Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
http://www.nettiauto.com/audi/v8/3619244
V8:n omistaneena en kyllä tollaseen linkin läjään laittais rahoja.
Sais olla melko varma, että kaikki pelaa. Kun on tuotu tekniikanluovuttajaksi niin ei siinä liian tarkkoja varmasti ole oltu, et kaikki oheislaitteet pelaa. Ehkä kuva vääristää, mutta onko takavalojen alla ruostetta?
Ufot kannattais tarkistaa, ettei tule yhtäkkiä monen satkun ylläriä. Laatikon toiminta tietty.
V8 vaatii kyllä vähän ylimäärästä taskuissa, kun vikaa tulee.
Hmm...käyttöautoksi vanhaa V8:ia ei voi mitenkään suositella, ainakaan halvemman pään autoista. Jos harrastajalta saa kunnostetun/huolletun niin asia on eri, mutta silloin puhutaan jo ihan eri hintaluokasta...
Jos hyvän haluaa, niin Majavan Jukalla olisi kaupan vieläkin nettiauton mukaan.
Tietysti hinta nousee huomattavasti, toisaalta eipähän ole pakollisia huoltoja heti edessä.
Kerkesitte näköjään linkittääkin tuon kyseisen yksilön jota olen harkinnut. Ja ihan tiedoksi vaan että kyllä siinä kaikki näyttää toimivan, lähes jokapäivä olen sitä tossa syksystä asti katsellu ku seisoo tossa pajan pihalla. Mitä nyt tiedän että yksi listan pätkä puuttuu kuskin etulokarista jonka itse siitä otin tossa jokin aika sitten. Edelleen harkinnan alla on ja siksi että sääliksi käy kun kaveri joutuu pihalla seisomaan kun pajalla sisällä ei ole sille tilaa (kyllä minun mielestäni autoillakin on tunteet)
Tietenkin pahimmassa tapauksessa jos ei kilpiin saa kyllä nyt pihalle yksi nelikko aina mahtuu ja vaikka sprintti autoksi voisi harkita laittaa.
ps. pikkuinen ruoste läntti siinä takavalojen alla muistaakseni oli mutta enimmäkseen vaa p*skalla koko audi kuorrutettu....
...Edelleen harkinnan alla on ja siksi että sääliksi käy kun kaveri joutuu pihalla seisomaan kun pajalla sisällä ei ole sille tilaa (kyllä minun mielestäni autoillakin on tunteet)...
Juu, kyllä tuo onnettoman näköinen on tuolla heinikossa seisoessaan peltoauton leima otsassa. Ehdottomasti kannattaa hamstrata jokunenkin tuon ikäinen Audi varastoon. Ja kyllähän tuollaisen auton pitäisi saada arvoisensa kohtelun myös vanhoilla päivillään.
heps! itellä ollu ympäri vuotisessa käytössä v8 4.2-92 kuutisen vuotta ilman mitään isonpia vikoja..kovaa ajoo vaan..=) jakopään remppa makso pikkusen yli 600e jyväskylän adeella 3 vuotta sit.
Tietenkin pahimmassa tapauksessa jos ei kilpiin saa kyllä nyt pihalle yksi nelikko aina mahtuu ja vaikka sprintti autoksi voisi harkita laittaa.
Melkein enemmän tekemistä sprintti-, kuin liikennekelpoiseksi laittamisessa. On meinaan niin iso ja painava, ettei ihan ensiksi tule kilpaileminen mieleen, kun puikkoihin hyppää. Huutaa mielestäni manuaaliaskinkin ennenkuin edes viitsii ajatella kilpaa ajamista V8:lla.
heps! itellä ollu ympäri vuotisessa käytössä v8 4.2-92 kuutisen vuotta ilman mitään isonpia vikoja..kovaa ajoo vaan..=) jakopään remppa makso pikkusen yli 600e jyväskylän adeella 3 vuotta sit.
Itelläkin kohta kolme vuotta ollu samaisessa käytössä, ja samanlailla käyttiksenä menee kuin muutkin samanikäiset. Ehkä bensaa menee perus toyotaa/nissania enemmän.. :)
Itellä alkaa tosin ikä ja kilometrit painaa maalipinnassa, jarruissa ja syylärissä (kuskinpuolen pääty hieman vuotaa). Pakoputkikin vaatisi hieman uusimista sekä tuulilasi, josta varmaan taitaa tuleva katsastuskin pompata. Rahanmenoa on siis tiedossa... :/
Toi jakopään remppahinta kyllä kuulostaa aika halvalta. Ite ostin Tepolta kaikki tarvittavat osat ja niihin meni jo yli 500e.
Mitäs osia sitten paketissa oli? Remmi, pari rullaa, kiristimen iskari+runko, vesipumppu, termari? Ja siihen sitten moniurahihna ja sen kiristin.
Osien merkit vaikuttaa tietysti hintaan. Kahteen V8:iin on tullu tavarat saksasta ja ei ne mun mielestä ollut kun vajaa 300 yllä olevan lista mukaan vaikka oem osia olikin.
Yllä linkitetty kasi on erikoisesta sisustamateriaalistaan huolimatta varustettu sähkösäätöisillä takapenkeillä. Jotka ei kyl toimi, olin itse mukana kun tuo auto tuli Suomeen. Takapenkit yrittävät kyl liikkua mut liikettä ei tapahdu. Akun vaihto on sit kohtuu jobi ku toinen sähösäätöi penkki pitää ensin purkaa päältä pois. Muuten en ole siihen tutustunut, oli niin väsy kun Stockholm Open oli edellisenä yönä kun autoa käytiin kattomas viime syksynä. Ajamalla se tuli parin pikku kommelluksen jälkeen jotka ei varsinaisesti ollu auton vika. Teemult voit kysyä lisää.
Tollasen -91 V8 4.2 verot on täl hetkel 839,18eur. Itse sen summan maksoin pari-kolme viikkoa sitten tuosta omastani.
Itelläkin kohta kolme vuotta ollu samaisessa käytössä, ja samanlailla käyttiksenä menee kuin muutkin samanikäiset. Ehkä bensaa menee perus toyotaa/nissania enemmän.. :)
Itellä alkaa tosin ikä ja kilometrit painaa maalipinnassa, jarruissa ja syylärissä (kuskinpuolen pääty hieman vuotaa). Pakoputkikin vaatisi hieman uusimista sekä tuulilasi, josta varmaan taitaa tuleva katsastuskin pompata. Rahanmenoa on siis tiedossa... :/
Toi jakopään remppahinta kyllä kuulostaa aika halvalta. Ite ostin Tepolta kaikki tarvittavat osat ja niihin meni jo yli 500e.
omallakin on semmoset melkeen 270 tuhatta ajettu...putki on tehty uusiks kahella ulos tulolla magnan rosteri vapari cateillä sit on simonssin vaimenninta,ufot kesti aikas hyvin kilsoja vasta hiljattain vaihoin 03 vuoden melkeen täys pintaset ufot eteen,itellä kans tuululasissa kiven hakkaumia sen verran et jus eteen näkee ja maali pinta on kans vähän saanu arskaa..=)
Aattelinpa täs kans tollaisen vähä projektikuntoisen v8n tuolta sivummalta kotiin päin siirtää. Jonkun aikaa
himonnut semmoista, vaikkaki rahallisesti se nyt on melkoisen arvokasta varmaan fiksalla jne. Mitäs kaikkea
nyt tollaiseen kantsee tehdä ensi töikseen, kun auto on jokusen vuoden seissut paikoillaan.
Varmaan kaikki nesteet nyt ainaki vaihtoon ja jarrujen herkistelyä? Kosmeettisia oireita nyt korjaillaan sitten miten pystyy kykenee.
Jakopäälle kannattaa jossain vaiheessa tehdä jotain, ennen kun paukkuu rikki. Kova ajoa, että katit rupeaa toimimaan ;)
Päästömittauksessa käytä, niin näet lambdan ja sytkäosien toimivuuden.
Oliks näis nyt toi 4.2 kone toi ABH? Vissii viel ihan hihnavetoinen ilmeisesti, katkeamistarinasta päätellen. :)
Kaveri sanoikin, et katit alkaa olemaan kaput, et niitäki joutaa tihrustamaan sit jostain. Tai sit ihan jotain tarvikesettii.
Jakopään osiin saa upotettua muutaman satasen komeasti, jos tekee kunnolla. Kunnolla se kannattaakin tehdä, jos ei edellisen vaihdon yhteydessä uusituista osista ole tietoa.
Huohotusjärjestelmän letkuja kannattaa varautua uusimaan. Marmorilta saa pirun kallista kumia, eli vaihtoehtoisten pätkien kanssa harrastaminen kannattaa rahallisesti, jos ei ole allerginen ei-OE-osille. Vaihteiston kanssa saa palamaan fyffeä, jos siinä on vikaavikaavikaa. Öljynvaihto, tai ainakin määrän tarkistus on paikallaan heti keulaan. Jarruihin (ufot keulalla) menee myös penni poikineen, jos niitä joutuu roplaamaan. HP2:t saattaa saada vielä saada kohtuu rahaan, mutta kyllä siinäkin konversiossa muutama satanen menee että heilahtaa.
Ei tuo iso poika kauaa jaksa vaparilla päristellä kuitenkaan. PT:ssä on enemmän seinää sylinterien välissä, joten sietää paremmin paineita.
Noh, ei sitä vielä tiedä. Takaraivossa olisi kyllä hajatelma istuuttaa tuohon joku 01e, sitten kun sopiva hetki.
Luulen, että pelkkä manualisointi saa auton tuntumaan ihan erilaiselta. :) Katotaan nyt mitä tapahtuu...
Jos tarvii v8 koneesee tehä jakopään remppa nii varaosa expert renkomäessä myy osia. Motonet ei tunne koko autoa saati moottoria. Tänää kävin hintoja kyselee ja n.400e pamahtaa hintaa kaikille tarvittaville osille.
Comment