Onko noiden TFSI puolien latausajalle mitään tehtävissä kotikonstein, vai onko pelkästään ohjelmantekiän päänvaiva? Käsittääkseni Audeissa yleisesti 4ms? latausaika ja jo puolet tuosta riittäisi. Saisi elinaikaa noille puolille vähän enempi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Nefmotolta löytyy juttua ja oisko ollut suositus 2,5ms. Linkkiä ei rähän hätään ole laittaa. Säätäjän hommia.
edit:http://nefariousmotorsports.com/foru...ic=445.0title=
Comment
-
Touraegin adapterihan on siis 13mm paksu, jos on jäänyt epäselväksi. Annoin sellaisen mukaan mittojen kanssa tekijälle jotta saa reiät oikeisiin kohtiin. Kävi käpy ja mulla on noita nyt yks sarja Oem mittojen mukaan 10mm koossa :D
Tuo jää jossain vaiheessa ainakin ylimääräiseksi ja myös nuo vw oem osat.
Comment
-
Joo eli adapterit eivät sovi paikoilleen vaikka ovat täsmälleen OEM kokoa. Noissa keskireikä on keskellä mutta kun puolan laittaa paikoilleen se puola jää hieman alemmas sitä keskikohtaa. Eli adapterin keskireikä ei voi olla symmetrisesti. OEM vw ei sovi mikäli ei halua vääntää puolaa ja tulppaa särki. (Se 8 millinen taitaa muuten passata juuri ja juuri.)
Alla on paintti kuvatus millainen tuon pitäisi olla. Varmaan 8 milliä pitäs tiputtaa reikää.
Vai onko mulla joku helvetin vammanen kone?Viimeksi muokannut Jargo; 3.3.2013, 17:29.
Comment
-
Onko kukaan kuka on laittanut öljynjäähdyttimen S4:ään käyttänyt lyhyempää RS4 öljynsuodatinta? Nyt kun se adapterilaippa on siinä välissä niin RS4 lyhyempi suodatin olisi helpompi laittaa. Onko mitään teknistä syytä miksi tuota lyhyempää ei kannattaisi käyttää? RS4:ssa taitaa olla tehokkaampi öljypumppu eli virtauksissa liene eroja mutta onko suodattimien välillä?
Kävin tänään marmorilta hakemassa suodattimen ja kysyin samalla tuosta RS4 suodattimesta niin ei suostunut myymään ja kertoi jonkun legendan 90-luvulta kun oli johonkin Audin V6 koneeseen oli vahingossa myyty lyhyt malli vaikka auto käytti pitkää ja kone oli leikannut kiinni. Korjaus meni tästä syystä huoltoliikkeen piikkiin. En usko, että todellinen syy oli väärässä suodattimessa mutta...
Comment
-
-
Aika alhaalla se on, tässäki on joku tehny custom lätkät ja todennu saman.
http://www.audizine.com/forum/showth...=1#post7795469
Ite uskon että siks ne on valittanu tiukkuudesta ja siitä että puolat ei pysy ku joutuu väkisin painaa vinoon.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jargo Näytä viestiAika alhaalla se on, tässäki on joku tehny custom lätkät ja todennu saman.
http://www.audizine.com/forum/showth...=1#post7795469
Ite uskon että siks ne on valittanu tiukkuudesta ja siitä että puolat ei pysy ku joutuu väkisin painaa vinoon.
Comment
-
Kertokaa viisaammat, että mitä kaikkia huoltoja yms. ennakoivia remontteja otettava huomioon tuollasessa n.200tkm ajetulla vm.1999 s4? Kyseessä siis täysin vakio ässä. Ainakin noitten pakosarjojen kanssa ollut murenemis ongelmia tuon ikäisissä autoissa?
Kevät tulee ja lumi sulaa ja ässä kuume senkun pahenee;).
Comment
-
Vuodot pystyy kyllä . Joku taipuisa rautalanka tai vastaava ja peili päähän niin pääsee katselemaan vähän paremmin vuotokohtia+taskulamppu.
Imusarjan alla oleva pumppu vuotaa aika varmasti ( jälkijäähy ) jos ei ole vaihdettu. Voihan se olla että nokkien kuntoa tuskin pääset katselemaan, ellet saa sovittua että vaihdetaan venttiilikopantiiviste kuntotarkastuksen yhteydessä ? :) Voi olla, että ei onnistu.
EGT anturit menossa rikki varmasti jos ei ole vaihdettu.
Ohjaustehostin ongelmat edessä. Hirveätä ulinaa ei pumppu saisi pitää linkkuun kääntäessä normaalisti.
Tietysti turbot kannattaa kuunnella kuinka komiasti ujeltaa.
Tuossa omia kokemuksia.. Ostin oman auton 196tkm ajettuna ja kaikki yllämainitut vuotopaikat korjattu 10 tkm aikana. Turbotkin vinkuu, mutta sallittakoon se näillä kilometreillä.
Comment
Comment