Ei nyt oikein käyny selväksi millä "ihan oikeilla testereillä" tätä on testattu. Jos varmasti haluaa yhteyden, kannattaa käyttää joko merkkikorjaamon vempainta tai aitoa ross-tech VCDS:ää. Itse viaksi veikkaisin kovasti aiemmin ehdotettuja rankempia maavikoja tai ihan sitä akun kuntoa/kytkentää.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B6 sähkövikaa.
Collapse
X
-
Vieras
-
Abs ja moottorin sähköt sinne pääsee vian ollessa päällä.
Nuo väylien mittaukset jne ei onnistu kyllä minulta pitää koittaa saada joku tuota tutkimaan.
Välillä kun laittaa virrat päälle nin mittariston taustavalot syttyy ja ajovalojen merkki silloin kaikki pelaa mutta kun se ei pysy päällä. Voiko mittaristo olla syypää näin laajaan sähkö ropleimaan? Tuo ns mukavuuspoksi minua alakaa epäilyttämään vaikkakin se ei ole kostea eikä haise palaneelle. Onko kellään mennyt kyseinen loota pimeäksi että minkälaisia vikoja se aiheutti.
Akkuja on nyt testailtu erejä ja se ei ainkaan ollut syypää tähän..
Comment
-
Vikakoodit seuraavat
01320 -ilmastointi
- ei yhteyttä
- jatkuva
01331 -kuljettajan oven moduuli
- yksijohtiminen
-jatkuva
01332 -Etumatkustajan oven moduuli
-ei yhteyttä
-jatkuva
01336 -CAN-väylä ,mukavuus
-yksijohtiminen
-jatkuva
00466 -Ohjauspylväsyksikkö
-ei yhteyttä
-jatkuva
Luettu autocomilla
Comment
-
Joo elikkä kuljettajan oven johtosarja vaihtu uuten koska oli johdoissa hapettumaa ja sitä ravistelemalla alkoi hetkittäin pyyhkiät ja vilkut ja mittariston taustavalot pelaileen jne.. noh eihän se toki vikoja korjannut edes kuskin ovi ei tahdo pelata. ikkuna, peilinsäätö ja lukko mykkiä välillä siltikin..
No seuraavana "kokeillaan" erillä mukavuus lootalla liekkö mitään merkitystä kun nykyinenkin on silminkatsottuna ihan OK mutta joku/jotku releen näköiset palikat piirilevyssä rapsuttaa aina sillon tällön omikseen ilman että kosken mihinkään.
Mistä sais tietoa mitkä kaikki toiminnot menee tuon mukavuusboksin kautta??
Comment
-
Joo boksi kokeilut ei tuottanu tulosta josko nuo maa pisteet vielä kertaalleen käyn läpitte.
Onko tietoa/neuvoa mistä löytyy kaikki b6 sen maapisteet. Tuntuu niitä löytyvän aina uusia kun penkoo mutta moottoritilanpuolelta kioinnostaisi tietää tarkemmin montako niitä on ja missä kaikkialla.
Comment
-
Joo vähän alkaa vaikuttamaan että tämä yksilö alkaa ottamaan aivoon!!
Ei alkanu hyvin tällä kulkineella ajot. Noin 4h ajettu meijän taloudessa ja konepelti pystyssä sisusta leväällään noin kuukauden!!!!!!!!!!
Raputus käy joka paikassa ja hetkittäin kaikki pelaakin mutta siinäpä se.
Noh josko Pörhöllä jotakin tajuaisivat tuon päälle niillä vaan on tapana vaihella osia niin kauvan että pelaa ja se taas käy lompuukinpäälle vaikkakin aivot mitä jäljellä vois pelastua. Voi olla että oli viiminen vaggilainen tällä kankaalla!
Comment
-
Vieras
Jasso: Jep, ja/tai ranettaja ollut oikeasti vauhdissa.
Jos nyt nuo ihan perusjutut on tarkastettu, olisi varmaan paras että joku autosähköihin vihkiytynyt käy kytkentäkaavioiden kanssa auton läpi ja tärkeimmät moduulit testataan ehjä tilalle laittamalla. Itsellä joskus oven johtosarjan rispaantuminen kaikkea erikoista, mutta sen näköjään vaihdoitte - kannattaa varmistaa ne muutkin ovet.
Comment
-
Kyllä joo pitää nöyrtyä paikalliseen merkkihuoltoon siellä kai ne sen kuntoo saavat.
Sisusta lukuunottamatta kojeludan yläosaa ja keski konsolia on käytetty paljaalla ja kaikki johdot rungolta tarkastettu eli johtovika alakaa olla mielestäni ainakin tällä seutua epätodennäköinen. Konehuoneen puolella toki voi olla vielä joitakin maapisteitä mitä en ole huomannut puhdistella ja johto vikoja samaten.
Comment
-
Juuri näin olen itekkin ajatellu. Toki kaikki korjau kun aikansa osia laittaa.
Olen vain kuullu jo kauhu tarinoita kahdesta eri audista joihin toiseen tehtiin 7500€ ja toiseen 8000€ johtosarja täysremontit. Tosin tähän ei tule niin kallista jos minä olen maksajana ja senverran jo penkoneena tiedän että ehjiäkin johtoja löytyy:)
Comment
-
Tuommoisen nykyauton johtosarjojen tarkistus on jo sen verran stressaava operaatio että ainakin itseltä menisi pää sekaisin ennen kuin on valmis. Ja sen takia merkkihuolto laittaa mielummin täyden johtosarjan kiinni koneeseen kuin käyttää järjettömästi työtunteja vian selvitykseen. Se vain on asiakkaalle halvempaa.
OT:Monesti omissa hommissa laittaa mielummin ehjää osaa kuin lähtee remontoimaan vanhaa. Osien hintaero on monesti niin mitätön, että asiakas säästää työtunneissa minkä varaosahinnassa menettää. Lisäksi ei tarvitse miettiä sitä, että samasta osasta laukeaa seuraavaksi.
Täälä me TI-miehet emme laske kauanko aikaa meni jonkun remontin tekemiseen, mutta jos miettii, että jonkun kauniin lauantaipäivän mittailis 70-90€ tuntivelotuksella johtosarjaa niin ja sen jälkeen vaihtaa sen pätkän johtoa, eikä vieläkään ole takuita liitoksen kestävyydestä. Voisi jäädä ammattilaiselta tekemättä ihan työmoraalin puitteissa.
Comment
-
Tossa on vähän vastaava stoori, kun sähkövikaa joutu hakemaan. Järjestelmällisellä vian rajaamisella ja testailulla vika löytyi:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=104745
En näkis että tämäkään tapaus olis sen kummosempi, vaikka eri asiat sekoileekin. Kyllä se vika löytyy kun tietää mitä tekee ja jaksaa kaivaa.
Comment
-
Joo eli keskuselektroniikkapoksi oli huonona ja sieltä pätki kaikkia virtoja. Pörhöllä kustansi uusi 341€ ja nyt käy ja kukkuu kaikki pelaa. Vian löysi pörhön huoltomies ja aikaa meni vajaa 2h että oispa älynny aikasemmin käyttää siellä..
Kiitos ja kumarrus kuitenki kaikille neuvoa antaneille henkilöille jotka oli apuna tämän asian tiimoilla!!
Comment
-
Audi a4 b6 sähkövikaa
Noniin. Olis liuta vikoja tossa mitkä pitäs saaha kuriin. Auto siis Audi A4 B6 1,8 T vm 2002.
Eli ikkunat, radio, sisätilan valot ( mittari,keskipaneeli mukaanlukien ) ja keskuslukko elävät omaa elämäänsä. Ovien johtosarjat tarkistettu, kunnossa on. Mukavuusboksin katoin ja sielläkään ei ainakaa näkyvää kosteutta ole.
Vikakoodien luku hankalaa kun ei laitetta ole, ja auto seisoo purettuna tallissa.
Nyt on hyvät neuvot tarpeen, loppuu oma ammattitaito kohta kesken.
Comment
-
A4 B6 paheneva sähkövika
Moro,
Potilaana on 2001 A4 B6 1.8tQ AVJ. Oireina oli aluksi esp-valon syttyminen, vilkkujen, tuulilasinpyyhkimien, vakkarin ja ilmastoinnin ohjauspaneelin pätkiminen. Pätkiminen oli satunnaista. Moottorin toiminnassa ei tässä vaiheessa mitään vikaa.
Nyt auto sitten ei käynnisty ollenkaan. Startti pyörii ja mittariin tulee valot. Obd porttiin laitettavalla bluetooth vikakoodinlukijalla antaa vikakoodia kaikilta sylintereiltä "zylinder x circuit too low",
Myös seuraavanlaisia koodeja tulee:
P0445"evaporative emission system purge control valve circuit too low",
P0037 "HO2s heater control circuit too low"
P0418 "secondary air injection system circuit "a" circuit"
P0412 "secondary air injection system switching valve "a" circuit"
P0230 "fuel pump primary circuit"
Näiden lisäksi silloin kun auto vielä kävi niin vcds:llä on vikakoodeja löytynyt pätkivästä matalasta jännitteestä (voltage too low - intermittent) mm. Ratin ohjausmoduulilta, rattiakselin asentotunnistimelta, ja siltä boksilta mikä on kuljettajan jalkatilassa.
Tähän mennessä käyty läpi:
Releet (sulakerasian takaa), (ei vaihdettu, mutta testattu)
Maadoituspisteet
Sulakkeet
Kuskin penkin alla olevaan moduliin on kurkattu ja ei ollut kosteutta
Autoon on vaihdettu viimeaikoina laturin hiilet ja jännitteensäädin. Juuri äsken olen vaihtanut virtalukon pohjan.
Foorumia on lueskeltu, mutta selkeää samanlaista tapausta ei ole tullut vastaan.
Kiitos vastauksista jo etukäteen. Lisäkysymyksiä saa esittää ja kaikki apu on tervetullutta.
Comment
-
Akussa riittävästi jännitettä ettei sieltä asti ole ongelmia? Työkaverilla heitteli jännitteet vanhassa akussa ihmeellisesti ja naputti releitä kun jännitteet tipahteli. Lähti kuitenkin heikosti käymään joten jos sulla tosiaan ilosesti starttia jaksaa pyöritellä niin ei akussa taida vika olla. Ja niin kyseessä oli renault joten se taitaa selittää jo puolet siitä viasta. :D
Comment
Comment