Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varttimailivedot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hyvin se Golffi sysäsi, ei oo kieltämistä. Jotenkin pervoa, että tollasella 1.9tdi:llä pääsee samoihin RS-Audin kanssa :)

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja Risulasi Näytä viesti
      VW-open 2013.
      Sama auto sama liemi, mutta uusi vuosi uutta rojua konehuoneessa:
      12,898s / 177,34 kmh ja 60ft 1,903

      Onkos toi ny okoo vai täh? Alla loppuun ajetut renkaat, mukana kulki vararengas, subbarit sun muut vahvarit ja tankkikin 3/4 täynnä eli arkikunnossa.
      Katselinkin ajoista, että ei taida olla ihan vakio RS. Kyllä 12s auto on aina nopea, malliin ja merkkiin katsomatta. Ja vielä kun se on ihan kadulla ajettava ( kilvellisiä toki kaikki, mutta kuinka monella viitsii arkiajot ajella, lapset tarhasta ja vaimon kanssa kauppaa) :)
      Oli hieno tapahtuma, paljon erilaisia ja nopeita autoja. Ja vaikka Golffi menee RS;n ohi, on se silti vain Golf ;)

      Ja niska on punaisena...

      Comment


      • Missä ne viteot Kolffista viipyy? :)

        Comment


          Melkosesti paljon tuottaa savua tuo perhefarmari.

          Comment


          • Se lienee tässä matalampi ahtopaine käytössä, oisko ollut tossa 3.2baria, 3.6:lla on aika mieto jo.


            Tulokset löytyy: http://www.vw-open.fi/tulokset.html
            Viimeksi muokannut diffas; 20.5.2013, 22:29.

            Comment


            • Kyllä tuolla vw openissa päivän yllättäjä silti tais olla se vihree valkonen numero mersu :D oliskos paras loppunopeus 76 ja aika jotain 27 sek.

              Comment


              • Ekat Pudasjärven 1/4mile kiihdytyspäivät tälle vuotta takana ja urssi pääsi uusille sekuntiluvuille ajalla 10,84 ja 214,77kmh.

                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=PATI6puaU7c[/ame]

                Comment


                • Hyvin menee :-) minkälaisia teholukemia tuosta on nyt otettu ulos?

                  Comment


                  • Hyvähyvähyvä

                    Comment


                    • Tulipa täs kokeiltua varttia vaihteeksi 14.55/171.7 & 60ft 2.85 - vetotapa väärä hyviin lähtöihin :D

                      Comment


                        Mukavasti irtoaa. Yes!

                        Comment


                        • Matalaan 14 aikaan olis ihan mahdollissuudet jos vähän enempi treenaa lähtöjä. Hyvin hankalaa löytää sopivaa lähtökierrosta, joko stumppaa tai sit sutii överisti. Loppunopeus alkaa olemaan siinä nurkilla missä toivoinkin sen olevan. Syöttöäki tuntuis olevan sen verran et savut ku poistais nossilla saattais se 20-30hevosta löytyä lisempääkin.

                          Comment


                          • Kunnon eturenkaat hommaat niin varmasti pitää pyörä paremmin. :)

                            Comment


                            • 14,25s / 155,04kmh mulla viimesyksyltä paras. 60 jalkaa en muista. Auto siis pienehkö etuvetoinen ja n220hp :) ?

                              Comment


                              • Tuli käytyä vetäsemässä virallinen varttimaili ja eihän taas ilmat suosinut olleenkaan. Vettä ei sentään satanut vaan päinvastoin.

                                Kadulla ajettujen Pbox lukujen perusteella arvioin ajan olevan hyvissä (samoissa) olosuhteissa n.9,8s ja loppunopeuden karvan alta 250km/h mutta mitä sitten kävikään.

                                Motoparkissa mukavat +28c ja tietenkin vastatuuli. Pakkohan se oli ajamaan kuitenkin mennä :) Lähtöviivalla imulammöt mukavat 46c ja maalissa vielä mukavammat n.70c. Ennakkoja oli vartin lopussa lähtenyt 3 pinnaa ja lambda mukavat 0,71 kun en ollut säätänyt tollaisia imuilmankorjauksia. Eli loppu mentiin arviolta karvan yli 900hv:llä joka korreloi suoraan loppunopeuteen joka oli aivan paska.

                                Aikaa ei juurikaan pysty näillä renkailla parantamaan (pari kymppiä ehkä, suti 2 ensimmäistä vaihdetta aika railakkaasti) mutta loppuja tulee kyllä huomattavasti lisää kunhan saan säädöt kohilleen ja jos vaikka ilmat edes joskus suosisi :)

                                Yksi asia mikä otti pattiin ja mikä pilaa auton hienon moottorin on toi 01E laatikon järkyttävän nopea vaihteensiirtojärjestelmä. Eli tähän tulee se sekventiaali suorakytky, kättä taskuun ja syvälle.

                                Mutta asiaan, vieressä oleva Subaru slickseillä joka lähti 2 sekunttia ennen mua ajoi 11 aikoja...

                                Aika meinasi unohtua:

                                9,993@240,48
                                60ft 1,679

                                Eli virallisesti 9s katuauto :)

                                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=_utCyb54wJE&list=UUMNa6nTbDYdJ91xRD9-AYlg[/ame]

                                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=WAwqKC77ZYA&list=UUMNa6nTbDYdJ91xRD9-AYlg[/ame]

                                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=yNs3dTJSTFQ&list=UUMNa6nTbDYdJ91xRD9-AYlg[/ame]
                                Viimeksi muokannut hono; 21.7.2014, 15:43.

                                Comment


                                • Komeat lukemat! Ja nuo äänet, ah :)

                                  Comment


                                  • Vitsi ku kuulostaa ja näyttää hyvälle! Hyvin kulkee!

                                    Comment


                                    • Näinkin tämän V-Loppuna, siisti laite kaikin puolin.

                                      Saikohan Oksa onnistunutta vetoa sillä Oranssilla mörköllä ?

                                      Comment


                                      • Oranssista möröstä parsitaan vironpoikien tekeleitä kuntoon. Oli ensimmäistä kertaa ajossa. Pikkuhiljaa..

                                        Comment


                                        • Harmi kun en nähnyt Henryn autoa muuta kun varikolla. Tuo Henryn rinnalla ajanut Forester kyllä jaksoi tahkota, varmaan 15 vetoa sinä aikana kun itse olin paikalla Motoparkissa.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja hono Näytä viesti
                                            Oranssista möröstä parsitaan vironpoikien tekeleitä kuntoon. Oli ensimmäistä kertaa ajossa. Pikkuhiljaa..
                                            Oli ainakin sen kuuloista, että saattaa matalia aikoja tullakkin kunhan saa onnistuneesti vedon loppuun.

                                            Comment


                                              Komeesti kulkee pito-ongelmista ja sen sellaisista huolimatta!

                                              Comment


                                                Oranssi on tosiaan säätövaiheessa, eiköhän siitäkin tulla näkemään vielä komeita lukuja. Mitä nyt n.1300hv;lla saa aikaan. Se ajaako omistaja, Oksa vai kuka on eri asia.

                                                Comment


                                                • Yksi asia mikä otti pattiin ja mikä pilaa auton hienon moottorin on toi 01E laatikon järkyttävän nopea vaihteensiirtojärjestelmä. Eli tähän tulee se sekventiaali suorakytky, kättä taskuun ja syvälle.

                                                  Toki 01E on hidas järjestelmä, mutta toi Honon veto oli yksi nopeimmista vaihdoista yköseltä vitoselle mitä meikä on nähnyt!!. Mä kyllä ihmettelen ,millä (taka)vetareilla tyypit ottaa tollasia lähtöjä???
                                                  Ei ainankaan org. akselit kestä kuin 600nm. Kun saat sekventiaali askin duunattua, niin laita heti palautetta voorumille niin päästään kaikki "AHEHO" ihailemaan.

                                                  Comment


                                                  • Karpiolan vetarit.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja martta Näytä viesti
                                                      Mä kyllä ihmettelen ,millä (taka)vetareilla tyypit ottaa tollasia lähtöjä???
                                                      Ei ainankaan org. akselit kestä kuin 600nm.
                                                      Mistäs tuommoiset lukemat tulee? Ja tarkoittaako tuo moottorin vääntöä vai askin läpi tulevaa, suoraa vetarivääntöä?

                                                      Kierteelle taipuneita etuvetareita on tullut useampia vastaan, takavetarit on tähän mennessä kaikissa vehkeissä olleet ruodussaan, mitä itse on tullut nähtyä..

                                                      Comment


                                                      • Ei nuo pikkukopan vakio takavetarit kestä millään äkkilähtöjä tollasilla väännöillä hajoavat jo pienemmilläkin voimilla, asia on jo kokolailla toinen c4 korissa. Noita martan katkomia taka-vetoakseleita olen kyllä katellut useampia ja heikko lenkki on aika selkeä.

                                                        Comment


                                                        • Tuo Honon auto ei taida olla voimansiirron osalta alkuperäinen muutenkaan?

                                                          Comment


                                                            Keltainen RSR-2 coupe katkoi joku kesä sitten Kiikalassa R888 kumeilla takavetarin pariin kertaan kun lähti viivalta. Teholuokka oli 500-600hv joten kai vääntöäkin oli riittävästi. Silloin omistaja kaipaili V8;n vetarilaippoja ja vetareita.

                                                            Comment

                                                            Working...