Näin sen näkisin, vikakoodi nokka-akselin anturista koska ajoitus heittää liikaa. Diagnostiikka ei varsinaisesti osaa kertoa että akselin asento väärä vaan pitää "tulkita".
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S8 2000 AQH-koneesta
Collapse
X
-
S8 vm 2001 - mötkäle ilmanputsari kotelossa? Mikä?
Vaihtelin ilmansuodatinta ja
löysin otsikon mukaisen ihmetyksen aiheen, mikä mikä?
Jonkinlainen sähkömoottori jolle tulee letku ja sähköt?!?
Mikä tarkoitus tuolla lienee?
Comment
-
-
Kyllä minä MAFfin tunnistan. Sekin siellä on,
mutta tämä on jotain muuta ja siksi mystistä.
Joku paine/alipaine letkukin siihen tulee?!?!
Comment
-
Jaha, tässä on saanut taas kerättyä mielenkiintoa tuohon AQH:n kuntoonlaittamiseen. Olen irroittelemassa remmiä ja teen tuota ihan tuon ErWinin ohjeen mukaan. Tuossa sanotaan, että lukkopultti paikalleen cyl 5 TDC:hen, nokkarauta paikalleen, viisi kiekkaa pultteja löysälle ja sitten ulosvetäjällä nokkapyörät pihalle.
Epäilykseni heräsi: haittaako, että nuo pytyt ovat cyl 5 TDC:ssä? Eli jos vedän nuo pyörät irti, eikö nokat käänny silloin satunnaisesti venajousien paineen mukaan ja onko tällöin riski, että venat osuu mäntiin?
Comment
-
Ei käänny jos kone on oikeassa kohdassa. Pitää vaan varovasti irrottaa ne nokkapyörät niin ettei käännä rattaita. Olen ite kylläkin tavannut tuossa kohdassa vähän fuskata ja kääntänyt kampuraa sen verran vastapäivään että yksikään mäntä ei ole ykk:ssa.
Eikä niitä nokkapyörien pultteja kannata missään tapauksessa viittä kierrosta ottaa irti, aivan turhaa. Pari, kolme milliä auki riittää hyvin eikä lentele osat niin paljon eestaas. Loput sitten kun rattaat poksahtaa irti akselin päästä.
Comment
-
45 astetta kampuraa vastapäivään voisi auttaa.
Edit: Tuossa alkuperäisessä ohjeessa ei vissiin oteta huomioon sitä, että nokat pyörii vapaasti kun remmi ja lukkorauta ei ole enää paikallaan, eikö ne silloin just voi kääntyillä jousien paineessa?Viimeksi muokannut seepra; 15.2.2018, 07:14.
Comment
-
Missä AQH-koneessa on sytkävahvistimet jos siellä on? Kasailen tässä konetta ja voisi melkein tehdä niin, että nakuttaa startilla ensin vähän öljynpainetta yläkertaan ennekuin rämäyttää käyntiin. Vai onnistuuko tuo parhaiten siten, että jättää vain kaikkien puolien johdot irti ja laittaa ne sitten takaisin kun on ensin muutaman sekunnin startilla kiusannut?
Comment
-
Jatketaan aiheesta, taas on saatu mielenkiintoa saikata. Auto on muuten valmis, mutta yksi asia huolettaa: tankissa on olleet samat bensat kohta kaksi vuotta. Saako ne jotenkin loosattua pois sieltä muuten kuin myrkkylapolla vai voiko noilla vielä ajaa? Auto on ollut sisällä lämpimässä koko tämän ajan.
Comment
-
Jos ne vaan palaa niin ei muuta kun kovaa ajoa, tankkaa uutta sekaan niin paljon kun mahtuu. Jos nyt pakko on tyhjentää niin minä en oo noista lappohommista ollut koskaan niin innostunut, oon tavannu ottaa bensalinjan suutinrungolta irti ja kannuun, sit laittanu bensapumpun releen tilalle hyppylangan. Muitakin tapoja varmaan olisi mutta tuo nyt on ollut helppo toteuttaa.
Comment
-
Kyllähän jarruja voi purkaa osiin, ja uusia osia satuloihin saa, satuloita voi myös maalata uudestaan. Lähinnä kai ne jarrusylinterit voivat mennä pinnaltaan liian kuppaisiksi? En tiedä yhtään sitten miten se sitten vaikuttaa, jos sylinterin pintaan jää kuoppia tms. Ehkei mäntä liiku niin tasaisesti, tai se voi jäädä helpommin juntturaan?
Mäntiä saa uusia, ja tiivisteitä, liukutappeja, ilmausruuveja ym. S8 satulat olivat ainakin eteen hinnoissaan ja harvinaisia, ehkä taakse saisi helpommalla/halvemmalla?
Comment
-
Juu kyselin kanssa etusatuloiden hintaa, ja totesin, että se on ns. viimeinen vaihtoehto. Sitä ennen vanhat saavat olla korjauskelvottoman valmiit, ennen kun niistä luopuu. Senkin jälkeen mielellään etsii käytettyjä parempikuntoisia, ja seuraavaksi sitten vaihtaa vaikka toisenlaisiin satuloihin :D
Harmi kun audilta ei saa enää etusatuloihin korjaussarjaa suoraan, siinä olisi ollut männät ja kaikki niihin. Vastaavaa saa kyllä tarvikkeenakin varmaan, en vain osannut löytää sellaista.
Comment
-
Koetin korjata takasatulan huoltosarjalla. Mäntä lähti ihan hyvin pois sieltä satulasta, kun otti levyn ja palat välistä ja paineli pedaalia, tuli se vaivalloisesti ulos.
Siinä vaiheessa kun satulan käkkärimekanismin ulkovipu ei liikkunut edes vasaralla, tulin tulokseen, että uusi satula.
Comment
Comment