Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S8 2000 AQH-koneesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Muuttuuhan se koko ajan.

    Comment


    • #32
      Saako jostain selville, tuleeko sytytyskatkoksia? Tuo mun vanha VAG-COM ei löytänyt niitä.

      Comment


      • #33
        Kyllä siellä on kenttä misfire counterille, jos ECU tukee toimintoa. Ei välttämättä ole vielä vuosituhannen taitteen laitteissa.

        Comment


        • #34
          Eurosoftassa ei oo tarvittavia measuring blockeja. Saman kattilan jenkkisoftassa on. En tiedä miksi näin, omaani ne joskus muokkasin käyttöön.

          Comment


          • #35
            Dang. Eli mistään ei saa selville, käykö tuo vehje vajaalla? Tympiää.

            Comment


            • #36
              No kyllähän sen vaikka suuttimen johtoja nyppimällä kuulee muuttuuko käynti vai ei. Ja noi measuring blockitkin saa nerdattua käyttöön.

              Ecuhan tarkkailee misfirejä mutta jostain syystä toistaiseksi tuntemattomasta sitä tietoa ei jaeta VCDS:n kautta. Tämä on nimenomaan euroversion ominaisuus. Täysin sama auto jenkeissä myytynä on sellaisella softalla jossa kyseiset measuring blockit on käytössä.

              Comment


              • #37
                Mietin tuossa itsekseni, että eikö liiallisten misfirejen jälkeen pitäisi jo palaa joku vikavalo?

                Comment


                • #38
                  Mutuilen että on siellä joku laskuri niille joka jättää ensin jossain vaiheessa vikakoodin ja enemmin pätkiessä sytyttää vag-valon.

                  Comment


                  • #39
                    Ok, eli vikakoodit lukemalla tietää jo aika paljon. Kits

                    Comment


                    • #40
                      Itselläni on AHC-kone ja cat-valo syttyy sekä esp varoitusvalo kun suutin on poissa pelistä.

                      Comment


                      • #41
                        AHC:ssa ja AQH:ssa vaan ei ole juuri muuta yhteistä kuin litratilavuus. Softa on täysin eri planeetalta.

                        Comment


                        • #42
                          Onko hopsiksella tai jolain muulla ideaa, miten tuota softaa voisi puukottaa helposti?

                          Comment


                          • #43
                            Eihän se ole kuin muutama kooditavu muuttaa. Ihan helppoa. Eikäku...

                            Siinä on vaihtoehdot joko opiskella miten se tehdään tai ulkoistaa.

                            Comment


                            • #44
                              Tuo "ulkoistaa" kuullosti helpolta. Onko lie Oulun seudulla moista palvelua?

                              Comment


                              • #45
                                Tutkin tässä tuota nokkaketjuasiaa. Voiko moottoria pyörittää kampurasta kumpaankin suuntaan? Edit: kumpaan suuntaan moottori pyörii käydessään? Myötäpäivään?

                                Edit: otin oikeuden omiin käsiini ja pyöritin myötäpäivään, kun katoin videolta, että sinne päin se näyttää pyörivän.

                                Venakopat irti. Ohessa kuvat kampuran lukkopultti ja nokkien lukitusrauta paikallaan. Tuo remmi on sinänsä "ajassa" mutta se ei mielestäni ole oikeassa kireydessä, joutunen purkamaan ja kasaamaan uudelleen sen. Seuraavista kuvista käy ilmi, että nuo cyl 5-8 nokat ovat aikalailla ajassa, mutta cyl 1-4 pakonokka on kutakuinkin ajassa ja imunokka on ilmeisesti hieman myöhässä?

                                Kumpikin kiristin antaa liittimen päästä 11,4 ohmia.

                                https://drive.google.com/open?id=0B3...WFpSENZYVlBbGM
                                Viimeksi muokannut seepra; 10.7.2017, 12:51.

                                Comment


                                • #46
                                  Laitetaan siis kysymys paperille: miten voi testata, onko vika tuossa kiristimessä vai ketjussa? Vai voiko se edes olla muualla?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Hihnan kireyshän mitataan yksinkertaisimmillaan tönärillä hihnan iskunvaimentimen rungon ja sen linkun välistä. 5mm -+ 1mm taitaa olla ohjearvo. Kireyteen ei vaikuta käytännössä mikään muu kuin se, millä voimalla epäkeskoa on kääntänyt asetusvaiheessa vastapäivään. Se on oikeasti todella tarkka siitä 6Nm momentista. Erään kerran otin kaksi kertaa uudestaan auki kun en tajunnut miksei kireys osu kohdilleen ennen kuin huomasin että momenttiavain oli unohtunut 10 neukkuun. Eihän se ole kuin mitättömät 4Nm enemmän voisi ajatella mutta prosentuaalisesti se on jo yli 150% ohjearvosta.

                                    Pakonokat ovat aina automaattisesti kohdallaan jos lukituskalut ovat paikallaan. Hihnan kireys ei kuitenkaan vaikuta mitään nokkien keskinäiseen asentoon. Jos tarkoitat ensimmäisen kuvan tilannetta niin eihän tuo oikeasti ole kuin asteen murto-osia myöhässä. Jos ketju olisi kokonaisen hampaan pielessä niin ei merkit osuisi likimainkaan noin lähelle ja sen tarkempaa säätöä siellä ei ole. Kaikkihan kuluu, voi olla että ketju on jo sen verran kulunut että imunen tulee tuon pari milliä myöhässä mutta ei noin pieni heitto aiheuta koneelle vielä mitään käyntiongelmia.

                                    Heitän tähän boksin ulkopuolelta yhden kyssärin. Oletko koska viimeksi pannukakkua vaihtanut? Tai ylipäätään tarkistanut vuotaako se?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Hyviä tipsejä. Pidän kuitenkin mahdottomana, että tuo -11 ja -4 KW* olisivat tulleet tuosta pannukakusta. Kuten aiemmin puhuttiin, se ei ole enää säätöarvoissa.

                                      Pannukakku lienee se lättänä siinä kaasuläpän vieressä tulipellin päässä? Tuo auto tutkittiin "savukoneella" imupuolen vuotojen takia, niitä ei löytynyt. Voiko tuon pannukakun testata jotenkin?
                                      Viimeksi muokannut seepra; 12.7.2017, 14:29.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kone käynnissä kun kokeilee kädellä siitä päältä jossa sellainen neliskanttinen kohouma, jos imee ilmaa niin aiheuttaa huonoa tyhjäkäyntiä. Aiheuttaa toki muitakin vaivoja. Ei kuitenkaan noita em. astelukemia.

                                        Noista kuvista ei näe, onko kiristimien alemmatkin liukupalat ehjiä?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Koetin tiirata niitä kovasti ja kyllä ne ehjiltä näyttivät. Jos tässä nyt joutuu jtn kiristintä päivittämään, niin mistä se kannattaa tilata (muualta kuin lasipalatsista)?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Mittasin tuossa huvitteluksi, että tuon nokan kololla merkityn kohdan halkaisija on 33 mm. Kehän pituus siis 33x3,14 = 103 ja risat. Tuo hahlo, mikä merkkaa nokan kohtaa on aikalailla 4 mm leveä. 4 / 103,5 = 3,9%.

                                            Jos ympyrässä on 360 astetta ja siitä otetaan 3,9% niin tuo hahlo edustaa aikalailla 14 astetta. Keskellä on siis nollat ja hahlon toisessa laidassa on +7 * ja toisessa -7* Tuossa mun nokassa se voisi olla aikalailla kuuden asteen verran jäljessä. Siihen vielä lisätään se muutama aste epätarkkuuksia niin ollaan yhdessätoista? Mullahan tuo nokkien välinen ero on 7 astetta.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ota huomioon että asteet on aina kampuran asteita. Eli nokalta mitatut asteet on puolet siitä mitä ECU sanoo.

                                              Comment


                                              • #53
                                                No se. Eli tuossa VCDS:ssä näkyvä -11 KW* on siis 5,5 * nokilta. Jos tuo nokassa oleva merkkihahlo on 7 astetta suuntaansa nokilla, niin tuo kuvassa 1 oleva pielessä oleva ajoitushan olisi aikalailla nollassa, jos hahlo osuisi keskelle?

                                                Tulin tästä huolestuneeksi, kun hopsis mainitsi, että joku toinen auto oli näyttänyt samanlaisia lukuja ja siellä oli ollut se kiristin sökönä ja ilmeisesti siten ajoitus pielessä ja kyseinen auto oli käynyt huonosti.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Siinä autossa oli kiristimen liu'ut toisesta bankista paskana.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Juujuu, mutta jos ne luvut olivat samansuuntaisia ja auto kävi huonosti?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tuli mieleeni yhtäkkiä, että onko tuo kiristin sellainen, että se liikkuu ylös-alas -suunnassa, mutta varsinaisesti ei muuta noiden liukupintojen etäisyyttä toisistaan? Olisiko mahdollista, että se olisi juminut ikäänkuin "alas"-asentoon, eli viivästyttämään imunokkaa?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Hyväksyttävä ohivirtaus

                                                        En löytänyt aiheesta suoraa topiccia, joten kysyisin, että mikä on hyväksyttävä ohivirtaus? Eri koneissa se on ilmeisesti eri? Mulla oleva aqh näyttää 10-16 prosenttia kylmällä koneella. Koneella ajettu 300 000.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          mutta varsinaisesti ei muuta noiden liukupintojen etäisyyttä toisistaan?
                                                          Kyllä ne liikkuu kumpikin erikseen.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Juuri näin. Pienemmän jousen sisällä on muovitappi joka estää etäisyyden pienenemisen liian pieneksi.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Eli rikkoutuva kiristin ei varsinaisesti ehkä salli venttiilien osuvan mäntiin, mitä nyt pistää vikakoodeja taulun täyteen?

                                                              Comment

                                                              Working...