Auto on jo katsastettu, otettiin päästöt silloin kun lastu oli kiinni ;) nytten vaa ei oo ollu rahaa laittaa takas tuota lastua siksi ei ole nyt kiinni. lastuhan poistettiin siksi ko koska katsastus setä ei tykänny 250hp:sta
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 1.8T(AEB) nykiminen.
Collapse
X
-
Siis autosta otettiin lastu noin 3 viikkoa sitten pois ja toimi ihan hyvin kaikin puoli MYÖS tuo kickdown kihdytys, kunnes muutama päivä sitten vasta alkoi kyseinen oire eli tuossa kickdown kihdytykseesä tuo helvetinmoimen nykiminen, eli en usko että johtuu lastusta/suuttimista.
Comment
-
Siis autosta otettiin lastu noin 3 viikkoa sitten pois ja toimi ihan hyvin kaikin puoli MYÖS tuo kickdown kihdytys, kunnes muutama päivä sitten vasta alkoi kyseinen oire eli tuossa kickdown kihdytykseesä tuo helvetinmoimen nykiminen, eli en usko että johtuu lastusta/suuttimista.
Laita siihen autoon lastu takaisin, jos senkin jälkeen vielä kiukuttelee niin sitten ruvetaan ihmettelemään missä on vika.Viimeksi muokannut Killeri; 8.4.2018, 10:55.
Comment
-
A4 1.8T AEB Nykii. Tulpat, puolat?
Eli kulkineena A4 1.8tq AEB B6 lastutettu Lehtonen motorsportsilla. Auto on nykinyt pitkään ja ensinnä luulin että vika olisi tulpissa / puolissa. No vaihdoin tulpat, sekä puolat samaan aikaan. Auto toimi noin 2-3h normaalisti. Sitten se taas alkoi. Ilmamäärämittari on vaihdettu. Vikakoodit luettu. Ei mitään. Tuossa forumeita lueskellessani rupesin miettimään että onko boschin alkuperäiset tulpat liian lussut vähänkin viritettyyn autoon? Autossa OLI Ngk:n tulpat silloin, kun se toimi normaalisti. Olen parikertaa vaihtanut uudet boschit ja vika jatkuu vieläkin. Suositteletteko noita Ngk:n tulppia vai olisiko vika jossain muualla? Nykiminen tapahtuu jo ykkösellä pintakaasulla kiihdyttäessä. Kaasupohjassa auto nykii rajusti muutamankerran ja senjälkeen liimaa niskan penkkiin. Tasakaasulla tuntuu menevän normaalisti. Esim satasen vauhdista nelosella kiihdyttäessä lähtee normaalisti ilman nykimisiä. Tuntuu että tuo syö soppaa pikkasen normaalia enempi(tai sitten vaan kuvittelen). Onhan siinä kumminkin myös isommat suuttimet.
Tuli tässä vain mieleen, että ei viitsi turhaan taas ostella noita puolanhattuja, sekä tulppia kun niitä on kohta kontissa useampi kymmentä ylimääräisenä! Ni päätimpä sitten kysäistä :)
Comment
-
Eli autossa on nyt seuraavat tulpat: BOSCH FR7DPP33/FR7KPP33+ "+50". Ei oo mitään hajua mitä ne NGK:n tulpat oli. Ja auto on vm 2001 niin eikös moottorityyppi ole silloin aeb ? (Ensimmäinen audi talossa olen vielä pikkasen ulkona tuosta tekniikasta). Autossa seuraavanlainen viripaketti edellisen omistajan toimesta: http://mtm-online.de/en/Audi/A4-B6/1...T=m1a4150205qx
Comment
-
Viimeset AEBit tais rullata tehtaalta ulos a6sen korilla vuonna -99 ja a4sen korilla vuonna -98, joku saa korjata jos hirveesti pissin simmuun.
Comment
-
Empä sitä ohjelmointia epäillytkään vaan sitä tässä kyselin tuota tulppa asiaa myöskin. Että onko nuo boschit tosiaan, mitkä sinne nyt laitoin, liian lussut verrattuna edellisiin NGK:oihin.
Tuosta suhinasta nyt en osaa mennä sanomaan, kun siihen ei koskaan ole kiinnittänyt oikein huomiota, mutta saattaapi olla että sen nyt kuulee pikkasen erilailla. Tai sitten se johtuu siitä, että ostaessa ei viitsinyt autoa oikein nylkeä samallailla kuin nykypäivänä :)
Comment
-
Voikos sytytyksen vahvistin tehdä tuota nykimistä?
Itsellä ainakin b5 korinen a4, aeb koneella rupes käymään kolmella kun sytytyksen vahvistin hajos. En sitten tiedä miten se tuossa b6 korissa...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestibensansuodatin
Comment
-
Otan tossa huomenissa bypassin irti ja puheltelen vähän että näkee sitte samalla sen onko rikki. Tosiaan vielä pikkasen jotain tarkennusta tuohon nytkyttelyyn. Eli huomasin kun ajelee esim jotain jyrkkää siltaa ylös. Vauhtia se mittariin 65, vaihteena nelonen. Niin hetken aikaa kun pitää tasakaasua. Niin se nykii noin 3-5 sec jonkajälkeen tuntuu että tehot tulevat takaisin ja liikkuu taas kevyesti. Vaihdoin tuossa takaisin ne aikasemmin kiinni olleet puolanhatut ja heti tuntui että nykiminen pieneni? Näissä on varressa audin ja volkkarin logo. Tosin niillä jolla nykiminen tuntuu pahemmalta ovat "alkuperäiset boschit" liikkeen mukaan. Juusollaha on selkeesti tietotaitoa ja ylimääräistä aikaa tulla vilkaseen ;)
Comment
-
OT: Tiedosta en tiiä, taitoa voi olla =) Ainakin kaverilta audista hävisi nykimiset p-ainesuodattimen vaihdon jälkeen.
Comment
-
Polttoainesuodatin vaihdettu. Ikäväkseni joudun toteamaan että ei mitään vaikutusta nykimiseen :D Olen tuossa koittanut pikkasen seurata ahtopainemittaria samalla kun lähtee kiihdyttelemään normaalisti niin eipä siitä pysty mitään sanomaan että vaikuttaako ahdot siihen mitenkään. Tasan 2500 kierroksen kohilla se nytkytys alkaa ja ahdot on siinävaiheessa kevyellä kaasulla ehkä 0 - 0.1. Jos lähtee reilusti kiihdyttämään ni suattaapi nousta jopa 0.5-0.7 ja nykii rajummin. Jos vaihtelee siinä parintonnin kohilla vaihteita ni menee oikein nätisti. Ettei nyt vaan softa olis sitte sanomas sopparia irti :o ? Pitäisi vakioboxi löytää jostain ja kokeilla oisko sillä sitten jotain vaikutusta
Comment
-
Mites bensapumpun laita? Omassa oli aikalailla samankaltaisia oireita, ja kun vaihdoin uuden pumpun niin nykiminen loppui siihen. Tankista bensiinipumpun alta löytyi myös aika paljon roskaa joka voi tukkia pumpun päässä olevan sihdin. Kannattaa tarkistaa. Ohjeita bensiinipumpun irroitukseen löytyy: http://www.a4mods.com/index.php?page.../fuelpump.html
Comment
Comment