Meneekö tuo uudemman coupen / ässän konepelti muuten suoraan tuohon vanhempaan keulaan? Vai onko esim lokareissa eroa? Eli tuo malli jossa maski nousee pellin mukana. Onko lukkopelti samanlainen?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Taas yksi coupe quattro typ89
Collapse
X
-
Noni. Jopa sitä taas viisastui tänään. Tiedustelin katsastuskonttorilta mitä saisi laittaa ja miten.
No ensinnäkin päästökäytäntö. Positiivinen asia. Ei-vähäpäästöinen, katsastetaan tyhjäkäynnillä ja laitto katsastuttaa vain katin otteeseen. Päästöt edelleen ei-vähäpäästöisenä ja tyhjäkäynnillä. Löysät rajat ja löysä tapa mitata.
Alusta ja jarrut. Vertailumalli S2. Tolpat, vakaimet ja sitten myös navat koska ne on erilaiset. Menee vanteet, jarrut ym uusiksi. Äyh !
Ja sitten se suurempi ongelma. Vaikka vertailumalli ylittäisi 1:7 teho-painosuhteen laitettu ei saa sitä ylittää. Eli S2 tehoihin ei pääse laitetulla coupella käsiksi. Otteeseen merkitty omapainoa 1300kg joka oikeuttaa 185hv tehoon. Toki 230hv pääsee vaihtamalla S2 tekniikan mutta sekin pitää tehdä vakiona eli tyytyä sitten siihen ja mm 20 vuotta vanhaan ahdintekniikkaan.
Toisinsanoen onko napojen ym vaihtamisessa mitään järkeä? 15hv saisi tuunata lisää voimaa. Onko noissa navoissa esimerkiksi kestävyyden ym suhteen suuria oikeita eroja? Siis jos ajatellaan että alustan pistää S2 tasoiseksi tolppien, alustasarjan ja vakainten osalta, jarrut itse levyjen ym osalta on jo S2 kokoluokkaa jne. Nämä siis ihan ajettavuuden ja turvallisuuden vuoksi.
Ja sitten ahtamaan. Miten sen sitten ahtaakin. Kunhan dynolapun pitää alle vakion 170hv. Eikai siinä silloin mitään ongelmaa pitäisi olla? Lakiin perustuvaa tarvetta S2 identtiseen alustaan ym ei olisi.
Mutta onko noissa navoissa ratkaisevia esim kestävyyden osalta olevia asioita? S2 kanssa paljon pulanneet voisi tietää. Tuon 15hv rekisteriotehevosvoimien vuoksi ei alkaisi kovin massiivisia hommia rengasralleineen aloittaa.
Edit: Niin vähennetään hosumista sen verran että tuo teho-painoraja näkyy olevan 7kg/kw, ei 7kg/hv. Eli tuo sallisi 185kW eli noin 250hv ulosmittaamisen. Se menee jo aika lähelle S2 + 20% sääntöä. Tältä osin kai nuo napaprojekti ym kannattaisi sitten tehdä. Tuo kohtuullinen suurimittainen moottorimuutos ja ulos saatu vakioteho ei välttämättä ole vahvaa valuuttaa katsastuksessa. :)Viimeksi muokannut LongJohn; 1.10.2007, 20:37.
Comment
-
Eri vertailumalli. En tiedä mihin sedanissa verrataan. Pirteimpään samalla kopalla olevaan sedaniin. En tiedä käyttääkö ne S2 sedania vai tuota 2.3 20V vertailumallina. Sedan S2 on ainakin harvinainen mutta toki siihen voisi aina vedota. Se kyllä vaihdattaisi samaan malliin osia mutta sitten saisi enemmän virallista tehoa rekisteriotteeseen.
Kyllähän tämä turhan kireä holhous kyllä vähän nyppii. Tuokin 7kg/1kW on mallia kivikaudelta vaikka onhan tuo kuitenkin kW järkevämpi kuin hv. Luulisi nyt että autoa voisi ihan hyvin laittaa. Vertailukohdat kunnossa, alusta kunnossa, jarrut voimavarojen mukaan ja menoksi. Samalla tapaahan noita on aivan poskettomilla teho-painosuhteilla olevia vakiomoottoripyöriä liikenteessä ja saahan noitakin vielä piristää. Samojen nopeusrajoitusten ja liikennesääntöjen mukaanhan niillä kuitenkin pitää ajella. Ja edelleen sikailla voi ihan millä tahansa ajoneuvolla. Taajamassa pääsee litraisella Micrallakin ihan tolkuttomia ylinopeuksia, risteystörttöilyä jne. Ja edelleen ehkä suurempi ongelma liikenteessä voisi olla asenneongelmaiset ja/tai humalassa huonokuntoisella autolla ajavat kuin laitetuilla autoilla. Monet autojaan laittavat kun pitävät autostaan kohtuullisen hyvää huolta, se todella on kunnossa eikä sillä sitten ajella sikaa niin että pirssi on 50km välein hinattava raviojasta.
Comment
-
No niin. Asiaa selvitetty lisää. Eli autoa voi laittaa, aina jälkiahtamiseen asti, kunhan sen huipputeho ei kasva yli rekisteriotteessa mainitun ilman että alustaa tai jarruja tarvitsee lain mukaan alkaa päivittää tehokkaamman vertailumallin mukaiseksi.
Eli vaihtoehdot:
Päivittää alusta, jarrut, navat ym S2 spekseihin jolloin päästään omapainon rajaamaan 185kW maksimitehoon tai sitten olla päivittämättä ja pitää nykyinen 125kW maksimitehona. Toki jälkimmäisessäkin voi osan päivittää mutta lain vaatimuksia asialle ei ole.
Comment
-
En oo tehny muutoksia, mutta pitäs olla läpihuutojuttu. Onhan noita ämpäriahtimiaki katsastettu ja vielä vaikeempi niitä on melkeen perustella. Mä en ainakaan nää mitään järkee siinä että ottas sen ässän vertailumalliks jos on kuitenki autossa muuten alustat sun muut kunnossa. Prosentitki pysyy pienempinä ku ei tarvi ihan kaikkee vaihtaa.
Omavalmiste moottori, 170hv lappu ja konttorille.
Comment
-
Jahas. Josko tässä vaihtaisi noita kylkilistoja freesimpiin ja mottiin tuon multisensorin. Lämpömittari kun ei pelaa eikä virkoa anturin heiluttelusta.
Samalla purkaisi keulalta tuon apujäähyn pois ja vaihtaisi nokkahihnan. Samaan vaivaan saisi tietysti myös tuon puskurin vaihdettua sporttisempaan ja oisko kirkaspolttimoiset lamput asiaa? Niitä lienee noissa tuoreemmissa coupe ja S2 malleissa?
Tämän tämmöistä puskinta kai siihen sitten olisi laittamassa:
http://www.streettuningcar.net/image.../1024/02_3.jpg
Lähes RS2 uskollinen puskuri. Pitäisi kai mennä ok ilman helmoja. Miten lie tuo peräpää, vakiopuskurissahan tuo pyöränkaari oikenee hieman tuonne taaksepäin mennessä. Vastaavasti (R)S2 malleissa näkee loppuun asti pyörän muotoa seuraavaa mallia. Puskurihan tuohon käytännössä vaikuttaa. Onko S2 puskin sitten tuolla tapaa käypäinen?
Valoiksi voisi harkita noita kirkkaita malleja ja jos bi-xenon sarjan ostaisi. Ei tuo vakioiden valoteho paljon päätä huimaa.
Comment
-
Niitä etu umpioita on kahta mallia. RS2 malliset linssivalot kuten tuossa kuvassa ylhäällä ja sitten vanhemmissa S2:kkosissa olleet valot joita ollut myös V6 keulalla. Hinta eroa suhteessa samaa luokkaa kuin ollut eroa noilla RS ja S malleillla. Ne linssivalot on tyylikkäät xenoneilla.
Edit: tarkennetuViimeksi muokannut mcpete; 10.10.2007, 23:25.
Comment
-
Syynäsin tuota Etkaa noiden valojen osalta. Näytti coupessa olevan kahdenlaista valoa muttei niissä sen erikoisemmin ollut rakenteesta puhetta. Millähän sarjanumerolla noita linssimalleja löytyisi? Ja edelleen mitä tuommoisen linssivalon rakenteluun käytännössä tarvitsisi? Heijastinpinnat lamppuun, entä lasi ym?
Noita bi-xenon sarjoja saa noista ihan paikallisista puljuista ihan järkeviin hintoihin. Jotain huhuja tosin kuullut että lasin pitäisi olla määrätynlainen ettei xenon valosta synny liikaa hajavaloa tms?
Comment
-
Linssivaloja on S2:ssa vm. -93 eteenpäin, RS2 kaikissa. Coupessa oli loppuun saakka ne "tavanomaiset" umpiot, kuin myös 80 V6:ssa. Hintaosviittaa, esim. www.totsteile.ch on linssivalot 429 EUR pari, tavalliset 286 EUR. Käytettyjä molemmat.
Comment
-
Ompahan valoilla hintaa.
Oisko 7A mottiin perustuen tietoa passaako tuon imusarjan kumilörssiin tulevan huohotinputken muualle ohjauksesta haittaa? Näkyy vähän ölppää tunkevan imupuolelle. Kai se kuuluu noilla kilometreillä jo asiaan ja eipä tuo päästöissä tunnu ongelma olevan mutta voisihan nuo kusotella muuallekin.
Comment
-
Ok. Näkyvät olevan parilla input liitännällä eli ilmeisesti molemmat huohotinputket voi kytkeä samaan tankkiin. Mihin tuon tankin sitten sijoittaa? Sopivalle kohtaa konehuonetta mihin letkut yltää? Näkyyhän tuo huohotinölppä nousevan tuonne imusarjaan asti nytkin.
Olisiko täällä muuten 7A motin purkaneita? Minkäänlaista perstuntumaa millaiset männät ja kiertokanget moottorissa on? Puristussuhde nyt on mikä on mutta noiden hilujen rakenne kiinnostaisi. Ovatko ne mallia kestävät eli voisiko ahtamista ajatella tekevänsä ilman kankien vaihtoa? Siis jos sitä puristussuhdetta ei nyt lasketa huomioon.
Comment
-
Entäs vääntöpuolella? Jäänyt käsitys että myös 100nm/muki. Tai enemmänkin 100nm per kanki.
Jos tässä elättelee tuota remmiahdin asiaa se vääntöpuoli tuossa ehkä ensin ongelmaksi tulee. Siis nimenomaan siinä muodossa että alakierros vääntö muodostuu liian suureksi. Tiedän yhden E30 325 bemari projektin johon saatiin M90 Eatonilla 1,5 barin maksimipaineesta 1 bar imusarjaan jo 1600rpm. Siinä alkaa äkkiä muodostua myös sitä vääntöä ja kierrosalueella jossa turbot ei vielä juurikaan operoi.
Comment
Comment