Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3b kulutuksesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ei siinä kommentissa kummempaa vitsailua pitänyt olla, pahoittelen jos se sille vaikutti.


    edit: ps. terveiset ircistä tuli perille.

    Comment


    • #32
      Pitkänen - polttamisen sijaan suosittelen, että luet ne kirjat.

      Tai ainakin ne kappaleet, missä tuohon seos-pakokaasunlämpöasiaan keskitytään.

      Eli kyllä se pakolämpö siitä nousee kun seos menee laihalle. Ja jos vika oli kaasuläpän asentotunnistimessa, eikä moottorinvalvonta tunnistanut näin ollen aukeavaa kaasuläppää, eikä osannut rikastaa tarpeen mukaanm niin kai se laihallakin on saattanut ajoittain käydä.

      Comment


      • #33
        Kyllä ne pakolämmöt nousee laihalle mennessä, mutta ei aina. Mutta kun tuo asiallinen ja asiat kunnolla perusteleva keskustelu ei tunnu onnistuvan, niin olkoon.

        Jos sitä keskusteltavaa riittää niin puhutaan mieluummin suoraan henkilökohtaisella kontaktilla tai yleisellä foorumilla, jätetään tuo irccijauhanta "seläntakana" vähemmälle, jooko?

        Comment


        • #34
          Se ainakin vuotaa kaiken ulos siitä pienestä reijästä. Vai oliko se mahdollisesti väärin päin siellä? Ja vielä sellainen kysymys että ei kai siitä kuulu virrata ilma molempiin suuntiin ihan suoraan? En ainkaan keksi sille mitään järkevää käyttöä jos sen kuuluu avoimesti vaan olla siellä letkun välissä :)
          Ps. huohotin tukittuna näytti olevan olevan ehjät letkut.
          Jos se vuotaa ulos sieltä pienestä reiästä, niin sen sisällä oleva kalvo on rikki. Tuli kans se palikka vaihdettua äskettäin.



          Tuli myös tutkittua uutta vähän ennen asennusta ja lopulta löysi sen toimimisen periaatteen - nimittäin kun siellä huohotusputkissa muodostuu alipaine, vedetään se kalvoventtiili kiinni-asentoon ja läpikulkua varten jää auki pienempi ohikulkureikä. Muussa tilanteessa on kalvoventtiili jousen voimalla auki. Se pieni reikä ulkopuolella yhdistää kalvon toispuolisen tilan ulkoilmaan ja kun kalvo sattuu olemaan rikki, niin sieltä pääsee öljy ja kura ilman kanssa pihalle. Eli jos se palikka sattuu olemaan kurainen ja öljyinen, niin kannattaa se tutkia ja jos kalvo vuotaa, niin vaihtaa - uusi 034 129 101B maksaa jotain parin kympin verran (VV-Autossa ainakin)...

          Comment


          • #35
            tim71 kiitoksia erittäin kattavasta selostuksesta, näin sen oletinkin toimivan mutten löytänyt mistään varmuutta asiaan. Käyn hakemassa uuden tässä kuluvan viikon aikana, koska entinenhän se kalvo tuntui oleva.

            Comment


            • #36
              kyllä aluksi kun sitä uutta venttiiliä katteli, niin tuntui, kun olisi saanut viallisen palikan - jousi piti venttiiliä lepoasennossa auki... tuli siinä vähän pähkäiltyä ennen, kun sai sen toimintaperiaatteen selville.

              Vaihto on helppo - kaksi 16-25 tjsp klemmaria alkuperäisten sijalle vaan...

              Comment

              Working...