Pitkästä aikaa oikeastaan pääsee tännekkin pistämään lisää kysymyksiä. Eikös olekkin aika pitkälti hintansa suhteen sama ostaako A8/S8:n käytettynä saksasta vai ruotsista? Itse tosin olen todennut ruotsin markkinat hieman luotettavammaksi pinenellä taustatutkimuksella. Hinnat ovat kohtalaisen samat, tosin ruotsissa tarjonta selvästi pienempi. Ruotsista tuotaessa kustannukset taitavat olla selvästi pienemmät. Autolaivaan saa lastattua oman alumiinilaivansa kohtalaisen halvalla verrattuna saksan laivoihin(?).
Kumpaa automaattivaihteistoa suosittelette? 4 vai 5 pykäläistä? Ei niinkään kiihtyvyyden, vaan kestävyyden kannalta. Ja/tai kulutuksen(?). Vaihteistoon kannattaa tietojeni mukaan öljyt vaihtaa n. 60tkm välein.
Eikös noissa alatukivarsissa ollut joku takaisinkutsu muutamia vuosia takaperin? Entäs jos ostamassani autossa ei tätä toimenpidettä jostain syystä ole tehty? Toivottavasti ei ole kallista lystiä. Jarruista vielä tähän lopuksi sen verran, että eikös olisi järkevintä laittaa kerralla rahat uusiin kestäviin (keraamisiin?) jarruihin kuin vaihdella niitä koko ajan? Autohan on sen verran painava ja kun vielä automaatti niin jarruja tullaan käyttämään normaalia enemmän. Mitähän kunnolliset palikat kustantaisivat noin suurinpiirtein?
Olen myös kuullut, että matalaprofiilirenkaissa A8 reagoi paljon uraherkemmin tiehen kuin S8? Onko ero merkittävä vai vain nimellinen?
Edit: Mites muuten kulutus talvella? Nouseeko huomattavasti? Mihin lukemiin A8/S8 jannut on päässy. Keskikulutusta tietenkin, ei mitään alinta mahdollista kulutusta 100km/h motarilla.
Kumpaa automaattivaihteistoa suosittelette? 4 vai 5 pykäläistä? Ei niinkään kiihtyvyyden, vaan kestävyyden kannalta. Ja/tai kulutuksen(?). Vaihteistoon kannattaa tietojeni mukaan öljyt vaihtaa n. 60tkm välein.
Eikös noissa alatukivarsissa ollut joku takaisinkutsu muutamia vuosia takaperin? Entäs jos ostamassani autossa ei tätä toimenpidettä jostain syystä ole tehty? Toivottavasti ei ole kallista lystiä. Jarruista vielä tähän lopuksi sen verran, että eikös olisi järkevintä laittaa kerralla rahat uusiin kestäviin (keraamisiin?) jarruihin kuin vaihdella niitä koko ajan? Autohan on sen verran painava ja kun vielä automaatti niin jarruja tullaan käyttämään normaalia enemmän. Mitähän kunnolliset palikat kustantaisivat noin suurinpiirtein?
Olen myös kuullut, että matalaprofiilirenkaissa A8 reagoi paljon uraherkemmin tiehen kuin S8? Onko ero merkittävä vai vain nimellinen?
Edit: Mites muuten kulutus talvella? Nouseeko huomattavasti? Mihin lukemiin A8/S8 jannut on päässy. Keskikulutusta tietenkin, ei mitään alinta mahdollista kulutusta 100km/h motarilla.
Comment