Hyvin se Golffi sysäsi, ei oo kieltämistä. Jotenkin pervoa, että tollasella 1.9tdi:llä pääsee samoihin RS-Audin kanssa :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Varttimailivedot
Collapse
X
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Risulasi Näytä viestiVW-open 2013.
Sama auto sama liemi, mutta uusi vuosi uutta rojua konehuoneessa:
12,898s / 177,34 kmh ja 60ft 1,903
Onkos toi ny okoo vai täh? Alla loppuun ajetut renkaat, mukana kulki vararengas, subbarit sun muut vahvarit ja tankkikin 3/4 täynnä eli arkikunnossa.
Oli hieno tapahtuma, paljon erilaisia ja nopeita autoja. Ja vaikka Golffi menee RS;n ohi, on se silti vain Golf ;)
Ja niska on punaisena...
Comment
-
Comment
-
Vieras
-
Se lienee tässä matalampi ahtopaine käytössä, oisko ollut tossa 3.2baria, 3.6:lla on aika mieto jo.
Tulokset löytyy: http://www.vw-open.fi/tulokset.htmlViimeksi muokannut diffas; 20.5.2013, 22:29.
Comment
-
Matalaan 14 aikaan olis ihan mahdollissuudet jos vähän enempi treenaa lähtöjä. Hyvin hankalaa löytää sopivaa lähtökierrosta, joko stumppaa tai sit sutii överisti. Loppunopeus alkaa olemaan siinä nurkilla missä toivoinkin sen olevan. Syöttöäki tuntuis olevan sen verran et savut ku poistais nossilla saattais se 20-30hevosta löytyä lisempääkin.
Comment
-
Tuli käytyä vetäsemässä virallinen varttimaili ja eihän taas ilmat suosinut olleenkaan. Vettä ei sentään satanut vaan päinvastoin.
Kadulla ajettujen Pbox lukujen perusteella arvioin ajan olevan hyvissä (samoissa) olosuhteissa n.9,8s ja loppunopeuden karvan alta 250km/h mutta mitä sitten kävikään.
Motoparkissa mukavat +28c ja tietenkin vastatuuli. Pakkohan se oli ajamaan kuitenkin mennä :) Lähtöviivalla imulammöt mukavat 46c ja maalissa vielä mukavammat n.70c. Ennakkoja oli vartin lopussa lähtenyt 3 pinnaa ja lambda mukavat 0,71 kun en ollut säätänyt tollaisia imuilmankorjauksia. Eli loppu mentiin arviolta karvan yli 900hv:llä joka korreloi suoraan loppunopeuteen joka oli aivan paska.
Aikaa ei juurikaan pysty näillä renkailla parantamaan (pari kymppiä ehkä, suti 2 ensimmäistä vaihdetta aika railakkaasti) mutta loppuja tulee kyllä huomattavasti lisää kunhan saan säädöt kohilleen ja jos vaikka ilmat edes joskus suosisi :)
Yksi asia mikä otti pattiin ja mikä pilaa auton hienon moottorin on toi 01E laatikon järkyttävän nopea vaihteensiirtojärjestelmä. Eli tähän tulee se sekventiaali suorakytky, kättä taskuun ja syvälle.
Mutta asiaan, vieressä oleva Subaru slickseillä joka lähti 2 sekunttia ennen mua ajoi 11 aikoja...
Aika meinasi unohtua:
9,993@240,48
60ft 1,679
Eli virallisesti 9s katuauto :)
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=_utCyb54wJE&list=UUMNa6nTbDYdJ91xRD9-AYlg[/ame]
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=WAwqKC77ZYA&list=UUMNa6nTbDYdJ91xRD9-AYlg[/ame]
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=yNs3dTJSTFQ&list=UUMNa6nTbDYdJ91xRD9-AYlg[/ame]Viimeksi muokannut hono; 21.7.2014, 15:43.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja hono Näytä viestiOranssista möröstä parsitaan vironpoikien tekeleitä kuntoon. Oli ensimmäistä kertaa ajossa. Pikkuhiljaa..
Comment
-
Vieras
Oranssi on tosiaan säätövaiheessa, eiköhän siitäkin tulla näkemään vielä komeita lukuja. Mitä nyt n.1300hv;lla saa aikaan. Se ajaako omistaja, Oksa vai kuka on eri asia.
Comment
-
Yksi asia mikä otti pattiin ja mikä pilaa auton hienon moottorin on toi 01E laatikon järkyttävän nopea vaihteensiirtojärjestelmä. Eli tähän tulee se sekventiaali suorakytky, kättä taskuun ja syvälle.
Toki 01E on hidas järjestelmä, mutta toi Honon veto oli yksi nopeimmista vaihdoista yköseltä vitoselle mitä meikä on nähnyt!!. Mä kyllä ihmettelen ,millä (taka)vetareilla tyypit ottaa tollasia lähtöjä???
Ei ainankaan org. akselit kestä kuin 600nm. Kun saat sekventiaali askin duunattua, niin laita heti palautetta voorumille niin päästään kaikki "AHEHO" ihailemaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja martta Näytä viestiMä kyllä ihmettelen ,millä (taka)vetareilla tyypit ottaa tollasia lähtöjä???
Ei ainankaan org. akselit kestä kuin 600nm.
Kierteelle taipuneita etuvetareita on tullut useampia vastaan, takavetarit on tähän mennessä kaikissa vehkeissä olleet ruodussaan, mitä itse on tullut nähtyä..
Comment
-
Vieras
Keltainen RSR-2 coupe katkoi joku kesä sitten Kiikalassa R888 kumeilla takavetarin pariin kertaan kun lähti viivalta. Teholuokka oli 500-600hv joten kai vääntöäkin oli riittävästi. Silloin omistaja kaipaili V8;n vetarilaippoja ja vetareita.
Comment
Comment