Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8/S8 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pitkästä aikaa oikeastaan pääsee tännekkin pistämään lisää kysymyksiä. Eikös olekkin aika pitkälti hintansa suhteen sama ostaako A8/S8:n käytettynä saksasta vai ruotsista? Itse tosin olen todennut ruotsin markkinat hieman luotettavammaksi pinenellä taustatutkimuksella. Hinnat ovat kohtalaisen samat, tosin ruotsissa tarjonta selvästi pienempi. Ruotsista tuotaessa kustannukset taitavat olla selvästi pienemmät. Autolaivaan saa lastattua oman alumiinilaivansa kohtalaisen halvalla verrattuna saksan laivoihin(?).

    Kumpaa automaattivaihteistoa suosittelette? 4 vai 5 pykäläistä? Ei niinkään kiihtyvyyden, vaan kestävyyden kannalta. Ja/tai kulutuksen(?). Vaihteistoon kannattaa tietojeni mukaan öljyt vaihtaa n. 60tkm välein.

    Eikös noissa alatukivarsissa ollut joku takaisinkutsu muutamia vuosia takaperin? Entäs jos ostamassani autossa ei tätä toimenpidettä jostain syystä ole tehty? Toivottavasti ei ole kallista lystiä. Jarruista vielä tähän lopuksi sen verran, että eikös olisi järkevintä laittaa kerralla rahat uusiin kestäviin (keraamisiin?) jarruihin kuin vaihdella niitä koko ajan? Autohan on sen verran painava ja kun vielä automaatti niin jarruja tullaan käyttämään normaalia enemmän. Mitähän kunnolliset palikat kustantaisivat noin suurinpiirtein?

    Olen myös kuullut, että matalaprofiilirenkaissa A8 reagoi paljon uraherkemmin tiehen kuin S8? Onko ero merkittävä vai vain nimellinen?

    Edit: Mites muuten kulutus talvella? Nouseeko huomattavasti? Mihin lukemiin A8/S8 jannut on päässy. Keskikulutusta tietenkin, ei mitään alinta mahdollista kulutusta 100km/h motarilla.

    Comment


    • "Kumpaa automaattivaihteistoa suosittelette? 4 vai 5 pykäläistä?"

      4 Pykäläinen taitaa olla vahvempi, mutta sitä valmistettiin vissiin vain vuosina 94-96.


      "Eikös noissa alatukivarsissa ollut joku takaisinkutsu muutamia vuosia takaperin? Entäs jos ostamassani autossa ei tätä toimenpidettä jostain syystä ole tehty?"

      Maahantuojaa ei enää kiinnosta, koska kampanja loppui jo ajat sitten. Omassakin jäi vaihtamatta. Itse maksettuna pelkästään työt taitaa liikkua siinä 600euron kohdalla, jos kaikki meinaa vaihtaa.

      "Jarruista vielä tähän lopuksi sen verran, että eikös olisi järkevintä laittaa kerralla rahat uusiin kestäviin (keraamisiin?) jarruihin kuin vaihdella niitä koko ajan?"

      Alkuperäisiä ei todellakaan tarvii vaihtaa kovin usein. Ne kestää erinomaisen hyvin. Omassa on etulevyt originellit ja vielä 105,000km katsastuksessa oli pintaa suht hyvin. Paloja ei myöskään tarvii kovin usein vaihtaa, ja tarvike palat maksaa vain 25e taakse ja 40e eteen. Jarrutus tehokin on mielestäni todella hyvä.

      Comment


      • Kertokaa kasin omistajat, onko teillä kupinpidikkeitä missään etupenkkien lähistöllä? Omassa ei ole ainuttakaan. Ja marmoritiskillä sanottiin, ettei ole uudemmissakaan. Omasta mielestäni olen nähnyt jossain kasissa käsijarrukahvan viereisen luukun alla jonkunnäköiset reijät juomille.

        Comment


          Ei ole mukitelineitä. Niitä on käsittääkseni vain jenkkimarkkinoille viedyissä kaseissa. Siellähän mukitelineiden määrä on tärkeä peruste autonvalinnassa :)

          Comment


          • No jenkit osaakin vaatia varusteita vakiona. Nahat ym muuta itsestään selvyys varusteita. Euroopassa ollaan totuttu säästämään jopa premium luokan autoissakin. Ne usein tilataan manuaalina ja mielellään kukka kuvioisella kangas sisustalla.

            Ajelen työkseni kyseisellä autolla ja kahvia tulee juotua paljon. Välillä vaan ihmetyttää, että ton tasosessa autossa ei ole paikkaa mihin voi juoman laittaa.

            Comment


              Onhan takapenkillä mukitelineet käsinojassa :)

              Comment


              • "Onhan takapenkillä mukitelineet käsinojassa :)"

                Vaikka olenkin 205cm pitkä, en näe järkevänä kurottaa kahvia sieltä asti =) Elle sitten ota koko etupenkkiä helvettiin ja aja autoa takapenkiltä...

                Mutta omassa sekin kolo on vain suora ura, eli ne juomat voi kaatua siinä helposti. Tai sit se on tarkotettu vaan jonkun tavaran säilyttämiseen.

                Comment


                  Tarkoitin tietysti, että siirrytään istumaan taakse, ja hankitaan kuski. Kai niin on ajateltu tuolloin :)

                  Itsekkin kyllä kaipasin silloin 8 aikoina mukitelinettä. Passatissa sitä tulee käytettyä varsin usein ja on kyllä ihan tarpeellinen varuste.

                  Comment


                  • Takana on ahdasta =( Tartteis Langin. Onks tota 94-01 koppaa olemassa langina ?

                    Comment


                      Tarkoitat varmaan 94-03.. Faceliftiä ainakin on Langina. Ei taida olla langia ennen faceliftiä. Tuossa esimerkki :) -->Klik

                      Edit: ei muuten taida olla vanhemman korimallin A8 Lang-kärryjä Suomessa. Vai onko jollain havaintoja? Veropäätös-tilastoissa löytyy yksi uuden korimallin 2004 A8 Lang.

                      Comment


                      • Audi Center Espoossa on. Kysy Eerolaa.

                        Comment


                        • 300,000km ajettu =) Oujeee

                          Comment


                            Piti käydä taas verestämässä muistoja kun perheeseen ilmestyi taas yksi A8. -97 vuosimalli.

                            Kyllä sillä vaan tuntuu kerkeevän, ei muistanu kuin pirtee se olikaan. Ei ainakaan tdi passatin jälkeen :)

                            Tuossa on AKG moottori ja se tuntuu olevan pirun herkkä ottamaan kierroksia. Aivan erimoinen mitä mun -95 mallissa oli. Ei tartte paljo polkimeen koskea kun ottaa jo rajottajalle kiekat. Onko se noissa AKG-koneisissa ihan normaalia? Samoin paras potku tulee noin 3 tonnin jälkeen.

                            Olishan se kiva taas ajella kunnon autolla, mutta ei pysty. Enkä halua stressata taas, että josko jotain kallista hajoaa.

                            Comment


                              Itse en huomannut vastaavaa eroa pikaisella testillä ABZ:n ja AKG:n välillä. Paperilla moottorit ovat täysin samat tehoja, nokkia ja ajoituksia myöten. Ainut ero on päästöluokitus. Ettei olisi lastutettu? Silloin tuon moottorin luonne muuttuu juuri ärhäkämmäksi ja herkemmin kaasuun vastaavaksi. Vähän kuten S:n moottori joka on jo aika "kiva".

                              Comment


                                No se on tullut mieleen, että olisko sinne joku lastun laittanut. Isoa eroahan se ei todellisiin suoritusarvoihin varmasti tee, jos oikeen mitään.

                                Mutta vag-comilla tuo moottori raportoi ittensä kyllä ihan vakion näköiseksi.

                                Olishan tuo kiva värkki, mutta ajellaan nyt passatilla vieläkin.

                                Comment


                                  Tässä kun on tarkemmin ajatellut ja pohdiskellut, niin 1998 vuoden Audi S8 voisi vaikuttaa melkein järkevämmältä vaihtoehdolta kuin perus 95-98 A8.

                                  Mites ton S8:n kiihtyvyys. Tolle 340 heppaselle kasille olen lueskellut 5.5 sekkaa(?) Edelleen kiinnostaisi A8/S8 omistajien keskikulutukset? Kuinka tähtiähipova se on?

                                  S8 ruottista 95 000 - 11 000 kruunua + verot. Suomesta kelpo pelin näyttää saavan 20 000-25 000 euron hintaan. Mites noi verot, kullut puhetta sellaisesta 6500-8000 eukkosesta.

                                  Comment


                                    Vaikea se on keskikulutusta arvioida, mutta olisko siinä 12-14l paikkeilla ollut kun kaupungissa tuli ajeltua aika paljon. Maantiellä siihen 10l pintaan melkein voi laskea, että menee. Ne jotka ajelee alle 9 tai jo 8:n niin on kyllä ihme. Sellasia kuulemma on.

                                    S8 luultavasti vie karvan verran enemmän, muttei merkittävästi. Aika samoissa kulutukset varmasti ovat.

                                    S8:n kone taitaa olla hieman erillainen kuin A8:n eli siinä on oikeasti potkua enemmän kuin tuo 40hp antaa ymmärtää.

                                    Verot voi hyvinkin olla noin kun -97:n A8:n on jo alle 6000 euroa

                                    Comment


                                    • Uudet tuulet puhaltaa...

                                      Löysin A8:sin suht. kaikilla herkuilla (navi puuttuu kun ei vielä tuossa vuodessa ole) ja hyvällä huolto historialla. Kunto on omasta mielestäni erinomainen.
                                      Kilometrejä on reilusti alle 200t ja vuosimalli on -95. Moottori luonnollisesti 4.2.

                                      Myyjä haluaisi autosta n. 15t euroa, joka on ainakin minulle valtava summa rahaa. Silti kuntoon nähden hinta on mielestäni hyvä, vai onko?


                                      Hirveät täpinät vieläkin, kun kävin autoa vähän aikaa sitten katsomassa, ei tästä kuumeesta pääse eroon, mutta en tiedä mitä pitäisi tehdä.

                                      Mitä sanoo arvon kasin omistajat, pitäisikö ostaa pois? :)

                                      Comment


                                        Kun 15t on valtava kasa rahaa niin yritän esittää järjen ääntä: Jätä ostamatta.
                                        Jos/kun kasin ylläpidossa tulee joitain yllättäviä menoeriä niin ne kovin harvoin ovat pieniä summia.

                                        Comment


                                        • juu.
                                          Jos bensankulutusta joutuu miettimään, eli puhe liikkuu alueella: meneekö alle 15 satasella, niin ÄLÄ OSTA 8-koneista.
                                          Jos ei auton hankinnan jälkeen tilille jää muutamaa touhutonnia, niin ÄLÄ OSTA 8:a tai S:ää.
                                          Jos peukalo on keskellä kämmentä, niin älä osta yli 6 vuotiasta autoa.

                                          Tasokkaasta kyydistä ja tehosta joutuu maksamaan. NE EI tule ilmaiseksi, muutenhan täällä kaikki ajelisi isoilla voimakoneisilla edustus autoilla.

                                          Elämä on valintoja. Corolla antaa paljon ja ottaa vähän.
                                          Mutta sen funktio on siirtää, ei tuntua miltään.
                                          Tunne ja autoilu kun sotketaan, niin raha menettää merkityksensä.

                                          Tämä on vain minun vaatimaton mielipiteeni.
                                          Itse olen oman järjen ääneni tukahduttanut ja tyytyväinen olen ollut
                                          (ja onnekas, mitään kallista ei ole vielä hajonnut)...
                                          en myöskään seuraa bensan kulutusta, minä vain tankkaan tankin täyteen kun viisari on punaisella.

                                          Comment


                                          • Tuota noin, pitää vissiin vähän muotoilla uudestaan.

                                            15t ei ole "järjetön" summa, mutta silti paljon "rahaa" ja tarkoitin vain tuossa että onko markkinahinta kohdillaan, kuitenkin auto on melkein 13 vuotta vanha.

                                            Kulutus ei oikeastaan pelota, sillä autolla tulee todennäköisesti n. 10tkm vuodessa. Jos kilometrejä alkaa tulla enemmän, pistän samantien myyntiin ja ostan TDI passatin.

                                            Ja sen jälkeen mitä saa menemään moottoripyörän ylläpitoon, musta tuntuu että kassavita kääntyy joka tapauksessa positiiviseksi.

                                            Katsotaan nyt...

                                            Comment


                                              Ja kyllähän moottoripyörän ylläpito on pientä kun autoon vertaa.. Vaikka yritti olla fiksu ja ostaa 4-sylinterisen pikkukoneen :)

                                              Comment


                                                15k kuulostaa ihan ok hinnalta, JOS auto on huippuyksilö. Jos taas kyseessä peruskuntoinen peli jossa kulumaa ja kolhua siellätäällä, niin sitten on jo kallis.

                                                Kannattaa muistaa, että tuollaisen myynti eil välttämättä ole mikään kuukauden parin projekti. Että siihen "pääseehän tuosta aina eroon" ei kannata tuudittautua.

                                                Comment


                                                • Kyllä toki eroon pääsee, mutta rahallinen tappio nousee helpostti todella huomattavaksi. Niin kuin aina autokaupoissa. :)

                                                  Comment


                                                    ...niin, vielä taisi olla se jokin romutusbonuskin:) kun vie auton paalaamoon niin saa jonkinmoisen hyvityssetelin uuden hankkimiseen.

                                                    Comment


                                                      Kyllä vanhassa kasissa on kuitenkin jotain mitä uusista A6 malleista puuttuu... Laatua. Itse omalla reippaan pari vuotta ajelleena pitäisi kalustoa kuitenkin vähän alkaa päivittämään. Johonkin ässään tekis mieli. Perheellisenä kutosta pienemmät on liian pieniä...

                                                      Jos kasia on ostamassa se minusta kannattaa ostaa sellaiselta joka siitä tietää jotain eikä miltään jobbarilta joka tuskin tietää siitä ja sen sielunelämästä yhtään mitään. Varsinkin jos auto on "tullut ja mennossa" eli läpikulkumatkalla yksityisellä myyjällä niin itseä ainakin pistäisi mietityttämään.

                                                      Auton yleiskunto on kaikista tärkeintä kun alkaa vanhaa autoa ostamaan. Itsellä ei ole mennyt parissa vuodessa mitään kulutusosia ylimääräisempää eikä nekään ole maksaneet juuri sen enempää kuin mihinkään muuhun Audiin...

                                                      Comment


                                                      • Voiskos tähän ketjuun jatkaa tuon A8:n tippilaatikosta tarinaa.

                                                        Kävin eilen yhtä koeajamassa, 4.2 2000-malli 160tkm takana, ja yritin seurata Audipages:in ohjeita tipin testaamiseksi, ts. vaihtaa manuaalipuolella ylös-alas ja seurata laatikon toimintaa. Ehkä 4->5 vaihtaessa tuntui kerran pieni 'tömps', muilla vaihteilla ei, eikä automaattipuolella tuntunut mitään ylimääräistä.

                                                        Tuliko tämä ääni voimansiirron välyksistä vai vaihteistosta, miten on A8:n omistajat ,kuinka teillä laatikko pelaa?.

                                                        Muutenkin tästä aiheesta on itselle jäänyt mieleen ehkä turhakin pelko noihin ZF-n tuotteisiin, koska joltain jos laatikko leviää siitä kuuluu kyllä monesta tuutista, mutta sen hiljaisen enemmistön vaihteistot kuitenkin pelaavat kuten kuuluukin.

                                                        Eli tietopohjalta vois kerätä jotain aineistoa mikä niistä hajoaa ja miksi.

                                                        Comment


                                                          Pieni kysymys tähän väliin A8/S8 omistajille, jos vaikka jollakin sattuisi olemaan tietoa...
                                                          Kuinka isoa kuormaa tiptronic:lla saa hinata, eli saanko kytkeä esim autotrailerin perään, vai aiheutuuko tästä ongelmia?

                                                          Comment


                                                          • Muutenkin tästä aiheesta on itselle jäänyt mieleen ehkä turhakin pelko noihin ZF-n tuotteisiin, koska joltain jos laatikko leviää siitä kuuluu kyllä monesta tuutista, mutta sen hiljaisen enemmistön vaihteistot kuitenkin pelaavat kuten kuuluukin.
                                                            Se on ihan turhaa, ZF:n laatikot ovat sieltä parhaimmasta päästä ja niitä käytetään myös esim. BMW:n ja Porschen malleissa. Ongelmat johtuvat lähinnä siitä, että Audin mielestä laatikon öljyt eivät kaipaa huoltoa ja Suomessa joko tuo öljyn kesto jää heikommaksi tai auton elinkaari ylittää speksatun.

                                                            Comment


                                                            • Se on muuten ZF joka ilmoittaa että 'elinikäinen öljytäyttö'. Se, miten sen eliniän sitten täällä pohjan perukoilla määrittelee onkin sitten toinen juttu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X