Joo hinnatkin samaa luokkaa kuin pari vuotta sitten.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi korjaamoja & leimakonttoreita Tampereella
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Effect Näytä viestiA6 C7 bitti tuli eilen taloon ja kyselin kanssa Lielahden öljypisteeltä hintoja.
Tipin öljyt (huuhtelu), pesut ja suodatin 560e.
Heidän suositteleman pesun hinta tästä on 60e.
Sporttiperän öljyt 60e ja sporttilukon 110e.
Koko setti siis 730e. Taidan varailla ajan jos kerran hyviä kokemuksia kyseisestä paikasta.
200e joutuu köyhtyyn takaperän öljyistä töineen Centterillä, sieltä siis homma finaaliin ja kovaa ajoa.
Edit. S ja RS-malleista poiketen huolto-ohjelmaanhan bitissä ei vissiin peräöljyt kuulu, mutta eipä kukaan ikuista öljyä vielä oo keksiny. Vaikka ei omalla kohdalla näillä kilsoilla vielä kosahtais niin kiittääpähän seuraava omistaja sitten kun koko öljyruljanssi vedetty läpi.
Comment
-
Ei onnistunut Sport Differentialin öljynvaihto myöskään Hatanpään Öljypisteellä samasta syystä kun Lietsussa. Sen verran osasi kaveri kuitenkin sielä vinkata, että Lempäälässä Ideaparkin vieressä ABS1 -korjaamolla löytyy laitteet tähän hommaan ja tarjouspyynnön perusteella hinta on 90€. Taidan käydä testaamassa palvelun laadun sielä.
Comment
-
Onko kolarikorjaamoista kokemusta Tampereen/Pirkanmaan summalla? Sellaisesta, joilla olisi asenne työhön kohdallaan ja halu saada auto kuntoon. Marmori tuntuu nyt olevan aika nihkeä S8:n korjaamisen suhteen. En ymmärrä syytä, mutta ajattelin jos katsoisi voisiko sitä jossain muualla korjauttaa. Ideoita, ehdotuksia?Viimeksi muokannut Ihmemies; 28.2.2022, 13:01.
Comment
-
Soittelin sinne, ja sanoivat kuvien perusteella että kyllä he suostuvat auton korjaamaan. Että jos sen heille vie, niin kyllä se kuntoon tulee.
En tiedä mikä K-caaralla oikein mättää. Soitin kolarikorjaamoon sinne, ja siellä ei mitenkään mennyt jakeluun, että Audi myy autoon uusia alkuperäisosia. Selitti vaan tarvikeosista ja nippusidevirityksistä ja ties mitä ihme selityksiä. Väitti, että heiltä menee koko työpäivä tehdä korjauslaskelma, ja ennen kun tälle korjauslaskelman tekemiselle löytyy maksaja (minä tai vakuutusyhtiö), sitä ei tehdä.
Olen Audia kolmeen kertaan vuosien aikana korjannut Laakkosen kolarikorjaamolla, ja homma on aina onnistunut siellä viimeisen päälle. En ole tuollaista järkyttävää asenneongelmaa ikinä aikaisemmin siellä päässyt todistamaan.
Puhelimessa K-caaran ihminen ei sentään sanonut, että he eivät autoani saa korjattua. Yhtään lähemmäs sen myöntämistä eivät kaikessa kommunikaatiossa minun, isäni tai vakuutusyhtiön kanssa olisi voineet päästä.
En noin asennevammaisen yrityksen kanssa kyllä halua olla jatkossa enää missään tekemisissä. Täytyy viedä oikeasti auto muualle, esim. tuonne Incar Ylöjärvelle.Viimeksi muokannut Ihmemies; 28.2.2022, 17:06.
Comment
-
No onko sille kustannusarviolle maksaja tiedossa? Jos se menee vakuutusyhtiön laskuun niin eihän siinä pitäisi olla mitään ongelmaa. Jos sen taas teettää itse niin maksaja tuijottaa peilistä. Luulisi silti rahan kelpaavan että ihmettelen jos kategorisesti joku taho kieltäytyy tuollaisesta työstä.
Comment
-
No siis oletin että homma menee täyskaskon kanssa niin, että auto viedään korjaamolle -> korjaamo tekee kustannusarvion vakuutusyhtiölle, jonka jälkeen vakuutusyhtiö sanoo kyllä tai ei korjaustyölle.
K-caara ei suostu tekemään kustannusarviota . He sanoivat, että yhden työpäivän (n. 1000€ marmorin hinnoilla) verran menee arvion tekemiseen, eivätkä he laita tikkua ristiin, ennen kuin tälle on maksaja tiedossa. Ilmeisesti vakuutusyhtiötä he eivät suostu syystä tai toisesta laskuttamaan, kulemma pitäisi saada lupa vakuutusyhtiöltä tehdä arvio. Eikö normaalisti kaskoon kuulu se, kuten yllä sanoin, että vakuutusyhtiö maksaa tutkimisen? Tai sit mun pitäis maksaa toi touhutonni.
En tiedä mikä K-caaraa vaivaa, miksi he eivät suostu arviota tekemään, ja lähinnä vittulevat autonomistajalle mm. kyselemällä, että jätetäänkö ilmastointi pois kun kennoa ei saa, laitetaanko nippusiteitä kun ruuvit on loppu jne. jne. (ei ole edes oma keksimä, vaan ihan puhelimessa tänään mulle sanottua). Vastasin kyllä siihen, että ei kun se kenno hankitaan ja ruuvit hankitaan ja laitetaan kaikki kuntoon, eikä tehdä mitään virityksiä. K-caaran korikorjaamon ihmiselle tämä ei mene millään jakeluun, vaikka sitä on nyt hänelle useampaan kertaan useampi eri ihminen monena eri päivänä toistanut...
InCar sanoi, että sovi vakuutusyhtiön kanssa että auto viedään heille, ja he tekevät vakuutusyhtiölle kustannusarvion. Sen jälkeen katsotaan, mitä tehdään, kun on faktat tiedossa. Heillä homma puheiden perusteella toimii niin, kuin oletin sen toimivan, eli normaalisti. Ilman faktoja on mahdotonta tehdä hyviä päätöksiä, etenkin jos ne faktat saa selville, jos vaan motivaatiota on. Ymmärrän, että kaikilla sitä ei ole, eikä sille voi mitään. Nää motivaation puutteet tulee välillä vaan vähän yllättäviltä tahoilta itselleni.Viimeksi muokannut Ihmemies; 28.2.2022, 18:05.
Comment
-
Totta kai yrityksillä on täysi oikeus valinta asiakkaansa. Ei heidän ole pakko asioida millään lailla minun kanssani, jos eivät niin halua. Aikaisempien kokemusten (kolme kertaa A6:sta käytettiin korikorjaamolla Laakkosella, nyk. K-Caaralla, 17v aiikana) perusteella oletin luonnollisesti, että asiakkuus jatkuu normaalisti myös S8:n kanssa. En olisi voinut enempää näemmä väärässä olla.
Sitä on vaan hankala tajuta, että miksi he eivät voi sanoa suoraan, että minun autooni he eivät suostu koskemaan, mene pois. Miksi pitää tehdä homma näin nihkeästi ja kierrellen ja kaarrellen ja implikoiden. Miksi ei voi sanoa niin kuin asiat oikeasti ovat? Tällä tavalla ainakin minulta meni ihan turhaa aikaa hukkaan päätellä, että selvä, parempi jatkossa asioida jossain muualla.
Comment
-
Tuolla pari pirssiä korjauttanu vakuutusyhtiöiden piikkiin, ainakin ne mennyt ihan hyvin: https://www.auto-lamminsivu.fi/
Arviotkin yleensä tullut järkevästi, josta tieto mennyt suoraan vakuutusyhtiöihin.
- 1 like
Comment
-
Marmori tekee alkuperäisillä osilla korjauksen ja tuo S8 alkaa olla jo sen ikäinen, ettei siihen enää saa alkuperäisiä osia, aivan kuten asiakaspalvelija K-Caarassa on todennut. Asiakkaan hankkimat osat eivät luonnollisesti kelpaa, koska sen laatua kukaan ei voi taata. Jos vaikkapa ilmastointi hetken päästä alkaakin vuotamaan jostakin, niin siinäpä sitä taas päästään sellaiseen keskusteluun, että onko vika siinä tarvikekennossa vaiko työn laadussa. Tuon kokoisella firmalla on varmasti joku laatusertifikaatti joka määrittelee millaisilla osilla autoa saa korjata, koska korjaamon pitää pystyä takaamaan sekä työn, että käytettyjen varaosien laatu.
Edit:
Siinä olen samaa mieltä, että asiakaspalvelia on epäonnistunut työssään. Hänen olisi pitänyt kertoa, että valitettavasti he eivät voi korjata autoa, koska siihen ei saa enää alkuperäisiä varaosia. Samalla hän olisi voinut suositella jotain ammattitaitoista kolarikorjaamoa. Sillä tavalla asikas olisi voinut jatkossakin tulla muissa asiomaan muissa huoltotarpeissa.Viimeksi muokannut jannekk; 1.3.2022, 11:19.
Comment
-
No yritin kyllä vääntää Audin myymistä alkuperäisistä osista. Että miks niitä ei voi ostaa, miks ne eivät kelpaa? Itse en äkkiseltään ainakaan keksinyt, mitä osaa autoon ei Audilta saisi. He eivät olleet valmiina keskusteluun aiheesta millään muotoa. Ei ollut kiinnostusta tutkia auton korjaustarvetta, ei ollut kiinnostusta pohtia mitä osia korjaus vaatii, ei ollut kiinnostusta ostaa niitä Audin myymiä alkuperäisosia ja kunnostaa autoa niillä. Ei edes yritetty, vaan lähinnä auottiin päätä asiakkaalle. Auto päätyi lopulta InCar Lielahteen, toivottavasti siellä on parempi työmoraali kuin marmorilla, ja kykyä ostaa osia Audilta tai jostain muualta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viestiMarmori tekee alkuperäisillä osilla korjauksen ja tuo S8 alkaa olla jo sen ikäinen, ettei siihen enää saa alkuperäisiä osia, aivan kuten asiakaspalvelija K-Caarassa on todennut. Asiakkaan hankkimat osat eivät luonnollisesti kelpaa, koska sen laatua kukaan ei voi taata. Jos vaikkapa ilmastointi hetken päästä alkaakin vuotamaan jostakin, niin siinäpä sitä taas päästään sellaiseen keskusteluun, että onko vika siinä tarvikekennossa vaiko työn laadussa. Tuon kokoisella firmalla on varmasti joku laatusertifikaatti joka määrittelee millaisilla osilla autoa saa korjata, koska korjaamon pitää pystyä takaamaan sekä työn, että käytettyjen varaosien laatu.
Edit:
Siinä olen samaa mieltä, että asiakaspalvelia on epäonnistunut työssään. Hänen olisi pitänyt kertoa, että valitettavasti he eivät voi korjata autoa, koska siihen ei saa enää alkuperäisiä varaosia. Samalla hän olisi voinut suositella jotain ammattitaitoista kolarikorjaamoa. Sillä tavalla asikas olisi voinut jatkossakin tulla muissa asiomaan muissa huoltotarpeissa.
- 2 tykkäystä
Comment
-
Laitetun Audi A5 3.0TDI katsastus Tampereella?
Onko kellään suositella katsaria/katsastuspaikkaa jossa kävisi heittään audiin leiman tampereella/pirkanmaalla?
Audista poistettu siis dpf, takavaimentimet ja laitettu downpipe.
Comment
-
Typeriähän ne olis jos laskisi läpi selvästi laittoman laitteen. Toisaalta useamman juuri katsastetun auton nähneenä, ja yhden ostaneena täytyy ihmetellä mikä hyväveli konttori ollut lie kyseessä. Autossa tuore leima mutta pikaisella tutkimisella ei tieliikenne kelpoinen miltään osin.
Comment
Comment