Pitääpä tännekin laittaa hieman tarinaa tosta autosta nyt kun on tullu täällä jo hieman pidempään seurailtua näitä topikkeja (keräsin rohkeutta hetken aikaa ensin.. ;))
Eli, tuli hommattua loppuvuodesta '06 tollanen Audi A4 Avant 1.8[COLOR=Red]T[COLOR=Black] quattro RFCimportsin (Roni) kautta vanhan VR6 Golffin tilalle. Toinen kuva samasta laitoksesta.
Sopiva yksilö löytyi hetken etsinnän jälkeen ruotsista, josta se tuotiin suomeen tosiaan Roccon avulla.
Uusi auto on siis Audi A4 Avant 1.8TQ (190hv) S-Line Edition '04. Autossa on varusteita sopivasti, tärkeimpinä mulle Xenonit, puolnahkapenkit, vakkari yms.
Ostokuvia:
Etuviisto
Takaviisto
Kojelauta
Kuskinpaikka
Ensimmäinen mitä autoon piti tehdä, oli repiä mallimerkinnät takapäästä veks. Tulos tässä.
Myös hifejä paranneltiin ja uudet etukaiuttimet (Rainbow:n mallikohtaiset) sekä johtosarjat mankkaa varten tulivat Fanatic Audiosta. Kaikattimet laitettiin jo paikalleenkin, mutta siitä en valitettavasti ottanut kuvia. Homma oli kuitenkin kaikinpuolin yksinkertainen, mitään suurempia muutoksia kun ei tarvinnut tehdä.
Alusta laitettiin heti auton oston jälkeen tilaukseen ja alustaksi tuli golffissa hyväksi havaittu KW Var.2.
Melkolailla heti auton hommaamisen jälkeen alkoi myös ahdistaa tuo koneen tukkoisuus ja astmalääkettä haettiin Doc-Powerista BSR:n PPC Steg1:n avulla, sekä BSR:n Optiflowlla. Lastun valmistaja lupaa tehojen nousevan 230hv/368nm -lukemiin. By-Passin vaihdoin myöhemmin TT:n pässiin ja auto tuntuu pässinvaihdon jälkeen vetävän paremmin myös yläkierroksilla.
Auton alla olleet vanteet laitettiin myös samantien vaihtoon ja tilalle hommasin 2 sarjaa vanteita, 17" talveksi ja 19" kesäksi. Talvivanteet ovat Borbet T:t ja kesäksi tuli ASA AR1:t.
ASA:t päätin kuitenkin myydä, koska itseäni häiritsi liian suuri leveysero etu- ja takavanteiden välillä (edessä 8,5" ja takana 9,5").
Uudet kesävanteet löytyivät ebaysta ja ne tulivat suomeen viimeviikolla. Vanteet tarvitsivat adapterit, jotka hommasin suomesta ja sain ne käsiini nyt pääsiäisenä, jolloin sain vanteet myös alle. Vanteet ovat Artec PZ:t, kokoa niillä on edessä 9x18" ja takana 9,5x18". Päälle nykästiin 225/40-18" Falkenit.
Pääsiäisenä hifistelin myös ton madalluksen kanssa, eli otin takaa säätölautaset pois jotta sain perän tarpeeksi alas, eikä edessäkään enää ihan hulluna sitä säätövaraa alaspäin ole... ;) Auto on kuitenkin jokapäiväisessä käytössä vaikka melko matala onkin.
Samalla nappasin eturoiskeläpät veks ja maalasin jarrusatulat mustiksi.
Tulos tässä, tässä ja tässä.
Vielä pitää hommata keskiömerkit noihin vanteisiin...
Seuraava operaatio on ottaa toi takalasin naarmuttaja pois (pyyhin), onko kellään mittoja siitä että kuinka ison reiän se jättää lasiin kun sen ottaa pois? Vois vaan hakee sopivan kumitulpan jo valmiiksi.
Kommentoida saa ihan vapaasti.
[/COLOR][/COLOR]
Eli, tuli hommattua loppuvuodesta '06 tollanen Audi A4 Avant 1.8[COLOR=Red]T[COLOR=Black] quattro RFCimportsin (Roni) kautta vanhan VR6 Golffin tilalle. Toinen kuva samasta laitoksesta.
Sopiva yksilö löytyi hetken etsinnän jälkeen ruotsista, josta se tuotiin suomeen tosiaan Roccon avulla.
Uusi auto on siis Audi A4 Avant 1.8TQ (190hv) S-Line Edition '04. Autossa on varusteita sopivasti, tärkeimpinä mulle Xenonit, puolnahkapenkit, vakkari yms.
Ostokuvia:
Etuviisto
Takaviisto
Kojelauta
Kuskinpaikka
Ensimmäinen mitä autoon piti tehdä, oli repiä mallimerkinnät takapäästä veks. Tulos tässä.
Myös hifejä paranneltiin ja uudet etukaiuttimet (Rainbow:n mallikohtaiset) sekä johtosarjat mankkaa varten tulivat Fanatic Audiosta. Kaikattimet laitettiin jo paikalleenkin, mutta siitä en valitettavasti ottanut kuvia. Homma oli kuitenkin kaikinpuolin yksinkertainen, mitään suurempia muutoksia kun ei tarvinnut tehdä.
Alusta laitettiin heti auton oston jälkeen tilaukseen ja alustaksi tuli golffissa hyväksi havaittu KW Var.2.
Melkolailla heti auton hommaamisen jälkeen alkoi myös ahdistaa tuo koneen tukkoisuus ja astmalääkettä haettiin Doc-Powerista BSR:n PPC Steg1:n avulla, sekä BSR:n Optiflowlla. Lastun valmistaja lupaa tehojen nousevan 230hv/368nm -lukemiin. By-Passin vaihdoin myöhemmin TT:n pässiin ja auto tuntuu pässinvaihdon jälkeen vetävän paremmin myös yläkierroksilla.
Auton alla olleet vanteet laitettiin myös samantien vaihtoon ja tilalle hommasin 2 sarjaa vanteita, 17" talveksi ja 19" kesäksi. Talvivanteet ovat Borbet T:t ja kesäksi tuli ASA AR1:t.
ASA:t päätin kuitenkin myydä, koska itseäni häiritsi liian suuri leveysero etu- ja takavanteiden välillä (edessä 8,5" ja takana 9,5").
Uudet kesävanteet löytyivät ebaysta ja ne tulivat suomeen viimeviikolla. Vanteet tarvitsivat adapterit, jotka hommasin suomesta ja sain ne käsiini nyt pääsiäisenä, jolloin sain vanteet myös alle. Vanteet ovat Artec PZ:t, kokoa niillä on edessä 9x18" ja takana 9,5x18". Päälle nykästiin 225/40-18" Falkenit.
Pääsiäisenä hifistelin myös ton madalluksen kanssa, eli otin takaa säätölautaset pois jotta sain perän tarpeeksi alas, eikä edessäkään enää ihan hulluna sitä säätövaraa alaspäin ole... ;) Auto on kuitenkin jokapäiväisessä käytössä vaikka melko matala onkin.
Samalla nappasin eturoiskeläpät veks ja maalasin jarrusatulat mustiksi.
Tulos tässä, tässä ja tässä.
Vielä pitää hommata keskiömerkit noihin vanteisiin...
Seuraava operaatio on ottaa toi takalasin naarmuttaja pois (pyyhin), onko kellään mittoja siitä että kuinka ison reiän se jättää lasiin kun sen ottaa pois? Vois vaan hakee sopivan kumitulpan jo valmiiksi.
Kommentoida saa ihan vapaasti.
[/COLOR][/COLOR]
Comment