Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 & TT K04 Hybridit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S3 & TT K04 Hybridit

    Oman 2003 S3:n ahdin alkaa olla vaihtokunnossa ja silmään ilmaantui jotain mielenkiintoista. Onko kenelläkään kokemuksia K04:ta tehdyistä hybridiahtimista? Briteissä laittavat ainakin kovaa vauhtia niitä TT:hin ja S3:een. Foorumeilta löytyy paljon ylistystä laajasta vetoalueesta ja yli 300 hevosvoiman tehoista.

    Riittääkö vakiosuuttimet 300 hevosvoimaan 4 baarin polttoainepaineella?


    Valmistajia on nyt ainakin:

    Turbodynamics
    http://www.turbodynamics.co.uk/acata...id_Turbos.html

    JBS
    http://jbsautodesigns.co.uk/product/...brid-k04-turbo

    Backdraft Motorsport
    http://www.backdraftmotorsport.com/s...ypage.tpl.html

  • #2
    Onko kuka selvittänyt, paljon ko. hybridin teettäminen esim. Fin-Turbolla kustantaisi? Kiinnostusta olisi.

    Comment


    • #3
      Ei riitä suuttimet ainakaan turvallisesti. Soita sinne Finturboon?

      Comment


      • #4
        Onnistuu varmasti teettää Fin-Turbolla. Olen pitkään ihmetellyt, että miksi noita ahtimia täytyy ulkomailta etsiä (varsinkin hybridiksi muutamisia), kun Suomesta saa saman. Eikös ne noihin ole 2283 billet siipeä laitellut muistaakseni.

        Comment


        • #5
          hyvin rokkaa vaikka säädöt on vielä kesken.. Vähän rapiat 300 pollea on 1.2bar veto alue on n.2500-punaraja. Ja ässän vakio suuttimilla mennään vielä.. pakosarja on sitten ahdistava kohta ylärekisterissä kun sellaiset kynttilän jalat on.. :)

          kyseessä turbodynamics 330hp versio, mallia en muista..

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja VolttiVille Näytä viesti
            hyvin rokkaa vaikka säädöt on vielä kesken.. Vähän rapiat 300 pollea on 1.2bar veto alue on n.2500-punaraja. Ja ässän vakio suuttimilla mennään vielä.. pakosarja on sitten ahdistava kohta ylärekisterissä kun sellaiset kynttilän jalat on.. :)

            kyseessä turbodynamics 330hp versio, mallia en muista..
            Onko sulla vakio sisuskalut koneessa? Jos on, paljonko ajettu koneella? Mietityttää lähinnä veivien kestävyys. Onko A3:ssa ja S3:ssa samat kiertokanget? Mulla on 2008 cc stroker kit odottamassa, mietin että onko tarpeellista päivittää jo tähän moottoriin.

            Fin-Turbolla tekevät vanhasta ahtimesta hybridin 950 eurolla. Briteistä saa kokonaan uuden 1200 euroon, vaikeahko valinta.

            Comment


            • #7
              En oikein tiedä pitäiskö tätä kertoa jos joku vaikka saa hepulin.. mut joo on vielä vakio leegot moottorissa 152000km on tullu ajettua. On miulla h-profiili kanget odottamassa asennus intoa. Ässän kanget pitäis kestää paremmin onhan kuitenkin 20mm männän tapilla miulla on 19mm. Uskoisin että kestää s3 moottori tuon 330hp ihan vakio hiluilla, tuskin se pahaa tekee jos kanget vaihtaa ja nuo suuttimet joutaa vaihtoon on aikas rajoilla..

              Valintahan on ihan sinun kumman otat mutta toi turbodynamics toimii kuitenkin aikas loistavasti noin niinkun pulttaa kiinni palikaks ässään.

              Comment


              • #8
                Minkä kokoinen downpipe sulla on tuossa?

                Comment


                • #9
                  3" ja katti on 3" taka lambdan jälkeen 2,5".

                  Comment


                  • #10
                    Ihan mielenkiinnosta, niin millasia vääntöjä tarjoilee tuossa 2500rpm - 3000rpm kohdalla? Ja mitä on ahdot näillä hujakoilla? Laittelit, että vetoalue alkaa 2500rpm ->

                    Comment


                    • #11
                      Tarkoitin tuolla lähinnä persdynoa että alkaa meno tuntua tuossa 2500rpm. siinä 2500rpm ahtoa on n. 0.7bar ja vänkää n.210nm kun taas 3100rpm vänkää on n. 350nm ja yli tuon ei vääntö menekkään..

                      Comment


                      • #12
                        Noista kyllä aina katkee ne veivit.

                        Comment


                        • #13
                          Olin haistavinani hieman sarkasmia Porkkiksen kommentissa? :-)

                          VolttiVille: Ok, eli ihan mukavasti tulee nuo väännöt esille jo suht aikaisessa vaiheessa.

                          Comment


                          • #14
                            Vääntöä voipi vielä jonkin verran tulla lisää kunhan saan joskus suuttimet vaihdettua ja raahattua auton taas johdon jatkeeksi. Sitten saattaa nuo veivit sanoa "aamen"

                            Comment


                            • #15
                              Juu, kyllähän sitä ois aina hyvä lisää saada!

                              Comment


                              • #16
                                Tilasin uuden vakioahtimen tuolta Turbodynamicsilta. Kirjautumalla asiakkaaksi saa 10% alennuksen noista MD-sarjan hybridiahtimien listahinnoista. Kyllä joutu aika moneen kertaan harkitsemaan pysynkö vakiossa. Mutta sen hinta jäi lopulta aika sopivaksi niin päädyin siihen. Palvelu pelasi ja toimitus oli ajallaan. Voin suositella! :)

                                Comment


                                • #17
                                  Kysyin hybridin tekemistä Fin-Turbolta joku aika sitten. Kommenttina oli, ettei toiminnasta ole mitään varmuutta, kun näitä ei ole ennen tehty. Koska kyseessä olisi ensimmäinen tekele, olisin joutunut maksamaan myöskin työkalukustannuksen kokonaan. Pitää nyt vielä katsella eri vaihtoehtoja.

                                  Comment


                                  • #18
                                    työkalu on tehty nyt, ilman että kukaan joutui siitä maksamaan. Ulkomailla on kokemuksia joistakin versioista, ja tässä vaiheessa näyttää hyvältä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onkohan tuosta muutostyön hinnasta selvinnyt mitään uutta ? Tarvii varmaa soitella kaikki huollot läpi ja tehdä kyselyjä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itseäkin kiinnostaisi turbonynamicsin stage 4 ahdin, mietyttää vaan toimivuus. Tehotavoite itsellä olisi sellanen 320-340, isommat suuttimet (440cc green top varmaan piisaa) db ja putkisto varmaan siihen riittäisi. Käyttäjäkokemuksia vain kiinnostaisi kuunnella.
                                        Mistä saisi paremmin virtaavan pakosarjan mikä olisi suurinpiirtein "bolt in" tuon hybdiditurbon kanssa? Mistä olette Db:t tilanneet? itellä ei toi hitsi pysy oikein kädessä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          tuohon tehonälkään riittäisi meidänkin hybridi, soittamalla lisää infoa. t:Markus // FIN-Turbo Oy 045-1126599

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mulla on Pipewerxin 3" DP kisakatilla. Linkki.

                                            Kunnollista valupakosarjaa ei ole tietääkseni saatavilla. Ainakaan en ole moista netistä löytänyt. Tuubisarjoja saa Ebaysta, mutta kestävyys on kysymysmerkki. Itse porttasin vakiopakosarjan kollektorin, tiedä sitten onko siitä mitään apua.

                                            JBS on luvannut jo parin vuoden ajan K04 valupakosatsia, tiedä tuleeko myyntiin koskaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              hybridiä

                                              Sattusko kellään olemaan kokemuksia enemmän tommosen hybridin [COLOR=navy] (44mm turbiini ja 45mm billet siivellä)[/COLOR] mitenkä vaikuttaa ajettavuuteen. Ilmeisesti alavääntö alle 2500 heikkenee hieman mutta on kompensoitavissa ohjelmalla? Sattusko oleen dynolappua jne.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei ohjelmalla kompensoida mitään mitä rauta ei tue.

                                                Pannaan tänne sopivan keskustelun sekaan tieto että kaveri olisi APX 225 vakioahdinta vaille. YV mulle, jos edullinen joutava tai joutavaksi lähiaikoina jäävä löytyy.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tätä vähän kelasinkin mutta näin mulle annettiin ymmärtää kun kyselin "vaikutuksia" hybridin valmistajalta.
                                                  Viimeksi muokannut arto s; 12.6.2011, 22:08. Perustelu: ei ^-merkkejä. Käytetään lainausta, jos tarvis.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    suuttimien, pakoputken ja ohjelman yhteensovittaminen viriahtimen kanssa, siinä on lauseke purettuna. Isompi ahdin ei herää pienemmän ahtimen veroisesti, mutta isommilla kierroksilla asia onkin eri.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      http://www.jbsautodesigns.co.uk/prod...03-oem-upgrade


                                                      Oiskohan tossa pätevä pakosarja hybrisiturbon seuraks?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kollektorin rakennetta ei näe, mutta näyttää idioottimaiselta, että parilliset ja parittomat sylinterit puhaltavat suoraan päin toisiaan. Sarja ei välttämättä ole virtausteknisesti se aivan paras.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nyt tuli omaan TT:seen Fin-Turbon K04 hybridi ahdin vanhan rikkinäisen tilalle.
                                                          Uusi pipewerxin 3" downpipe kisakatilla hankittu kanssa. Isommat suuttimet pistin tilaukseen ennen tulevaa ohjelmointia. Tälle setupille luvataan n.300hv tehoa. Paremmin virtaavaalla pakosarjalla voisi varmaan saada enemmänkin, onko kellään näistä kokemuksia? Mihin asti vakio välijäähdyttimet riittävät?
                                                          Kiinnostais ennen ohjelmointia vielä nuo kaksi asiaa jos ovat sen arvosia että kannattaa päivittää.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Vakio välijäähyt ei tule vastaan vielä noissa tehoissa.

                                                            Comment

                                                            Working...