Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8T(AEB) nykiminen.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Auto on jo katsastettu, otettiin päästöt silloin kun lastu oli kiinni ;) nytten vaa ei oo ollu rahaa laittaa takas tuota lastua siksi ei ole nyt kiinni. lastuhan poistettiin siksi ko koska katsastus setä ei tykänny 250hp:sta

    Comment


    • #62
      Eipä taida katsastaja tykätä isoista suuttimista, muokatusta turbosta jne jne. :) Laitahan tosiaan sellainen lastu paikoilleen, mikä on tehty kyseisille suuttimille, niin voipi ongelmat hävitä. Jos ei, niin mietitään sitten lisää.

      Comment


      • #63
        Siis autosta otettiin lastu noin 3 viikkoa sitten pois ja toimi ihan hyvin kaikin puoli MYÖS tuo kickdown kihdytys, kunnes muutama päivä sitten vasta alkoi kyseinen oire eli tuossa kickdown kihdytykseesä tuo helvetinmoimen nykiminen, eli en usko että johtuu lastusta/suuttimista.

        Comment


        • #64
          Kyllähän siinä voi päivä tai pari mennä että se sopeutuu tarpeeksi pieleen. Onko etuveto vai quattro ja minkälaisia tehoja siitä on otettu? Ainakaan etuvedon tiptronic ei ole sieltä kestävimmästä päästä...

          Comment


          • #65
            Siis autosta otettiin lastu noin 3 viikkoa sitten pois ja toimi ihan hyvin kaikin puoli MYÖS tuo kickdown kihdytys, kunnes muutama päivä sitten vasta alkoi kyseinen oire eli tuossa kickdown kihdytykseesä tuo helvetinmoimen nykiminen, eli en usko että johtuu lastusta/suuttimista.
            Tämä tilanne on hieman sama kun ihmettelisit miksi rengas on tyhjä vaikka eilen siinä oli ilmaa.
            Laita siihen autoon lastu takaisin, jos senkin jälkeen vielä kiukuttelee niin sitten ruvetaan ihmettelemään missä on vika.
            Viimeksi muokannut Killeri; 8.4.2018, 10:55.

            Comment


            • #66
              A4 1.8T AEB Nykii. Tulpat, puolat?

              Eli kulkineena A4 1.8tq AEB B6 lastutettu Lehtonen motorsportsilla. Auto on nykinyt pitkään ja ensinnä luulin että vika olisi tulpissa / puolissa. No vaihdoin tulpat, sekä puolat samaan aikaan. Auto toimi noin 2-3h normaalisti. Sitten se taas alkoi. Ilmamäärämittari on vaihdettu. Vikakoodit luettu. Ei mitään. Tuossa forumeita lueskellessani rupesin miettimään että onko boschin alkuperäiset tulpat liian lussut vähänkin viritettyyn autoon? Autossa OLI Ngk:n tulpat silloin, kun se toimi normaalisti. Olen parikertaa vaihtanut uudet boschit ja vika jatkuu vieläkin. Suositteletteko noita Ngk:n tulppia vai olisiko vika jossain muualla? Nykiminen tapahtuu jo ykkösellä pintakaasulla kiihdyttäessä. Kaasupohjassa auto nykii rajusti muutamankerran ja senjälkeen liimaa niskan penkkiin. Tasakaasulla tuntuu menevän normaalisti. Esim satasen vauhdista nelosella kiihdyttäessä lähtee normaalisti ilman nykimisiä. Tuntuu että tuo syö soppaa pikkasen normaalia enempi(tai sitten vaan kuvittelen). Onhan siinä kumminkin myös isommat suuttimet.

              Tuli tässä vain mieleen, että ei viitsi turhaan taas ostella noita puolanhattuja, sekä tulppia kun niitä on kohta kontissa useampi kymmentä ylimääräisenä! Ni päätimpä sitten kysäistä :)

              Comment


              • #67
                Mitkä tulpat siinä nyt tarkkaan ottaen on ja oli, mallit?

                Comment


                • #68
                  Ongelma saattaa olla bensansuodatin/bensapumppu -suunnalla.

                  Itellä sen verran paksu niska ettei 1.8t vakioahtimella oikein jaksa sitä liimata mihinkään :)

                  Comment


                  • #69
                    Muutama asia ei oikein täsmää. aeb ja b6 alusta? miksi suuttimet on vaihdettu jos pelkästään lastutettu?

                    Comment


                    • #70
                      Missä vaiheessa tuo aeb kansi on vaihdettu? Virtaa paremmin, kuin pienireikänen vakiokansi. Jos lastutettu ennen kannenvaihtoa olisi syytä ehkä tarkastella ohjelmaa. Syy nykimiseen?
                      E.Juudas kerkes näköjään ensin.
                      Viimeksi muokannut -03 tq; 22.8.2011, 10:38.

                      Comment


                      • #71
                        Eli autossa on nyt seuraavat tulpat: BOSCH FR7DPP33/FR7KPP33+ "+50". Ei oo mitään hajua mitä ne NGK:n tulpat oli. Ja auto on vm 2001 niin eikös moottorityyppi ole silloin aeb ? (Ensimmäinen audi talossa olen vielä pikkasen ulkona tuosta tekniikasta). Autossa seuraavanlainen viripaketti edellisen omistajan toimesta: http://mtm-online.de/en/Audi/A4-B6/1...T=m1a4150205qx

                        Comment


                          #72
                          Jos autos on B6 niin ei ole AEBtä nähnykkään jos joku sitä ei sinne ole erikseen laittanut jostain ihme syystä.

                          Jos auto on ostaessa toiminut hyvin niin tuskinpa vika yht'äkkiä on edellisen omistajan tekemässä ohjelmoinnissa?

                          Comment


                          • #73
                            Viimeset AEBit tais rullata tehtaalta ulos a6sen korilla vuonna -99 ja a4sen korilla vuonna -98, joku saa korjata jos hirveesti pissin simmuun.

                            Comment


                            • #74
                              onko huohotuksen letkut putket tutkittu, suhiseeko normaalia voimakkaammin kun alkaa ahtamaan ?

                              Comment


                              • #75
                                Empä sitä ohjelmointia epäillytkään vaan sitä tässä kyselin tuota tulppa asiaa myöskin. Että onko nuo boschit tosiaan, mitkä sinne nyt laitoin, liian lussut verrattuna edellisiin NGK:oihin.

                                Tuosta suhinasta nyt en osaa mennä sanomaan, kun siihen ei koskaan ole kiinnittänyt oikein huomiota, mutta saattaapi olla että sen nyt kuulee pikkasen erilailla. Tai sitten se johtuu siitä, että ostaessa ei viitsinyt autoa oikein nylkeä samallailla kuin nykypäivänä :)

                                Comment


                                • #76
                                  shorehan hei!
                                  Teppolta saa hyvin "viritulppia" jumalmoottoriin, ja nimenomaan boschia. Siis jos lastutettu.
                                  Auringonnousun ihmeisiin ei kannata sortua...

                                  Comment


                                  • #77
                                    Nuo nykyiset tulpat ovat kyllä autoosi ihan oikeat, en siis pidä niitä todennäköisenä syyllisenä. Imupuolen painetesti on oikea keino paikallistaa vuodot.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Voikos sytytyksen vahvistin tehdä tuota nykimistä?

                                      Itsellä ainakin b5 korinen a4, aeb koneella rupes käymään kolmella kun sytytyksen vahvistin hajos. En sitten tiedä miten se tuossa b6 korissa...

                                      Comment


                                      • #79
                                        B6:ssa ei ole erillisiä vahvareita vaan ne ovat puolissa sisällä.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Hmm käytin autoasilla ja pyysin tarkastamaan imuvuodot, mutta sieltä todettiin että niitä ei ole. Ja laittoivat laskuun, että "Autossa ei havaittavissa nykimistä". Tiedä sitte häntä että tekivätkö mitään painetestiä vai kävikö silmämääräisesti läpi vaan.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Noniin ja nyt jaksoin kaivaa romukasasta ne tulpat jotka autossa oli silloin kun se toimi normaalisti. Eli NGK BKR6EK. Täytyypi silti nuo huohotuksen letkut tarkistella jahka kerkiää.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Tulpan johdot?

                                              Minulla esiintyi 1.8 ADR -moottorissa nykimistä. Syynä oli yksinkertaisesti tulpan johto/johdot, joista kipinä karkasi/pääsi sisään. Yhden johdon vaihdolla vika poistui. Tämä taitaa olla liian helppo selitys?

                                              Comment


                                              • #83
                                                Turbokoneessa ei ole varsinaisia "tulpanjohtoja"

                                                ja eikös vaparissakin ole suorasytty?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Eipä oo tietääkseni tulpanjohtoja vaan "Puolanhattuja". Ja kaikki puolanhatut on vaihdettu että kyllä kipinä on kunnossa jos jokin on!

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                                    bensansuodatin
                                                    Toi olisi ainakin halpa kokeilla onko vaikutusta ellei ole lähiaikoina uusittu =)

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      ja eikös vaparissakin ole suorasytty?
                                                      Tavallaan. Hukkakipinä eli 1 puolapaketti per 2 pyttyä.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Otan tossa huomenissa bypassin irti ja puheltelen vähän että näkee sitte samalla sen onko rikki. Tosiaan vielä pikkasen jotain tarkennusta tuohon nytkyttelyyn. Eli huomasin kun ajelee esim jotain jyrkkää siltaa ylös. Vauhtia se mittariin 65, vaihteena nelonen. Niin hetken aikaa kun pitää tasakaasua. Niin se nykii noin 3-5 sec jonkajälkeen tuntuu että tehot tulevat takaisin ja liikkuu taas kevyesti. Vaihdoin tuossa takaisin ne aikasemmin kiinni olleet puolanhatut ja heti tuntui että nykiminen pieneni? Näissä on varressa audin ja volkkarin logo. Tosin niillä jolla nykiminen tuntuu pahemmalta ovat "alkuperäiset boschit" liikkeen mukaan. Juusollaha on selkeesti tietotaitoa ja ylimääräistä aikaa tulla vilkaseen ;)

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          OT: Tiedosta en tiiä, taitoa voi olla =) Ainakin kaverilta audista hävisi nykimiset p-ainesuodattimen vaihdon jälkeen.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Polttoainesuodatin vaihdettu. Ikäväkseni joudun toteamaan että ei mitään vaikutusta nykimiseen :D Olen tuossa koittanut pikkasen seurata ahtopainemittaria samalla kun lähtee kiihdyttelemään normaalisti niin eipä siitä pysty mitään sanomaan että vaikuttaako ahdot siihen mitenkään. Tasan 2500 kierroksen kohilla se nytkytys alkaa ja ahdot on siinävaiheessa kevyellä kaasulla ehkä 0 - 0.1. Jos lähtee reilusti kiihdyttämään ni suattaapi nousta jopa 0.5-0.7 ja nykii rajummin. Jos vaihtelee siinä parintonnin kohilla vaihteita ni menee oikein nätisti. Ettei nyt vaan softa olis sitte sanomas sopparia irti :o ? Pitäisi vakioboxi löytää jostain ja kokeilla oisko sillä sitten jotain vaikutusta

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Mites bensapumpun laita? Omassa oli aikalailla samankaltaisia oireita, ja kun vaihdoin uuden pumpun niin nykiminen loppui siihen. Tankista bensiinipumpun alta löytyi myös aika paljon roskaa joka voi tukkia pumpun päässä olevan sihdin. Kannattaa tarkistaa. Ohjeita bensiinipumpun irroitukseen löytyy: http://www.a4mods.com/index.php?page.../fuelpump.html

                                                              Comment

                                                              Working...