Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

bsr steg3

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • bsr steg3

    Onko kellään tietoa miksi ei asenneta doc-powerilla?Ilmoittivat että ruotsista tullut määräys.Onko tietoa syystä?

  • #2
    bsr steg3

    Samaa tietoa kaivataan täälläkin. Ilmoittivat vain BSR :ltä että kyseinen tuote on toistaiseksi myyntikiellossa. Eivät kuulemma ole enää varmoja softan toimivuudesta/luotettavuudesta. Ovat näköjään lisänneet sivuillensa huomautuksen että asennetaan ainoastaan Vaxjossa. http://en.bsr.se/products/t902/

    Comment


    • #3
      Heittäisin lonkalta että siksi, että noin rankka softa vaatii autokohtaisen säädön, yleismallin bulkkifilellä ei tarvita isoa käpyä kun alkaa paikat sulamaan.

      Comment


      • #4
        Jahas...pitääpä harkita oman Steg3:en hankintaa, vaikka samaa mainintaa ei ollutkaan 1.8T:n kohdalla.

        Comment


        • #5
          Kävin viime viikon perjantaina hakemassa täyden setin Docilta; putket + softan. Onneksi olin järjestänyt asennuksen vasta tälle viikolle, koska soittivat samana päivänä mun perään ja sanoivat, että Steg 3 -softasta on mahdollisesti löytynyt joku bugi. Lupasivat palata asiaan heti, kun saavat koodaajan kiinni Ruotsista ja asiaan selvyyttä. Eilen soittivat väliaikatietoa, että asia ei ole vielä edennyt mihinkään.

          Torstaina olisi mulla asennus + penkitykset, joten toivottavasti homma selviää huomenna. Pahalta näytää...

          Comment


          • #6
            Juttelin tänään Doc Powerin kanssa ja suosittelivat siirtämään asennusta ja penkitystä kunnes ongelma on saatu selvitettyä. Vika kuulemma koskee vain uusinta Steg 3 2.0TFSIq-softaversiota, eli ilmeisesti 1,8T on kunnossa. Viallisella softalla voi ajaa, mutta kone ei anna BSR:n lupaamia tehoja, eli penkitys olisi turhaa.

            Täytyy siis jäädä odottelemaan uutisia ja toivoa, että rojut saisi alle mahdollisimman pian. Ovat mulla ikävästi tyrkyllä eteisessä muistuttamassa itsestään... :)

            Comment


            • #7
              Eipä hyvältä kuulosta,toiv. kaikki menee hyvin tuntuu ihmeelliseltä mutta parempi ainakin varmistaa että kaikki tulee oikein.Ainakin itseä kiinnostaisi kovasti paljonko se todellinen teho on penkissä.

              Comment


              • #8
                Soittivat muuten tänään Doc Powerilta ja kertoivat ettei mitään valoa vielä näkyvissä BSR:n suunnalta. Ehdottivat jo BSRn vaihtoa REVOon - samaan hintaan. Kuulemma löytyy vastaavanlainen softa ja tarjosivat vielä select plus ohjaintakin tuohon. Onko kenelläkään kokemusta tuosta REVOsta?

                Comment


                • #9
                  BSRn sivuilla näytti lukevan vielä huomautuksena, että steg3 sarja ainoastaan manuaali laatikkoon. Kyllähän tuossa joku haiskahtaa. Olisko joku saanut auton rikottua tuolla sarjalla? Mitäs tuolla nyt rikki sais? Kytkimen tai vaihelaatikon.

                  Comment


                  • #10
                    Itelläni on B6 edellisen omistajan asentama REVO.Ja itse 3vuoden ajokokemuksella en autooni asentaisi sellaista.Mukavammin pelaa auto, kun siihen on asennettu jokin "käsityönä" asennettu softa. esim.Karalan tekele. Ja käyttökpkemukseni ovat kummatkin 1.8t koneista ja suurinpiirtein samoilla teholukemillakin.

                    Comment


                    • #11
                      No tuo laatikko hommahan on vaan niin, että se automaatti ei varmasti kestä sen ohjelman tuomaa vääntöä niin sitte niitä ei laiteta kun manuaaleihin. Ei tuossa nyt mun mielestä mikään haiskahda.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja 40046132 Näytä viesti
                        Itelläni on B6 edellisen omistajan asentama REVO.Ja itse 3vuoden ajokokemuksella en autooni asentaisi sellaista.Mukavammin pelaa auto, kun siihen on asennettu jokin "käsityönä" asennettu softa. esim.Karalan tekele. Ja käyttökpkemukseni ovat kummatkin 1.8t koneista ja suurinpiirtein samoilla teholukemillakin.
                        Missä menee tämä "käsityön" raja kun Doc-Powerilta sanoivat, että Revon softan voi säätää penkityksen yhteydessä yksilöllisesti kyseiseen autoon? Eikö tuo juuri ole sitä käsityötä?

                        Comment


                        • #13
                          Voin sanoa satavarmana faktana että Revon softaa EI säädetä käsityönä penkityksen yhteydessä muutoin kuin sillä valmiilla +- bensaa ja +- sytytystä kalikalla. Säätöä siihen EI voi tehdä, Revo sotkee ohjainlaitteen muutenkin siten ettei Revon jälkeen normikeinoilla boksia voi päivittää.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja dera Näytä viesti
                            Voin sanoa satavarmana faktana että Revon softaa EI säädetä käsityönä penkityksen yhteydessä muutoin kuin sillä valmiilla +- bensaa ja +- sytytystä kalikalla. Säätöä siihen EI voi tehdä, Revo sotkee ohjainlaitteen muutenkin siten ettei Revon jälkeen normikeinoilla boksia voi päivittää.
                            Juuri näin minäkin olen asian ymmärtänyt.
                            Ja Karalalta vielä kyselin B6 uutta ohjelmaa,niin totes ettei pysty enää auttamaan asiassa, kun REVO kerran asennettu.

                            Comment


                            • #15
                              Tämä alkaa vahvasti kuulostamaan siltä, että BSR ja PPC on erittäin hyvä vaihtoehto, kun sen kanssa alkuperäiseen voi koska tahansa palata. Itse ainakin haluan pitää tuon option vaikka tiukan katsastussedän vuoksi.

                              Toivottavasti ruåttalaiset laittaisivat pikaiseen palautetta, että missä mennään ton Steg 3:n suhteen. Ehkä pitää kuumottaa lisää suoraan sinne BSR:lle...

                              Comment


                              • #16
                                Laitat palikat kiinni ja meet Deralle säädättää kohdilleen niin tulee parempi kun mistään bulkkisoftasta.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja 40046132 Näytä viesti
                                  Juuri näin minäkin olen asian ymmärtänyt.
                                  Ja Karalalta vielä kyselin B6 uutta ohjelmaa,niin totes ettei pysty enää auttamaan asiassa, kun REVO kerran asennettu.
                                  Jep. Revon jälkeen edessä on käynti Revo-myyjäliikkeen luona että "uusi ohjainlaite tai palautus vakioksi".

                                  Sen pystyy palauttamaan, mutta se vaatii jonkin verran ylimääräistä työtä.

                                  Sama juttu Revon "trial" softan kanssa. Autohan ei vastaa vakiota vaan on jonkin verran laiskempi kuin ennen trialia kun se "palautuu vakioksi".

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kyselin Mr. Karalalta vastaavaa softaa mutta tuli lyhyt ja ytimekäs kommentti:
                                    -vakioahtimella ei ole järkevää/mahdollista ottaa yli 270hp tehoja.
                                    -390Nm vääntö on kytkimen ja bensapumpun rajoilla.

                                    Joten se siitä vakiokamoilla leikkimisistä...joutuukohan sitä oikein isompaan remonttiin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vakioahdin on karttojen ulkopuolella ollut jo pitkään 270hp tehoilla.

                                      Bensapumppu piisaa kyllä paljon pidemmälle kuin 390Nm. Kytkin alkaa joskus luistelemaan 400Nm tuntumassa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        En suosittele Revon softaa mihinkään kulkineeseen! En ainakaan RS nelkkuun - täysi susi!! Teettäkää "yksilösofta" jos siihen mahdollisuus - unohtakaa bulkki softat! Tämä siis minun mielipide!

                                        Comment


                                        • #21
                                          Saisiko jotain perusteita noille "kaikki muut kuin yksilösoftat ovat paskoja"-kommenteille? Olisi kiva tietää mikä niistä niin paskoja tekee. Mulla oli aikaisemmin BRS:n Steg1 kiinni kiulussani ja olin siihen erittäin tyytyväinen. Ja vakioksi auton sai koska tahansa, vaikka omassa pihassa.

                                          Ja saako noita yksilösoftia enää takaisin vakioksi _helposti_ ja sitten taas takaisin viriksi? Tämä on ainakin itselleni erittäin tärkeä peruste, koska ilmeisesti vakioputkilla ei kannata kauheasti ajella Steg3-softan kanssa, jos joskus joutuu putket vaihtaa takas alkuperäiseen.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Päivitystä tilanteeseen - mutun tilalle faktaa

                                            Heti ensiksi muutama sana yllä käydystä REVO-keskustelusta, joka ainakin itselleni oli hyvin hämmentävä. Jos joku haluaa oikeasti puolueettoman kuvan kyseisen softan toimivuudesta, luotettavuudesta ja säädettävyydestä, kannattaa näiden keskusteluiden lisäksi _ehottomasti_ lukea softasta kansainvälisiltä saitelta (mm. Audi foorumit Briteissä ja Jenkeissä) sekä esittää kysymyksenä suoraan REVOn edustajalle Suomessa, eli Doc Powerille. Kannattaa myös huomata, että joillain REVOn mollaajilla saattaa olla oma lehmä ojassa, eli nämä henkilöt tekevät autoihin omia, kilpailevia virisoftia.

                                            Yksi asia, mikä saattaa selittää REVOn saamaa haukkujen määrää Suomessa, on se, että REVOn softat ovat kopiointisuojattuja. Eli kun kuka tahansa muu kuin REVOn valtuuttama jälleenmyyjä yrittää softaa ohjainyksiköstä ladata tutkiakseen sitä, saa hän vain ulos sieltä sotkua. REVOn softan voi myös koska tahansa käydä palauttamassa takaisin täysin originaalisoftaksi (ilmaiseksi REVOn jälleenmyyjällä) ilman, että sinne jää mitään sittaa taustalle häiritsemään ohjausyksikön toimintaa, eikä todellakaan mitään ohjainlaitteita tarvitse alkaa vaihtamaan!

                                            Kannattaa myös huomioida se fakta, että Steg3-päivityksiä REVOn softalla Suomessa on tällä hetkellä vain kourallinen, ja voisin veikata, että yksikään sen omistavista henkilöistä ei ole vielä osallistunut tähän keskusteluun.

                                            Sitten tähän BSR-tilanteeseen. Ensinnäkin tämä ohjelmointikoodivirhe koskee vain paria tiettyä ohjainyksikköversiota A4 2.0TSFI -autoissa. Syy miksi tässä asiassa ei ole tapahtunut kehitystä muutamaan viikkoon on se, että BSR:n täytyy saada tällä nimenomaisella ohjainyksiköllä varustettu testiauto, jotta he voivat varmistaa uuden softan toiminnan ennen sen antamista kuluttajille. Ja heillä on ollut vaikeuksia löytää kyseinen auto. Suomessa ratkaisua odottaa tällä hetkellä kolme autoa ja muissa Pohjoismaissa muutama muu (joissa osassa on jopa putket jo asennettuna), eli BSR:llä on kovat paineet asian selvittämiseksi hyvin pian.

                                            BSR ottaa tämän virheen täysin omaan piikkiinsä, kuten pitääkin, jonka takia Doc Power on saanut täydet valtuudet selvittää tilanne asiakkaan kannalta parhaimmalla mahdollisella tavalla. Vaihtoehtoja on monia; asiakas voi odottaa toimivaa Steg3-softaa BSR:ltä, valita jonkun toisen Steg3-softan (esim. REVO tai vaikka viedä autonsa lastutettavaksi jollekin kolmannelle osapuolelle), palauttaa sporttikatin ja downpipen ja vaihtaa takaisin Steg1:een tai vaikka palauttaa koko roskan. Itselleen sopivista vaihtoehdoista kannattaa keskustella suoraan Doc Powerin kanssa.

                                            Itse aion valita jonkun seuraavista vaihtoehdoista: otan REVOn Steg3:n (jonka saa säädettyä autolleen sopivaksi), odotan ratkaisua BSR:ltä tai palautan katin ja DP:n ja siirryn takaisin Steg1:een. Todennäköisesti valitsen REVOn Steg3:n.

                                            Muille päätöksensä kanssa painiville suosittelen lämpimästi kuuntelemaan muitakin tahoja kuin vain tämän foorumin keskusteluita ja muodostamaan oman johtopäätöksensä useamman eri lähteen pohjalta. Itse luotan Doc Powerin ammattitaitoon sekä siihen, että heillä ei todellakaan ole varaa eikä halua menettää uskottavuuttaan näin pienessä maassa autoharrastajien keskuudessa. Tähän asti heiltä saamani asiakaspalvelu on ollut erinomaista!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Et pidä siis vaihtoehtona mitään muuta kuin kyseisen yrityksen edustamia tuotteita?

                                              Ei suoraan sanottuna kuulosta kovin puoluettomalta.

                                              Sinällään aiheeseen en ota kantaa. Kuulostaa ihan fiksuilta tavoilta hoitaa viallisen tuotteen paikkaukset.

                                              Comment


                                              • #24
                                                En olekaan väittänyt omaa toimintaani puolueettomaksi. Olen saanut erittäin hyvää palvelua Doc Powerilta, niin miksi rankaisisin tässä tilanteessa heitä ja veisin rahani muualle? Äänestän lompakollani ja "palkitsen" Doc Poweria hyvästä asiakaspalvelusta valitsemalla ratkaisun tilanteeseen heiltä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja PanuH Näytä viesti
                                                  Heti ensiksi muutama sana yllä käydystä REVO-keskustelusta, joka ainakin itselleni oli hyvin hämmentävä. Jos joku haluaa oikeasti puolueettoman kuvan kyseisen softan toimivuudesta, luotettavuudesta ja säädettävyydestä, kannattaa näiden keskusteluiden lisäksi _ehottomasti_ lukea softasta kansainvälisiltä saitelta (mm. Audi foorumit Briteissä ja Jenkeissä) sekä esittää kysymyksenä suoraan REVOn edustajalle Suomessa, eli Doc Powerille. Kannattaa myös huomata, että joillain REVOn mollaajilla saattaa olla oma lehmä ojassa, eli nämä henkilöt tekevät autoihin omia, kilpailevia virisoftia.

                                                  Yksi asia, mikä saattaa selittää REVOn saamaa haukkujen määrää Suomessa, on se, että REVOn softat ovat kopiointisuojattuja. Eli kun kuka tahansa muu kuin REVOn valtuuttama jälleenmyyjä yrittää softaa ohjainyksiköstä ladata tutkiakseen sitä, saa hän vain ulos sieltä sotkua. REVOn softan voi myös koska tahansa käydä palauttamassa takaisin täysin originaalisoftaksi (ilmaiseksi REVOn jälleenmyyjällä) ilman, että sinne jää mitään sittaa taustalle häiritsemään ohjausyksikön toimintaa, eikä todellakaan mitään ohjainlaitteita tarvitse alkaa vaihtamaan!

                                                  Kannattaa myös huomioida se fakta, että Steg3-päivityksiä REVOn softalla Suomessa on tällä hetkellä vain kourallinen, ja voisin veikata, että yksikään sen omistavista henkilöistä ei ole vielä osallistunut tähän keskusteluun.

                                                  Sitten tähän BSR-tilanteeseen. Ensinnäkin tämä ohjelmointikoodivirhe koskee vain paria tiettyä ohjainyksikköversiota A4 2.0TSFI -autoissa. Syy miksi tässä asiassa ei ole tapahtunut kehitystä muutamaan viikkoon on se, että BSR:n täytyy saada tällä nimenomaisella ohjainyksiköllä varustettu testiauto, jotta he voivat varmistaa uuden softan toiminnan ennen sen antamista kuluttajille. Ja heillä on ollut vaikeuksia löytää kyseinen auto. Suomessa ratkaisua odottaa tällä hetkellä kolme autoa ja muissa Pohjoismaissa muutama muu (joissa osassa on jopa putket jo asennettuna), eli BSR:llä on kovat paineet asian selvittämiseksi hyvin pian.

                                                  BSR ottaa tämän virheen täysin omaan piikkiinsä, kuten pitääkin, jonka takia Doc Power on saanut täydet valtuudet selvittää tilanne asiakkaan kannalta parhaimmalla mahdollisella tavalla. Vaihtoehtoja on monia; asiakas voi odottaa toimivaa Steg3-softaa BSR:ltä, valita jonkun toisen Steg3-softan (esim. REVO tai vaikka viedä autonsa lastutettavaksi jollekin kolmannelle osapuolelle), palauttaa sporttikatin ja downpipen ja vaihtaa takaisin Steg1:een tai vaikka palauttaa koko roskan. Itselleen sopivista vaihtoehdoista kannattaa keskustella suoraan Doc Powerin kanssa.

                                                  Itse aion valita jonkun seuraavista vaihtoehdoista: otan REVOn Steg3:n (jonka saa säädettyä autolleen sopivaksi), odotan ratkaisua BSR:ltä tai palautan katin ja DP:n ja siirryn takaisin Steg1:een. Todennäköisesti valitsen REVOn Steg3:n.

                                                  Muille päätöksensä kanssa painiville suosittelen lämpimästi kuuntelemaan muitakin tahoja kuin vain tämän foorumin keskusteluita ja muodostamaan oman johtopäätöksensä useamman eri lähteen pohjalta. Itse luotan Doc Powerin ammattitaitoon sekä siihen, että heillä ei todellakaan ole varaa eikä halua menettää uskottavuuttaan näin pienessä maassa autoharrastajien keskuudessa. Tähän asti heiltä saamani asiakaspalvelu on ollut erinomaista!
                                                  Revon softien "kopiosuojaus" on jälleenmyyjien potaskaa. Tämä ei ole mielipide, vaan fakta.

                                                  Samoin tuo vakioksi palautus EI toimi ellei jälleenmyyjä sitä erikseen tee. ECUa ei sentäs tarvitse vaihtaa, mutta se vaatii jonkun verran ylimääräistä työtä että sen saa tehtyä. Tämäkään ei ole mielipide, vaan fakta.

                                                  Sen säädettävyys ja muu on potaskaa, sekään ei ole mielipide, vaan fakta.

                                                  Muutoinhan tekstisi oli aika hupaisan "puolueetonta" :)

                                                  BSR tuntuu hoitavan hommansa kunnialla, pisteet heille siitä.

                                                  Noista Revo-jutuista jatkan juttua mieluusti privana jos joku haluaa Faktaa eikä mielipiteitä (puolueellisia tai puolueettomia).

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja dera Näytä viesti
                                                    Revon softien "kopiosuojaus" on jälleenmyyjien potaskaa. Tämä ei ole mielipide, vaan fakta.

                                                    Sen säädettävyys ja muu on potaskaa, sekään ei ole mielipide, vaan fakta.
                                                    Huvittavaa sinänsä, että juuri päinvastaisista faktoista puhuu Doc Power - sekä säädettävyyden että kopiontisuojauksen suhteen.

                                                    Erona tässä on se, että Doc Power edustaa REVOa (jolloin he puhuvat tuotteensa puolesta) ja ilmeisti, korjaa jos olen väärässä, dera edustaa omia softiaan ja asennuksiaan, ja siinä tapauksessa ei edusta suinkaan mitään puolueetonta näkökantaa, vaikka selvästi yrittää saada asian vaikuttamaan siltä. Tässä myös herää väistämättä se kysymys, että miksi ihmeessä Doc Power valehtelisi näin rankasti omasta tuotteestaan, kun se jäisi siitä helposti kiinni? Kumpaan siis luottaa, tuotteen edustajaan vai johonkin mahdolliseen kilpailijaan?

                                                    Edelleen puolueetonta kantaa haluaville suosittelen lukemaan REVOsta jostain kansainvälisiltä saiteilta, jotta asiasta varmasti muodostuu oikea kuva. Tämä keskustelu on selvästi mennyt juupas-eipäs -tasolle, jossa jokaisen omat näkymykset asioista haittaavat puolueetoman kuvan syntyä.

                                                    Alkuperäinen kirjoittaja dera Näytä viesti
                                                    Samoin tuo vakioksi palautus EI toimi ellei jälleenmyyjä sitä erikseen tee. ECUa ei sentäs tarvitse vaihtaa, mutta se vaatii jonkun verran ylimääräistä työtä että sen saa tehtyä. Tämäkään ei ole mielipide, vaan fakta.
                                                    Lainaamassasi tekstissäni nimenomaan sanoin, että softan palautuksen voi tehdä _jälleenmyyjän_ luona ilmaiseksi, joten siinä ei pitäisi olla ollut mitään epäselvää. MUTTA itse annoit aikaisemmin virheellisen kuvan, että ohjainlaitteen voi joutua vaihtamaan. SE on virheellistä tietoa.

                                                    Olisi myös erittäin mielenkiintoista kuulla, kuinka näiden käsityönä tehtävien softien palautus alkuperäiseksi eroaa REVOn ratkaisusta ja miten ne olisivat parempia tässä suhteessa. Eikö muka niiden kohdalla joudu käymään jälleenmyyjällä?

                                                    Lisäksi en ole myöskään vieläkään saanut mitään _järkeviä_ ja paikkaansa pitäviä perusteluita sille, miksi pitäisi valita joku kolmannen osapuolen softa REVOn sijaan ja mikä REVOsta tekee niin "paskan". Doc Powerilta sanottiin, että kun REVOn säätää penkissä kohdalleen, niin teho-odotus on 270hp ja väännöt n. 400nm, joka on juuri se sama, mikä on vakioturbolla ja -välijäähyllä odotettavissa. Miksi ihmeessä valitsisin sitten jotain muuta, jos lopputulos on täsmälleen sama?

                                                    Ja lopuksi: en ikinä menisi laitattamaan autoani johonkin firmaan tai jollekin henkilölle, joka foorumeille haukkuu muiden firmojen tuotteita. Vaikka kuinka olisi muka "puhtaat jauhot pussissa" ja tarkoituksena jakaa "puolueetonta" tietoa. Tämä on siis oma näkökantani, olkoon vaikka sitten puolueellinen.
                                                    Viimeksi muokannut PanuH; 27.5.2009, 14:19.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      On aika helppoa vedota kateellisuuteen tai oma lehmä ojassa -asiaan, koska tavallisen kuluttajan on äärimmäisen vaikea, ellei mahdoton, todeta ohjelman laatua.
                                                      Vain toinen viritysohjelman tekijä (tai hyvin valveutunut harrastaja) voi omata käsityksen miten tietynlainen muutos ohjelmaan voidaan/kuuluu tehdä. On tietysti myös asioita, joita voi tehdä monella tapaa.

                                                      Olen Deran kanssa samaa mieltä, että Revon menetelmä on vähintäänkin arveluttava. Tästäkin löytyy asiaa ulkomaalaisilta puolueettomilta foorumeilta, ihan oikeaa faktaakin, todisteineen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja PanuH Näytä viesti
                                                        Huvittavaa sinänsä, että juuri päinvastaisista faktoista puhuu Doc Power - sekä säädettävyyden että kopiontisuojauksen suhteen.

                                                        Erona tässä on se, että Doc Power edustaa REVOa (jolloin he puhuvat tuotteensa puolesta) ja ilmeisti, korjaa jos olen väärässä, dera edustaa omia softiaan ja asennuksiaan, ja siinä tapauksessa ei edusta suinkaan mitään puolueetonta näkökantaa, vaikka selvästi yrittää saada asian vaikuttamaan siltä. Tässä myös herää väistämättä se kysymys, että miksi ihmeessä Doc Power valehtelisi näin rankasti omasta tuotteestaan, kun se jäisi siitä helposti kiinni? Kumpaan siis luottaa, tuotteen edustajaan vai johonkin mahdolliseen kilpailijaan?

                                                        Edelleen puolueetonta kantaa haluaville suosittelen lukemaan REVOsta jostain kansainvälisiltä saiteilta, jotta asiasta varmasti muodostuu oikea kuva. Tämä keskustelu on selvästi mennyt juupas-eipäs -tasolle, jossa jokaisen omat näkymykset asioista haittaavat puolueetoman kuvan syntyä.


                                                        Lainaamassasi tekstissäni nimenomaan sanoin, että softan palautuksen voi tehdä _jälleenmyyjän_ luona ilmaiseksi, joten siinä ei pitäisi olla ollut mitään epäselvää. MUTTA itse annoit aikaisemmin virheellisen kuvan, että ohjainlaitteen voi joutua vaihtamaan. SE on virheellistä tietoa.

                                                        Olisi myös erittäin mielenkiintoista kuulla, kuinka näiden käsityönä tehtävien softien palautus alkuperäiseksi eroaa REVOn ratkaisusta ja miten ne olisivat parempia tässä suhteessa. Eikö muka niiden kohdalla joudu käymään jälleenmyyjällä?

                                                        Lisäksi en ole myöskään vieläkään saanut mitään _järkeviä_ ja paikkaansa pitäviä perusteluita sille, miksi pitäisi valita joku kolmannen osapuolen softa REVOn sijaan ja mikä REVOsta tekee niin "paskan". Doc Powerilta sanottiin, että kun REVOn säätää penkissä kohdalleen, niin teho-odotus on 270hp ja väännöt n. 400nm, joka on juuri se sama, mikä on vakioturbolla ja -välijäähyllä odotettavissa. Miksi ihmeessä valitsisin sitten jotain muuta, jos lopputulos on täsmälleen sama?

                                                        Ja lopuksi: en ikinä menisi laitattamaan autoani johonkin firmaan tai jollekin henkilölle, joka foorumeille haukkuu muiden firmojen tuotteita. Vaikka kuinka olisi muka "puhtaat jauhot pussissa" ja tarkoituksena jakaa "puolueetonta" tietoa. Tämä on siis oma näkökantani, olkoon vaikka sitten puolueellinen.
                                                        Doc power puhuu vastoin parempaa tietoa. Väitän tietäväni ECUn sielunelämästä softatasolla paremmin kuin Doc Power.

                                                        Tässä topicissa en edusta ketään muuta kuin itseäni, enkä ole markkinoimassa/myymässä mitään.

                                                        EN sanonut, että Revon jälkeen ohjainlaite joudutaan aina vaihtamaan, mutta esim. Revon trial-ohjelman jälkeen ohjainlaite EI vastaa vakiota jollain se ennen muutosta oli, esim. ME7 ECUa EI voi ohjelmoida Revon päälle alkuperäiseksi edes VAS:lla. Tällä on saatu itseasiassa useita ohjainlaitteita lukkoon ja vaihtoon, koska Revo trialin jälkeen toisin kuin väitetään, auto ei ole vakio.
                                                        Revo on oikeastaan ainoa poikkeus joilla näin on.

                                                        Normaalissa softamuutoksessa/lastuvirityksessä ohjainlaitteen softakoodiin ei kosketa, vain karttoja muutetaan. Revo muuttaa myös tuota koodiosuutta.

                                                        Ohjainlaitteen voi joutua vaihtamaan, se EI ole virheellistä tietoa, näin myös monesti on jouduttu tekemään mikäli tietämättä Revon olemassaolosta ohjelmoidaan tietyillä työkaluilla ECU kuten on totuttu. ECUn saa lukkoon josta palauttaminen vaatii paljon tietotaitoa. Itse tämän osaan tehdä, kaikkialla (esim kaikissa merkkiliikkeissä) ei, jolloin ECUja on jouduttu vaihtamaan.

                                                        Jälleenmyyjän normaali palautus vakioksi Revon jälkeen EI ole täysi palautus, se EI vastaa alkuperäistä sen jälkeen, vaan ohjainlaitteen EEPROM piiriin jää Revon omaa koodia. Revo myös vaihtaa ohjainlaitteen seed key-algoritmiä jolloin normaalit luku/kirjoitusmenetelmät eivät onnistu _vaikka palautus olisi tehty_.

                                                        Ero normisoftan ja Revon softan palautuksessa on siis että a) Revon softa on hankalampi palauttaa 100% vakioksi ja b) Normisoftan palautus onnistuu missä tahansa, myös merkkiliikkeessä.

                                                        Kuka Revoa säätää penkissä Suomessa, onnistuuko esim. BiTurboon vasemman jalan jarrutuksen eston poisto samalla, tai vaikka katalysaattoridiagnostiikan poisto jos autoon laitetaan kisakatti?

                                                        Vai onnistuuko se "säätö" vain (kuten jo aiemmin sanoin) skaalaamalla bensaa ylös/alas ja sytkää ylös/alas (joka näissä vääntöohjatuissa ei toimi ihan kuten olettaa saattaisi...)
                                                        Viimeksi muokannut dera; 27.5.2009, 14:49.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vaikka en ohjelmoinnista ja softista mitään tiedäkään, niin mainittakoon kuitenkin sen verran että siinä softassa on paljon muutakin kuin se pelkkä max teho ja max vääntö. Itse arvostan huipputehoa enemmän moottorin hyvää käytöstä koko kierrosalueella ja erilaisissa kuormitustilanteissa. Maltillinen kulutuskin on plussaa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Itselle tehtiin muutama vuosi sitten A6 1.8t:n "ns. custom" ohjelma, jonka seurauksena huiput tippu 15km/h. Kokeilivat kolmea eri ohjelmaa mutta ei siitä mitään tullut.

                                                            Comment

                                                            Working...