Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vähän reilun kympin mittasin.

    Comment


      Millä ilveellä olette saaneet männäntapin lukitus renkaan/jousen paikalleen? Yhden onnistuin vahingossa saamaan, toinen lenti taivaan tuuliin 15min äheltämisen jälkeen. Oisko kellään yhtä jousta jemmassa pk seudulla?

      Comment


      • Laita lukon toinen pää siihen irroitusuran ohi n. millin verran, se pää ensin uraan. Sitten peukalolla vastapuolelta sillee kiertävällä liikkeellä sitä rengasta pitkin liikuttaen. Pidä toinen peukalo siinä sen jo urassa olevan pään päällä samalla hieman painaen sitä kohti uraa pidemmältäkin, niin vältyt todennäköisemmin sen renkaan ampumiselta johonkin tallin pimeimpään nurkkaan.

        Tekniikkalaji, vaatii hieman opettelua. Myös peukalonpään veri toimii uhrilahjana, jolla männäntapin lukkorenkaiden jumala suo sinulle taitosi.

        Comment


          Ei kyllä riitä meikäläisen sormissa paukku noiden paikalleen laittamiseen, ruuvimeisselilläkin sai painaa sen minkä pysty. Mutta tosiaan varmaan taitolaji voiman lisäksi.

          Comment


          • Se ei ole voimalaji, oikeasti. Ne menee paikoilleen ihan ilman väkivaltaa, kun tekniikka on kohdallaan.

            Onko lukkojen päät suorat vai onko ne leikattu vinoon niin, että toinen osoittaa ulos ja toinen sisään tai jotain sinnepäin?

            Comment


              Muistelisin että on leikattu vinoon. Eli sisäänpäin vino pää eka uraansa veikkaan?

              Comment


              • Ihan sormiturvallisuuden vuoksi olen laittanut ensin sen ulkopuoleltaan terävän pään sinne uraan.

                Comment


                • Jossain joku mainitsi miten päin kanki pitäisi olla kampiakselilla mutta nyt ei löydy ko. viestiä. Laakeriliuskojen lukituskolot imu- vai pakopuolelle päin?
                  Ja mitenkä vaarallista on jos on yksi kanki "väärinpäin"?

                  Kysyy nimimerkki 'hutiloiden hyvä tulee'.

                  Comment


                  • Kestääkö dieselin lohko 83.5mm porauksella? Strokerista siis kyse.

                    Comment


                      Mielipiteitä mikäköhän ahdistaa tässä setupissa? Pakopaineet/hukkaportin aukeaminen(turbo HX40 65,5/68 #16), 7A nokkien ajoitus, vakiokansi, joku muu..? Itse epäilisin ensisijaisesti nokkien ajoitusta.

                      Comment


                      • Sen bypass-venttiilin aukeaminen. Ahdin ei oikein tykkää imeä, se vie sen hyötysuhdetta aivan älyttömästi.

                        Kokeiles joskus dynossa ajaa siten, että se läppä on mekaanisesti pakotettu auki, eikä ahtimen imun tarvitse hoitaa sen aukipitämistä.

                        Millään mittarilla et saa sitä oiretta kyllä kiinni, se vaan pitää todeta kokeilemalla.

                        Comment


                          6000 alkaen on liian sakealla soosi. Syö tehoa.

                          7A nokat jos on niin se selittää nihkeän heräilyn. Ei ne oikein toimi kivasti parina ahtopelissä.

                          Comment


                            Lähinnä mietityttää toi ahtojen ja tehon laskeminen tuosta 6000 eteenpäin. Ei tehoissa suuria eroja ollu vaikka laihemmalla oli, luulen et jätti vähä paksulle ku alko sekoamaan ja vetämään laihalle ku poltoaine oli niin kuumaa. Tää käyrä oli varmaan viimesestä vedosta jonka sai vielä kohtuullisen. Kyllähän tässä varmasti on jo useampi juttu tulppana, vakiokansikin tekee omansa, ja luulen et noi nokat tehdasmerkeissä ei oo koville ringeille optimaaliset. Mutta toi läppä kyllä voi tehdä osansa, sitä en kiistä. Arvelluttaa vaan miten esim. joku 100mm kaasuläppä kestäis tossa, jos ei toi nykyinen teräsläppäkään oo kestäny. En tiedä oikein mitä tohon keksis läpäksi..?

                            Comment


                            • Olikos tää viinapeli vai bensalla?

                              Jos viinalla, niin ei tuo todennäköisesti juurikaan voimaa syö, jos vaan kipinää piisaa.

                              Voit koittaa vähän myöhäistää imunokkaa, se voi auttaa. Mutta painehan tuossa laskee loppua kohden, eli ilma loppuu. Itse epäilen sitä ohivirtausventtiiliä, että se rajoittaa turbon saamaa ilmaa ja siten huonontaa hyötysuhdetta. Holsusta loppuu puhallus.

                              Comment


                                Juu, viinalla.

                                Comment


                                • Mites se ei ole kestänyt se läppä? En ole seurannut kovin aktiivisesti foorumia.

                                  Comment


                                    Ei vois olla mahollista et hukkaportti aukee? Meinaan tuli n. 50hv lisää tehoa ku vaihdettiin jäykempi jousisetuppi. Tais olla Tialin toiseks jäykin setuppi. Jos hukkikselle laittais semmosen molemminpuolisen ohjauksen..?

                                    Tuolla muutama kuva läpästä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...postcount=1773

                                    Comment


                                    • Voihan se olla, että pakopaine alkaa työntää hukkista auki. Kannattaa nyt noin muutenkin laittaa yläpuolinen ohjaus.

                                      Portin peruspaine korkeintaan 0,5bar alle sen, mitä haluat sieltä ottaa. Kalvon alapuolelle jatkuva paine ja yläpuolelle joko manuaalinen painesäädin (regulaattori, ei mikään kuristin tai vastaventtiili) tai sitten vaikka MAC-vena tai vastaava, jolla ohjaat sinne yläpuolelle painetta. Ja nimenomaan niin päin, että sähkön saatuaan vena ohjaa paineen yläpuolelle ja passiivisena ei; Turvallinen vikaantumissuunta.

                                      Comment


                                      • Jaa-a, vaikea sanoa mitä tuolle läpälle on tapahtunut. Aikamoinen vipuvoimahan siinä on, jos se on jotenkin se saranamekanismi juminut ja ahdin pyrkinyt tekemään läpän taakse alipainetta.

                                        Toisaalta aika järjetön veto pääsee syntymään suoraa pintaa kannatteleville reunoille, jos siihen suoraan pintaan kohdistuu painetta. Tämän taisit oppia myös imusarjan kanssa? =)

                                        Comment


                                          Tuo on siis ollu pullollaan ulospäin, mekaanisen ahtimen paineesta johtuen. Noin 1,6 baria toi on nähnyt.

                                          Juu, on täs opittu yhtä sun toista. :D

                                          Comment


                                          • Kyllähän siellä jo 1,6barin ylipaineella jo ihan kohtuullisia voimia syntyy ja tuon saranan kohdalla kyse on vieläpä aika rajusti moninkertaisesta vedosta.

                                            En nyt jaksa alkaa mallintaa aihetta tämän tarkemmin, pitäs töitäkin tehdä :D
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              Tuo läppä kyllä kestäis huomattavasti suurempia paineita jos se olis kupera kuten pullonpohja. Kyllähän tosta suoranakin voi tehä kestävän, mut ainakin vapaasti toimivana keinuläppänä keveydestä on etua, siksi toi olikin jyrsitty ohuemmaksi. Ottaahan ne kaasuläpätkin vastaan suuria voimia ahdetuissa koneissa, mut silti epäilyttää miten semmonenkaan kestäis..? Muutenhan painekellolla toimiva läppä vois olla kokeilemisen arvoinen...

                                              Comment


                                              • Semmoinenhan vois olla ihan näppärä, että ois tommonen luukkutyyppinen läppäsysteemi ja siinä ois joku vaikka 1 bar kello. Kello ottaa siinä 1bar paineessa vedot päälle ja pyrkii avaamaan läppää, mutta läppä pysyy paine-eron vuoksi kiinni niin pitkään, kun ahtimien välissä vallitsee paine. Kun holsu alkaa heräämään, paine-ero laskee ja kello saa vedettyä läpän levälleen.

                                                Comment


                                                  Tommonen olis vielä aika helppo toteuttaa et kello pitäis auki ton läpän.

                                                  Käyttääkö muutes kukaan tommosta 4-porttista MAC solenoidia ahto-ohjaukseen ECUn ohjaamana?

                                                  Comment


                                                    Mulla on tämmöinen 3-tie solenoidi venttiili, jota tatekki ohjaa.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      Ok, ite ajattelin kytkeä näin. Nuo molemmat solenoidit pitäis kyllä Maxxeculla toimia suoraan orkkis N75 liittimestä.

                                                      Comment


                                                      • Sami, tuohon vapaaseen porttiin olisi todella järkevää laittaa semmoinen 1/8" kierteellä oleva pieni äänenvaimennin. Ei kovin kummoista roskaa tarvitse mennä tuosta sisään, niin venttiili on entinen.

                                                        Comment


                                                          Hyvä vinkki, onko suuntaa heittää mistäs semmoisia voisi löytyä?

                                                          Comment


                                                          • Pneumatiikka-/hydrauliikkakaupat.

                                                            Googlen kuvahaun hakusana 1/8" silencer tuo esimerkkejä siitä, minkä näköistä käikälettä olet etsimässä. Nuo on siis äänenvaimentimia, mutta toimivat samalla myös karkeina suodattimina.

                                                            Comment


                                                            • Tervehdys klubilaiset! Mielipiteitä ja kehitysehdotuksia kaivataan, projektina itselläni S2 Avant, joka rupeaa moottorin osalta olemaan siinä tilanteessa, että sen voi kohta nostaa pois keulilta.

                                                              Tehotavoitteet eivät vielä ole taivaissa, vaan tavoitteena saada kasaan toimiva kokoonpano, joka herää myös alhaalta ja olisi näin ollen mukava ajettava. 300-350 hevosta voisi olla realistinen tavoite. Kyseessä on ensimmäinen suurempi projektini tekniikan osalta ja olen ajatellut kasaavani moottorin seuraavanlaisella kokoonpanolla:

                                                              - RS2 ahdin (muita ehdotuksia? aiemmin ketjussa puhuttu CT350 ahtimesta jne.)
                                                              - Wagnerin välijäähy sekä pakosarja
                                                              - Bosch 440cc suuttimet (onko tarpeelliset näissä teholukemissa?)
                                                              - Bosch 044 bensapumppu
                                                              - 2,5 - 3 tuumainen rosteriputkisto kisakatilla

                                                              Moottorilla on ajettu 320tkm ja se on ollut rauhallisella ajolla viimeiset 10 vuotta ja todennäköisesti myös sitä ennenkin (alkuperäisessä kunnossa tekniikka yms.) Onko suotavaa vaihtaa suoraan uudet männät, laakerit ja veivit? Ja kannattaako sisään lyödä alkuperäiset rojut vaiko takokamaa?

                                                              Muita ehdotuksia / huomioon otettavia asioita tässä vaiheessa?

                                                              Kiitos etukäteen avusta!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X