Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onko noiden TFSI puolien latausajalle mitään tehtävissä kotikonstein, vai onko pelkästään ohjelmantekiän päänvaiva? Käsittääkseni Audeissa yleisesti 4ms? latausaika ja jo puolet tuosta riittäisi. Saisi elinaikaa noille puolille vähän enempi.
    Attached Files

    Comment


      Nefmotolta löytyy juttua ja oisko ollut suositus 2,5ms. Linkkiä ei rähän hätään ole laittaa. Säätäjän hommia.
      edit:http://nefariousmotorsports.com/foru...ic=445.0title=
      Viimeksi muokannut Mikse; 1.3.2013, 19:18. Perustelu: lisätty linkki

      Comment


        Näin asiaa vähän uumoilinkin. Kiitos linkistä!
        Nyt on kaikki liittimet, pinnit ja puolat kotosalla eli alkuviikosta saa lyödä rojut pellin alle.

        Comment


        • Touraegin adapterihan on siis 13mm paksu, jos on jäänyt epäselväksi. Annoin sellaisen mukaan mittojen kanssa tekijälle jotta saa reiät oikeisiin kohtiin. Kävi käpy ja mulla on noita nyt yks sarja Oem mittojen mukaan 10mm koossa :D

          Tuo jää jossain vaiheessa ainakin ylimääräiseksi ja myös nuo vw oem osat.
          Attached Files

          Comment


          • Joo eli adapterit eivät sovi paikoilleen vaikka ovat täsmälleen OEM kokoa. Noissa keskireikä on keskellä mutta kun puolan laittaa paikoilleen se puola jää hieman alemmas sitä keskikohtaa. Eli adapterin keskireikä ei voi olla symmetrisesti. OEM vw ei sovi mikäli ei halua vääntää puolaa ja tulppaa särki. (Se 8 millinen taitaa muuten passata juuri ja juuri.)

            Alla on paintti kuvatus millainen tuon pitäisi olla. Varmaan 8 milliä pitäs tiputtaa reikää.

            Vai onko mulla joku helvetin vammanen kone?
            Attached Files
            Viimeksi muokannut Jargo; 3.3.2013, 17:29.

            Comment


              Hmm..itsellä meni puola heittämällä paikoilleen touaregin adapterin kanssa. Ei tarvinnut vääntää eikä kääntää mihinkään suuntaan.

              Comment


                Laitoitko ensin adapterin? Kokeilitko puolaa ilman adapteria.
                Jos adapterin laitat ensin niin ei muuta mahdollisuutta ole kuin painaa vain puola paikoilleen.
                Pitääpä joskus omastani katsoa oliko ne samalla tavalla kuin tuossa ongelmatapauksessa.

                Comment


                  ICM-delete liittimet väkästelin tänään valmiiksi ja keskiviikkona nähdään saisiko tuon kotteron tulille asti :)
                  Attached Files

                  Comment


                    Onko kukaan kuka on laittanut öljynjäähdyttimen S4:ään käyttänyt lyhyempää RS4 öljynsuodatinta? Nyt kun se adapterilaippa on siinä välissä niin RS4 lyhyempi suodatin olisi helpompi laittaa. Onko mitään teknistä syytä miksi tuota lyhyempää ei kannattaisi käyttää? RS4:ssa taitaa olla tehokkaampi öljypumppu eli virtauksissa liene eroja mutta onko suodattimien välillä?

                    Kävin tänään marmorilta hakemassa suodattimen ja kysyin samalla tuosta RS4 suodattimesta niin ei suostunut myymään ja kertoi jonkun legendan 90-luvulta kun oli johonkin Audin V6 koneeseen oli vahingossa myyty lyhyt malli vaikka auto käytti pitkää ja kone oli leikannut kiinni. Korjaus meni tästä syystä huoltoliikkeen piikkiin. En usko, että todellinen syy oli väärässä suodattimessa mutta...

                    Comment


                      Muistelen että käytin pitkää suodatinta risan jäähyn kanssakin.

                      Comment


                        Kyllä sinne käy molemmat.

                        Comment


                          Lähtihän se käymään puola konversion jälkeen. Voin kyllä ehdottomasti suositella! :) Todella tasainen veto koko kierrosalueen ja todella hyvä kaasuun vastaavuus. Huomenna laitan kuvat koko johtosarjasta valmiina suojattuna.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Sullaki vääntää noi puolat tulppia :/
                            Tässä kuva millainen sovitus pitäis oikeasti olla. Tänään juuri sain nuo v2.0 palat kätösiin.
                            Nuo on pari milliä leveämmät suuntaansa niin ei pitäisi edes jättää rakoa. Mitat okkimin palasta puotettuna reikä n. 8 milliä. (034)?
                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut Jargo; 6.3.2013, 21:18.

                            Comment


                              Nyt kun laitoin kaikki paikoilleen, niin totesin saman. Mutta pidemmällä juoksulla näkee, että vaikuttaako tulppien/puolien ikään tuo pieni vinossa oleminen. Loppui satunnaiset misfiretkin onneksi, kun sai sytkävahvarit ja vanhat puolat mäkeen.

                              Comment


                              • Toivottavasti omaki rykiminen loppuu, saa nähä. Kunhan ei ole reiät liian alhaalla nyt kuitenkaan. Jotain menee paikoilleen jokatapauksessa, alkaa kasvaan patti ottaan.

                                Comment


                                  Periaatteessa niitä ei saisi vääntää, menee posliini halki. Mutta en ole kuullut kellään että olisi tulppa hajonnut. PItää omastanikin tsekata joku kerta tuo vinous.
                                  Näyttäs nyt noissa adaptereissa tuo keskireikä tuleva jo liiankin alas :) No mittaillaan.

                                  Comment


                                    Ainakin AudiSRS:llä ja Audizinellä käsittääkseni aika moni ajelee noilla touaregin adaptereilla ja ainakaan viellä ei ole osunut silmään, että olisi tulpat hajoilleet. Toivotaan toivotaan...

                                    Comment


                                      Miten helkatissa se reikä pitää olla noin sivussa!? Täytyypä testata omia että miten ne istuu. Tuntuu hölmöltä jos ne ovat tehneet sen noin päin persettä. :(

                                      Comment


                                      • Aika alhaalla se on, tässäki on joku tehny custom lätkät ja todennu saman.
                                        http://www.audizine.com/forum/showth...=1#post7795469

                                        Ite uskon että siks ne on valittanu tiukkuudesta ja siitä että puolat ei pysy ku joutuu väkisin painaa vinoon.

                                        Comment


                                        • Tässä näkee sopivuuden. Tuo okkimin mitta on aika passeli pudotettuna 8mm, mulla on loivempi r kulmissa nii jää just ja just peittoon kolo.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            mistähän sais alkuperäsen westfalia koukun irroitettavan osan hankittua? Ellei jollain auton EIS-5.. edellisellä omistajalla satu koukkua tallessa olemaan?

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja Jargo Näytä viesti
                                              Aika alhaalla se on, tässäki on joku tehny custom lätkät ja todennu saman.
                                              http://www.audizine.com/forum/showth...=1#post7795469

                                              Ite uskon että siks ne on valittanu tiukkuudesta ja siitä että puolat ei pysy ku joutuu väkisin painaa vinoon.
                                              Ja tuosta linkin ekasta kuvasta näkyy että on paljon ohuempi levy kuin 10mm, joten se 8mm materiaalikin on käypänen. Saisinko tuosta uudesta mallista dwg kuvan?

                                              Comment


                                              • Saat multa mallin postissa jos laitat yv

                                                E: Vedot takasin, ei rötää ja tyhjäkäynti sievempi, suosittelen.
                                                Viimeksi muokannut Jargo; 9.3.2013, 00:44.

                                                Comment


                                                • Kertokaa viisaammat, että mitä kaikkia huoltoja yms. ennakoivia remontteja otettava huomioon tuollasessa n.200tkm ajetulla vm.1999 s4? Kyseessä siis täysin vakio ässä. Ainakin noitten pakosarjojen kanssa ollut murenemis ongelmia tuon ikäisissä autoissa?

                                                  Kevät tulee ja lumi sulaa ja ässä kuume senkun pahenee;).

                                                  Comment


                                                    Nokat kannattaa tarkistaa. Näistäkin on kyllä jo jauhettu varmaan tässäkin threadissa.

                                                    Pakosarjat ovat varmaankin jo vaihdettu noilla kilsoilla, jos ovat vanhaa mallia. Tuon ikäisessä ne kyllä taitavat jo olla paremmat.

                                                    Comment


                                                      Öljyvuodot venttiilikopista ja ketjunkiristimistä. Vesivuodot esim. jälkijäähdytyspumppu kannattaa tarkistaa myös.

                                                      Comment


                                                      • Noitten tarkistaminen taitaa olla mahdotonta ostovaiheessa?

                                                        Comment


                                                        • Vuodot pystyy kyllä . Joku taipuisa rautalanka tai vastaava ja peili päähän niin pääsee katselemaan vähän paremmin vuotokohtia+taskulamppu.
                                                          Imusarjan alla oleva pumppu vuotaa aika varmasti ( jälkijäähy ) jos ei ole vaihdettu. Voihan se olla että nokkien kuntoa tuskin pääset katselemaan, ellet saa sovittua että vaihdetaan venttiilikopantiiviste kuntotarkastuksen yhteydessä ? :) Voi olla, että ei onnistu.
                                                          EGT anturit menossa rikki varmasti jos ei ole vaihdettu.
                                                          Ohjaustehostin ongelmat edessä. Hirveätä ulinaa ei pumppu saisi pitää linkkuun kääntäessä normaalisti.
                                                          Tietysti turbot kannattaa kuunnella kuinka komiasti ujeltaa.
                                                          Tuossa omia kokemuksia.. Ostin oman auton 196tkm ajettuna ja kaikki yllämainitut vuotopaikat korjattu 10 tkm aikana. Turbotkin vinkuu, mutta sallittakoon se näillä kilometreillä.

                                                          Comment


                                                          • Voihan tuohon vielä alustan ja tukivarret lisätä.

                                                            Comment


                                                              Flektin/viskon laakeri kannattaa tarkistaa/vaihtaa, että ei puhkaise syyläriä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X