Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bensaa palaa, lambdan valintaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Akilla anturi vaihtoon vaan. Itsellä oli vastaava tilanne ässässä kun sen ostin. Alkuperäinen lambda....

    Comment


    • #32
      Jeps, laitoinkin juuri VPV:lle tilauksen vetämään yleismallin 4-johtoisesta Boschilaisesta.
      Omalta kohdaltani lisää infoa kun anturi on vaihdettu ja jotain kulutuksia saatu selville.

      Tult vaan mieleen, että olisko Tepolla ollu lambdaa tarjolla?

      Comment


      • #33
        Menikö sinne nyt siis tilaukseen perinteinen (Bosch 0 258 005 729) vai planaarilambda Bosch 0 258 006 245/246)? Tähän ei ole vielä tullut kommentteja.. Vai onko tuolla edes mitään merkitystä eli lambda ku lambda, kunhan ei laajakaistanen?

        Comment


        • #34
          Aki; VPV:lle olisin sinut ohjannut jos multa olisit kapeakaista-anturia kysynyt.

          Comment


          • #35
            Ismo, mulla meni ainakin tilaukseen ihan perinteinen Bosch 0 258 005 729.
            En edes käsitä mikä toi plaanari on, enkä sitä VPV:n sivuilta edes löytäny.
            Perinteinen lambda siellä kuitenkin on alkujaankin ja jos ei toi motronic paremmasta ymmärrä, niin mitä sitä turhaan sitten maksamaan. Luulen ma...

            Comment


            • #36
              Planaarilambda on tuo tuolla, josta tämän ketjun ensimmäisessä viestissä puhuttu.. hintakin on noilla kahdella sama.

              Ero perinteisen ja plaanarilambdan välillä on ilmeisesti se, että planaari lämpeää nopeammin ja on ehkä aavistuksen herkempi reagoimaan. Mutta jos ei tässä tämän illan aikana tule vahvistusta sille, että planaari toimii, laitan tilaukseen tuon perinteisen..

              Comment


              • #37
                Sinun pitäisi tietää lämmitysvastuksen resistanssi, sillä tiedolla on merkitystä lambdan valintaan.

                B5 ässässä planaarilambda toimii.

                Comment


                • #38
                  Jeps, tätä samaa pohdittiin VPV:n kanssa. Edellisen anturin lämmityksen resistanssi viittasi perinteiseen lambdaan, joten sellaisen sitten tilasin kun ei ollut täyttä varmuutta tykkääkö Motronic kyttyrää korkeammasta vastuksesta..

                  Comment


                  • #39
                    Sain VPV:ltä seuraavan vastauksen tuohon yleismallin lambdaan liittyen:
                    Eräs asiakas mittaili juuri tuollaisen Audin lambda-anturia ja sen lämmitysvastuksen vastusarvo on hieman suurempi kuin tuon yleismallin.
                    Ihan 100% sopivuutta en pysty tuon perusteella takaamaan, saattaa antaa lambdan lämmityksestä vikakoodin. Muuten toiminta pitäisi olla samanlainen.
                    Mutta tuota lambaajaa nyt vissiin on porukka urssiin laittanu paikalleen, niin varmaankin toimii ok.
                    Plaanarissa sitten lienee lämmitysvastus hieman suurempi, jolloin se ehkä olisi vielä passelimpi?

                    Comment


                    • #40
                      Motonetistä saa 100? sopivan anturin oikeilla liittimillä, jos haluaa jättää tuon liitin jumpan tekemättä.

                      Comment


                      • #41
                        Mulla oli 7A:ssa plaanari ja ei tullut kertaakaan mitään vikakoodeja lambdasta.

                        Comment


                          #42
                          VPV.n Bosch-anturilla olen ajellut 2000 km.
                          Tulin just Tampereelta Savonlinnaan ja olipa kulutus yllätys ja vielä
                          kesäkumeilla. (8,3 l/100km)keskinopeus 90, eli aikas hyvin tolle malmikasalle.Kai tuo jotenki kunnossa on :)

                          Niin pelkkää matka-ajoa....muutama ohitus ..

                          Comment


                          • #43
                            Pasi pääsee 4l pienemmällä kuin minä... Jotain mystistä tässä ässässä on.

                            Comment


                            • #44
                              Tuolta löytyy jonkin näköistä Boschin taulukkoa ja muuntotaulukoita.

                              Pitäisi Golfiinkin jo vissiin vaihtaa lambda. 215tkm vissiin on jo ihan riittävästi alkuperäisellä. Tässä vain pohdin, uskaltaako tuollaisen VPV:n yleislambdan liitellä tilalle. Orkkiksen saisi marmorilta 145e eli melkeinpä tuplahinta yleis-Boschiin. Ei vain ihan suoraan mikään taulukko anna orkkista vastaavaa yleislambdaa (AGU-kone). Etkan mukaan 06A 906 265 F.

                              Vai löytyykö Tepon Saksa-Expressin kautta orkkis halvemmalla? :)

                              Comment


                                #45
                                Ville! Onko siula matkakulutus niin iso kuin 12 litraa vai sekalainen ajo?

                                Joo ..ei siedä polkemista tuo kulutuslukema, mutta eipä jalkakrampissa tarvia kuiteskaan ajella.

                                Comment


                                • #46
                                  Ville, viallinen maffi voi nostaa huikeasti kulutusta. En nyt muista paljonko oma kulkine vei rikkinäisellä maffilla, mutta paljon se oli.

                                  Lambda nyt ensin kannattaa vaihtaa kuitenkin. Jos sen vaihdolla ei kulutus tokene, niin vasta sitten miettii muita asioita.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Matkakulutus hyvinkin. Lambda on vaihdettu ja ei mitään vaikutusta. Pitää vissiin kokeilla toista maffia, vaikka tuo nykyinenkin on alle vuoden vanha.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Tämän tankkauksen lopputulos: 50l bensaa ja 270km, josta 80 kilometriä maantietä. Eli keskikultus 18.5l/100km. Pitäskö vaihtaa taloudellisempaan jenkkiin?:)

                                      Comment


                                      • #49
                                        Mä edelleen kanssa ehdotan tuota maffia. Omassakin oli reilu vuodenvanha maffi ja pasana (tosin aikapitkälti öljyfilsun syytä). Kesällä tuossa paikallisen abc:n pihalla sivumennen kuuntelin autoasi kun ohi ajelit ja hiukan "raskaahkolta" kuulosti vitosen käynti. Tais katitkin kilkattaa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          täällä kanssa lambdan vaihto edessä..
                                          kertokaahan mitenkä pääsee helpoiten coupen 7A koneessa lambdaan käsiksi, katissa se ei ole, eli varmaan pakosarjassa, onko miten hankalassa paikassa?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Juu mäkin luulin että katit kilkattaa, mut ne olikin tyhjät. Sisuskalut vissiin putkistossa kun edelleenkin kilkattaa. Muistankohan ihan väärin jos olen jostain lukenut että VR6 golffin maffi käy tähän?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Vesa, täällä hyvät ohjeet 7A:n:
                                              http://www.20v.org/engprob.htm#o2

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ville, mulle pitäis ens viikolla tulla pari ehjää käytettyä maffia.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Juu pistetään korvan taakse. Kokeilen ensin lainavehkeellä onko mitään muutosta.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    En oikeen sitten loppuviimeks saanu selvyyttä, että pitäiskö laittaa se yleismalli vai plaanari. Eikä VPV:ltä vastattu enää plaanarin suhteen yhtään mitään, niin soittelin paikalliset varaosapuljut läpi (Motonetin tarjonta Boschilaisen suhteen melko heikkoa).
                                                    Virtasen moottorista löytyi sellainen kolmekarvainen Bosch kuin 0 258 986 502, joka heillä olleen Boschin ohjelman mukaan on käypänen AAN:ään.
                                                    Näyttäis olevan kuin vaihvistukseksi myös tuossa jasson linkittämässä taulukossakin tämä.

                                                    Hintaahan sille nyt kertyi enemmän kuin VPV antureille, tingattuna 125e.
                                                    Mutta jos toimii, niin hyvä on.

                                                    Jos tänään tai huomenna löytäisin aikaa heittää paikalleenkin, niin torstain Tampereen reissulta voisi olla jotain kerrottavaa omalta kohdalta.

                                                    Edit: Jasso, onhan tuossa sun laittamassa dokussa AGU-koneeseen lambda. 0 258 986 505.
                                                    Viimeksi muokannut A6tonen; 21.8.2007, 11:47.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Onkos se ilman haistelu johdinta pitkin taikauskoa? Kun ei siihenkään tullut vastausta.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Aki, kappas juu. Mutta jos maksaa 125e on jo melko sama ostaako suoraan marmorilta.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          ABY:n lambada marmorilla: 269? kiitos...

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            No juu, kyllä minäkin saattaisin jo mennä marmorille tuolla erolla.
                                                            Mutta ehkä sun kannattaa jasso soitella paikallisiin liikkeisiin? Toi Virtasen moottori nyt ei ole mitään halvimpia paikkoja.
                                                            Tuo ässälöisen lambda maksaa marmorilla 212e, että sen puoleen tässä jäi vielä satanen bensaan taas...

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Tässä jo läppärin otin esiin ja meinaan yrittää loggailla arvot Golfista ulos. Katsotaan mitä tulee.

                                                              Comment

                                                              Working...