Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 & TT K04 Hybridit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Syylärin blokkaava välijäähy aiheuttaa ainakin mulla koneen ylikuumenemista lämpösellä kelillä kovassa ajossa. Eli kannattaa pysyä vakioissa ja päivittää vasta kun on oikeasti tarvetta. Sen kyllä huomaa kun ahtolämmöt on liian korkeella, ECU leikkaa vetoa. VAG-COM:illa on helppo logittaa niitä lämpöjä.

    Comment


    • #32
      paljokos ne nuo s3 kierokanget kestää??? tehoa/vääntöä. löytyy netistä niin ristiriitaista tietoa et onko kellään kokemusta missä vaiheessa on antautunut.?

      Comment


      • #33
        Maailmalla liikkuu useita 450hp/500nm S3 ja TTitä vakio kangilla ja hyvin tuntuvat kestävän. Näissä moottorityypi ovat olleet APY ja APX. Jos kuitenkin haluaa varman päälle pelata kannattaa ne veivit vaihtaa jos mennään tuonne 450NM paremmalle puolelle. Kaikkihan tietysti saa rikki väärällä käytöllä tai huonolla softalla.

        Välijäähyistä sen verran että vakio välärit ainakin 225hp TTssä on naurettavat viritykset. -10 asteessakin imulämmöt huitelee siellä +20 asteessa. Nyt omassa kiinni 550*300*65 kenno ja imulämmöt ovat leikkiessä n.5-10 astetta ulko lämpötilan yläpuolella. Viimekesänä maililla ajoin 68 asteen imuilla kun kaveri veti n. 45 samassa kelissä vastaavalla setupilla. Ainut ero oli nimienomaan tuo keulassa kunnollisessa virtauksessa oleva kenno.

        Comment


        • #34
          Täällähän on näemmä TT-Forumilta tuttua porukkaa myös paikalla. :)

          Kehtaakos kukaan heittää tarkempia speksejä esille omasta setupistaan? Itsellä olisi hinku tuonne jonnekin 350hp nurkille päästä omalla APX:lla. Kiinnostaa esim. justiin spadden setuppi ja mitä sulla on touhuttu sinne kytkimen virkaa toimittamaan? Vakiokykä ei taia kestää moisia kuormituksia..? Itse olen katsellut saksan iipeistä noita HG-Motorsportin FMIC settejä ja olin jo miltei ostaa yhden mutta sain onneksi vielä ostohousut jää(h)dytettyä.

          Jokos naten laite on ajossa? En oo tuolta uk voorumilta seuraillut nyt kovin aktiivisesti etenemistä.

          Itsellä on menny lähinnä tuningien kanssa touhutessa. Tuolta löytyy jos jotakutaketään kiinnostaa vilkaista: http://www.ttforum.co.uk/forum/viewt...p?f=2&t=267991

          Comment


          • #35
            Kytkin kai toimii mulla sulakkeena, eli on täysin vakio. Mielenkiintoista on se, että tuossa taannoin muutama vuosi takaperin lentokentällä kokeillessa luisti kakkosen ja kolmosen aika kivasti. Syy oli itse vaihteen vaihdoissa, eli ei kestä "räväyttää". Olen tuota kytkin asiaa selvitelly, mutta järkevää vaihtoehtoa en ole löytänyt vakion tilalle. Toki rahalla saa. Mutta nyt vielä ollaan menty vakiolla (sama mikä joskus pääsi tosiaan luistamaan) ja kestää jokaisen vaihteen luistamatta, jos vaan ottaa itse vaihdon kevyesti.

            Itse en ole specialisti sanomaan mitään noista coolereista, mutta omassa on vakiot ja ei ole penkissäkään lämpökuolemaa tullut. Eli näissä mun teholukemissa menee täysillä nuo vakiot. Muutenkin omassa on vielä vakio bensapumppu ja kone itsessään avaamatta. Eli suomennettuna tarkoittaa sitä, että jos tästä eteenpäin, niin tarvitsee tehdä rahallisesti aika isoja uhrauksia = veivit (yms siihen liittyvät), bensapumppu, suuttimet, kytikin.... Tällä hetkellä siis riittää tämä, kun auto on päivittäinen kulkuneuvo.

            Privalla vaikka lisää, jos jotain muuta kysyttävää.

            Comment


            • #36
              Onks sulla Teemu viel vakio puskin paikoillaan? Kuullostaa nimittäin hurjilta lukemilta mitä AMWltä muistelen.
              Omaani olen listan lyönyt oikeastaan lukkoon. Nyt pitä vaan alkaa hissukseen haalimaan palikoita kasaan.

              Listalla:
              EFR 6758
              Tuolle tuubisarja jolla ahdin piilotetaan lohkon ja tulipellin väliin. Poikkeuksetta kaikki valusarjat kääntää ahtimen ylöspäin joka ei oikein innosta.
              H-profiilin veivit
              ADR nokat
              044 bensapumppu
              Sopiva kytkin/vauhtipyörä kombo
              Isompi MAF runko
              Sopivat suuttimet
              Softa

              Näillä ois tarkoitus sinne 400 pintaan päästä. Aikataulu tosin on aika pitkässä viel kun koulu on kesken ja ylimäärästä ei hirveesti tällä hetkellä oo. Eipä noita EFRiäkään vielä paljon myynnissä pyöri :D

              Comment


              • #37
                Riegerin puskin on, joten välijäähyille on "ovet" auki.

                Oma valusatsi pitää puhaltimen juurikin siinä missä on vakiokin. Kun on vielä koneen suojamuovit paikallaan katsastuksessa, niin ei sitä puhallinta sieltä juuri näy. Ja vaikka vähän näkyykin, niin ei ainakaan tuo mun puhallin oo niin suuri, että siitä katsastusmiehet olisi kiinnostuneet. Varsinkaan, kun eivät tiedä minkä kokoinen on vakiopuhallin.

                Comment


                • #38
                  Ei muuten kenelläkään olisi jäänyt 225 mallin pakosarjaa ja muita vakio hiluja ylimääräiseksi, että saisi 180hv koneeseen päivittää pykälää isomman ahtimen.

                  Comment


                  • #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja Mici
                    Jokos naten laite on ajossa? En oo tuolta uk voorumilta seuraillut nyt kovin aktiivisesti etenemistä.
                    Ei ole vielä ajossa, heti kun löydän jostain aikaa niin rupean ihmettelemään konetta irti ja osia kiinni.

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja spadde Näytä viesti
                      Riegerin puskin on, joten välijäähyille on "ovet" auki.

                      Oma valusatsi pitää puhaltimen juurikin siinä missä on vakiokin. Kun on vielä koneen suojamuovit paikallaan katsastuksessa, niin ei sitä puhallinta sieltä juuri näy. Ja vaikka vähän näkyykin, niin ei ainakaan tuo mun puhallin oo niin suuri, että siitä katsastusmiehet olisi kiinnostuneet. Varsinkaan, kun eivät tiedä minkä kokoinen on vakiopuhallin.
                      Tuo selittääkin tuon väläreiden riittävyyden :) Vakio puskimella kun tuota ilmaa ei oikein saa tuonne sivuille ilman isompaa puukotusta.
                      Kääntääks Teemun valusatsi siis ahtimen alaspäin? Jos viitsit ottaa jonkun kuvan jossain vaiheessa tuosta toteutuksesta nii helpottas omia suunnitelmia. Kuvat voit laittaa vaikka tonne profiilista löytyvään osoitteeseen jos et tänne niitä esille halua.

                      Comment


                      • #41
                        Toki siis tuo valusatsi kääntää turbon ylöspäin. Mutta tarkoitin lähinnä sitä, että ei se niin ylös sieltä nouse, että aiheuttaisi mitään suuren luokan ihmettelyjä.

                        Comment

                        Working...
                        X