lämmitys laitteen säätöpaneeli täysin mykkä,sisävalot kateissa,lasin nostimet ei toimi,,pitkät valot päälle houkuttelemalla.onkohan kellään ollu samaa vikaa? oiskohan joku paikka saanu liikaa kosteutta..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B6 sähkövikaa.
Collapse
X
-
Audi A4 B6 sähkövikaa.
-
-
A4q B6 -02 sähköt sekaisin!
Joo vasta laitoin tuommosen kyseisen kulkineen ja pettymys on suuri kun heti alkuunsa tuli "pieni" sähkö vika ja siihen nyt kaipaisin apuja..
Elikkä vika on seuraavan laatuinen: Lämmityslaite sammuilee(välillä),pitkät ei pelaa(joskus),ikkunat ,radio,mittariston taustavalot vilkkasee välillä ja sumarit ei pelaa ja pyyhkiät samoten pelaa pätkittäin aina nytkähdellen.. HUOH!!
Varmasti joku vika jäi sanomatta mutta kele niitä kaikkia taija ees vielä tietää.!
Virtalukon pohja on vaihdettu mutta ei auttanut mitään laturi luultavasti pelaa tai ei ole ainakaan syyllinen näihin koska sammuksissa virrat päällä kaikki edellämainitut elää silloinkin omaa elämäänsä.
Autossa on ollut jotakin älymöly toosia kun kaapelit on vieläkin konttiin ja edellinen omistaja oli poistanut pömpelit kontista mutta tuumanen virtajohto oli kontinpohjalla ja160A sulake paikoillaa joka tosin oli palanut jo:( että jotaki piikkejä on johtosissa jo oleillu..
Saludo paketti sille joka antaa oikean ja korjautumiseen johtavan vinkin;)
Comment
-
Lähtisin seuraamaan sitä kaapelia sieltä akulta ja että missä se on hitsannu kiinni kun sulake on palanu. Kaikki ylimääräset piuhat pois ja kattoo et orkkis kaapelit on kunnossa, myös soittimen takana.
Comment
-
No niin!
Vikakoodin luku ei onnistu vian ollessa päällä koska on niin monta paikkaa mihin testerit ei pääse ja kokeiltu kahdella testerillä ja ihan oikeilla sellaisilla eikä millään taskulaskimilla..
Jälkiasennus xenonit siellä on tai oli net heitin jo tallin takimpaan nurkkaan että seki on eliminoitu.
Pitää niitä kaapeleita alkaaa riisumaan ni jos sieltä jotain löytyis.
Kiitoksia kuitenkin jo näistä vinkeistä!
Comment
-
Joo kyllähän net yhtä aikaa ovat että luultavasti vain yksi vika joka sekottaa koko auton..
Aamulla auto pelas hetken ihan niinku ei ois ollutkaan mitään mutta parikertaa kun esp otti ohjat niin kaikki viat takas?
Mutta esp/abs jatkaa toimimistaan kuten lyhyet valot. Muuten vilkut, pitkät, vakkari, ilmastointi, radio ja sumarit ei.
Mittariston taustavalot kans vilkkasee ja jotenki tuntuu siltä että kun ne pelaa pelaa kaikki muukin.
Comment
-
Epäilisin vähän samaa. Tarkistaisin maadoitukset ensin. B6:sta ei ole kokemusta, joten en ihan tarkkaan tiedä, missä on mikäkin kontrolleri ja miten johdotukset menee. Näissä vanhoissa, joihin olen siis päässyt tutustumaan, akku ja ABS-purkki on takapenkin alla. ESP:n triggeröimät virtahuolet voisi johtua puutteellisista maadoituksista tai viallisista johdotuksista sillä suunnalla.
Toki ESP:n aktivoituminen tarkoittaa, että virtaa kuluu (pumppu osaa haukata sitä sähköä), jolloin jännitekin herkästi kyykkää. Nyt jos jossain johdotuksissa tai maadoituksissa on häröjä, mikä monesti näkyy jännitehäviöinä tai jopa virrankulun reitin muuttumisena, voi tuloksena olla mitä mielenkiintoisimpia toimintoja tai toimimattomuuksia. Voipa akkukin olla jo huono.
Akun kaapelointi ja varsinkin liitokset on myös helppo katsoa. Mikähän mahtaa olla akun jännite virrat katkaistuna? Eipä tuo väylävikakaan mahdottomalta tunnu, kun kerran useampi laite on pimeänä samalla kertaa noinkin monelta eri suunnalta. Se ylimääräisen johdotuksen purku voisi olla ihan paikallaan. Samalla näkee, onko reitille tullut johtorikkoja tms.
Comment
-
Ei löydy syyllistä ei.
Maa pisteitä koittanu penkoa ja onhan niitä joka puolella vaan yhessäkään ei ole ollu mutteri löysällä eikä hapettumia ruosteita tai muita epäpuhtauksia. avaimet taskussakin naputus käy kokoajan ovissa ja pokseissa ja ei meinaa tajuta että avaimet on taskussa ku valojen summeri huutaa vaikka valot on pois jne..
Mene aika mystiseksi tämä homma.. Mukavuusposilta kateltiin syöttövirrat ja oli ok käry ei haise ja sulakerasian pohja ok..
Voi voi!!!
Comment
-
Autossa on ollut jotakin älymöly toosia kun kaapelit on vieläkin konttiin ja edellinen omistaja oli poistanut pömpelit kontista mutta tuumanen virtajohto oli kontinpohjalla ja160A sulake paikoillaa joka tosin oli palanut jo:( että jotaki piikkejä on johtosissa jo oleillu..
Comment
-
Joo nyt poistettu kaikki mölytoosa piuhat ja etu ovien johdot tarkastetiin ja siellä oli johtoja murtunut mutta korjaus ei vaikuttanu yhtään mitään.
Nyt alkaa loppua mielenkiinto ja taito kesken..
Pitänee pukata johonki pörhö merkkiseen rahastus laitokseen hoitoon tuo jos niillä oikeasti olis testeri mikä antais edes suuntia mistä alkaa penkomaan...
Tämän päivän saldo yks vikavalo(EPS) lisää ja ei lähde pois millään.
Oisko tietoa onko kuusamon suunnilla(muuta kun pörhö) semmosta jantteria joka tuon sais ehjättyä? Vois tuota toki kauvempanakin käyttää jos joku vaan innokas jaksais tuota vilkasta..
Comment
-
Joo kyllä poppikset on poistettu eli ihan orginaalit on paikoillaan. Edellinen oli vaan jättäny piuhat konttiin ni net poistelin sieltä tänää vielä. Oli kuintenki 160A sukakkeen jättäny paikoleen virtapiuhaan ja se oli palanu en tiedä liekkö syy tähän temppuiluun mutta laturi pelaa ja akku ,,,,ainaki vielä.
Comment
-
Mihin bokseihin pääsee ja mihin ei pääse vian ollessa päällä? Niihin mihin pääse, saa toki myös vikakoodit luettua. CAN-väylä viat jättävät melko tod.näk. joka boksiin jotain, jos vain ovat sen räpsivän väylän perässä. Koita naputella virrat päällä ratin alta releitä, josko esim. kuorman kevennysrele (X-relay?) katkoisi. Jos dataväylä räpsii oikoseen, niin helpoiten sen näkisi tökkäämällä oskilloskoopin vaikka OBD-liittimeen. Tosin CANin tapauksessa ei näe kuin yhden väylän, K-väylän tapauksessa näkee suoraan kaikki.Viimeksi muokannut jasso; 22.4.2012, 00:46.
Comment
Comment