Akilla anturi vaihtoon vaan. Itsellä oli vastaava tilanne ässässä kun sen ostin. Alkuperäinen lambda....
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Bensaa palaa, lambdan valintaa
Collapse
X
-
Ismo, mulla meni ainakin tilaukseen ihan perinteinen Bosch 0 258 005 729.
En edes käsitä mikä toi plaanari on, enkä sitä VPV:n sivuilta edes löytäny.
Perinteinen lambda siellä kuitenkin on alkujaankin ja jos ei toi motronic paremmasta ymmärrä, niin mitä sitä turhaan sitten maksamaan. Luulen ma...
Comment
-
Planaarilambda on tuo tuolla, josta tämän ketjun ensimmäisessä viestissä puhuttu.. hintakin on noilla kahdella sama.
Ero perinteisen ja plaanarilambdan välillä on ilmeisesti se, että planaari lämpeää nopeammin ja on ehkä aavistuksen herkempi reagoimaan. Mutta jos ei tässä tämän illan aikana tule vahvistusta sille, että planaari toimii, laitan tilaukseen tuon perinteisen..
Comment
-
Sain VPV:ltä seuraavan vastauksen tuohon yleismallin lambdaan liittyen:
Eräs asiakas mittaili juuri tuollaisen Audin lambda-anturia ja sen lämmitysvastuksen vastusarvo on hieman suurempi kuin tuon yleismallin.
Ihan 100% sopivuutta en pysty tuon perusteella takaamaan, saattaa antaa lambdan lämmityksestä vikakoodin. Muuten toiminta pitäisi olla samanlainen.
Plaanarissa sitten lienee lämmitysvastus hieman suurempi, jolloin se ehkä olisi vielä passelimpi?
Comment
-
-
Tuolta löytyy jonkin näköistä Boschin taulukkoa ja muuntotaulukoita.
Pitäisi Golfiinkin jo vissiin vaihtaa lambda. 215tkm vissiin on jo ihan riittävästi alkuperäisellä. Tässä vain pohdin, uskaltaako tuollaisen VPV:n yleislambdan liitellä tilalle. Orkkiksen saisi marmorilta 145e eli melkeinpä tuplahinta yleis-Boschiin. Ei vain ihan suoraan mikään taulukko anna orkkista vastaavaa yleislambdaa (AGU-kone). Etkan mukaan 06A 906 265 F.
Vai löytyykö Tepon Saksa-Expressin kautta orkkis halvemmalla? :)
Comment
-
Mä edelleen kanssa ehdotan tuota maffia. Omassakin oli reilu vuodenvanha maffi ja pasana (tosin aikapitkälti öljyfilsun syytä). Kesällä tuossa paikallisen abc:n pihalla sivumennen kuuntelin autoasi kun ohi ajelit ja hiukan "raskaahkolta" kuulosti vitosen käynti. Tais katitkin kilkattaa.
Comment
-
täällä kanssa lambdan vaihto edessä..
kertokaahan mitenkä pääsee helpoiten coupen 7A koneessa lambdaan käsiksi, katissa se ei ole, eli varmaan pakosarjassa, onko miten hankalassa paikassa?
Comment
-
-
En oikeen sitten loppuviimeks saanu selvyyttä, että pitäiskö laittaa se yleismalli vai plaanari. Eikä VPV:ltä vastattu enää plaanarin suhteen yhtään mitään, niin soittelin paikalliset varaosapuljut läpi (Motonetin tarjonta Boschilaisen suhteen melko heikkoa).
Virtasen moottorista löytyi sellainen kolmekarvainen Bosch kuin 0 258 986 502, joka heillä olleen Boschin ohjelman mukaan on käypänen AAN:ään.
Näyttäis olevan kuin vaihvistukseksi myös tuossa jasson linkittämässä taulukossakin tämä.
Hintaahan sille nyt kertyi enemmän kuin VPV antureille, tingattuna 125e.
Mutta jos toimii, niin hyvä on.
Jos tänään tai huomenna löytäisin aikaa heittää paikalleenkin, niin torstain Tampereen reissulta voisi olla jotain kerrottavaa omalta kohdalta.
Edit: Jasso, onhan tuossa sun laittamassa dokussa AGU-koneeseen lambda. 0 258 986 505.Viimeksi muokannut A6tonen; 21.8.2007, 11:47.
Comment
-
No juu, kyllä minäkin saattaisin jo mennä marmorille tuolla erolla.
Mutta ehkä sun kannattaa jasso soitella paikallisiin liikkeisiin? Toi Virtasen moottori nyt ei ole mitään halvimpia paikkoja.
Tuo ässälöisen lambda maksaa marmorilla 212e, että sen puoleen tässä jäi vielä satanen bensaan taas...
Comment
Comment