Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8T(AEB) nykiminen.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • juu u.. en tiedä pitää jotai keksiä

    Comment


    • Vilkaise Linksi jäsentiedotus-puolelta kun avuliaat kerhoveljet tarjoavat vag-com/vcds-apua. Josko sieltä joku löytyisi Oulun seudultakin.

      Comment


      • onhan siel mut semmonen ongelma kato on että auto ei ole oulussa vaan kuivaniemessä ja pitäs jostai lainaan saada viikonlopuksi ja tuskin kukaan niin luottavainen et moiseen suostus.. mut pitää kattoa sit kun/jos auton saa kasaan et sit täällä kyselis.. toki jos joltai liikenee joka tän lukee nii voi apua tarjota vaik privalla :)

        Comment


        • Antaisin Jani oikeasti muuten lainaan mutta tarvin vkl itse konetta yhteeen toiseen projektiin.

          Tuli muute lisää hommia auton kanssa, katin sisälmykset irti. JEE :)
          No jos positiivisesti ajattelee niin nuhaisuuden syy tais löytyä.
          Siinä samalla tuli huomattua että hammastanko paskana, tehostajan öljyt tulee pihalle.

          Comment


          • juu nou hätä :) toivottavasti saan tuon viikonloppuna kasaan ku uudet osat on kaikki nyt :)

            Comment


            • Toivottavasti Jani saat auton pelaamaan, täällä vielä taistellaan..
              Nyt on tyhjä katti paikallaan, vetää ihan kivasti mutta ei saavuta täyttä ahtopainetta vain 0.4-0.5. PRKL. :)
              Pitäisi kai 0.6-0.7 ahtaa?

              Comment


              • joo auto on nyt kasassa ja on oulussa mutta nokkaakselit pitäs varmaa ajoittaa uusiksi uuden ketjun ja kiristimen myötä ku käy vähä humpaten ja öljyvalo käväs päällä aina ku kierrokset laski alle 2500 et aikas jännä homma

                Comment


                • Lainaan tätä topiccia kun viitti uuttakaan tehdä. Auto siis B5 1.6 litrasella APD-koneella ja nykii sekin todella voimakkaasti kiiihdyttäessä. Kaasuläppä putsattu, alipainevuotoja ei ole. Myöskään vikakoodia ei anna mistään siihen viittaavasta. Toisena oireena on hyppivä tyhjäkäynti. Voiko rikkinäinen maffi aiheuttaa tälläisia oireita? Alkaa ideat loppumaan :D

                  Comment


                  • juu itellä on nyt kans hyppivä tyhjäkäynti ja täristää koko aútoa ja anto vikakoodia maf:sta ja hall anturista.. hall anturi ei ole kallis se kandee kokeilla ja putsaa evap venttiili ja alipainesäiliö nääin aluksi :)

                    Comment


                    • Hall anturi vaihdettu talvella eli ei ole siitä kiinni :)

                      Comment


                      • ja oot sytytyspuolat tarkistanu ja tulpat vaitanu? :)

                        Comment


                        • mitäs puolista pitäis tarkistaa? Kaikkiin tulee kipinä ja tulpat näyttää terveiltä. Vika on poissa kylmällä koneella mutta ilmestyy moottorin lämmettyä

                          Comment


                          • puolassa voi olla heikko kipinä vaikka se näykyiski.. mut tuosta ongelmasta ei muuta tuu mieleen ku kaverini monttupyörä jossa oli just sama ongelma ja vikana oli kampura heilu sinne tänne ja vähän enemmän sinne :) kylmänä pelas mut lämpimänä ei toiminu huonostikkaan..

                            Comment


                            • Ehkä se on eri asia :D

                              Comment


                              • ehkäpä :) mut en ite keksi muuta näin äkkiä ku puolat/tulpat ja sit evap ja alipainesäiliön puhdistus.. ja sit vielä itsellä oli imusarjan alla huohotinputket ihan palasina et seki vois olla yks.. nuo nytee ainaki tarkistaa kannattaa tarkistaa aluksi..

                                Comment


                                • Evapin tulppaus ei ainakaan tuntunut mitään vaikuttavan, jatketaan etsintöjä siis.

                                  Comment


                                  • Jeps.. Viisaammat voivat kertoa omat mielipiteensä myös.. Itse en muuta tältäpohjalta keksi..

                                    Comment


                                    • Buuhiz-: Haiskahtaa kampiakselin asentotunnistimelta. Löytyy öljynsuodatin jalan liepeiltä. Jos kilometrejä ~250tkm niin alkaa olla finaalissa. Itselläni antoi AHL(1.6l) koneisessa tuosta kyllä vikakoodin.

                                      Vinkki: ÄLÄ OSTA anturia motonetistä. Ei toiminut oma auto kylmänäkään motonetin anturilla.

                                      Comment


                                      • Katos vain enhän minä ihan hakoteillä ollut tuon kampuran suhteen, jos vika nyt siinä on :)

                                        Comment


                                        • itsellä 1.8t aeb:ssa oli juurikin vikana että lämpimällä koneella nyki, mutta kylmällä ei mitään ongelmaa. Viaksi ilmeni yksi rikkinäinen puola eli puolat syynäykseen. Vähän tahtoo olla kulutus osaa etenki jos ei ole orkkikset

                                          Comment


                                          • Jatketaanpa tähän. Olin kotiapäin ajelemassa ja moottoritielle mentäessä 3-vaihteella (en muista kierrosaluetta) kiihdyttäessä pysähtyi kuin seinään. Kaasua pumppailemalla alkoi sitten taas käymään ja suoraan varaosaliikkeen pihaan.

                                            Sieltä sitten uudet tulpat ja vaihdoinkin ne samantien. Vanhoissa tulpissa oli kaikissa kärki aivan mustana. Lisäksi ilmeisesti 2-pytyn tulppa oli hieman kostea (keulasta päin katsottuna toinen pytty oikealla).

                                            Anyway, tulppien vaihdolla ei ollut vaikutusta.. Voiko tuo viallinen sytkävahvistin temppuilla niin, että välillä toimii ja välillä ei? Parkkiin kun ajoin ni siinä kävi hetken nätisti tyhjäkäyntiä kunnes taas hyyty.

                                            Comment


                                            • Ainakin kahdessa 1.8T härvelissä ollut noin ja yhdessä 2.7bit vehkeessä. Eli toimii-ei toimi-toimii. Sitten lopettaa kokonaan toiminnan.

                                              Comment


                                              • okei, luottavaisin mielin huomenna siis kokeillaan toimivalla sytkävaffarilla =) ilmottelen kuin käypi !

                                                E: Eipä ollut vika sytkävahvarissa. Vaan kun maffin johdon otti irti ni alko kestämään käynnissä ja pysty ajaakki suht normaalisti. Vikakoodien luvussa käytin ja seuras siinä samalla ilmamääriä tyhjäkäynnillä niin alkuun näytti jotain 13.500 kg/h ja siitä pikkuhiljaa nous ja käynti meni huonommaks ennenku lopullisesti sammu. Huomenna uus maf kiinni ni ilmottelen taas kuin pelaa.
                                                Viimeksi muokannut sellunpilaaja; 25.10.2013, 13:11.

                                                Comment


                                                • Noniin, uus maffi paikallaan ja käy kuin unelma. Tuntu, että ois hävinny moottorin sivuäänetki johonki tai sit oon yhä humalassa mut pääasia että toimii!

                                                  Comment


                                                  • Apua! 1.8t AEB nykii heti kun alkaa ahtamaan

                                                    Kiitos jo etukäteen!

                                                    Mutta siis kyseessä audi a4 1.8t aeb moottori muutoksia tehty jonkun verran tässä pieni lista

                                                    H-profiili veivit
                                                    Wisecon männät
                                                    Karalan ohjelma
                                                    Garrett gt28rs turbo
                                                    550 suuttimet
                                                    Kaikkii ei varmasti tullut listaan...

                                                    Eli siis audi käynnistyksen jälkeen käy puoli minuuttia 4 pytyllä mutta sitten puottaa ykkösen pois pelistä..

                                                    Kokeiltu puolia vaihtamalla, suuttimet ristiin, uudella maffilla, toisella sytkävahvarilla.. bensaa saa ja hyvän kipinän.. ei vikakoodeja...


                                                    Alkaa kohta loppua mielenkiinto...

                                                    Comment


                                                      Mielenkiintoinen vika.
                                                      Jos sammutat auton sen jälkeen kun sylinteri 1 on pudonnut pois pelistä ja käynnistät moottorin uudelleen, niin käykö taas sen 30s kaikilla?
                                                      Oletko tarkastanut johtosarjan ja liittimien kunnon?

                                                      Comment


                                                      • Välillä joo. Kyllä johtosarjaakin on tutkittu ja ei sielläkään tunnu vikaa olevan.. :/ olis kiva saada quattro ajoon

                                                        Comment


                                                        • Tekeekö saman kierroksilla / ajossa? Onko tulpat vaihdettu myös ristiin ja tulppakaivo on puhdas?

                                                          Comment


                                                          • Jep samaa tekee.. ja tulpat myös kokeiltu ja puhdas tulppakaivo

                                                            Comment


                                                            • Eli siis kaikki vanhat puolat on käytetty kerralla pois ja uus satsi tilalle?

                                                              Comment

                                                              Working...