Muuttuuhan se koko ajan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S8 2000 AQH-koneesta
Collapse
X
-
No kyllähän sen vaikka suuttimen johtoja nyppimällä kuulee muuttuuko käynti vai ei. Ja noi measuring blockitkin saa nerdattua käyttöön.
Ecuhan tarkkailee misfirejä mutta jostain syystä toistaiseksi tuntemattomasta sitä tietoa ei jaeta VCDS:n kautta. Tämä on nimenomaan euroversion ominaisuus. Täysin sama auto jenkeissä myytynä on sellaisella softalla jossa kyseiset measuring blockit on käytössä.
Comment
-
Tutkin tässä tuota nokkaketjuasiaa. Voiko moottoria pyörittää kampurasta kumpaankin suuntaan? Edit: kumpaan suuntaan moottori pyörii käydessään? Myötäpäivään?
Edit: otin oikeuden omiin käsiini ja pyöritin myötäpäivään, kun katoin videolta, että sinne päin se näyttää pyörivän.
Venakopat irti. Ohessa kuvat kampuran lukkopultti ja nokkien lukitusrauta paikallaan. Tuo remmi on sinänsä "ajassa" mutta se ei mielestäni ole oikeassa kireydessä, joutunen purkamaan ja kasaamaan uudelleen sen. Seuraavista kuvista käy ilmi, että nuo cyl 5-8 nokat ovat aikalailla ajassa, mutta cyl 1-4 pakonokka on kutakuinkin ajassa ja imunokka on ilmeisesti hieman myöhässä?
Kumpikin kiristin antaa liittimen päästä 11,4 ohmia.
https://drive.google.com/open?id=0B3...WFpSENZYVlBbGMViimeksi muokannut seepra; 10.7.2017, 12:51.
Comment
-
Hihnan kireyshän mitataan yksinkertaisimmillaan tönärillä hihnan iskunvaimentimen rungon ja sen linkun välistä. 5mm -+ 1mm taitaa olla ohjearvo. Kireyteen ei vaikuta käytännössä mikään muu kuin se, millä voimalla epäkeskoa on kääntänyt asetusvaiheessa vastapäivään. Se on oikeasti todella tarkka siitä 6Nm momentista. Erään kerran otin kaksi kertaa uudestaan auki kun en tajunnut miksei kireys osu kohdilleen ennen kuin huomasin että momenttiavain oli unohtunut 10 neukkuun. Eihän se ole kuin mitättömät 4Nm enemmän voisi ajatella mutta prosentuaalisesti se on jo yli 150% ohjearvosta.
Pakonokat ovat aina automaattisesti kohdallaan jos lukituskalut ovat paikallaan. Hihnan kireys ei kuitenkaan vaikuta mitään nokkien keskinäiseen asentoon. Jos tarkoitat ensimmäisen kuvan tilannetta niin eihän tuo oikeasti ole kuin asteen murto-osia myöhässä. Jos ketju olisi kokonaisen hampaan pielessä niin ei merkit osuisi likimainkaan noin lähelle ja sen tarkempaa säätöä siellä ei ole. Kaikkihan kuluu, voi olla että ketju on jo sen verran kulunut että imunen tulee tuon pari milliä myöhässä mutta ei noin pieni heitto aiheuta koneelle vielä mitään käyntiongelmia.
Heitän tähän boksin ulkopuolelta yhden kyssärin. Oletko koska viimeksi pannukakkua vaihtanut? Tai ylipäätään tarkistanut vuotaako se?
Comment
-
Hyviä tipsejä. Pidän kuitenkin mahdottomana, että tuo -11 ja -4 KW* olisivat tulleet tuosta pannukakusta. Kuten aiemmin puhuttiin, se ei ole enää säätöarvoissa.
Pannukakku lienee se lättänä siinä kaasuläpän vieressä tulipellin päässä? Tuo auto tutkittiin "savukoneella" imupuolen vuotojen takia, niitä ei löytynyt. Voiko tuon pannukakun testata jotenkin?Viimeksi muokannut seepra; 12.7.2017, 14:29.
Comment
-
Mittasin tuossa huvitteluksi, että tuon nokan kololla merkityn kohdan halkaisija on 33 mm. Kehän pituus siis 33x3,14 = 103 ja risat. Tuo hahlo, mikä merkkaa nokan kohtaa on aikalailla 4 mm leveä. 4 / 103,5 = 3,9%.
Jos ympyrässä on 360 astetta ja siitä otetaan 3,9% niin tuo hahlo edustaa aikalailla 14 astetta. Keskellä on siis nollat ja hahlon toisessa laidassa on +7 * ja toisessa -7* Tuossa mun nokassa se voisi olla aikalailla kuuden asteen verran jäljessä. Siihen vielä lisätään se muutama aste epätarkkuuksia niin ollaan yhdessätoista? Mullahan tuo nokkien välinen ero on 7 astetta.
Comment
-
No se. Eli tuossa VCDS:ssä näkyvä -11 KW* on siis 5,5 * nokilta. Jos tuo nokassa oleva merkkihahlo on 7 astetta suuntaansa nokilla, niin tuo kuvassa 1 oleva pielessä oleva ajoitushan olisi aikalailla nollassa, jos hahlo osuisi keskelle?
Tulin tästä huolestuneeksi, kun hopsis mainitsi, että joku toinen auto oli näyttänyt samanlaisia lukuja ja siellä oli ollut se kiristin sökönä ja ilmeisesti siten ajoitus pielessä ja kyseinen auto oli käynyt huonosti.
Comment
Comment