ilmanotto kannattaisi sitten olla?

                                                        Perinteisesti otto jostain puskurin alta tai lampun takaa. Välijäähy keulalla. Entä erikoisempi ratkaisu että pistäisi välijäähyn pitkälleen koneen päälle ja rakentelisi Impreza tyyppisen skoopin imemään siihen ilmaa? Tai sitten ilmanotto skoopin kautta? Miten sen sitten saa estettyä ettei kastu suodatin tai kone saa käpyjä ja pikkukiviä sisäänsä.

                                                        Comment


                                                        • Suosittelen PC-ohjelmoitavaa + madallettu kantti. PC EFI:llä saa itse modattua ja kokonaisuutena tulee halvempi projekti ja ei ole riippuvainen muista.
                                                          Vapari NM:n tuunattu ecu on myytävänä, jos jotain se kiinnostaa esim pienemmän kulutuksen takia.

                                                          Comment


                                                          • Miten MN lastu pelannee 7A motissa? :)

                                                            Comment


                                                              Multa löytyis noi S2:sen tolpat/iskarit/jouset ja Vakaajat ----> YV jos kiinnostaa.
                                                              Viimeksi muokannut 4wd; 29.9.2007, 18:24.

                                                              Comment

                                                              Working...